3

۵ ترفند برای کمک به درمان خشکی چشم

  • کد خبر : 53556
  • 22 فروردین 1398 - 10:00
۵ ترفند برای کمک به درمان خشکی چشم

عصرشهروند | طبق آمار خدمات بهداشت جهانی، از بین ۳ نفر یک نفر دچار خشکی چشم در طول زندگی اش می شود. خشکی چشم زمانی به وجود می آید که چشم ها به اندازه کافی اشک تولید نمی کنند و یا اشک ها خیلی سریع بخار می شوند. این مورد معمولا به دلیل تغییرات هورمونی، فعالیت ها و تغییرات محیطی رخ می دهد. در این مطلب چند ترفند ساده برای کمک به درمان و رفع این مشکل را آورده ایم.

دستگاه بخور

یک محیط ناسالم دلیل اصلی خشکی چشم در بسیاری از مواقع است. دستگاه بخور یا رطوبت ساز، به اتاق شما رطوبت اضافه می کند و با رطوبت بیشتر در هوا، اشک های چشمانتان کندتر بخار می شود.

فشار گرم

روی چشمانتان به مدت چند دقیقه فشار گرم وارد کنید. یک پارچه را با آب گرم خیس کنید و آن را ۵ دقیقه روی چشم  ها بگذارید و به آرامی فشار دهید.

آب بیشتر

نوشیدن مقدار زیاد آب و آب رسانی به بدن یک فاکتور مهم برای یک سبک زندگی سالم است. آب کمک می کند که چشم ها پرآب باشند و مقدار کافی اشک تولید کنند تا چشم دچار خشکی نشود.

صفحه نمایش کامپیوتر را تنظیم کنید

اگر به صورت مرتب از کامپیوتر استفاده می کنید، مطمئن شوید که مانیتور کامپیوتر در موقعیت مناسب قرار گرفته است تا فشار روی چشم به حداقل برسد. ماینتور باید هم سطح با چشم یا مقداری پایین تر باشد. بعلاوه خیره شدن به مانیتور مقدار پلک زدن شما را کاهش می دهد بنابراین بین کارهایتان استراحت کنید و قدم بزنید.

تمیز نگه داشتن چشم ها

بهداشت مناسب کلید اصلی درمان خشکی چشم است، مخصوصا اگر برای مدت زیادی است که دچار این مشکل هستید. با تمیز کردن پلک ها، شما باقی مانده هایی که به مدت زیادی در حال مسدود کردن غده های تولیدکننده روغن چشم بوده اند را از بین می برید. یک کاسه آب داغ تهیه کنید و بگذارید کمی سرد شود تا جایی که هنوز گرم باشد. یک قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید. یک پارچه در کاسه فرو ببرید و با آن پلک ها و مژه ها را تمیز کنید. این پروسه را با یک پارچه تمیز دیگر تکرار کنید. به مدت یک هفته این کار را هر روز تکرار کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=53556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .