3

کشف بلندترین درخت دنیا به درازای یک زمین فوتبال

  • کد خبر : 53405
  • 19 فروردین 1398 - 19:40
کشف بلندترین درخت دنیا به درازای یک زمین فوتبال

دانشمندان انگلیس و مالزی اخیراً ادعا کرده‌اند که توانسته‌اند بلندترین درخت دنیا را که به درازای یک زمین فوتبال است کشف کنند.

به گزارش عصر شهروند، روزنامه استریت تایمز، به‌تازگی بلندترین درخت دنیا در جزایر بورنئو مالزی به درازی بیش از ۱۰۰ متر (۳۲۸ فوت) کشف‌ شده است.

به گفته دانشگاه ناتینگهام، این درخت در جنگ‌های جزیره بورنئو بخش مالزی است و تاکنون هیچ گروه تحقیقاتی نتوانسته بود به این درخت دسترسی داشته باشد.

دکتر «الکساندر شنکین» پژوهشگر دانشگاه آکسفورد از سه ساعت تلاش طاقت‌فرسا برای بالا رفتن از این درخت گفت با این که درخت‌های بلند زیادی دیده اما چنین درختی را تابه‌حال ندیده بوده است، وقتی از این درخت عظیم بالا می‌روی سرت همیشه بالا است و به نوک آن نگاه می‌کنی.

به دنبال کشف این درخت نام وی «مناره» گذاشته شد. مناره در زبان مالایی به معنای برج است.

پیش‌ از این در سال گذشته بلندترین درخت جهان با درازی ۹۶.۹ متر در پارک «تاوا هیلز» مالزی به ثبت رسیده بود.

یادآور می‌شود روزنامه استریت تایمز در سال ۲۰۱۶ در گزارش نوشت، منطقه صباح در جزیره بورنئو مالزی محلی است که در آن ۵۰ درخت بلند جهان ثبت‌ شده است.

مالزی کشوری واقع در جنوب شرق آسیا است که برای بسیاری از جزایر عجیب‌ و غریب و سواحل خیره‌کننده، جنگل‌های انبوه مناطق گرمسیری و فرهنگ‌های مختلف شناخته‌ شده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=53405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .