7

کانون بازنشستگان شهرداری یا کانون حقانی !

  • کد خبر : 251696
  • 23 اردیبهشت 1399 - 13:52
کانون بازنشستگان شهرداری یا کانون حقانی !
سال ۶۸ که محمد حقانی از شهرداری اصفهان به تهران آمد ، دیگر شهرداری تهران را ترک نکرد. حتی بازنشستگی هم نتوانست حقانی ۷۷ ساله را از شهرداری تهران جدا کند. فعالیت در احزاب اصلاح طلب و نزدیکی به کرباسچی هم به او بازی لابی گری یاد داد هم فرصت طلایی! حالا او‌ روی کانون بازنشستگان شهرداری برنامه ریزی کرده است.

به گزارش عصر شهروند ،پس از آن که مسئله عدم استفاده از بازنشسته ها در ساختار مدیریتی کشور مطرح شد و به تبع آن همین مسئله با عزل افشانی از شهرداری تهران خود را نشان داد یکی از افراد شاخص در تصمیمات اصلاح‌طلبان در حوزه مدیریت شهری یعنی جناب حقانی که آرزوی خود برای بازگشت در پیکره مدیریت شهری تهران را بر باد رفته می‌دید تصمیم گرفت در شکل دیگری خود را در مجموعه شهرداری تهران نشان دهد.

حقانی با کنار رفتن احمد جناب زاده رئیس هیئت مدیره سه دوره پیاپی کانون بازنشستگان شهرداری تهران به دلیل بیماری، فرصت را مناسب دید تا از این طریق در پیکره مدیریتی شهرداری تهران ورود پیدا کند و به دلیل عدم حضور تیم جناب زاده در این انتخابات به میدان آمد و توانست در انتخاباتی بی رقیب به عنوان رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهرداری تهران انتخاب شود.

حقانی در اولین انتخاب بلافاصله دفتر کوچک و محقر سابق کانون را رها کرد و با فشار سیاسی به مدیریت سازمان بازنشستگی شهرداری تهران توانست یک دفتر بسیار بزرگ و پر زرق و برق از واحدهای شهرداری تهران در ساختمان نواب را به خود اختصاص دهد تا بتواند جلسات خود را در یک محیط شیک و مجلل برگزار کند. تبلیغاتی که حقانی در ابتدای حضور در کانون بازنشستگان شهرداری به عمل آورده بود انتظارات را بسیار بالا برد و همه انتظار داشتند از قِبل حضور حقانی در کانون، اتفاقات بسیار خوب برای بازنشستگان شهرداری بیفتد اما متاسفانه ارتباطات حقانی با مجموعه مدیریتی شهرداری تهران صرفاً جهت شخص او و افزودن هم افزایی ها برای روابط سیاسی صرف می‌شد.

در واقع حقانی از کانون بازنشستگان شهرداری به عنوان یک منصب در ساختار مدیریت شهری تهران استفاده نمود تا بتواند به لابی های سیاسی و اقتصادی خود برسد. حضور حقانی نه تنها اتفاقی را در مجموعه بازنشستگان شهرداری به عمل نیاورد بلکه کانون بازنشستگان شهرداری را که در زمان جناب زاده محلی برای دغدغه ها و حل مسائل بازنشستگان بود از دسترس بازنشستگان خارج نمود.

حقانی همچنان خود را در پست معاون کرباسچی میبیند و رابطه‌ای کاملاً رئیس و مرئوسی برای بازنشستگان متصور است که هیچ بازنشسته ای بدون وقت قبلی و بدون هماهنگی نمی‌تواند رئیس هیئت مدیره کانون را ببیند و باید از دروازه های مختلف عبور کند تا بتواند به دیدار رئیس هیئت مدیره کانون برسد.

جایگاهی که قبلاً بازنشسته ها به راحتی به آن دسترسی داشتند و می توانستند مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کنند. شماره همراه احمد جناب زاده تقریباً در اختیار اکثر بازنشسته های شهرداری تهران وجود داشت اتفاقی که هم اکنون به عنوان یک آرزو برای بازنشستگان شهرداری مطرح است که بتوانند شماره همراه جناب حقانی را برای حل مشکلات خود داشته باشند. اخیرا شنیده می شود که مدل رفتاری حقانی باعث شده است که مجتبی قاسمی مدیرعامل منصوب شده خود در کانون بازنشستگان نیز نتواند به کار با او ادامه دهد و استعفا داده و مسئولیت را واگذار کرده است از سوی دیگر فضای جمعی بازنشستگان شهرداری به شدت از عدم پیگیری های ایشان نسبت به دغدغه‌های بازنشستگان ناراحت هستند چون بازنشستگان شهرداری در گذشته از از نعمت رفتارهای متواضعانه و و مردمی جناب آقای جناب زاده و و همکاران شان برخوردار بوده اند تحمل رفتارهای متکبرانه و رئیس مآبانه جناب حقانی و تیم همراه شان را ندارند.

در صورتی که این رفتارها به حل مشکلات بازنشستگان منجر می‌شد نیز باعث کم شدن انتقادها می شد اما درد اینجاست که نه تنها مشکلی از دوش بازنشستگان برداشته نشده بلکه خانه بازنشستگان که محل مراجعه ی آنها بود نیز در شرایط فعلی محلی برای تاخت و تاز های سیاسی جناب حقانی شده است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=251696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. نویشنده احیانا پسرخاله جناب زاده نیست!!!؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .