1

کفش ۲۵ درصد فروش کمتر اما ۳۰ درصد گران‌تر

  • کد خبر : 299948
  • 23 اسفند 1402 - 12:52
کفش ۲۵ درصد فروش کمتر اما ۳۰ درصد گران‌تر
رئیس اتحادیه کفاشان تهران از کاهش 25 درصدی تقاضا و افزایش 30 درصدی قیمت‌ها در بازار شب عید کفش در تهران خبر داد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار اقتصادی ، رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان تهران وضعیت بازار شب عید کفش را در تهران تشریح کرد و گفت: تورم شدید و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده تحرکی که تولیدکنندگان و فروشندگان فعال در این صنف انتظار داشتند هنوز دیده نشود و تقاضا برای انواع کفش در شب عید امسال نسبت به شب عید سال گذشته ضعیف‌تر است.

وی افزود: تقاضا در شب عید امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۲۵ درصد کمتر شده با این حال امیدواریم روزهای آخر سال تحرک موردانتظار در بازار ایجاد شود، تجربه نشان داده که در روزهای پایانی سال خرید بیشتر می‌شود.

شجری ادامه داد: در ایران تولید کفش از تقاضا بیشتر است و اگر دو برابر جمعیت کنونی تهران متقاضی خرید کفش از این شهر باشد بازار با کمبود عرضه رو‌به‌رو نمی‌شود، به همین دلیل بازار کشش افزایش بی‌رویه قیمت را ندارد و گرانی بی‌رویه برای هر فروشنده‌ای می‌تواند به معنای از دست دادن مشتری باشد.

رئیس اتحادیه کفاشان تهران اظهار کرد: هزینه تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و این سبب افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع کفش در بازار شده است با این حال درآمد مردم به این اندازه بیشتر نشده و این امر توان خرید مردم را پایین آورده است.

وی تصریح کرد: البته قیمت‌ها باید بیش‌تر از ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد اما فروشندگان می‌دانستند که بازار تحمل افزایش بیش از ۳۰ درصد را ندارد و افزایش قیمت بیش از این میزان به دفع مشتری از بازار می‌انجامید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .