17

برای عید امسال تهران ، کجا بریم ؟ ( پیشنهادات نوروزی « عصر شهروند » )

  • کد خبر : 37073
  • 23 بهمن 1398 - 6:22
برای عید امسال تهران ، کجا بریم ؟ ( پیشنهادات نوروزی « عصر شهروند » )
مدت کمی تا لحظه تحویل سال ۹۹ (روز جمعه اول فروردین ماه ۹۹ ساعت 07:19:37 دقیقه ) مانده است و برای همشهری هایی که فرصت زیادی برای ایرانگردی و جهانگردی در روزگار دلار بالای ده هزار تومان ندارند، پایتخت ۲۳۳ ساله ایران (تهران) فرصت مغتنمی برای طبیعت گردی و تاریخ نوردی و خوشمزه گردی است.

گردشگری در تهران برای عید ۹۹

مدت کمی تا لحظه تحویل سال ۹۹ (روز جمعه اول فروردین ماه ۹۹ ساعت ۰۷:۱۹:۳۷ دقیقه ) مانده است و برای همشهری هایی که فرصت زیادی برای ایرانگردی و جهانگردی در روزگار دلار بالای ده هزار تومان ندارند، پایتخت ۲۳۳ ساله ایران (تهران) فرصت مغتنمی برای طبیعت گردی و تاریخ نوردی و خوشمزه گردی است. «عصر شهروند»،  پیشنهادهای هیجان انگیزی برای شما دارد.

هر سلیقه ای که داشته باشید، تهران در نوروز ۹۹ ، یکی از بهترین مقصد های گردشگری در ایران است. چرا؟ چون خالی از سکنه می شود. چطور؟ چون معتادان شمال‌گردی و مشهد‌گردی٬ شهر را ترک می کنند و فرصت خوبی برای گردش بدون طرح ترافیک فراهم می شود.

سرویس گردشگری عصر شهروند در سلسله گزارش های خود برای معرفی بهترین و جذاب ترین مقصد های گردشگری و شکم گردی تهران، امروز شما را با مقصد های نوروزی جذاب پایتخت آشنا می کند که گزینه هایی فوق العاده برای سلفی بازهای اینستاگرام این شهر محسوب میشود. لوکیشن هایی که می تواند طوفانی از لایک و فالو را برای شما در فروردین ۹۹ به ارمغان آورده و روز های بلند فروردین را جذاب تر از سال های قبل کند. در نوروز گردی، تئاتر گردی و گالری گردی را فراموش نکنید. پاتوق هنرمندان تهرانی، خانه هنرمندان ایران است.

اگر شما هم سابقه نوروز گردی در فروردین ماه تهران دارید، نظرات و دیدگاه ها و تجارب خود را از طریق بخش کامنت با عصرشهروند به اشتراک بگذارید و از محله و منطقه خود برای ما در نوروز ۹۹ بگویید.

با نوروز گردی ما در تهران همراه باشید.

حتما بخوانید: تقویم سال ۱۳۹۹ در یک نگاه

نوروز گردی در فروردین ماه تهران

در نوروز تهران، کجا بریم؟

برای عزیزانی که در ایام نوروز، یعنی از ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ در تهران به سر می برند و قصد دارند تا ایرانگردی را از هفته سوم فروردین که همه بر می گردند و هتل ها  بدون مسافر شده و رستوران ها خالی و قیمت ها در سراشیبی قرار می گیرد، آغاز کنند، تهرانگردی، یک فرصت ایده آل است. فرصتی که شاید به این راحتی در دیگر ایام  سال در اختیار شما قرار نگیرد. شهری خلوت، آرام، پاک، ساکت و فرصتی برای نفش کشیدن در شمال و جنوب این کلانشهر.

اگر نوروز به هر دلیلی در تهران هستید و تقریبا از ساعت ۲ عصر به بعد، کار خاصی ندارید یا می توانید پنج شنبه و جمعه ها را خالی کنید، حتما از فرصت طبیعت گردی استفاده کنید. به خصوص در هفته اول فروردین که بار ترافیکی و تردد در بوستان ها و پارک ها و مقصد های طبیعت گردی اطراف تهران، خیلی شلوغ نیست.

بام تهران، دریاچه خلیج فارس، چیتگر، بوستان جوانمردان، بوستان نهج البلاغه، پارک پردیسان، درکه و دربند، مقصد های جذاب رمانتیک گرد های عاشق طبیعت در پایتخت بوده که قطعا لوکیشنی عالی برای سلفی بازها محسوب می شود. فرصتی عالی برای پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق سواری و حتی کشتی سواری! بله. کشتی سواری! کشتی دو طبقه مستقر در دریاچه خلیج فارس که شب ها جشنواره موسیقی برای شما به ارمغان خواهد آورد، یکی از جاهایی است که تجربه  جالبی را برایتان در نوروز ۹۹ روایت خواهد کرد.

موزه مقدم در ایام نوروز

(موزه مقدم در ایام نوروز)

کاروان استقبال گل تهران در فروردین ۹۸

(کاروان استقبال گل تهران در ماه فروردین سال ۹۹ خواهد بود)

حتما بخوانید: رستوران های رنگارنگ بام لند

اگر نوروز، تهران بودید، بعضی جاها را باید حتما بروید. چرا؟ چون در دنیا کم نظیر است. مثل کجا؟

  • مثل موزه جواهرات ملی ایران که در فهرست ۴ موزه جواهرات سلطنتی برتر جهان قرار دارد.
  • مثل موزه هنرهای معاصر تهران در کارگر شمالی که یکی از برترین موزه های هنر معاصر جهان است.
  • مثل کاخ گلستان، نگین کاخ های تهران و یکی از صدها میراث جهانی ثبت شده در فهرست یونسکو.
  • مثل کاخ سعدآباد، مقر سلطان صاحبقران و یکی از مقصد های جذاب برای پیاده روی عصرگاهی شکم گردها.
  • مثل موزه ملی ملک در میدان مشق (خیابان امام خمینی) که بزرگ ترین موزه وقفی ایران است.
  • مثل موزه مقدم دانشگاه تهران که گران قیمت ترین خانه جهان در تهران محسوب می شود.
  • مثل موزه ایران باستان که شما را به تماشای میلیون ها تا هزاران سال پیش از تاریخ ایران و جهان می برد.

اگر نوروز ۹۹ در تهران بودید، توصیه می کنیم از برنامه های خاصی که شهرداری تهران در نوروز در لوکیشن های خاصی برگزار می کند، استفاده کنید. مثل کجا؟

جشنواره های نوروزی برج میلاد

(جشنواره های نوروزی برج میلاد)

پارک ملت و بستنی فروش های متری و کیلومتری

(پارک ملت و بستنی فروش های متری و کیلومتری را فراموش نکنید)

  • مثل جشنواره های موسیقی نوروز در ورودیه برج میلاد تهران
  • مثل جشنواره های خوشمزه گردی در پل طبیعت و بوستان جوانمردان
  • مثل جشنواره هایی که در میدان مشق برگزار می شود.
  • مثل برنامه های نوروزی که در محوطه اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می شود.

اگر به قصد شکم گردی، دنبال تهران گردی هستید، بعضی از مقصد های نوستالژیک شکم گردی پایتخت را فراموش نکنید. مثل کجا؟

  • مثل «شیرینی فرانسه» در خیابان انقلاب که از قدیمی ترین شیرینی فروشی های تهران است.
  • مثل «آبمیوه پالیزی» در خیابان سهروردی شمالی که از آبمیوه فروشی های معروف تهران است.
  • مثل عزیمت به «اکبر مشتی» و «چلوکباب البرز» که از بستی فروشی‌ها و کبابی‌های مطرح پایتخت است.
  • مثل گشتن در کافه های رمانتیک تهران که بعضا در لوکیشن خانه های تاریخی قرار دارد.
  • مثل شکم گردی در بازار تهران در مکان هایی جون: رستوران مسلم و . . .
  • مثل شکم گردی در خیابان «سی تیر»، فود استریت تهرانی ها.
  • مثل شکم گردی در فود کورت ها از «پالادیوم» تا «راه چوبی»
  • مثل پیتزا و ساندویچ خوری در «پیتزا داوود» و «ساندویچ فریدون» که محبوب کثیف باز های! تهرانی است.
  • مثل شکم گردی در «زاهد العراقی» تا «ته دیگ» در «بام لند» لاکچری گردهای تهران.

حتما بخوانید: با رمانتیک ترین کافه های تهران آشنا شویم

این ها، پیشنهادات شکم گردی و طبیعت گردی در نوروز هیجان انگیز تهران است. اما اگر، مهمان خارجی دارید یا اگر به دنبال مقصد هایی هستید که هم به قول تهرانی ها: هم فال و هم تماشا باشد، توصیه می‌کنیم که به منظور تاریخ نوردی و حتی نایت لایف گردی، مکان های دیدنی زیر را در نظر داشته باشید.

جتما ببینید: پاتوق کثیف بازهای تهرانی

۱۰ پیشنهاد نوروز گردی در تهران

مواردی که در این گفتار پیشنهاد می کنیم، تنها مشت، نمونه خروار است و قطعا، مقصد های جذاب و بهتری هم در تهران وجود دارد که محبوب نوروزگرد های پایتخت بوده و یا ما از آن ها خبر داریم یا نداریم. اگر خبر نداریم، شما به ما اطلاع بدهید تا عکاسان عصرشهروند به آنجا بروند و خبر و گزارش تهیه کنیم. اما این جاها را حتما فراموش نکنید.

گردشگری در موزه سینما

موزه سینما، جایی است که توصیه می  کنیم  یک عصر دل انگیز بهاری در فروردین همیشه خلوت تهران را برای آن اختصاص دهید. چرا؟ لوکیشن  موزه سینما، زیبایی خاصی برای تصویربرداری بهاری دارد و شما را به جشن شکوفه های بهاری  می  برد. محبوب سلفی بازهای اینستاگرام  است. این را از هشتگ گردی در هشتگ موزه سینما در اینستاگرام می توان فهمید که تا چه اندازه با استقبال گردشگران خارجی در نوروز تهران قرار گرفته است.

۱۰ پیشنهاد نوروز گردی در تهران

موزه  سینما، همان طور که از اسمش پیداست، شما را با پرده نقره ای آشنا می کند. سینمای ایران در سال ۹۸ بسیار پر فراز و نشیب بود و احتمالا اکران نوروزی ۹۹ از فیلم های جشنواره فیلم فجر ۹۸ خواهد بود .

موزه سینما، در خیابان ولیعصر شمالی است. کمی پایین تر از سرپل تجریش، پاتوق نوستالژیک تهرانی های دهه شصت. اگر باغ فردوس، آرمان شما است، موزه سینما، در انتظار  شما خواهد بود. باغ فردوس، منطقه ای دیدنی در سال های نه چندان دور تهران، جایی برای رمانتیک گردهای  تهرانی است. عمارتی به  جا مانده از عصر قجر در باغ فردوس خودنمایی می کند که ستون ها و دیوار هایش، خبر از تاریخ معاصر ایران می دهد. صنعت سینمای ایران را در این عمارت باشکوه ببینید. یادآور عمارت دیدنی است که در باغ گل (بوستان علی محمد مختاری در شیخ بهایی تهران) شاهد بودیم.

فضای سر سبز و رستوران و کافه و کتابفروشی، ساعت های خوشی را  برایتان رقم  خواهد زد. این مکان معمولا شنبه ها تعطیل است اما در بقیه ایام هفته از ۹ تا ۶ عصر پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

گشتی در ناصرخسرو، یکی از خیابان های قدیمی تهران

گردشگری در ناصرخسرو

گشتی در ناصرخسرو،  یکی از خیابان های قدیمی  تهران را در ایام نوروز، توصیه می کنیم. خانه ای در آن جا هست به نام سرای روشن که تاریخش به ۸۰ سال پیش باز می گردد. معماری خانه، با بناهای اطرافش کاملا متفاوت است و جلوه ای از معماری گوتیگ اروپا را به نمایش می گذارد. جایی خوب برای سلفی بازهای اینستاگرام جهت استوری و سلفی های جذاب. تزیینات خانه، یادآور خانه هایی است که تفلیس  گردها و استانبول گردها و ورشو گردها در اینستاگرامشان به اشتراک می گذارند. اگر محقق تاریخ  زرتشتیان تهران هستید، «آدریان» و «سرای روشن» را فراموش نکنید.

کوچه مروی و کوچه برلن، دو کوچه معروف نوستالژی بازهای تهران قدیم است

سرای روشن، همان طور که گفتیم در خیابان ناصر خسرو، نزدیک کوچه مروی است. کوچه مروی و کوچه برلن، دو کوچه معروف نوستالژی بازهای تهران قدیم است.

گردشگری در تماشاگه زمان

تماشاگه زمان، یکی از بهترین لوکیشن هایی است که در نوروز ۹۸ تهران، توصیه می کنیک سری به آن جا بزنید. اولین موزه ساعت ایران در آن جاست و محیطی زیبا دارد. چرا؟ چون این موزه، در داخل یک عمارت دیدنی با گچ بری های هیجان انگیز و معماری خاص بنا شده و گزینه خوبی برای سلفی بازهای اینستاگرام خواهد بود.

نوروزگردی در تهران

در شمال پایتخت بوده و شما را با تماشای یک باغ لاکچری می برد. شاهکار معماری ایران پیش چشم شما خواهد بود که تحفه ای از مرحوم حسین خداداد، بازرگان شهیر دهه سی هجری خورشیدی است. ضیافت رنگ آبی و سفید و پنجره هایی که مثل «نصیر الملک» شیرازی ها، رنگارنگ است اما با نقش های توری، ظریف کاری شده و نظر هر بیننده ای را در شکوه خود، غرق می کند. اگر می‌خواهید، «ساعت» بزرگان ادب و علم و سیاست ایران را تماشا کنید، موزه ساعت را فراموش نکنید.

فضای رمانتیک تماشاگه زمان

(فضای رمانتیک تماشاگه زمان که یادآور کاخ موزه گلستان و خانه مقدم است)

برای عزیمت به موزه ساعت، باید به زعفرانیه بروید. جایی که در نیمه  اول سال ۹۷، محبوب شنگن بازهای تهران (قرارگیری کارگزاری VFSGLOBAL در طبقه ۱۱ پالادیوم تهران) بود. تقاطع خیابان بغدادی و کافی آبادی، تماشاگه زمان قرار دارد که همه روزه  از ۹ تا ۶ عصر پذیرای بازدید رمانتیک گردهای پایتخت است.

گزدشگری در موزه آبگینه

موزه آبگینه تهران، عمارتی که لوکیشن فیلم های سینمایی جذابی هم شده است، دیگر مقصد رمانتیک گردی نوروزی برای اهالی پایتخت خواهد بود. چرا؟ شما را به تماشای جشنواره ای باشکوه و خیره کننده از ظروف سرامیکی و سفالی می برد. آن هم  در عمارتی که قبلا متعلق به سفارت مصر بود و یکی از نخست وزیران اسبق نیز در آنجا زندگی می کرد. سبک معماری شرقی و غربی این بنا، پلکان روسی و ستون های چوبی و لوسترهای کریستالی اش، به  اندازه کافی، برای نوروز گردهای رمانتیک، جذابیت دارد.

موزه آبگینه، در خیابان سی تیر است

موزه آبگینه، در خیابان سی تیر است. از معروف ترین خیابان های  تهران در نوروز. اطراف سی تیر هم شما را به جشنواره کاخ ها و موزه می برد. از  گلستان تا ایران باستان.

گردشگری در کاخ ها

کاخ گلستان، نگین کاخ های ایران و تنها اثر تاریخی تهرانی ها که ثبت جهانی شده است، مقصد فوق العاده برای رمانتیک گردهای پایتخت خواهد بود. اگر نوروز ۹۹  در تهران هستید، کاخ گلستان، انتخابی هوشمندانه هم  برای تاریخ  نوردها و هم  عاشقان سلفی های طوفانی در اینستاگرام  است. سلفی در سالن  های مجلل مملو از نور و رنگ و گچ بری شاهانه، انتخابی است که یا در گلستان  سلطان صاحبقران در اختیار شما است یا در نیاوران و سعد آباد و لاغیر.

جشنواره معماری شرقی و غربی را از عمارت بادگیر تا شمس العماره و تالار سلام، به نظاره خواهید نشست و در مقر شاه شهید،  ناصرالدین شاه قاجار، قدم خواهید زد. کجای ایران خواهید رفت که کف عمارت، منبت کاری و ستون های آینه کاری استادانه قدیمی داشته باشد؟

فضای اندرونی و بیرونی کاخ گلستان، انتخابی عالی برای تصویر  برداری و گذران یک عصر دیدنی  است. تجربه ای که به نظر گردشگران خارجی نوروزی  تهران، تکرار نشدنی است و هیجان انگیز.

تالار سلام کاخ گلستان

(استوری طوفانی میخواهید؟ تالار سلام کاخ گلستان، منتظر شما خواهد بود)

مترو ۱۵ خرداد را در نوروز تهران فراموش نکنید. شما را به تماشای جشنواره های نوروزی در منطقه مرکزی پایتخت می برد. بلیط بازدید از بخش  های مختلف این عمارت دیدنی را در  نظر  داشته  باشید که اخیرا اعلام شده است. اگر کوچ سرفینگ کار و اینترنیشن کار هستید و دوست خارجی دارید، توجه داشته باشید که بهای بلیط آن ها چند برابر گردشگران ایرانی است.

ورودیه گلستان، ۲۵ هزار ریال است که همین رفم را برای تماشای نگارخانه و موزه مخصوص وتالار اصلی باید پرداخت کنید. برای حوضخانه  در زیر زمین نیز این مبلغ باید پرداخت شود. بازدید از شمس العماره و مجموعه تاریخی و دیدنی بادگیر نیز همین نرخ را دارد. کاخ ابیض و تالار برلیان و عکس خانه نیز معمولا رایگان است. البته خلوت کریمخانی و تخت مرمر، برای سلفی ها و استوری ها، توصیه می شود.

پایتخت گردشگری مذهبی پایتخت

علاوه بر عمارت بادگیر، که شکوه معماری و تاریخ ایران را روایت می کند و جشنواره منبت و معرق است، شمس العماره، نوستالژی تهران، از جمله مقصد های جذاب برای رمانتیک گردهای پایتخت خواهد بود. شاهکاری که با پنجره های طاق دار قوسی جذابش، شما را با محسور کاشی کاری استادانه هنرمندان عصر قجر می کند. برای ورود به شمس العماره نیز باید ۲۵  هزار ریال پرداخت کنید. امیدواریم شانس با شما همراه بوده و بازدید از این مجموعه در نوروز ۹۹ ، امکان پذیر باشد.

در نزدیک مجتمع تجاری «ارگ تجریش» و بازار تاریخی تجریش و امام زاده صالح (پایتخت گردشگری مذهبی پایتخت)، جایی به نام کاخ سعد آباد است  که کاخ سبز آن، مخاطبان بی شمار دارد. حتما در هفته اول و دوم  فروردین، از مکان های شلوغ شهر محسوب می شود که تماشای ان، خالی از لطف  نیست. مخصوصا که پیاده روی در اطراف، جذابیت های فراوان دارد.

متفاوت ترین عمارت در مجموعه سعد آباد

متفاوت ترین عمارت در مجموعه سعد آباد. به دستور رضا قلدر، مرمت شد و سنگ مرمر آن، تنالیته سبز دارد. گفته  شده که محصول معادن استان زنجان است. اگر به کاخ سبز رفتید، تالار آینه کاخ  سبز، یاد آور تالار آینه کاخ  گستان خواهد بود. فرش ۷۰ ساله این عمارت، اولین چیزی است که شما را شگفت زده خواهد کرد. یکی از فواید گردش در  کاخ موزه سعدآباد، لوکیشن دیدنی آن است که برای پیاده روی هم  مطلوب بوده و چون نزدیک میدان دربند است، محبوب کوهنوردها و طبیعت گردهای روزهای تعطیل هم خواهد بود.

عزیمت به کاخ سعد آباد

برای عزیمت به کاخ سعد آباد، به خیابان شهید فلاحی رفته و از آنجا، رهسپار خیابان شهید کمال طاهری شوید. پارک خودرو کمی سخت است. از قبل به فکر باشید.

مقصد دیگر پیشنهادی ما به رمانتیک گردهای پایتخت، موزه هنرهای معاصر است. چرا؟ موزه چند میلیارد دلاری تهرانی ها که نمونه اش همان طور که در ابتدای گفتار عرض کردیم، کم است. نه فقط در ایران بلکه در همه جای دنیا. تماشای تابلو هایی با قیمت میلیون دلاری که شاهکار های نقاشی جهان محسوب می شود،

اگر خیلی سر از نقاشی و دنیای خط و نقش در نمی آورید، نگران نباشید. بروشور هایی برای تشریح ما وقع در دسترس شما است. کامران دیبا، برادر فرح، این ساختمان را طراحی کرد. فرح نیز به جهانگردی رفت و تابلوهای  نقاشی خوبی با قیمت ناچیز خریداری کرد که امروزه یکی از برترین موزه های جهان محسوب می شود. بادگیر های سنتی ایرانی را اگر در یزد (دیار قنا و قنوت و قناعت) ندیدید، در عمارت بادگیر و موزه هنرهای معاصر تماشا کنید.

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر، جایی کاملا کم  تر شناخته شده برای  تهرانی ها است. هنوز میلیون ها هموطن تهران و ایرانی از این مکان دیدن نکردند. حالا من و شما که جای  خود داریم! بسیاری از دانشجویان نقاشی و گرافیک هم مسیرشان تا حالا به موزه ۳ میلیارد دلاری تهران نیفتاده  است که جای تامل دارد!

موزه هنرهای معاصر، نزدیک میدان انقلاب و پارک لاله  است. اگر مسافر مترو هستید، در ایستگاه انقلاب توقف کنید و قدم زنان، به سمت کارگر شمالی بروید. عمارت زیبا موزه هنرهای معاصر را پس از ۱۰  دقیقه خواهید دید.

و اما ایستگاه آخر گردشگری عید ۹۹  . . .

ایستگاه آخر ما، عمارت باشکوه مسعودیه تهران است. مقصد نایف لایف  گردی رمانتیک ها و از جاهایی که تماشای آن را توصیه می کنیم.

واقعا یکی از جذاب ترین معماری های تاریخی معاصر در پایتخت، عمارت  مسعودیه است. مثل خانه مقدم دانشگاه تهران، برای بسیاری از همشهری های تهرانی، ناشناخته است و تاریخش، به عصر قجر باز می گردد. جایی که شما را به تماشای گچ کاری و موازییک کاری بی نظیر می برد و باغی که در آن است، یادآور معماری باغ ایرانی است.

جذاب ترین مقصد های گردشگری تهران

معماری خاصی که در میراث معنوی یونسکو ثبت جهانی شده و معماران جهان، ایران را با این سبک می شناسند. جایی است  که به شما امکان می دهد تا شکم گردی را نیز تجربه  کنید. امیدواریم عمارت مسعودیه در نوروز، باز باشد.

به  خیابان ملت بروید و تقاطع خیابان اکباتان، جویای مسعودیه تهران شوید. اگر مسافر مترو هستید، در ایستگاه ملت در خط ۱ مترو تهران توقف  کنید.

تهرانگردهای عزیز

اگر در ایام نوروز یا هر زمان دیگر، مسافر نقاط دیدنی و جذاب پایتخت شدید، عکس ها و ویدیو ها و  نظرات و دیدگاه های ارزشمند خود را از طریق کانال های عصر شهروند در شبکه های اجتماعی برای ما ارسال کنید. اگر نقدی هم به شیوه  خدمات رسانی مراکز تاریخی و فرهنگی و شکم  گردی تهران دارید، محترمانه و با رعایت حریم خصوصی، به اشتراک بگذارید.

جذاب ترین مقصد های گردشگری تهران را با سرویس گردشگری عصر شهروند دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=37073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .