11

۱۷ رای موافق نمایندگان به تبصره چگونگی اجرای بودجه در در جلسه شورا

  • کد خبر : 289284
  • 24 بهمن 1400 - 13:48
۱۷ رای موافق نمایندگان به تبصره چگونگی اجرای بودجه در در جلسه شورا
تبصره دوم لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران که به چگونگی اجرای بودجه اشاره دارد با 17 رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، در ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران در چهل  و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تبصره دوم این لایحه که اشاره به چگونگی اجرای بودجه دارد، گفت: در این تبصره به منظور کاهش انحراف عملکردی از بودجه مصوب، شهرداری تهران موظف است اعتبارات مصوب هزینه‌ای و تملک دارایی‌های مالی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مفاد تبصره های این مصوبه را پس از ابلاغ شورای اسلامی شهر تهران و طی مراحل قانونی مربوطه به کلیه مناطق، واحدهای اجرایی و سازمانها، شرکت ها و موسسات وابسته ابلاغ نموده و از طریق انتشار اطلاعات در سامانه شفافیت در دسترس عموم شهروندان قرار دهد.

وی ادامه داد: جلسات کمیته تخصیص را با رعایت شرایط تصریح شده در شیوه نامه اجرایی کمیته تخصیص اعتبار در شهرداری ها ابلاغی به شماره ۱۶۹۱۹ مورخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ هر ماه با حضور اعضای مندرج در ماده ۳۹ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران برگزار و گزارش این جلسات شامل تخصیص اعتبار و جزئیات پرداخت منابع نقد و غیر نقد را بر مبنای پیش بینی تحقق منابع عمومی و اختصاصی و اولویت بندی مصارف به صورت ماهانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به وظایف مناطق، واحدهای اجرایی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته به شهرداری اظهار داشت: مناطق، سازمان ها و … می بایست فعالیتهای هزینه‌ای، تملک دارایی های سرمایه ای و تملک دارایی‌های مالی خود را در چارچوب موافقت نامه هایی حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ با معاونت برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورا مبادله می کنند، به انجام رسانند.

وی بیان داشت: اعتبارات مصوب و ابلاغی از محل منابع شهرداری تهران و منابع اختصاصی درآمدها و سایر منابع بر اساس بودجه مصوب سازمان ها و شرکت ها را صرفاً بر اساس مفاد موافقتنامه های مبادله شده و در چهارچوب تخصیص اعتبارات نقدی و غیر نقدی مصوب کمیته تخصیص و با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه نمایند.

آخوندی خاطر نشان کرد: هرگونه پرداخت از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای حقوق و مزایا را صرفاً در چارچوب رقم پیش‌بینی شده در موافقتنامه و تعداد کارکنان و کارگران پیش بینی شده در پروژه انجام دهند و هرگونه پرداخت خارج از موافقتنامه ممنوع است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تخصیص اعتبار، تعهد و پرداخت در اجرای موافقتنامه های مبادله شده با کلیه مناطق واحدهای اجرایی و سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته مشروط به رعایت شرح عملیات و فعالیتهای موضوع موافقت نامه ای که توسط معاونت برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در چارچوب قوانین و مقررات تعیین میگردد، خواهد بود.

آخوندی اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران و قائم مقامان ذیحساب واحدها موظف به نظارت بر حسن اجرای موافقتنامه ها می باشند و باید گزارش نظارتی خود را هر ۶ ماه یکبار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نمایند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد:ایجاد بدهی جدید توسط کلیه مناطق، واحدهای اجرایی و سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته صرفاً باید در چارچوب مصوبات کمیته تخصیص بوده و مسئولیت حسن اجرای آن بر عهده بالاترین مقام واحد اجرایی و قائم مقامان ذیحساب واحد ها می باشد.

وی در پایان گفت: معاونت برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورا موظف است تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ نسبت به ایجاد نام کاربری و رمز عبور جداگانه برای اعضای شورای اسلامی شهر تهران جهت دسترسی به تمامی سامانه های مالی بودجه و موافقت نامه ها در بالاترین سطح گزارش گیری اقدام نماید.

در ادامه بررسی این تبصره ناصر امانی در پیشنهادی گفت: باید ایجاد بدهی جدید را خارج از چارچوب های موافقت های مبادله شده را ممنوع کنیم.

همچنین حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران بیان داشت: تخصیص سه ماهه بوده و از آنجا که این موضوع زمان بر بود این را به یک ماه تقلیل دادیم تا ایجاد بدهی جدید نشود. نگرانی اقای امانی در بند ششم حل می شود چرا که میگوید ایجاد بدهی جدید صرفا در چارچوب تعریف شده است و کسی نمی تواند مازاد این هزینه کند.

در ادامه میثم مظفر دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاید دولت برای حقوق و دست مزد نرخی را معین کند که در پرداخت حقوق لازم باشد شهرداری اقدامی داشته باشد که این در تبصره های بودجه این مورد دیده شده است.

همچنین محمد آخوندی بیان کرد: اصل دغدغه اقای امانی درست است اما باید توجه داشت که در کار اجرایی دست مدیریت ارشد شهری را باید باز بگذاریم.

مهدی پیرهادی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این خصوص گفت: ما نباید اختیارات شهردار را محدود کنیم خصوصا در حوزه های خدمات شهری، عمران و حمل و نقل. لذا باید این اجازه را بدهیم که اگر شهردار در برخی از پروژه ها با توجه به تورم بخواهند کاری انجام دهند که نیاز به استقراض یا جا به جایی ردیف بودجه دارد از این طریق کار خود را پیگیری کند

مهدی عباسی نیز با بیان اینکه حوزه عملکرد شهرداری را با بودجه مشخص می کنیم بیان داشت: موارد مطرح شده در تبصره به نظر بنده کفایت میکند. در بند ۴ و شش موضوع مشخص شده و نیاز به بخشنامه و آیین نامه ندارد. فرایند تخصیص پلکانی در این زمینه در نظر بگیریم تا از این طریق دیون آتی شهرداری بتواند با توجه به پیشرفت عملکرد و درامد بدهی ها را کنترل کند.

گفتنی است تبصره دوم لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران با ۱۷ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .