5

۲ هزار اتوبوس به حمل و نقل عمومی اضافه می شود

  • کد خبر : 298934
  • 07 آبان 1402 - 13:40
۲ هزار اتوبوس به حمل و نقل عمومی اضافه می شود
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به دستاوردهای سفر شهردار تهران به چین تاکید کرد: قرارداد ۷۹۱ واگن مترو و منعقد و ۲ هزار اتوبوس به پایتخت اضافه می شود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی پیرهادی روز یکشنبه در جریان… جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع غزه و جنایت‌های رژیم غاصب اشغالگر در غزه اظهار داشت: موضوع غزه و جنایتی که رژیم غاصب اشغالگر انجام می‌دهد دل همه آزادی‌خواهان جهان را به درد آورده و آنها که در برابر این جنایت‌ها سکوت کردند قطعاً در این جنایت‌ها شریک هستند و در آینده درباره آنها قضاوت خواهد شد.

پیرهادی با اشاره به سفر اخیر شهردار تهران به همراه یک تیم کارشناسی به چین با هدف توسعه حمل و نقل عمومی تهران ، افزود: این سفر یکی از سفرهای پر دستاورد برای مردم کشور و مردم تهران بوده است.

وی با بیان اینکه مردم شهر تهران از دستاوردهای این سفر بهره می‌برند و به برخی دستاوردهای این سفر پرداخت و افزود: توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یک مد حمل و نقل در دسترس که هیچ سطحی از شهر را اشغال نمی‌کند و در عین حال موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود و جز حمل و نقل پاک محسوب می‌شود، یکی از دستاوردهای این سفر است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین توسعه واگن‌ها مطلوبیت سفر، رضایتمندی شهروندان، کاهش زمان سفر و سفری ارزان را برای عموم مردم به ارمغان می‌آورد.

پیرهادی با اشاره به برخی آمارها در حوزه استفاده از مترو و تعداد مسافر ،گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰۸ میلیون نفر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۹ میلیون نفر از مترو استفاده کرده‌اند که مقایسه این دو سال نشان می‌دهد افزایش مسافر از سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱، ۳۳ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماه اول ۱۴۰۲ نیز بیش از ۹ درصد مجدداً افزایش داشته‌ایم.

به گفته پیرهادی، از نظر تعداد سفر نیز در سال ۱۴۰۰، تعداد ۴۹۲ میلیون سفر و در سال ۱۴۰۱، تعداد ۶۶۴ میلیون سفر از طریق مترو تهران انجام شده است.

پیرهادی با تاکید بر اینکه این اتفاق در این دوره شورا با اهتمام و حمایت رئیس شورای شهر و تدبیر اعضای شورای شهر و تلاش‌های شهردار محترم تهران ، رخ داده است، گفت: اگر این اتفاق نمی‌افتاد با توجه به افزایش مسافر دچار مشکلات عدیده و چالش‌های بسیاری می‌شدیم.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق محاسبات وزارت نفت به ازای هر سفر ۲۲ سنت صرفه‌جویی مصرف سوخت رخ می‌دهد، افزود: میزان صرفه‌جویی سال ۱۴۰۱ در حوزه مصرف سوخت ۱۴۶ میلیون دلار معادل ۷۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در وقت نیز اتفاق افتاده است ، تاکید کرد: بعد از سال ۱۴۰۰ همکاری خوبی بین دولت و شهرداری در دادن اطلاعات مربوط به صرفه جویی های مرتبط با مترو، صورت نگرفته و بنابر این آمارها متعلق به ۱۴۰۰ است.

وی، صرفه‌جویی هزینه بهداشت ناشی از آلودگی هوا را بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان، صرفه‌جویی هزینه استهلاک خودرو را بیش از ۴ هزار میلیارد تومان، صرفه‌جویی ناشی از خسارات تصادفات را بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: کل مبلغ صرفه‌جویی غیر از سوخت بیش از ۷۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که با احتساب هزینه صرفه‌جویی در مصرف سوخت ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: قرارداد ۱۰۵۰ واگن که ۷۹۱ واگن تعیین تکلیف شده و قرارداد منعقد شده است و انعقاد قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی و هزار دستگاه اتوبوس گازسوز از دستاوردهای این سفر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین دو تفاهم‌نامه برای ۱۰ هزار تاکسی و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت کار که در آینده نزدیک به قرارداد منعقد می‌شود نیز از دستاوردهای این سفر بوده است. وی تاکید کرد: دستاوردهای این سفر در حوزه سلامت و کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.

پیرهادی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور توسعه حمل و نقل عمومی در این دوره مدیریت شهری، ۱۴ ایستگاه مترو راه‌اندازی شده و ایستگاه پرند نیز به زودی راه‌اندازی و حفاری خط ۱۰ مترو هم آغاز شده است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .