10

کتاب «گزیده‌هایی از هنر خوشنویسی ترکی» منتشر شد

  • کد خبر : 293673
  • 21 آبان 1401 - 12:22
کتاب «گزیده‌هایی از هنر خوشنویسی ترکی» منتشر شد
کتاب «گزیده‌هایی از هنر خوشنویسی ترکی» در تهران منتشر شد. این کتاب یکی از برترین آثار دربارۀ هنر خوشنویسی دورۀ عثمانی است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار فرهنگ و هنر ، نوسندۀ این کتاب، پروفسور پروفسور مصطفی اوغوردرمان از بزرگترین پژوهشگران هنر خوشنویسی در دورۀ معاصر است و آثار متعددی در این حوزه دارد که جزو منابع معتبر به شمار می‌روند.

اصل کتاب به ترکی TÜRK HAT SANATINDAN SEÇMELER نام دارد که در سال ۲۰۱۷ در استانبول منتشر شده و توسط مهدی قربانی و ثریا منیری به فارسی ترجمه و توسط انتشارات سمیع با همکاری مجمع ذخایر اسلامی در ۶۵۰ صفحه با قطع رحلی و در قالبی نفیس به چاپ رسیده است. بخش نخست این کتاب هنر خوشنویسی در دورۀ عثمانی را معرفی کرده و به بیان تاریخچۀ آن در دورۀ عثمانی می‌پردازد. در بخش دوم، تعداد ۲۵۰ اثر از آثار خطاطان دورۀ عثمانی به ترتیب سیر تاریخی همراه شرح‌حال مختصری از آنان ارائه شده است. در این کتاب، آثار فاخر خوشنویسی با انواع خطوط از یکصد و بیست تن از خطاطان عثمانی به چاپ رسیده و با کیفیتی بسیار عالی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
پیش از این نیز کتاب‌های «خوشنویسان استانبول» (پیکره/ ۱۳۹۶)، «هنر خوشنویسی عثمانی» (مدرسه اسلامی هنر/۱۳۹۹)، و «الواحی در معبر تاریخ» (سمیع/ ۱۳۹۹) نیز توسط همین مترجمان در حوزۀ هنر خوشنویسی دورۀ عثمانی ترجمه و منتشر شده بود که تنها منابع فارسی برای پژوهشگران و هنردوستان به شمار می‌روند.

خوشنویسی کتاب

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=293673

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .