13

کارت قرمز ملکی به شهردار تهران

  • کد خبر : 267817
  • 31 شهریور 1399 - 13:33
کارت قرمز ملکی به شهردار تهران
در جلسه پر تذكر شوراي شهر تهران، شهردار 8 تذكر گرفت. از كم‌كاري درخصوص مرمت بخش‌هاي سوخته شده بناي ميدان حسن‌آباد تا بي‌توجهي به متخصصان محيط زيست در آزمون استخدامي شهرداري.  اما مهم‌ترين تذكر روز گذشته تذكر 7 عضو شوراي شهر تهران درخصوص املاك واگذار شده شهرداري بود.

به گزارش عصر شهروند ، پس از آنکه دو عضو شورای شهر تهران در پستی توییتری به شهردار تهران هشدار دادند که در خصوص املاک شهرداری شفاف‌سازی کندف شهردار تهران پاسخی توییتری داد که اعضای منتقد شورا را قانع نکرد.  هفته گذشته، محمدجواد حق‌شناس خطاب به شهردار تهران گفته بود: خواسته مردم برای مشخص شدن سرنوشت املاک شهرداری خواسته به حقی است و باید به این خواسته پاسخگو باشید.

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران هم در توییتر نوشته بود: بعد از گذشت ۳ سال از مصوبه ‎شورای پنجم مبنی بر ‎بازپس‌گیری و ‎انتشار عمومی لیست املاکی که غیرمجاز بهره‌برداری می‌شوند، این مصوبه عملیاتی نشده، جناب ‎دکتر حناچی، آستانه تحمل اعضای شورا هم حدی دارد و تعلل غیرموجه برخی مدیران را نمی‌پذیرد به زودی اقدام نشود از ظرفیت قانونی شورا استفاده خواهیم کرد. پس از این هشدارها، پیروز حناچی شهردار تهران در صفحه توییترش نوشت: که کار تعیین تکلیف املاک شهرداری در حال انجام است.

حناچی نوشته بود: در راستای حفاظت از بیت‌المال اقدامات لازم برای بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران از طریق سازمان املاک و مستغلات و کمیسیون بند ۶ ماده ۵۵ مستمر در حال انجام است. تاکنون حدود دو هزار ملک تعیین تکلیف شده و ۴۰۰ مورد با پیگیری‌های قانونی بازپس‌گیری شده است. حناچی در توییتی دیگر نوشته است: در مورد تعدادی از املاک هم قوه قضاییه پیگیر موضوع است. گزارش اقدامات و لایحه‌های مربوطه نیمه اول مهر ماه به شورای شهر ارایه خواهد شد.

جلسات هم‌اندیشی شورا و شهرداری محل مناسبی برای بررسی و رفع کاستی‌های احتمالی در این باره و هماهنگی بیشتر جهت سرعت‌بخشی به روند اقدامات خواهد بود. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران هم هفته گذشته در جلسه‌ای که تعداد محدودی از اعضا دعوت بودند، گزارشی درخصوص املاک واگذار شده شهرداری ارایه کرده بود.

روز گذشته محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری که به امضای ۶ عضو دیگر شورا(علی اعطا، محمدجواد حق‌شناس، حسن خلیل‌آبادی، محمد سالاری، حجت نظری، محمد علیخانی و سیدمحمود میرلوحی) رسیده بود، آخرین اخطارها را به شهرداری تهران داد.  به گفته حق‌شناس موضوع املاک نجومی، واگذاری‌ها برای بهره‌برداری بی‌حساب و در دوره مدیریت شهری گذشته، ضرورت بازپس‌گیری املاک به ناحق واگذار شده شهرداری و ضرورت به سامان‌رسانی وضعیت املاک شهرداری یکی از موضوعات و دغدغه‌های کلیدی و اصلی اعضای شورای شهر پنجم از ابتدای آغاز فعالیت بوده وبارها بر ضرورت رعایت اصل شفافیت و پاسخگویی، پیگیری تخلفات، احقاق حقوق مردم و شهرداری در رابطه با املاک در قالب چندین تذکر و مصاحبه و وعده‌های رسیدگی به مردم تاکید شده است.

او ادامه داد: متاسفانه با گذشت ۳ سال و با وجود همه تاکیدات، اصرارها، پیگیری‌ها و وعده‌ها به نظر می‌رسد نه تنها اقدام مشهود و موثری که قابل دفاع باشد از طرف شهرداری در این خصوص به عمل نیامده است بلکه اقدام رییس سابق سازمان املاک شهرداری در ارسال گزارش وضعیت املاک به اعضای محترم شورا نیز با برکناری او از این مسوولیت همزمان شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: ‌با وجود گذشت ۳ سال از عمر شورای شهر پنجم تقریبا هیچ تغییری در وضعیت نا به‌سامان املاک تهران صورت نگرفته و ظاهرا بخش قابل توجهی از املاک شهرداری بعضا چندین سال و کماکان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی غیرسازمانی شهرداری است و حتی برخی از املاک شهرداری ناشناخته بوده و بعضا هم به دلایل مختلف در فهرست املاک وارد نشده است. گویا شهامت، عزم و اراده و توانایی لازم برای به سرانجام رساندن این موضوع در شهرداری وجود ندارد.

حق‌شناس تاکید کرد: موضوع توسط اعضای شورا در فضای مجازی پیگیری شده اما با پاسخ غیرمرتبط و غیرقابل قبول شهردار روبه‌رو شده است.  این عضو شورای شهر تهران در خاتمه افزود: با توجه به اهمیت موضوع، لازم است شهردار تهران بلافاصله نسبت به ارایه گزارش مورد انتظار در خصوص آخرین وضعیت املاک و اقدامات شهرداری برای ساماندهی موضوع و انتشار رسانه‌ای و قرار دادن گزارش وضعیت در سامانه شفافیت شهرداری اقدام عاجل کند. اما افشین حبیب‌زاده که از روزهای نخست شورای پنجم به دنبال لیست املاک واگذار شده شهرداری تهران بود از عملکرد شهرداری تهران در این حوزه رضایت دارد.

او می‌گوید: درحال حاضر املاک واگذار شده، شناسایی شده و دست‌کم در حال حاضر می‌دانیم، املاک شهرداری توسط کدام افراد حقیقی و حقوقی در حال چه بهره‌برداری است.  به گفته او، گزارش املاک تهیه شده و در صحن شورا بررسی می‌شود. این لیست محرمانه نیست و می‌توان آن را منتشر کرد.   به جز املاک بهره‌برداری شده شهرداری، املاک دیگری هم هستند که کمتر به آن پرداخته می‌شود. املاک مسکونی شهرداری تهران که در اختیار کارکنان قرار داد. تاکنون ۱۳۷ ملک در این حوزه ثبت شده که ۸۹ ملک در حال بهره‌برداری است و ۳۱ ملک هم تخلیه شده است. در این لیست نام افرادی که در شهرداری تهران فعالیت نمی‌کنند اما واحدهای مسکونی شهرداری را تصرف کرده‌اند به چشم می‌خورد.

در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران همچنین ۸ تذکر به شهردار و یک تذکر به یک عضو شورای شهر تهران داده شد. محمد علیخانی از حسن رسولی که سخنان او در خصوص بی‌کیفیت بودن نیروی انسانی در شهرداری حاشیه‌های ایجاد کرده بود، درخواست کرد درخصوص این سخنان شفاف‌سازی کند.  اعضای شورای شهر تهران پیش از آغاز جلسه شورا در هم‌اندیشی خود با شهردار به موضوع تذکرهای بی‌سرانجام اعضا پرداخته بودند.  محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران درخصوص جزییات این جلسه گفت که اعضا در ۳ سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ تذکر به شهرداری داده‎اند که هنوز به حدود ۱۰۰ تذکر پاسخ داده نشده و پاسخ به تعدادی از تذکرها هم برای اعضا قانع‌کننده نبوده است.

هاشمی افزود: در خصوص نحوه تذکر و پیگیری آن با شهردار صحبت‎هایی مطرح شد که شهردار هم به آن پاسخ داد و نظر اعضا بر این بود که با توجه به اینکه در سال آخر شورای پنجم قرار داریم این تذکرها به منصه ظهور برسد.  به گفته هاشمی حجت نطری، مجید فراهانی و زهرا نژادبهرام رکورد‌دار تذکر در شورا بودند. برخی از اعضا تنها دو تذکر به شهردار داده و برخی نیز مانند خود او ۱۱ تذکر در این ۳ سال به شهرداری داده است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=267817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .