38

بهروز حاجیلو کیست ؟ ماجرای قاتل اینستاگرامی روحانی همدانی چه بود ؟

  • کد خبر : 59880
  • 10 اردیبهشت 1398 - 11:38
بهروز حاجیلو کیست ؟ ماجرای قاتل اینستاگرامی روحانی همدانی چه بود ؟
بهروز حاجیلو کیست و ماجرای قاتل اینستاگرامی روحانی همدانی چه بود ؟

بهروز حاجیلو ، جوان شهریور ماهی سی و اندی ساله همدانی و از نوچه های وحید مرادی، بامداد هشتم اردیبهشت ماه در حالی که قصد فرار از مرز های شمالی کشور داشت، در قروه کردستان توسط ناجا کشته شد. او هفتم اردیبهشت، حجت الاسلام مصطفی قاسمی، روحانی ۴۶ ساله را در محله «آخوند» همدان به قتل رساند.

بهروز حاجیلو ، چند روز و چند ساعت پیش از ارتکاب این جنایت، در لایو و پست های اینستاگرام ۹۰ هزار فالوریش، از یک اتفاق خبر داده بود.  این دومین قتل معروف پس از قتل حاجیان، وکیل دادگستری در کامرانیه تهران در اردیبهشت ۹۸ است که بازتاب های خبری پیدا می‌کند.

گزارش مصور عصر شهروند، مروری دارد به پست های اینستاگرامی بهروز حاجیلو در ۲ سال اخیر و نگاهی به طرفداران و دوستان او در شبکه های اجتماعی. اگر شما هم  نظر و دیدگاهی درباره این اوباش معروف اینستاگرام دارید، مراتب را با رعایت حریم خصوصی و ادب، به  اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : سلاطین ایران ؛ دیدار با سلطان سکه و قیر تا سلطان شکر و کاغذ

درباره بهروز حاجیلو  و نحوه دستگیری و قتل

بهروز حاجیلو ، شرور معروف و از نوچه های وحید مرادی است که بامداد ۵ صبح هشتم اردیبهشت ماه نود و هشت، در محاصره پلیس با ضرب یک گلوله به هلاکت رسید. او، بامداد هفتم اردیبهشت ماه، یک روحانی چهل و شش ساله همدانی را با دو گلوله از پای درآورده بود و از محل قتل گریخت که با فعالیت های اطلاعاتی و شناسایی ناجا، تحت تعقیب قرار گرفت و کشته شد.

با دستور مقامات قضایی استان همدان و فعالیت های پلیس این استان، بهروز حاجیلو ، قاتل روحانی همدانی، در حالی که در قروه کردستان بود و می خواست از مرز های غربی کشور فرار کند، در مخفی گاهش شناسایی شد و به ضرب گلوله کشته شد. او در زمان دستگیری، اقدام به درگیری مسلحانه با پرسنل نیروی انتظامی کرده بود. چهار تن از دوستان بهروز حاجیلو که در فراری دادنش نقش داشتند نیز دستگیر شدند.

فردی که بهروز حاجیلو وی را در دومین هفته اردیبهشت ماه کشته بود، حجت الاسلام مصطفی قاسمی نام دارد که روبروی مدرسه حوزه علمیه آیت الله ملاعلی معصومی همدان در خیابان شهدا این شهر، با شلیک گلوله های بهروز حاجیلو ، به قتل رسید.  بهروز حاجیلو ، پیش از اقدام به این قتل، در لایو اینستاگرامی، از این قتل در ساعات آینده خبر داده بود که با استقبال  برخی از کاربران اینستاگرامش نیز مواجه شد.

بهروز حاجیلو در زمان قتل، سوار بر یک خودرو ۲۰۶ بود  و ساعت ۱۲ ظهر و در فاصله بیست متری مدرسه، این روحانی چهل و شش ساله را با ۲ گلوله کلاشینکف به قتل رساند. اقدام به قتل آخوند همدانی و اعلام قبلی نسبت به ارتکاب جنایت در اینستاگرام، پرسشی است که مردم، رسانه ها و حقوقدانان نسبت به عدم به کارگیری مکانیسمی برای پیشگیری از جنایت توسط مسئولان امر مطرح می کنند.

حتما بخوانید : چه کسی مالک ایران مال است ؟

درباره بهروز حاجیلو و نحوه دستگیری و قتل

بهروز حاجیلو ، از طرفداران فردی به نام وحید مرادی است که خود را گنده لات پایتخت  معرفی می کرد. وحید مرادی جمله معروفی داشت: « خط بنداز اما نکش، چون از جوانمردی به دور است». اما بهروز حاجیلو قصه ما، درست عکس نظر مرید خود عمل کرد. او از جمله اراذل و اوباشی است که به کری خوانی های اینستاگرامی  معروف بود و توسط پلیس  دستگیر و روانه زندان شد. اما در زندان با درگیری با برخی از زندانیان، به قتل رسید. تیر ماه ۹۷ نیز چند تن از طرفداران وی دستگیر شدند.

تصویر به هلاکت رسیدن قاتل روحانی همدانی

(تصویری منتشر شده در خبرگزاری صدا و سیما از به هلاکت رسیدن قاتل روحانی همدانی)

مصطفی قاسمی روحانی همدانی که بود؟

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی ،معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان با بیان اینکه حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی، یک روحانی موقر، باادب و متواضع بود گفت: منزل ایشان در قاسم‌آباد، یکی از مناطق حاشیه شهر همدان است ضمن اینکه زندگی ایشان نیز بسیار ساده و بی‌تکلف بود.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام قاسمی یک روحانی محجوب، خوش‌برخورد و آرام بود گفت: ایشان امام جماعت مسجد حاج کربعلی بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به عنوان مسؤول کتابخانه فعالیت می‌کرد.

ارتقایی با بیان اینکه این روحانی سه فرزند دارد افزود: دختر بزرگ ایشان سه ماهی است که ازدواج کرده و از ایشان یک دختر ۹ ساله و یک پسر کوچک نیز به یادگار مانده است وی در ادامه گفت : ایشان آن قدر آرام و محجوب بودند که به قول معروف آزارشان به مورچه هم نرسیده بود.

نگاهی به لایوهای بهروز حاجیلو

بهروز حاجیلو ، قریب به ۹۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرامش داشت. او تنها ۴۱ پست به اشتراک گذاشت و فرصت پیدا نکرد تا پس از ارتکاب این جنایت، پستی جدید در صفحه اینستاگرامش به اشتراک بگذارد. بهروز حاجیلو ، خود را متولد دهم شهریور ماه معرفی می کند و عاشق «تریپ مثبت» و «افکار سامورایی»! او طرفدار هشتگ : «با افتخار تورک بود» و از هشتگ: «اگه مطرح شدی طراحت من بودم» در پست هایش استفاده می کرد.

نگاهی به لایوهای بهروز حاجیلو

(چند روز پیش از  ارتکاب به قتل آخوند همدانی، بهروز حاجیلو در پست هایی که عکس آن را در بالا مشاهده می کنید، پست های خشونت آمیز بالا را به اشتراک گذاشت. در یکی آمده بود که یه قبرستون تو مغزمه هر  شب تعداد زیادی از آدما توش دفن میشن)

 عکس بالا، ۴۸ ساعت پیش از جنایت بهروز حاجیلو در اینستاگرامش منتشر شد

(۲ عکس بالا، ۴۸ ساعت پیش از جنایت بهروز حاجیلو در اینستاگرامش منتشر شد که در هشتگ هایی در اینستاگرام ایرانیان نیز  توسط معدود هوادار این اوباش، بازنشر شد)

اینستاگرام بهروز حاجیلو

اینستاگرام بهروز حاجیلو

عکس بالا مربوط به آخرین ویدیو منتشر شده در صفحه بهروز حاجیلو است که ۱ روز پیش از جنایت وی، منتشر شد. این ویدیو تا کنون بیش از ۱.۵ میلیون بار دیده شده و ۹۰ هزار کامنت از طرف هواداران و دوستان و منتقدان این جنایتکار، زیرش درج شده است. بهروز حاجیلو در اخرین پست اینستاگرامی خود نوشته بود:

ما را بازمانده می دانند، انان که حتی یک بار هم هم بازی سرنوشت ما نبودند.

او برای دیده شده بیش تر این ویدیو، از هشتگ ایران، همدان، بهروز حاجیلو استفاده  کرد. بیش از ۲ هزار کامنت زیر پست یکی از طرفدارانش که از وی حمایت کرده بود، درج شده است که بخشی از ابراز انزجار کاربران اینستاگرام را از اقدامات خلافکارانه این اوباش به نمایش می گذارد.

 پست، یک هفته پیش از جنایت بهروز حاجیلو در همدان در اینستاگرامش

در عکس بالا که کلکسیونی از تصاویر طبیعت گردی ها و خال کوبی های این اوباش معروف همدان را به نمایش می گذارد، نوشته فروردینی وی را مشاهده می کنید.

این پست، یک هفته  پیش از جنایت بهروز حاجیلو در همدان در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت از هشتگ: کوه ام که باشی  ادب نداشته باشی خرابت میکنه روزگار، استفاده کرد. او بیش از نوشتن مطالب، به استفاده از هشتگ علاقه داشت. هشتگ هایی که زیر پست هایش به کار می برد، مربوط به موضوعی که منتشر می کرد نبود و به همین خاطر، هشتگ  های بی ربط استفاده می کرد.

مثلا از هشتگ: شهریار، ادب، گنج نامه و شجاعت برای دیده شدن بیشتر این کالکشن  تصاویرش استفاده کرد.

آخرین پست های اینستاگرامی بهروز حاجیلو، شرور معروف همدانی

(۲ تصویر از آخرین پست های اینستاگرامی بهروز حاجیلو ، شرور معروف همدانی که طبیعت گردی های فروردین ماهی خود را یک هفته پیش از ارتکاب جنایت و به هلاکت رسیدنش به نمایش گذاشت)

چهارمین پست اینستاگرامی بهروز حاجیلو، قاتل آخوند همدانی

(۲ عکس بالا نیز مربوط به  چهارمین پست اینستاگرامی بهروز حاجیلو ، قاتل آخوند همدانی است که ۵ آوریل ۲۰۱۹ میلادی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و زیرش نوشت: بسلامتی مورچه ها که هر چی پیدا کنند رفیقاشونو خبر می کنند نه مثل بعضیا که تا یه موقعیت خوب  براشون پیش  میاد همه  رفیقاشونو فراموش میکنند)

بهروز حاجیلو، جوان شهریور ماهی سی و اندی ساله همدانی

(۲ عکس بالا، تیپ او را در فوریه ۲۰۱۸  میلادی نشان می دهد. این عکس هم چون دیگر پست هایی که وی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است، محفل زد و خورد کامنتی طرفداران و مخالفان این جنایتکار شده است)

نخستین پست اینستاگرامی بهروز حاجیلو

(تصویر بالا مربوط به نخستین پست  اینستاگرامی بهروز حاجیلو است که ۳۱ دسامبر  ۲۰۱۷ میلادی در اینستاگرام به اشترامک گذاشت و او را با یک اسلحه شکاری دولول نشان می دهد. )

بهروز حاجیلو در نخستین اینستانوشته اش نوشته بود: در سرزمینی که نتوان مردانه زیست، مردانه مردن بهتر از این زندگیست. این پست، ساعاتی  پس از مرگ این جنایتکار، محفل دیجیتالی انتقاد مخالفان او شد که به نظر می رسد تا مدت ها ادامه داشته باشد. این عکس، ۱۶ هزار لایک تا ۸ اردیبهشت  ۹۸ دریافت کرد.

حتما بخوانید : تقویم سال ۱۳۹۹ در یک نگاه

هواداران بهروز حاجیلو

همان طور که در ابتدای گفتار  گفتیم، بهروز حاجیلو ، ۱۱۵ صفحه را در  اینستاگرامش در ۲ سال اخیر  فالو می  کرد که همگی مربوط  به صفحه اینستاگرام دوستان و نزدیکانش بود و همه مرد هستند. هیچ  صفحه سلبریتی داخلی یا بین المللی را دنبال نکرده  و از دوستانش، می  توان پی به شخصیت و فرهنگ و مرام و روش و منش او برد. دوستان بهروز حاجیلو را در این نشانی دنبال کنید. میلاد معراج، یکی از افرادی است که بهروز حاجیلو صفحه او را دنبال می کرد.

هواداران بهروز حاجیلو

چند نکته مهم از ماجرای بهروز حاجیلو

  • بهروز حاجیلو ، وحید مرادی، بهادر وحشی پر رو و بسیاری از شاخ های اینستاگرام ایرانیان، محصول ناهنجاری ها در جامعه هستند که برای پاک شدن جامعه از چنین افکار و افرادی، باید فرهنگ سازی بلند مدت در دستور کار فعالان فرهنگی و آموزشی کشور قرار بگیرد.
  • سال به  سال بر  شمار افرادی  که مصداق های گنده  لات ها و شاخ  ها و وحشی های اینستاگرام ایرانیان هستند افزوده می شود و در آلوده کردن این فضا در جامعه اطلاعاتی کشور، نقش پر رنگ دارند. برخورد های پیشگیرانه پلیس فتا وسایر بخش های نظامی و انتظامی و فرهنگی  کشور با رصد دائمی و مستمر فضای مجازی به خصوص شبکه های عکس محور محبوب، انتظار می رود.
  • بهروز حاجیلو ، چند روز پیش از قتل، با لایو و پست های اینستاگرامی، خبر از یک واقعه می دهد. اگر چه این موضوع در صفحه او، مسبوق به سابقه نبوده و رفتار خشونت آمیزی در ۲ سال اخیر از وی دیده نشده، اما این سوال باز است که چرا او و نزدیکانش پیش از ارتکاب جنایت، تحت تعقیب قرار نگرفتند.
  • بهروز حاجیلو ، بیش از ۹۰ هزار دنبال  کننده دارد که اکثر آن ها، طرفداران و هوادران او هستند. این نشان گر این واقعیت است که بخشی از جامعه ایران، همچنان دنبال رفتارهای خشونت آمیز و دنباله رو معترضان فانتزی و پوشالی هستند که با دیدگاه ها و ایدئولوژی های آنها همراه است. برای خشونت گریزی جامعه به خصوص فضای مجازی، باید همه بخش های دولت و مجلس و قوه قضاییه تلاش کنند تا ایران عصر ۱۴۰۰، فضای بهتری برای پرورش انسان ها باشد.

همراه گرامی

جزییات بیش تر از گزارش پلیس و قوه قضاییه درباره  انگیزه، علت و دلایل ارتکاب جنایت این شرور معروف اینستاگرام ایرانیان به محض دریافت اطلاعات رسمی، در همین صفحه اطلاع رسانی می شود. این صفحه را بوک مارک کرده و لینک آن را از طریق کانال  های خود در شبکه های  اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=59880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 25در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۲۳
  1. ممنون از سایت خوبتون

  2. بهروز حاجیلو محصول همان جامعه ایست که جز مرگ برای کسی نمیخواهد و همه دنیا را دشمنش میپندارد وگرنه چرا از همان زمان کودکی باید معلم به جای اموزش راه زندگی و خلاق نمودن ذهن یک کودک، به او مرگ بر فلانی و گره کردن مشت بیاموزد؟ خب حالا هم جای تعجبی ندارد، حاجیلو این اخوند را دشمن پنداشته و کار را از شعار فراتر برده و به فعل رسانده. اما جالبتر پلیسیست که رصد میکند و بی تفاوت از کنار ماجرا میگذرد. زنده باد همچین پلیس وظیفه شناسی

  3. بیاییم به بچه هامون دوست داشتن واحترام به همه مخلوقات خداوندرایادبدهیم نه مرگ برکسی ولعنت برفلان

  4. تمام بدبختی ما از صهیونیسم و فرهنگ صهیونیسم، به وسیله آمریکا اومده از یه طرف فرهنگ ما را هدف قرار داده که چنین جانوری درست شده و از طرف دیگه اقتصاد ما رو نشونه گرفته بعد وانمود میکنه ما طرفدار حقوق بشریم

  5. داداش بهروز هیچ وقت مظلوم کش نبود. قطعا چیزی بود که اینطور شد. اما به هرحال دلیل نبود نیست که به او بخاطر قتل جنایت های دیگه لقب بدین و اون از مسلمانی دور کردین جسدش را در بیابون دفن کردین. اینکارتون اصلا درست نبود نیست

  6. دور از انسانیته جسد جوون مردم رو تو بیابون خاک کنید هرچی هم بد بوده باشه کافر نبوده کسایی که این کارو کردید اون دنیایی هم هست هه متاسفم برا خودم که دارم تو این جامعه کثیف زندگی میکنم…
    روحت شاد یادت گرامی
    #بهروز_حاجی لو

  7. دور از انسانیته جسد جوون مردم رو تو بیابون خاک کنید هرچی هم بد بوده باشه کافر نبوده کسایی که این کارو کردید اون دنیایی هم هست هه متاسفم برا خودم که دارم تو این جامعه کثیف زندگی میکنم…
    روحت شاد یادت گرامی

  8. این همه هزینه برای گشت ارشاد ؟!
    یک هزارمشو برای جمع کردن این انگل های جامعه خرج کنین تا به جون مردم نیفتن
    تا حواستون به روسری این و اون بود این همه قاتل و جانی از دستتون در رفت
    این انگل جامعه دو سال توی اینستاگرامش عکس اسلحه میذاشته پلیس حواسش به روسری ها بوده
    این قاتل روانی دو سال داشته بین مردم بدبخت همدان لات بازی در میورده
    از یه جانی روانی مثل این قافل بشین نتیجه اش همین میشه

  9. قضاوت کار خداست من با هیچ کس فامیل نمیشم

  10. دادا ادم باید هرچیزی را باور نکند بهروز رو هم من میشناختم هم شهریم بود هیچ سلام علیکم نداشت ولی اونقدر مردونگی داشت که اخونده حرفی زده بود که بهروز به گوله بست اون حرف رو هم من نمیگم چون پشت سر مرده نمی خوام حرف بیفته ولی حرف برا نماس یکی دیگه بوده نه یکی دو نفر بلکه به ناموس های بی سر پرست

  11. ولی خوب کار بهروز هم اشتباه بوده

  12. سلام
    انصاف داشته باشید و شرح ماجرا رو کامل بگید که چرا مرحوم حاجیلو او اخوند را کشت این جوان و امثال اون اگه جنگی بین ایران و هر کشوری در میگرفت حتما شرکت میکرد برای دفاع از ناموس م میهن

  13. سلام کسی میدونه داداش بهروزچیکارست اسمش چیه
    .؟؟؟؟

  14. همچین اوباش واراذلی مثل این حاجیلو حقشونه.

  15. بهروز حاجیلو جون خودشو بخاطر دفاع از ناموس ایرانی داد و در این مورد ایندگان قضاوت خواهند کرد روحت شاد اسطوره

  16. روحش شاد

  17. طلبه ای که ب ناموس مردم احانت کنه سزاوار مرگه
    من عاشق داش بهروز بودمو هستم روحش شاد و یادش گرامی

  18. آیا شما برای ناموس هشت سال خون جوانان ریخته نشد شما جرا

  19. آیا شما برای ناموس هشت سال خون جوانان ریخته نشد شما جرا مگر شما ناموس پرس نیستید منم اگر جای بهروز بودم این کار میکردم

  20. خدا رحمت کنه داش بهروز
    سلطان ادب معرفت
    صبر بسیار بباید پدرپیر فلک را
    تادگر مادر گیتی چون تو فرزند بزاید

  21. روحش شادیادونامش جاودانه باد

  22. روحش شاد ای کاش یک تار مو از این جوون تو تن مردم مشهد بود

  23. ادم کشی با اسلحه که مردونگی نیست مرد اون که جلو داعش وایساد مرد شهدای مدافع حرمن نه این لختیا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .