10

کتاب « الواحی در معبر تاریخ » منتشر شد

  • کد خبر : 287470
  • 13 آذر 1400 - 15:14
کتاب « الواحی در معبر تاریخ » منتشر شد
کتاب «الواحی در معبر تاریخ» منتشر شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار فرهنگ و هنر ، این کتاب ترجمۀ کتاب است که شامل شرحی بر تاریخچه و بررسی سیر تطور سنگ‌مزارهای دورۀ عثمانی و انواع آنهاست. این کتاب که با تمرکز بر دو گورستان مشهور ایوب و مرکز افندی استانبول تدوین شده، شامل دو بخش است؛ در بخش نخست، تاریخچه سنگ‌مزارها و بررسی دیتیل‌ها و سرلوح‌ها مورد توجه قرار گرفته و در بخش دوم که شامل آلبوم تصاویر است، تعداد ۱۴۰ عدد از سنگ‌مزارهای فاخر دورۀ عثمانی که واجد ارزش‌های هنری در خوشنویسی و حکاکی هستند، در برابر مخاطب به نمایش درآمده است.

لازم به ذکر است برخی از این تصاویر برای مشاهدۀ بهتر، به صورت دو لت چاپ شده‌اند. این کتاب که نخستین در نوع خود است، می‌تواند منبعی مهم و دست اول برای پژوهشگران حوزۀ تاریخ، هنر و جامعه‌شناسی باشد.

کتاب «الواحی در معبر تاریخ» توسط پروفسور سلیمان برک تألیف شده که مهدی قربانی و ثریا منیری آن را از ترکی به فارسی ترجمه کرده‌اند. نشر سمیع این کتاب فاخر و نفیس را به چاپ رسانده است.  منبع

الواحی در معبر تاریخ

 

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=287470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .