10

تهران بودجه دارد اما اتوبوس ندارد!

  • کد خبر : 296475
  • 01 خرداد 1402 - 7:28
تهران بودجه دارد اما اتوبوس ندارد!
درحالی که شهروندان تهرانی در شلوغی اتوبوسها کلافه و عصبانی هستند که شهرداری تهران اقدام جدی برای تامین اتوبوس شهر تهران نمی کند

به گزارش عصرشهروند، ” قطعا شهردارتهران و مسئولان شهر و خانواده های آنها سوار اتوبوس نمی شوند و برای تردد از اتوبوس استفاده نمی کنند. اگر آنها یکبار در این ایستگاه ها و در فشار جمعیت قرار می گرفتند قطعا حال و روز ما مردم تهران متفاوت بود! ” این صحبتهای یک خانم به شدت عصبانی بود وقتی فهمید خبرنگار عصرشهروند برای تهیه گزارش در ایستگاه اتوبوس سه راه آذری خودش در حال له شدن بین جمعیت است !

هرچند سه راه آذری از ایستگاه های پر تردد است و انبوهی از مردم برای تردد از این ایستگاه ها استفاده می کنند ، اما بررسی میدانی و حضور خبرنگار عصرشهروند در ایستگاهها رسالت ، مصلا ، انقلاب و خط تندر رو خیابان آزادی  نشان می دهد اوضاع با جنوب شهر خیلی متفاوت نیست.  اتوبوس با تاخیر به ایستگاه می رسد و پر از مسافر هستند.

علت عدم تامین اتوبوس ، بودجه نیست!

چندی پیش لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهر شهرداری تهران  در خصوص درآمد شهرداری تهران در سال گذشته، گفت: شهرداری تهران در سال گذشته درآمدش بیش از ۱۴۰ درصد رشد داشت. بودجه ما بیش ۵۰ هزار میلیارد تومان بود و نزدیک به ۷۲ هزار میلیارد درآمد ما محقق شد.

رشد بودجه و افزایش ۱۲۰ درصدی درآمدهای شهرداری تهران  به معنی افزایش درآمد شهرداری تهران به میزان ۲۲ هزار میلیارد تومان بیش از آنچه که در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده ، تحقق پیدا کرده است. افزایش ۲۲ هزارمیلیارد تومانی شهرداری تهران در حالی است که شهروندان تهرانی از کمبود اتوبوس کلافه شده اند. مردم می پرسند پول مردم تهران کجا و چطور هزینه می شود؟!

ایستگاه های اتوبوس هرروز شلوغ تر از دیروز

افزایش میانگیم ۴۵ درصدی کرایه تاکسی ها سبب شده شهروندان تهرانی اتوبوس را جایگزین تاکسی کنند. و کاهش قدرت و توان مالی تهرانی ها بر تعداد مسافران اتوبوس افزوده است. در این شرایط شهروندان تهرانی از خود می پرسند با وجود افزایش ۲۲ هزار میلیاردی درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ چرا شهرداری تهران برای خرید اتوبوسهای جدید اقدامی نمی کند؟!

از طرفی از شهردار تهران بجز تکرار وعده های قدیمی ، اقدام دیگری دیده نمی شود. هرچند علیرضا زاکانی اذعان دارد ناوگان اتوبوس با کمبود جدی مواجه است اما ظاهرا هیچ اقدامی برای کاهش رنج مردم پایتخت ام‌القری جهان اسلام برنمی دارد.

البته پافشاری برخی مسئولان شهری برای خرید اتوبوسهای دست دوم خارجی در شرایطی که کشور با کمبود منابع ارزی و مشکلات ناشی از تحریم رنج می برد علامت سوال بزرگی در ذهن شهروندان تهرانی ایجاد می کند که شورای شهر تهران باید به آن پاسخ دهد.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=296475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .