39

معرفی سامانه شفافیت شهرداری تهران : از پرسنل تا قراردادها

  • کد خبر : 174093
  • 27 آذر 1398 - 17:59
معرفی سامانه شفافیت شهرداری تهران : از پرسنل تا قراردادها
در این گزارش از عصرشهروند به معرفی سامانه شفافیت شهرداری تهران پرداخته ایم .

سامانه شفافیت شهرداری تهران، ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد و تا کنون، صد ها هزار صفحه اطلاعات مالی، پرسنلی، حقوقی، قراردادی، عملکردی و گزارش از فعالیت های این مجموعه بزرگ خدمات شهری را در SHAFAF.TEHRAN.IR منتشر کرده است که دسترسی عموم به آن، رایگان است. در سامانه شفافیت شهرداری تهران ، به اطلاعات هزاران قرارداد بالای ۲۵۰ میلیون تومان با پیمانکاران (شامل مبلغ قرارداد تا نام پیمانکار و نام کارفرما،) اطلاعات ۶۶ هزار کارمند شهرداری، گزارش فعالیت ۲۶ شرکت تحت پوشش، سازمان های تحت امر و هم  چنین PDF  بیش از ۹۰۰ گزارش مطالعات شهرداری برای توسعه خدمات در پایتخت، دسترسی داریم.

هم‌چنین اطلاعات بیوگرافی و حقوق پایه مشاوران و مدیران مناطق ۲۲ گانه و مدیران عامل شرکت ها در کنار فهرست مشخصات ماموریت های خارج از کشور مسئولان این نهاد، در قالب  فایل EXCEL به اشتراک  گذاشته شده است.

گزارش امروز عصر شهروند ، نگاهی اجمالی دارد به خدماتی که در ۲ سال اخیر در سامانه شفافیت، بارگذاری شده و در دسترس عموم علاقمندان قرار دارد. اگر پیمانکار هستید، خبرنگار هستید، شهروند عادی هستید و به نوعی، با نهادهای تحت پوشش شهرداری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط می باشید، دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با ما در میان بگذارید. لینک این گفتار را به دوستان پایتخت نشین خود از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع دهید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: با قرارداد های میلیاردی شهرداری تهران آشنا شویم

داستان شفافیت در شهرداری تهران

پس از سالها که از فعالیت شهرداری تهران و سایت اینترنتی آن می گذرد، دامنه Tehran.ir که در فهرست اولین دامنه های ثبت شده روی پسوند ملی ایران (.ir) محسوب می شود، درگاهی برای افشاگری فعالیت  ها، قراردادها، معرفی پرسنل، اعلام حقوق مدیران، جزییات ماموریت های خارج از کشور مسئولان شهرداری، مشخصات مشاوران و مدیران مناطق ۲۲ گانه شهرداری و مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه شهرداری راه اندازی کرد.

داستان شفافیت در شهرداری تهران

۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ بود که شهرداری تهران پس از کنار رفتن محمد باقر قالیباف از راس شهرداری پایتخت، صاحب سامانه شفافیت شد تا شهروندان، بتوانند از طریق این درگاه، به جزییات اتفاقات مالی و حقوقی و قراردادی شهرداری با نهادها، اشخاص و ارگان های دولتی و خصوصی، پی ببرند.

سایت سامانه شفافیت شهرداری تهران در این لینک قرار دارد. داده های زیادی که در این سامانه منتشر و افشا شده، بستر برگزاری مسابقات دوره های را فراهم کرده که برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید.

حتما بخوانید : حقوق پایه کلیه مدیران و مشاوران شهرداری تهران در سال ۱۳۹۸

سایت سامانه شفافیت شهرداری تهران در این لینک قرار دارد

راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری تهران، اگر چه با انتقادات زیادی روبروست و هنوز، نتوانسته نظر تیز بین منتقدان و افکار عمومی را نسبت به شفافیت گرایی جامع و گسترده اتفاقات شهرداری تهران ، برآورد کند، اما استارت و بستر خوبی برای شیشه ای کردن بلدیه پایتخت ایران است که بیش از نیم قرن را در خفا و عدم شفافیت، سپری کرده است.

اعضاء شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم که راه اندازی این سامانه

خوشبختانه اعضاء شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم که راه اندازی این سامانه، در زمان کار آن ها صورت گرفت، از سامانه شفافیت حمایت کرده و خود نیز در توییتر و اینستاگرامشان، اسنادی از فعالیت های شورای شهر و شهرداری تهران را در اختیار کاربران جامعه اطلاعاتی ایران قرار داده اند. روشی که برخی از نمایندگان مجلس و اعضاء کابینه دولت نیز در دستور کار دارند تا سایبر دیپلماسی در بستر دولت الکترونیک و شهروند مجازی، توسعه بیش تری پیدا کند.

حتما بخوانید:آشنایی با « سامانه شفافیت شهرداری قم » و حقوق مدیران و قراردادها

سامانه شفافیت شهرداری تهران، جایی است که شما را در جریان بخشی از واقعیت های مالی و حقوقی و قراردادی شهرداری تهران با اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می دهد.

پس از راه اندازی این سامانه، شاهد راه اندازی سامانه شفافیت در سایر ارگان ها مثل سازمان تامین اجتماعی، شهرداری اصفهان و شهرداری قم بودیم که به فال نیک می گیریم. صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از محافلی بود که با راه اندازی سامانه شفافیت، گام مهمی را برای شیشه ای کردن اتفاقات ریز  و درشت آن آغاز کرد تا با پشت صحنه های یکی از سهامداران عمده بورس ایران، آشنا شویم.

در سامانه شفافیت شهرداری تهران دنبال چی باشیم؟

بعضی  ها تصور می کنند که در سامانه شفافیت شهرداری تهران، به فیش حقوقی همه ده ها هزار پرسنل شهرداری در مناطق ۲۲ گانه و شرکت ها و سازمان های تحت پوشش، دسترسی داریم یا می‌توانیم در جریان فعالیت  های روزانه یا ماهانه آن ها قرار بگیریم. اگر چه این انتظاری است که امیدواریم روزی در چارچوب قانون، محقق شود.

در سامانه شفافیت شهرداری تهران، به دنبال موارد زیر باشید:

  • فهرست کاملی از مشخصات مدیران مناطق شهرداری تهران، سوابق، تحصیلات، جزییات پایه حقوق
  • اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری
  • مشخصات کلیه لوایح، مصوبات و عملکرد بودجه شهرداری تهران
  • اطلاعات کامل شهرسازی پایتخت
  • اطلاعات کامل کلیه شرکت ها و سازمان های تحت پوشش
  • اطلاعات فعالیت های مطالعاتی
  • اطلاعات بازارهای روز و کیوسک های سطح پایتخت
  • انتشار اطلاعات بیش از ۹۰۰ پروژه  مطالعاتی به  همراه قرارداد آن ها
  • فهرست دستمزد برخی از مشاوران و پرسنل ارشد شهرداری تهران
  • اطلاعات حقوق و دستمزد حدود ۶۶ هزار تن از پرسنل شریف شهرداری تهران
  • اطلاعات قراردادهای بالای ۲۵۰ میلیون تومان که شهرداری با شخصیت های حقوقی و حقیقی داخلی منعقد کرده است با مشخصات مشاوران و جزییات عقد قرارداد و تاریخ شروع و خاتمه که برای پیمانکاران شهرداری، یک انتخاب عالی برای بررسی کسب و کار و فرصت های قراردادی این نهاد مدیریت خدمات شهری محسوب می شود.
  • اطلاعات ماموریت های خارج از کشور مدیران و مشاوران و مسئولان شهرداری تهران به صورت ماهانه
  • جزییات لایحه بودجه سالانه شهرداری تهران و برنامه ۵ ساله شهرداری تهران

حتما بخوانید: با سامانه شفافیت شهرداری اصفهان  آشنا شویم

گشتی در سامانه شفافیت شهرداری تهران

یکی از بخش های مهم سامانه شفافیت شهرداری تهران، بخش قراردادهای کلان شهرداری با پیمانکاران و شخصیت های حقیقی است. شما در این بخش، فهرست قراردادهای میلیاردی شهرداری تهران با پیمانکاران از سال ۱۳۹۷ به این سو را در ۳ بخش: هزینه ای، درآمدی و مشارکتی و سرمایه گذاری، مشاهده خواهید کرد.

بخش معرفی و افشا اطلاعات قرارداد های کلان شهرداری تهران با پیمانکاران بخش خصوصی

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، بخش معرفی و افشا اطلاعات قرارداد های کلان شهرداری تهران با پیمانکاران بخش خصوصی، توسط  مرکز آمار و رصد شهری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به روز رسانی می شود و شما می توانید بر اساس نام پیمانکار، نام کارفرما (بخش های مختلف شهرداری)، موضوع قرارداد، روش انتخاب پیمانکار (مناقصه محدود، مناقصه عمومی، مزایده، فروش خدمات، فراخوان، ترک تشریفات، بند ۱ ماده  ۳۱، بدون تشریفات، تهاتر)، سال عقد قرارداد و غیره، اطلاعات مورد نظر را پیدا کنید.

قرارداد های هزینه ای شهرداری تهران  از آخرین قرارداد تا اولین قراردادی که در سامانه

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، قرارداد های هزینه ای شهرداری تهران  از آخرین قرارداد تا اولین قراردادی که در سامانه بارگذاری شده است، در دسترس  عموم قرار دارد.  شما می توانید خروجی اکسل اطلاعات را هم در اختیار داشته و از طریق  جست و جوی پیشرفته  (advanced  search)،  جزییات بیش تری از قراردادها را پیدا کنید.

همان طور که می‌بینید، همه قراردادها دارای موضوع، نام پیمانکار، نام کارفرما، مبلغ نهایی قرارداد به ریال، تاریخ انعقاد قرارداد و بخش جزییات بیشتر است که به شما، اطلاعات مشاور و شیوه انتخاب پیمانکار و PDF بخش هایی از قرارداد را نشان می دهد.

یکی از قرارداد های منتشر شده در سامانه شفافیت شهرداری تهران

یکی از قرارداد های منتشر شده در سامانه شفافیت شهرداری تهران که مربوط به  ۴ آذر ماه سال ۱۳۹۸ است را بررسی می کنیم و در عکس بالا،‌ تصویر صفحه مربوطه را مشاهده می فرمایید.

قرارداد عملیات اذین بندی، نور پردازی موقت (تهیه،  نصب و نگهداری پرچم های پایه کوتاه و بلند) در سطح  محدوده منطقه ۲، با شرکت «رهاب برج عمران» به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال منعقد شده است. مدیرعامل این شرکت، محمد رضا مهربانی طبری  است و بخشی از قرارداد، غیر نقدی است.

حتما بخوانید: عواقب عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرکت ها چیست؟

مدت قرارداد، ۱۲ ماه بوده و روش انتخاب پیمانکار به صورت مناقصه  عمومی بوده  است. یعنی مناقصه ای برگزار شده و پاکات الف و ب و ج ارائه شده و پیمانکاران واجد شرایطی که پاکات الف و ب آن ها تایید شده است، در جلسه بررسی پاکت ج که مربوط به پیشنهاد قیمت است، شرکت داده شده و این شرکت، پایین ترین قیمت را داده یا از نظر شهرداری منطقه ۲ به  عنوان کارفرما، واجد شرایط تشخیص داده شده است.

قراردادهای  بالای ۲۵۰ میلیون تومان که در سامانه شفافیت شهرداری تهران

همان طور که در بالا اشاره شد، قراردادهای  بالای ۲۵۰ میلیون تومان که در سامانه شفافیت شهرداری تهران، اطلاع رسانی می شود، دارای فایل های PDF مربوط به صورتجلسه کمیسیون، شرایط عمومی، شرایط اختصاصی و مشخصات فنی/شرح خدمات است. در عکس  بالا، یکی از صورتجلسه های مربوط به قرارداد آذین بندی این شرکت نیز اطلاع رسانی شده  و در سامانه شفافیت شهرداری، منتشر شده که تصویرش را مشاهده می کنید.

اگهی مناقصه/فراخوان در شهرداری تهران

اطلاعات کلیه قرارداد هایی که در  سامانه شفافیت شهرداری تهران منعکس می شود، دارای عکسی به نام اگهی مناقصه/فراخوان است که نشان می دهد، انتخاب فلان پیمانکار بر اساس کدام آگهی فراخوان در چه زمانی و از طریق کدام ارگان زیر مجموعه شهرداری تهران صورت گرفته است. در عکس بالا، فراخوان انتخاب پیمانکار کار آذرین بندی را مشاهده می کنید.

اگر شما قصد دارید درباره برندگان مناقصات و مزایدات شهرداری تهران که در سامانه شفافیت، مشخصات آن ها اعلام می شود، پرس و جو کنید و اطلاعات تکمیلی بدست آورید، باید به سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه مراجعه و درباره هیات مدیره، موضوع فعالیت و آخرین تغییرات این شرکت ها، داده های لازم را بدست آورید.  مثلا آن طور که در عکس بالا مشخص است، شرکت رهاب برج عمران که برنده قرارداد ۱۲ میلیارد ریالی شهرداری منطقه ۲  در آذر ۹۸ شده است، ۱۰ تیر ماه سال ۱۳۹۲ در تهران ثبت شد.

موضوع فعالیت این شرکت، پیمانکار ساخت در زمینه ابنیه  اعم از فلزی و بتنی و غیره  بوده است و احسان عزیزی و مهرداد مختاری، از هیات موسسین این شرکت با مرکزیت میدان تسلیحات تهران بود.

با همین روش، اطلاعات هزاران پیمانکار شهرداری تهران که مشخصات آن ها در سامانه شفافیت شهرداری تهران، اطلاع رسانی می شود، پیدا کنید و در جریان فعالیت جدید و ترکیب هیات مدیره آن ها قرار بگیرید.

اطلاعات بودجه در سامانه شفافیت شهرداری تهران

اطلاعات بودجه در سامانه شفافیت شهرداری تهران

عملکرد بودجه شهرداری تهران مربوط به سال ۹۷ و ۹۸ در سامانه شفافیت بارگذاری شده و شما خواننده گرامی اگر علاقمند به مساتل حسابداری و حسابرسی هستید، دخل و خرج نهادهای مختلف تحت پوشش بلدیه پایتختت را می توانید از طریق این لینک دنبال کنید.

اطلاعاتی که در بودجه سالانه بلدیه پایتخت ارائه می شود، به شما می‌گوید که فلان قسمت در فلان سال، چقدر هزینه داشته و محل تامین درآمد برای فلان هزینه ها، کجاست و چگونه است و همین مساله، طوفانی از انتقادات و پیشنهادات را روانه مراکز تصمیم گیری و بودجه ریزی این مجموعه بزرگ می کند.

اطلاعات مدیران و کارکنان در سامانه شفافیت شهرداری تهران

از بخش های جنجالی سامانه شفافیت شهرداری تهران، اطلاعات مدیران و پرسنل است که اطلاعات مدیران ارشد، فهرست کامل مشخصات کارکنان و جزییات سفرهای خارجی مدیران را به اطلاع عموم می رساند. اگر چه با انتظارات، فاصله زیادی دارد اما توانسته، گام کوچکی برای تحقق یک نیاز و خواست عمومی باشد.

اطلاعات مدیران و کارکنان در سامانه شفافیت شهرداری تهران

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، معاونان شهرداری تهران ، جزییات حقوق و فعالیت و سوابق آن ها در سامانه شفافیت شهرداری تهران به نمایش گذاشته شده و شما می توانید به اطلاعات سازمانی افراد، دسترسی پیدا کنید. از مدرک تحصیلی تا سابقه و مسئولیت قبلی و فعلی و وضعیت استخدامی و غیره.

سفر های خارجی مسئولان شهرداری تهران از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ در سامانه

سفر های خارجی مسئولان شهرداری تهران از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ در سامانه بارگذاری شده است. کلیه  سفر هایی که در این لینک بارگذاری شده، همه مجوز لازم را از کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران اخذ کرده و به ضرورت و تشخیص مدیریت، سفر انجام شده است.

به استناد آیین‌نامه اعزام مأموران و هیئت‌های شهرداری تهران به خارج از کشور، انجام هرگونه ماموریت خارج از کشور توسط کارکنان و مدیران شهرداری تهران باید براساس مفاد تعیین شده در این آیین‌نامه انجام پذیرد و تشخیص ضرورت انجام سفرها برعهده «کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران» است.

طبق این آیین‌نامه، منظور از مأموریت‌های خارج از کشور، تمامی سفرهایی است که در راستای ایفای وظایف و مسئولیت‌های قانونی و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران حداکثر ظرف مدت نود (۹۰) روز انجام می‌شود.تمامی سفرهایی که اطلاعات آنها در این سایت منتشر شده است، مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند.

از طریق فایل اکسی که داخل لینک معرفی شده در بالا قرار دارد، به اطلاعات کامل سفرهای خارجی مدیران و مسئولان شهرداری تهران در بازه زمانی معرفی شده،‌دسترسی خواهیم داشت.

اطلاعات نمایش داده شده در بخش جزییات سفرهای خارج از کشور مدیران شهرداری تهران

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، اطلاعات نمایش داده شده در بخش جزییات سفرهای خارج از کشور مدیران شهرداری تهران در قالب موضوع زیر ارائه می شود:

  • کشور مقصد
  • تاریخ آغاز ماموریت
  • تاریخ پایان ماموریت
  • مدت سفر
  • نام اعضاء هیات
  • پست سازمانی
  • محل خدمت کارمند
  • محل تامین هزینه سفر
  • علت و ضرورت سفر
  • شماره درخواست

اطلاعات سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران

بخش دیگری سامانه شفافیت شهرداری تهران، اشاره دارد به اطلاعات سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه این نهاد مدیریت خدمات شهری. برای کسب اطلاعات بیش تر در این باره به این لینک مراجعه کنید.

اطلاعات سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، اطلاعات کامل  ۲۶ شرکت تحت پوشش شهرداری تهران از  شرکت پیام رسا تا شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو، در این قسمت در  دسترس علاقمندان است تا با متن و حاشیه فعالیت های این شرکت های سهامی ، آشنا شوند. روی هر باکس قرمز رنگ که در عکس بالا نشان داده شده، کلیک  کنید، به دسته بندی ۴ گانه از داده ها دسترسی پیدا خواهید کرد:

  • مشاهده اطلاعات شرکت در سایت IR
  • اکسل تجمیعی ترازنامه و سود و زیان از سال ۹۳ تا ۹۷
  • آیین نامه معاملات

بخش نمایش اطلاعات شرکت خاکریز آب در سامانه شفافیت شهرداری تهران

(بخش نمایش اطلاعات شرکت خاکریز آب در سامانه شفافیت شهرداری تهران)

اطلاعات شرکت خاکریز آب با نماد «خاکریز» در سامانه جامع ناشران

(اطلاعات شرکت خاکریز آب با نماد «خاکریز» در سامانه جامع ناشران)

آمار پژوهش ها و مطالعات شهرداری تهران در سامانه شفافیت

یکی از بخش های جدید سامانه شفافیت شهرداری تهران، بخش پژوهش ها و مطالعات شهرداری است که در سال  ۹۸ بارگذاری شد و اطلاعات خوبی در اختیار دانشجویان، محققان و علاقمندان به مطالعات  شهری و برنامه ریزی شهری می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این  لینک رجوع کنید.

آمار پژوهش ها و مطالعات شهرداری تهران در سامانه شفافیت

همان طور که در تصویر بالا که از  بخش پژوهش ها و مطالعات شهرداری تهران اخذ شده مشاهده می کنید، عنوان پژوهش/مطالعه/دانش شهر، به همراه نام مجری، نام ناظری و لینک دانلود پژوهش در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. صدها پژوهش جذاب درباره پایتخت دویست و اندی ساله ایران را در این صفحه مشاهده کنید.

این که شما اکنون به فایل PDF صدها طرح مطالعاتی شهرداری تهران دسترسی دارید، یعنی امکان مشارکت در طرح ها و لوایح ها و پیشنهادات، برای شما فراهم  است. تا پاییز ۹۸، حدود ۹۰۰ طرح که بیش از ۲۰ هزار صفحه اطلاعات دارد در اختیار عموم قرار گرفت.

صفحه نخست طرح ارزیابی اجرای طرح جدید اخذ عوارض محدوده طرح ترافیک

عکس بالا، صفحه نخست طرح ارزیابی اجرای طرح جدید اخذ عوارض محدوده طرح ترافیک و امکان سنجی توسعه ان  به محدوده تردد زوج یا فرد فعلی است که متن کامل گزارش ۲۸۸ صفحه ای را در این لینک مشاهده کنید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره اخذ رتبه پیمانکاری در ۵ پایه

اطلاعات کیوسک ها و روز بازارها

اطلاعات کیوسک گل و مطبوعات در مناطق ۲۲ گانه شهرداری، از طریق  این لحتینک در سامانه شفافیت در دسترس می باشد. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • تاریخچه
  • قوانین
  • فهرست کیوسک مطبوعاتی سطح شهر
  • فهرست کیوسک گل و گیاه سطح شهر
  • فرآیندجابجایی کیوسک

همراه گرامی

اگر شما هم نظر و دیدگاه، پیشنهاد، انتقادی به سامانه شفافیت شهرداری تهران دارید،‌ مراتب را مستند و مستدل از طریق بخش کامنت در اختیار ما قرار دهید.

هر انتقادی به این مجموعه مدیریت خدمات شهری دارید به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع دهید. امیدواریم در سال ۱۳۹۹، شاهد ارتقا کارآیی کیفی و کمی سامانه شفافیت بوده و این سامانه، در شیشه ای کردن شهرداری تهران، گام های گسترده تری بردارد و به انتظارات شفافیت شهروندان پایتخت، توجه کند. مخصوصا انتشار جزییات خدمات پیمانکاران در مناطق ۲۲  گانه و گزارش ریز کمک های مالی حسابرسی شده شهرداری تهران به نهاد های خیریه و فرهنگی.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=174093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. روز بخیر
    من از طریق گزارش برنامه عصرانه در شبکه افق که ۱۰ دی ساعت ۷ عصر پخش شد با سامانه شفافیت شهرداری تهران آشنا شدم. دیدم این برنامه، عینا از متن مقاله شما در معرفی این سامانه استفاده کرده بود. جالب بود
    ممنونم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .