31
علیرضا خجسته پور کیست ؟

آشنایی با دکتر علیرضا خجسته پور ؛از بیوگرافی تا سوابق و مسئولیت های اجرایی

  • کد خبر : 280437
  • 19 فروردین 1400 - 7:25
آشنایی با دکتر علیرضا خجسته پور ؛از بیوگرافی تا سوابق و مسئولیت های اجرایی
علیرضا خجسته پور یکی از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از حوزه انتخابیه تهران است.

علیرضا خجسته پور کیست ؟ مروری بر بیوگرافی دکتر علیرضا خجسته پور بهمراه سوابق و مسئولیت های اجرایی ،سوابق تدریسی، مقالات…

علیرضا خجسته پور متولد سال ۱۳۵۷ در تهران است و مدرک دکترای مدیریت خود را در گرایش منابع انسانی دریافت کرد. وی دانش آموخته مهندسی صنایع در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و از اعضاء انجمن مهندسی صنایع ایران بوده و تز کارشناسی ارشد خود را در عرصه مدیریت سیستم و بهره وری ارائه کرده بود.

ایشان صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریه تخصصی مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) و از مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و مدیر اجرایی طرح های حوزه CRM  و HRM در این مجموعه خودروسازی کشور نیز محسوب می شود. او، هم اکنون  قائم مقام حزب جامعه اسلامی مهندسین بوده و در بهمن ۹۴ به نفع فهرست ائتلاف اصولگرایان از کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، انصراف داد.

در این گزارش، نگاهی داریم به سوابق اجرایی، تالیفات و سوابق تدریس این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران.

با ما همراه باشید.

مروری بر مسئولیت های اجرایی دکتر خجسته پور

مروری بر مسئولیت های اجرایی دکتر خجسته پور

دکتر علیرضا خجسته پور، مدتی است که به عنوان معاون بازرگانی و خدمات صنعتی شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو (ایسکو) مشغول به کار شده و همزمان، ریاست هیات مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان ایران خودرو را بر عهده دارد.

شایان ذکر است مجموعه خدمات شهری(شهرداری) ایران خودرو زیرمجموعه این معاونت می باشد و حضور در این عرضه تجربیات ذی قیمتی را در حوزه مهم و اثرگذار خدمات شهری که در مجموعه ایران خودرو بدلیل ارتباط مستقیم با حوزه تولید بعنوان پشتیبان تولید به شمار می رود، نصیب وی ساخته است.

دکتر علیرضا خجسته پور که یکی از مدیران ارشد شرکت خدمات مهندسی و صنعتی ایران خودرو به شمار می رود، سابقه مشاوره مدیرعامل و ریاست حوزه مشاوران جوان ایران خودرو را در کارنامه داشته و مدتی هم معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی ایسیکو بود که در راستای تحصیلات آکادمیک و گرایش تخصصی وی در مقطع PhD محسوب می شود.

دکتر خجسته پور در دهه نود شمسی، ریاست هیات مدیره شرکت اگزوزخودرو خراسان که از شرکت های اقماری غول خودروسازی کشور به شمار می رود را بر عهده داشت. وی پیش از حضور در این شرکت، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت قطعات محوری خراسان، عضو هیات مدیره شرکت نیرو گستران خراسان که همگی از شرکتهای معظم قطعه سازی کشور می باشند بوده و عضو ستاد عالی راهبردی تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز بود.

از جمله مسئولیت های بارز دکتر علیرضا خجسته پور در دهه نود شمسی، فعالیت به عنوان مشاور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و عضویت در شورای معاونین این وزارتخانه بود. او در نهاد ریاست جمهوری نیز به عنوان مدیرکل دفتر جذب مدیران و مشاوران جوان فعالیت داشت و در حوزه تعاون و اقتصاد نیز، عضو هیات مدیره اتاق تعاون استان تهران بود که در آن دوره توسعه کمی و کیفی تعاونی ها در استان تهران نمود بارزی داشت.

این نخبه جوان دانشگاهی و صنعتی کشورمان، یکی از برنامه ریزان موثر شورای سیاستگذاری جشنواره ملی مدیران و تولید کنندگان جوان بوده و در این عرصه نقش آفرینی داشته است.

بخشی از فعالیت های دکتر علیرضا خجسته پور ، همان طور که در پارگراف های بالا توضیح داده شد، در شرکت ایران خودرو و شرکت های زیر مجموعه این برند مطرح خودروسازی کشورمان، صورت گرفته که نشان دهنده اشراف اطلاعاتی وی به مسائل صنعتی و تولیدی در بطن مراکز مهم صنعتی ایران عصر ۱۴۰۰ است.

وی با توجه به اینکه تحصیلات مقطع کارشناسی و ارشدش، مطالعات روی سیستم و بهره وری بود، وارد عرصه مهم ارتباط با مشتریان (CRM)  شد و ریاست اداره کل CRM ایران خودرو را در مقطعی بر عهده گرفت. پیش از آن، وی در اداره کل برنامه ریزی آماری و تحلیل CRM ایران خودرو، به عنوان رئیس، فعالیت داشت. مسئولیتی که وی آن را با طی کردن سلسله مراتب شایستگی، از کارشناسی تا ریاست، طی کرد.

از مهم ترین سوابق اجرایی دکتر علیرضا خجسته پور ، می توان همکاری با کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی را نام برد که وی به عنوان مشاور، با این کمیسیون در مجلس دهم همکاری داشت. این کمیسیون به عنوان یک کمیسیون فرابخشی در حوزه اقتصاد کشور نقشی ناظر و هماهنگ کننده در اجرای سیاست های حمایت از تولید ملی برعهده داشت.

عضویت در هیات رئیسه انجمن سپک تاکرای جمهوری اسلامی،از دیگر سوابق دکتر خجسته پور در عرصه ورزش محسوب می شود.

دکتر  علیرضا خجسته پور در ۲۰ سال اخیر، در شرکتها و مجموعه های دولتی و خصوصی که در سمت های مختلف، حضور داشته، در طراحی، مدیریت و اجرای موفق ده ها پروژه، نقش آفرینی کرده که شماری از آن ها که مربوط به شرکت ایران خودرو می باشد، به شرح زیر است:

  • بررسی و ارائه مدل فرآیندی برای اجرا و ارزیابی کارآفرینی سازمانی
  • ارزیابی سطح مدیریت دانش بر اساس مدل APO
  • تدوین مدل مهارت های مدیریتی مدیران صنعت خودرو در کلاس جهانی که عنوان تز پایان نامه PhD بود.
  • ایجاد کانون ارزیابی (ASSESSMENT CENTER) در معاونت HR حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری.
  • همکاری در اجرای طرح مرکز تماس (CALL CENTER)
  • اجرای طرح مطالعات CRM
  • ارائه طرح ملی سامان دهی خدمات پس از فروش خودرو در قالب بیمه تعمیر
  • همکاری در اجرای پروژه های SIX SIGMA به منظور کاهش زمان رسیدگی به شکایات مشتریان.
  • طرح سنجش رضایت مشتریان (CSI)
  • اجرای پروژه های MIS
  • اجرای پروژه یکپارچه سازی فرآیند رسیدگی به شکایت مشتریان

تالیفات دکتر علیرضا خجسته پور

طبق اطلاعاتی که در دیتابیس کتابخانه ملی ایران درج شده است، دکتر خجسته پور ، تا کنون ۳ کتاب را تالیف و منتشر کرده است.

کتاب شناخت نت بهره ور و نت بهره ور فراگیر (TPM) و اجرای اثربخش آن، کتاب مدیریت کیفیت جامع(TQM) در آموزش و کتاب ریاضیات ویژه تیزهوشان، از جمله کتاب های تالیف شده ایشان است.

تالیفات دکتر علیرضا خجسته پور

عضویت در مجامع و انجمن ها

دکتر علیرضا خجسته پور ، در مجامع و انجمن های مختلفی در دو دهه اخیر، عضو بوده است. وی هم اکنون دبیر اتحادیه مهندسین تقریب نهاد جهان اسلام است که وظیفه ارتباط با مهندسین در سراسر جهان اسلام را بر عهده دارد. جامعه اسلامی مهندسین، بیشترین حضور تشکیلاتی وی را به خود اختصاص داده است. او هم اکنون عضو شورای مرکزی این حزب و دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان تهران می باشد. محمدرضا باهنر نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و سیاستمدار کهنه کار کشور، علیرضا خجسته پور را در سال ۱۳۹۷ به سمت قائم مقام خود در جامعه اسلامی مهندسین منصوب کرد. دکتر خجسته پور از آن سال به عنوان قائم مقام دبیرکل و سرپرست ارتباطات این تشکل نقش آفرینی می کند.

وی با توجه به تحصیلات آکادمیک در رشته مهندسی صنایع، در انجمن هایی چون: مهندسی صنایع ایران، مدیریت منابع انسانی ایران و علوم مدیریت، عضو حقیقی بوده، همچنین وی از اعضای سازمان کیفیت آسیا و اقیانوسیه (APQO) و انجمن مشاوران مدیریت ایران نیز بوده است.

سوابق تدریسی

دکتر علیرضا خجسته پور در ۲ دهه ای که در فضای صنعتی کشور به عنوان مشاور، کارشناس و مدیر ارشد و عضو هیات مدیره فعالیت داشتند، به فعالیت های تدریسی و آموزشی نیز پرداخته اند. تدریس دوره های مختلفی در زمینه مهندسی صنایع، مدیریت منابع انسانی، فنون مدیریت و …. از جمله مواردی است که وی در گروه صنعتی ایران خودرو، دانشگاه جامع علمی و کاربردی مرکز تحقیقات صنعتی ایران و نهاد ریاست جمهوری، تدریس کرده اند.

وی همچنین موفق به دریافت گواهینامه های تخصصی مختلف در حوزه های مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی، مدیریت منابع انسانی و ممیزی سیستم های مدیریت کیفیت و مدیریت استراتژیک در یک دهه اخیر نیز شده است.

مروری بر مقالات دکتر علیرضا خجسته پور

شماری از مقالات استاد خجسته پور که به کنگره های علمی و نشریات کشور ارائه شده به شرح زیر است:

  • مقاله تدوین مدل توسعه مهارت های مدیریتی مدیران صنعت خودروی ایران در کلاس جهانی- نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا
  • مقاله اولویت بندی شایستگی های کارافرینانه کارکنان ایران خودرو- نشریه مدیریت کیفیت فراگیر
  • مقاله بررسی میزان کاهش مصرف سوخت در خودروهای هیبرید موازی نرم به کمک مدل سازی ریاضی – فصلنامه مهندسی مکانیک و ارتعاشات
  • مقاله فرآیند مدیریت دانش بر نوآوری دائمی – نشریه کار و جامعه
  • مقاله تحول از بازاریابی سنتی به مدیریت مشتری – ماهنامه پیام ایران خودرو
  • مقاله CRM ، استراتژی تجارت و هماهنگ ساز عملیات کسب و کار – ماهنامه پیام ایران خودرو
  • مقاله الفبای مدیریت استراتژیک –ماهنامه روش
  • مقاله ارزیابی مدیریت دانش در خودروساازان داخلی بر اسااس مدلAPO – دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش.
  • مقاله ارزیابی عملکرد کارکنان نگهداری و تعمیرات – پنجمین همایش ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان
  • مقاله بررسی ارتباط TQM با TPM و ارائه راه کاری در جهت اجرای اثربخش TPM – پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت
  • مقاله تدوین مدل توسعه مهارت های مدیریتی مدیران صنعت خودروی ایران در کلاس جهانی – اولین کنفرانس ملی مدیریت و مهندسی پیشرفت
  • مقاله رتبه بندی مهارت های مورد نیاز مدیران صنعت خودروی ایران در کلاس جهانی – دومین همایش ملی پژوهش های مدیریت و منابع انسانی در ایران
  • مقاله بررسی کارایی روش تاوسانگ کولتای در انتخاب سیستم های مدیریت کیفیت – یازدهمین همایش بین المللی مدیریت
  • مقاله طرح های پیشنهادی اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی – بخش سوخت خودروها – نخستین کنگره ملی توسعه خوشه صنعتی قطعات خودرو
  • مقاله جایگاه میکرو سیستم ها و پتانسیل رشد آنها در صنعت خودروسازی – نخستین کنگره ملی توسعه خوشه صنعتی قطعات خودرو
  • مقاله بهره وری و برنامه چهارم توسعه – همایش ملی بهره وری
  • مقاله مدیریت دانش کاربردی – اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش
  • مقاله مدیریت ارتباط با مشتری ،ضرورت ها و چالش ها – اولین کنفرانس ملی مدیریت ارتباط با مشتری
  • مقاله برر سی موانع استقرار مدیریت کیفیت جامع در آموزش و ارائه الگوی مناسب – ششمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت
  • مقاله جهانی شدن و مدیریت دانش – پنجمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع ایران
  • مقاله پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت در CRM ایران خودرو – چهارمین کنفرانس بین المللی مهند سی صنایع
  • مقاله بررسی موانع بهره وری در سازمان های دولتی – پنجمین کنگره ملی بهره وری

نگاهی بر نظرات علیرضا خجسته پور

علیرضا خجسته پور از صاحب نظران در حوزه صنعت نساجی بوده و دارای مقالات در این حوزه است.  وی در یادداشتی با عنوان صنعت نساجی ایران ؛ درخشش دیروز ، ورشکستگی امروز  اعتقاد دارد سیر نزولی تشکیل سرمایه در صنعت نساجی، حاکی از کهنگی ماشین آلات و فرسوده شدن فناوری تولید در این بخش و در نهایت زوال تولید است. پیشنهاد علیرضا خجسته پور برای حمایت و توسعه صنعت نساجی تمرکز بر ایجاد قدرت رقابتی در صنایع نساجی از طریق توسعۀ مراکز مهارتی طراحی و مد و پرداختن به موضوع نوآوری در این صنعت و پرورش شرکتهای دانش بنیان علی الخصوص در حوزۀ تجهیزات مورد نیاز این صنعت متناسب با استانداردهای جهانی و منطقه ای می تواند به افزایش قدرت رقابتی این صنعت با رقبای منطقه ای و فرامنطقه ای کمک شایانی نماید.

توییتر علیرضا خجسته پور

توییتر خجسته پور

 

برای اطلاع از جدید ترین نظرات  و دیدگاه های علیرضا خجسته پور و ارتباط با ایشان، از طریق صفحه توییتر ایشان به نشانی: https://twitter.com/akhojastehpur اقدام کنید.

اینستاگرام علیرضا خجسته پور

صفحه اینستاگرام علیرضا خجسته پور به آدرس https://instagram.com/a.khojastehpour1400 می باشد.

 

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰  شمسی برگزار می شود که اخرین انتخابات جمهوری اسلامی ایران در قرن چهاردهم هجری شمسی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=280437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. استاد خجسته پور
    هرجا هستین خوشحال و موفق باشین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .