7

جمع آوری معتادان متجاهر یا رویا پردازی های یک شهردار!

  • کد خبر : 295865
  • 03 اردیبهشت 1402 - 13:04
جمع آوری معتادان متجاهر یا رویا پردازی های یک شهردار!
هرچند تهرانی ها به وعده های بی عمل مسئولان شهری عادت کرده اند اما چقدر زمان و هزینه صرف این موضوع شد تا زاکانی ، شهردار تهران و مشاوران و دستیارانش متوجه شوند جمع آوری کامل معتادان از سطح شهر تهران غیر ممکن و غیر عملیاتی است.

به گزارش عصرشهروند، ۱۸ ماه از وعده زاکانی برای جمع آوری ۲ ماه معتادان متجاهر از شهر تهران گذشت. هرچند تهرانی ها به وعده های بی عمل مسئولان شهری عادت کرده اند اما جنس این وعده شهردار تهران متفاوت بود. این وعده آنقدر جوگیرانه و بدون کارشناسی بود که از همان لحظه اول کارشناسان و صاحب نظران به نتیجه نرسیدن جمع آوری متجاهران از شهر تهران را می دانستند و غیر ممکن بودن آن را گوشزد کرده بودند. از ابتدا هم شهروندان تهرانی با دیده تردید به آن نگاه کردند و البته آن را جدی نگرفتند!

ماجرای این وعده از ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ در جلسه مجمع تهران با حضور شهردار و اعضای شورای شهر شروع شد.  خضریان عضو شورای شهر تهران از این جلسه خبرداد که زاکانی ، شهردار تهران قول مساعد داده تا با همکاری سایر دستگاه‌ها تمامی معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

البته این وعده با این نقل قول تمام نشد و زاکانی  در ۲۵ آذرماه سال ۱۴۰۰ و در جریان بازدیدش از یکی از مناطق شهر تهران دوباره  وعده داد که طی دو ماه آینده تمامی معتادان متجاهر شهر تهران را جمع آوری کند و البته اینبار برای وعده خود زمان هم تعیین کرد.

۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ زاکانی از جمع‌‎آوری ۷هزار معتاد متجاهر از تهران توسط قرارگاه اجتماعی خبر داد و ادعا کرد برای اولین‎بار کمپ عناصر کبرسن بالای ۶۵ سن و صغرسن زیر ۱۸سال و زنان و معتادان دارای زخم باز در تهران تاسیس شد.

۲۶ فروردین ماه ، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ بدون اشاره به شهردار تهران  با گلایه از نبود ظرفیت برای نگهداری از حدود ۸ هزار معتاد متجاهر در شهر تهران صراحتا اظهار کرد در تهران حدود ۲۲ هزار معتاد متجاهر دارد و متاسفانه تا به این لحظه ظرفیت جدیدی برای نگهداری از معتادان متجاهر ایجاد نشده است. با این سخنان غیر مستقیم رویاپردازی شهردار محترم زیر سوال رفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بدون نام بردن از شهرداری تهران ، اظهار داشت که هنوز حدود ۷ تا ۸ هزار معتاد متجاهر رها شده در شهر تهران داریم که جایی برایشان نیست. این‌ها هنوز در سطح شهر تهران هستند که ما امیدواریم و پیگیر هم هستیم که ظرفیت‌هایی برای نگهداری و بازپروری آنان ایجاد شود.

۱۷ اردیبهشت سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در محلات شوش، هرندی و مولوی از جمع آوری  ۵۰۰ معتاد متجاهر از این محلات خبر داد  و کنایه زد این تعداد را براساس ظرفیتی که به ما اعلام کرده بودند شناسایی و جمع آوری کردیم. وی اعلام آمادگی کرد که نیروی انتظامی آمادگی جمع آوری ۲۰۰۰ معتاد متجاهر را دارد.

اما چندی بعد زاکانی به این سخنان فرمانده نیروی انتظامی واکنش نشان داد. وی با زیر سوال بردن سخنان سردار رحیمی با کنایه اظهار داشت:‌ احتمالا اطلاعات ایشان نادرست است. در قرارگاه اجتماعی اعداد و ارقام شفاف است و در حضور نماینده ایشان این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. اگر آقای رحیمی چنین اظهارنظری کرده شاید اطلاعات ناکاملی دارد.

جست و جو در بین اخبار شهر تهران نشان می دهد موضوع جمع آوری معتادان متجاهر از همینجا به فراموشی سپرده شد. کافی است برای راستی آزمایی جمع آوری معتادان متجاهر در هر ساعت از شبانه روز به سه راه افسریه ، شوش ، هرندی و مولوی مراجعه کنید. معتادان در گعده هایی دوستانه دورساقی نشسته و کامی میگیرند و به سطح شهر برای زباله گردی و سرقت باز می گردند.

شهروندان تهران که از روز اول به این وعده ها اعتمادی نداشتند اما چقدر زمان و هزینه صرف این موضوع شد تا زاکانی ، شهردار تهران و مشاوران و دستیارانش متوجه شوند جمع آوری کامل معتادان از سطح شهر تهران غیر ممکن و غیر عملیاتی است و البته هزینه هایی که در نهایت از جیب شهروندان تهرانی برداشته می شود.

خبرهای مربوط به معتادان متجاهر تهران را اینجا ببینید

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=295865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .