10

اسامی داوران جشنواره فیلم فجر با حضور بازیگر سریال پایتخت

  • کد خبر : 23143
  • 03 بهمن 1397 - 12:24
اسامی داوران جشنواره فیلم فجر با حضور بازیگر سریال پایتخت

ریما رامین فر، هنرپیشه سریال تلویزیونی پایتخت، در جمع هیات داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفت. در حالی که شمارش معکوس برای برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آغاز شده است، اسامی هیات داوران جشنواره امسال مشخص شد که علاوه بر رامین فر. شاهد حضور معاون پیشین نظارت سازمان سینمایی، یک […]

ریما رامین فر، هنرپیشه سریال تلویزیونی پایتخت، در جمع هیات داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفت. در حالی که شمارش معکوس برای برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آغاز شده است، اسامی هیات داوران جشنواره امسال مشخص شد که علاوه بر رامین فر. شاهد حضور معاون پیشین نظارت سازمان سینمایی، یک منتقد سینما، سه کارگردان و یک فیلم بردار مطرح سینمای ایران هستیم.

گزارش امروز سرویس هنری عصر شهروند، نگاهی دارد به سابقه  فعالیت هیات داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر که قرار است از ۱۰ لغایت ۲۲ بهمن ماه ۹۷ در تهران و مراکز استان ها برگزار شد. در جشنواره امسال، ۲۲  فیلم در بخش سودای سیمرغ حضور دارند و سیمرغ بلورین، به انیمیشن، مستند و فیلم کوتاه اعطا خواهد شد. خرید بلیط  های جشنواره از طریق  سینما تیکت، با استقبال گسترده علاقمندان همراه شد و ظرف ۲۰ دقیقه، بیش از ۱۰۰  هزار قطعه بلیط به فروش رفت. جشنواره امسال، نوزدهم و بیستم بهمن ماه به دلیل ایام فاطمیه، تعطیل خواهد بود.

حتما بخوانید : اطلاعات مهم از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۹۸

اسامی داوران جشنواره فیلم فجر با حضور بازیگر سریال پایتخت

حتما بخوانید: با نامزدهای سودای سیمرغ آشنا شویم

معرفی هیات داوران

جشن سینمای ایران، بزودی آغاز خواهد شد و پرونده اکران سال نود و هشت، تا حدودی مشخص می شود. معمولا فیلم هایی که موفق به دریافت سیمرغ بلورین از نگاه تماشاگران و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن ، می شوند، گیشه خوبی را در سال بعد، تجربه خواهد کرد. اگر چه سینمای ایران در سال نود و هفت، در تسخیر کمدی سازان بود و به نظر می رسد این رویه در سال آینده، تا حدی دستخوش تغییرات شود. با این حال، بیش از هشتاد و پنج درصد ملت ایران در سال ۹۷، به سینما نرفتند و این اقصاد سینمای ایران را تهدید می کند.

حتما بخوانید : لحظه تحویل سال ۹۸ در ایران و جهان و همه تعطیلات سال ۹۸

 سایت جشنواره فیلم فجر

(تصویر سایت جشنواره فیلم فجر)

همان طور که قبلا در سرویس هنری عصر شهروند گفتیم، هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره فجر، ده ها اثر را مستعد شرکت در بخش مسابقه جشنواره امسال اعلام کرد و از این پس، همه نگاه ها به نظر هیات داوران است که دیشب اعلام شد. این هفت نفر، برندگان سیمرغ بلورین جشنواره سی و هفتم را که مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، شامگاه ۲۲ بهمن ماه معرفی خواهند کرد.

اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فجر، شامگاه بیست و دوم بهمن ماه در سالن همایش بزرگ برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و برندگان سیمرغ امسال معرفی خواهند شد. هنوز ، اسم مجری مراسم اعلام نشده است. اما همان طور که در گزارشات قبلی خواندید، در نشست های ویژه جشنواره در سینما رسانه (پردیس ملت)، شاهد حضور فرزاد حسنی به عنوان مجری ۲ نشست هستیم.

صفحه اینستاگرام جشنواره فیلم فجر

(تصویر صفحه اینستاگرام جشنواره فیلم فجر)

هیات داوران جشنواره امسال، شاهد ۲ زن است. خانم پوران درخشنده و ریما رامین فر. شاید کم تر کسی تصور می کرد که هنرپیشه موفق سریال طنز نوروزی پایتخت شبکه اول سیما، در فهرست هیات داوران جشنواره امسال قرار بگیرد.

محمد احسانی، محمد علی باشه آهنگر، محمد بزرگ نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین فر و محمود کلاری، ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ و ۳ انیمیشن را قضاوت خواهند کرد. ترکیب هیات داوران اعلام شده توسط روابط عمومی جشنواره، هم چون روال سال های پیش، با استقبال و انتقادات فعالان رسانه ای و سینمایی همراه شده است. باید تا شامگاه ۲۲ بهمن ۹۷ منتظر ماند تا بیانیه هیات داوران برای معرفی برندگان سیمرغ بلورین های امسال، قرائت شود.

حتما بخوانید : ۱۲ کاندید سیمرغ بلورین « فیلم کوتاه » و « فیلم مستند » جشنواره فیلم فجر

محمد احسانی: داور جشنواره فیلم فجر

محمد احسانی داور جشنواره فیلم فجر

یکی از هفت تن اعضای هیات داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، محمد احسانی است. او سال ۹۵ از مدیریت شبکه اول سیما استعفا داد و به شبکه نسیم سیما رفت و مدیریت آن را بر عهده گرفت. او در دو سال اخیر در شبکه سوم سیما فعال بوده و فروردین سال نود و شش نیز به ریاست مرکز سیما فیلم رسید. او را باید از جمله داوران این دوره از جشنواره دانست که به صورت مستقیم، نقشی در عرصه بازیگری و کارگردانی  ندارد و بیش تر یک مدیر  عرصه سینمایی محسوب می شود. موضوعی که با انتقاد منتقدان جشنواره نیز همراه شده است.

آقای احسانی، دکترای مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران دارد. وی سابقه مدیریت طولانی در رسانه ملی داشته و مدیریت شبکه یک و گروه اجتماعی شبکه سه و قائم مقامی شبکه تهران را در کارنامه دارد. آقای محمد احسانی، چند سال پیش، مدیرکل طرح و برنامه معاونت سیما بود و در شهرداری  تهران نیز به عنوان معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری فعالیت داشت. ایشان در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمانی،معاونت ارزشیابی و نظارت را عهده دار بود.

محمد علی باشه آهنگر: داور جشنواره فیلم فجر

محمد علی باشه آهنگر داور جشنواره فیلم فجر

محمد علی باشه آهنگر، یکی از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم فجر ۹۷ است. او متولد سال ۱۳۴۱ در دزفول بوده و از سال ۱۳۷۷ در عرصه تلویزیون و سینما فعالیت دارد. حامد، حسین و حمید باشه آهنگر، فرزندان او وهمسرش بانو اکرم دوستی است که در زمینه بازیگری و تدوین فعال هستند.

آقای باشه اهنگر، کارگردانی سینما را در دانشکده هنر و تئاتر دانشگاه هنر تهران تمام کرد و فعالیت های هنری خود را با فیلمنامه نویسی و ساخت فیلم های کوتاه اغاز کرد. او سابقه ساخت چند سریال تلویزیونی و چندین اثر سینمایی دارد. او در شانزدهمین جشن خانه سینما، موفق به دریافت جوایز متعددی شد.

محمد علی باشه آهنگر، در سال ۱۳۹۶، سرو زیر آب را ساخت. فیلمی که سیمرغ بلورین بهترین فیلم با نگاه ملی را از سی و ششمین دوره فیلم  فجر بدست آورد. ایشان در سال ۱۳۹۰، فیلم ملکه را ساخت که ۲ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی و بهترین طراحی صحنه و لباس را در سی امین جشنواره فجر بدست آورد.

محمد علی باشه آهنگر، یکی از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم فجر ۹۷

او در سال ۱۳۸۸، اثر بیداری رویاها را با بازی امین حیایی و هنگامه قاضیانی ساخت. اثری که از آن به عنوان بزرگ ترین اثر هنری درباره  NETOWRK MARKETING در ایران یاد کردند. او در سال ۱۳۸۶، فیلم فرزند خاک را با حضور شبنم  مقدمی و مهتاب نصیر پور ساخت. نبات داغ و نیمه گمشده، دو فیلم دیگر آقای محمد علی باشه آهنگر است که در سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۱ ساخته شدند.

محمد علی باشه آهنگر، دو سریال تلویزیونی ساخته است که «تا صبح» محصول سال ۱۳۸۵ و «نیمه گمشده» محصول سال ۱۳۷۸ از ان جمله است.

محمد بزرگ نیا : داور جشنواره فجر ۹۷

محمد بزرگ نیا داور جشنواره فجر ۹۷

سومین عضو هیات داوران، محمد بزرگ نیا است. متولد سال ۱۳۲۳ در شهر مشهد مقدس، که در کسوت کارگردانی سینما و تهیه کنندگی فعالیت زیادی دارد.  او یکی از پر سابقه  ترین  تهیه کنندگان سینمای ایران بوده و فیلم های خاطره انگیز بسیاری را ساخته است. او فعالیت خود را با فیلم پستچی آغاز کرد و در سال هفتاد و دو هجری خورشیدی توانست، جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فجر را به خاطر فیلم جنگ نفت کش ها از آن خود کند.

استاد محمد بزرگ نیا، با هنرپیشه های مطرح بسیاری کار کرده است که مرحوم، عزت الله انتظامی از آن جمله است. او در سال ۱۳۵۹، فیلم ۱۹۳۶ را ساخت. در سال ۱۳۶۷، فیلم کشتی آنجلیکا را ساخت که هم چنان یکی از فیلم های نوستالژیک سینمای دهه شصت به شمار می رود.

سومین عضو هیات داوران

طوفان و جایی برای زندگی در سال های ۱۳۷۵ و ۱۳۸۳، از دیگر آثار استاد بزرگ نیا محسوب می شود. حنگ نفت کش ها نیز یکی از آثار معروف جنگی دریایی سینمای ایران در دهه هفتاد بود. راه آبی ابریشم، آخرین اثر استاد بزرگ نیا بود که در سال ۱۳۸۷ ساخته شد و شماری از سلبریی های سینمای ایران در آن حضور داشتند که از ان جمله می توان به بهرام رادان و پگاه آهنگرانی و رضا کیانیان و داریوش ارجمند و عزت خان انتظامی اشاره کرد.

راه آبی ابریشم، با تهیه کنندگی حسن بشکوفه، یکی از پر هزینه ترین آثارتاریخ سینمای ایران لقب گرفت. این اثر، در جشنواره های داخلی، برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه رایانه در جشنواره فجر سال ۱۳۸۹ شد .

مهرزاد دانش: داور حشنواره

مهرزاد دانش، دیگر  عضو جشنواره فیلم فجر امسال  است. او در آذر ماه ۹۷ با حکم محسن جوادی، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، عضو شورای سیاست گذاری سومین دوره دوساله نشان شیرازه شد. او پیش  تر، مدیر  کل دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد در سال ۹۶ بود. او قبلا، سابقه داوری در انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را در کارنامه  داشت. ایشان در سال ۱۳۹۳، با حکم سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بود.

مهرزاد دانش داور حشنواره

او متولد ۱۳۵۰ در تهران است و به عنوان منتقد سینما، از سال ۱۳۷۶ کار خود را در ماهنامه سینمایی فیلم آغاز کرد. کارشناسی ارشد علوم سیاسی و کارشناسی معارف اسلامی را در دانشگاه امام صادق به اتمام برد و در سال ۱۳۸۷، در فهرست برترین منتقدان سینمای ایران قرار گرفت. او سابقه تولید و کارگردانی آثار سینمایی و تلویزیونی را ندارد.

پوران درخشنده: داور جشنواره فجر

پوران درخشنده، یکی از داوران جشنواره امسال است. او متولد هفتم فروردین ماه هزار و سیصد و سی در کرمانشاه بوده و به عنوان نویسنده و تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران شناخته می شود. در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده و از بانوان پر افتخار سینمای ایران محسوب می شود.

او تنها یک بار برای  : هیس.. دخترها فریاد نمی زنند، موفق به دریافت سیمرغ بلورین نگاه تماشاگران در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.

آخرین اثر او، زیر سقف دودی نام دارد که سال ۱۳۹۵ اکران شد. حرفه ای و خواب های دنباله دار را در سال ۱۳۸۸ ساخت و بچه های ابدی و رویای خیس نیز محصول سال ۱۳۸۴ بودند.  شمعی در باد، عشق بدون مرز، زمان از دست رفته، عبور از غبار، پرنده کوچک خوشبختی  و رابطه، فیلم های پوران درخشنده است که در فاصله سال های ۱۳۶۵  تا ۱۳۸۸ ساخته شد.

پوران درخشنده، یکی از داوران جشنواره

پرنده کوچک خوشبختی خانم پوران درخشنده، یکی از نوستالژیک ترین آثار سینمای پس از انقلاب است که کلکسیونی از سلبریتی ها را در خود جای داد. از امین تارخ و هما روستا و جمیله شیخی گرفته تا آزیتا لاچینی و فتح علی اویسی و سیروس تسلیمی. روایت زندگی دختری که دچار تشنج عصبی شد.

ریما رامین فر: داور جشنواره سی و هفتم

ریما رامین فر داور جشنواره سی و هفتم

ریما رامین فر، دیگر عضو هیات داوران جشنواره امسال، یکی از شناخته شده ترین چهره های داوران امسال محسوب می شود. او را به خاطر نقش آفرینی در سریال نوروزی پایتخت، می شناسیم. متولد ۵ فروردین ۱۳۴۹ در تهران که مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر دارد. حضور او در سینما با «نان، عشق  و موتور ۱۰۰۰» بود.  او ، همسر  امیر جعفری، هنرپیشه سینما و تلویزیون است. او در نقش هما، همسر نقی (محسن تنابنده) فعالیت داشته  و یکی  از چهره های مطرح تلویزیون سال  های اخیر به شمار می رود.

ریما رامین فر، نامزد بهترین بازیگر نقش دوم زن در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر

ریما رامین فر در ۱۱ فیلم سینمایی در فاصله سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۴ حضور داشت که می توان به: ابد و یک  روز، زاپاس، فصل نرگس، مرگ ماهی، سیزده، قصه  ها، یه جبه قند، شیرین، رفیق  بد و نان  عشق موتور ۱۰۰۰ اشاره کرد.

۵ فصل پایتخت که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ روی آنتن شبکه اول رفت، با حضور ایشان همراه بود. خانم ریما رامین فر، نامزد بهترین بازیگر نقش دوم  زن در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ بود.

 عضو هیات داوران جشنواره

محمود کلاری: داور جشنواره ۹۷

محمود کلاری داور جشنواره ۹۷

محمود کلاری، عکاس، مدیر فیلمبرداری و کارگردان ایرانی است که به عضویت هیات داوران جشنواره ۹۷ منصوب شد. او فعالیت حرفه ای خود را با جاده های سرد آغاز کرد. فیلمبرداری «بچه های آسمان»، اثر مجید مجیدی که نامزد اسکار شد، از  جمله فعالیت های وی محسوب می شود. او، فیلمبرداری «جدایی نادر از سیمین»، اثر اصغر فرهادی را نیز بر عهده داشت که اسکار بهترین فیلم خارجی را کسب کرد.

استاد محمود کلاری را باید متخصص ترین عضو هیات داوران امسال دانست که بیش از ۲۰ جایزه به خاطر ده ها فیلمی که در آن نقش آفرینی کرده است، دریافت نمود. در سال ۹۴ و ۹، بخاطر بادیگارد و بمب، یک عاشقانه، نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری  شد. او در سال ۸۹ و ۸۵ ، سیمرغ بلورین جشنواره را بدست آورد. در سال ۱۳۷۸ نیز جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را برای فیلم بوی کافور، عطر یاس کسب کرد. در دوره های هفتم و چهاردهم جشنواره نیز، برای فیلم سرب و گبه، سیمرغ بلورین را شکار کرد.

استاد محمود کلاری متخصص ترین عضو هیات داوران

او در فیلمبرداری بیش از ۷۰ فیلم سینمای ایران از سال ۱۳۶۰ تا کنون، حضور داشته است. آثاری چون:  بهت، بمب، خوک، ساعت ۵ عصر و بادیگارد که در فاصله سال های ۹۴ تا ۹۶ ساخته شده اند، از جمله کار های جدید وی محسوب می شود. او فیلمی در جشنواره  امسال ندارد و باید دید که سمیرغ بلورین بهترین فیلمبرداری جشنواره سی و هفتم، از نگاه  استاد محمود کلاری، به  کدام اثر تعلق خواهد گرفت. انتخابی که هر چی باشد، احتمال قریب به یقین، نظر استاد کلاری بوده است.

 هیات داوران امسال

برای مشاهده متن و حاشیه جشنواره سی و هفتم، سرویس هنری عصر شهروند را هر روز مطالعه کنید و ویژه برنامه های شبانگاهی شبکه های ۱ تا ۵ سیما را از ۱۰ تا ۲۲  بهمن هر شب تماشا کنید. جزییات نشست های خبری فیلم های اکران شده در سینما رسانه نیز هر  روز در آپارات آپلود می شود.

نظر شما درباره جشنواره امسال چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=23143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .