3

۹۵ ساختمان ناایمن تهران به دادسرا معرفی می شوند

  • کد خبر : 296443
  • 27 اردیبهشت 1402 - 7:34
۹۵ ساختمان ناایمن تهران به دادسرا معرفی می شوند
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش عصرشهروند، قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  اظهار کرد: ساختمان های ناایمنی که قدمت زیادی دارند، یکی از معضلات اساسی شهر تهران هستند، در ساختمان های جدید مشکل خاصی نداریم. حدود ۱۲ سال است که ساختمان هایی که بالای شش طبقه هستند از آتش نشانی تاییدیه دریافت می کنند و خوشبختانه اتفاق خاصی در این زمینه نداشتیم و مشکل ما عمدتاً با ساختمان های قدیمی است.

وی افزود: ساختمان هایی که پیش از قوانین ساخته شده اند و همه نوع کاربری از اداری، تجاری ،مسکونی و صنعتی، دولتی و خصوصی در آن وجود دارد. ساختمان های جدید به دلیل الزام بر دریافت  پایان کار، موظف به انجام اقدامات مربوط به سازمان آتش نشانی هستند بنابراین دستورالعمل ها را انجام می دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: از ابتدای سال قبل، دستگاه قضا همکاری بسیار خوبی را با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران آغاز کرد و ما سال گذشته در همین زمان ۱۲۹ ساختمان ناایمن داشتیم که سالها در همین عدد مانده بود، ساختمان هایی بسیار پرخطر که جزو خط قرمزها بودند و همواره نگرانی های متعددی دررابطه با این ساختمان ها داشتم مبادا   اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: با ورود دستگاه قضا و جلساتی که به دفعات با مالکان ساختمان های ناایمن داشتیم بعضی از مالکان پای کار آمدند و تشکیل پرونده دادند، دستورالعمل را دریافت و شرکت مجری  خود را انتخاب کردند و حتی عده ای از مالکان ساختمان های ناایمن، تا مرز تایید ایمنی ساختمان نیز پیش رفتند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مالکان حدود ۹۵ ساختمان ناایمن، تاکنون اقدام خاصی را آغاز نکرده اند که سازمان آتش نشانی اخطارهای لازم را به آنها ارائه کرده و طی روزهای آینده مکاتبات سازمان آتش نشانی با دستگاه قضایی مبنی بر اعلام نام، نشانی و هویت ساختمان ها به دستگاه قضایی انجام‌می‌شود.

محمدی بیان کرد: دستگاه قضایی با مالکان این۹۵ ساختمان  برخورد قانونی خواهد کرد و سازمان آتش نشانی از زمان ابلاغ دستور العمل ایمنی تا هنگام رفع موارد ناایمن همراه مالکان ساختمان های ناایمن خواهد بود و در این راستا نسبت به صدور فراخوان نیز اقدام نموده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲  لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=296443

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .