24

الیاس حضرتی و همه چیز درباره زندگی ، فرزندان و توییت های جنجالی او

  • کد خبر : 51446
  • 31 فروردین 1398 - 18:50
الیاس حضرتی و  همه چیز درباره زندگی ، فرزندان و توییت های جنجالی او

الیاس حضرتی ، متولد مهر ماه سال ۱۳۴۰ در هشترود آذربایجان شرقی٬ نماینده ۴ دوره مردم رشت و ۱ دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دارنده مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و فرمانده سابق سپاه گیلان  است. مدیرمسئول روزنامه اعتماد و از موسسان حزب همبستگی ایران اسلامی و از همکاران کروبی در […]

الیاس حضرتی ، متولد مهر ماه سال ۱۳۴۰ در هشترود آذربایجان شرقی٬ نماینده ۴ دوره مردم رشت و ۱ دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دارنده مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و فرمانده سابق سپاه گیلان  است. مدیرمسئول روزنامه اعتماد و از موسسان حزب همبستگی ایران اسلامی و از همکاران کروبی در تاسیس حزب اعتماد ملی. از چهره های مطرح اصلاح طلبان در یک دهه اخیر بوده و عضو فراکسیون امید خانه ملت محسوب می شود.

الیاس حضرتی سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و ۳ پسر و ۲ دختر دارد که علی حضرتی ٬ پسر ارشدش٬ تهیه کننده سینما و تئاتر است و برخی رسانه‌ها از وی به عنوان ژن خوب یاد می کنند. الیاس حضرتی از سال ۷۵ تا ۸۲ نیز رییس فدراسیون ورزش های رزمی بود. او به  مدت ۲ سال به عنوان قائم مقام مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی منصوب شد و توییتر پر بیننده ای دارد. الیاس حضرتی به کمپین فرزندت کجاست نپیوسته است و بهمن ۹۵ نیز مادرش را از دست داد.

حتما بخوانید: زمان انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ و راهنمای تبلیغات نامزد ها

از الیاس حضرتی به عنوان یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی برای کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات مجلس در اسفند ۹۸ یاد می کنند که در صورت تایید صلاحیت مجدد٬ شانس بالایی برای ورود به خانه ملت دارد. او سایبر دیپلماسی خوبی داشته و تعامل گسترده ای با موکلان و رسانه ها دارد.

اگر شما همشهری تهرانی٬ نظر و دیدگاهی درباره این نماینده مردم پایتخت در خانه ملت دارید٬ تحلیل های خود را محترمانه و با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت با عصرشهروند در جریان بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: با ۳۰ نماینده مردم تهران در مجلس آشنا شوید

بیوگرافی الیاس حضرتی

بیوگرافی الیاس حضرتی

الیاس حضرتی ، از جمله مدیران مسئول و صاحبان رسانه های کاغذی است که کسوت نمایندگی مجلس دارد. او صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد بوده و برخی به اشتباه٬ وی را صاحب امتیاز روزنامه اعتماد ملی دانند که نادرست است. روزنامه اعتماد ملی٬ متعلق به حزب اعتماد ملی به دبیرکلی مهدی کروبی است. او اکنون قائم مقام حزب اعتماد ملی است .

این متولد سال چهل٬ از بنیان گذاران حزب همبستگی بوده و در تاسیس برخی از جریان ها و احزاب اصلاح طلب نیز مشارکت دارد. او در تاسیس حزب مهدی کروبی نیز مشارکت نمود و به عضویت شورای مرکزی حزب درآمد. او را یکی از چهره های شاخص اصلاح طلبان و از صاحبان رسانه های اصلاح طلب می دانند که هم  چون روزنامه شرق٬ مخاطبان زیادی دارد.

الیاس حضرتی ٬ متولد دوم مهر ماه سال چهل در هشترود آذربایجان شرقی است. در فاصله سال های هفتاد و شش تا سال هشتاد و چهار در حزب همبستگی ایران اسلامی و از سال هشتاد و چهار تا کنونی با حزب اعتماد ملی ارتباط دارد. عضویت در ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در سال نود و چهار و هم چنین ائتلاف مردمی اصلاحات در سال هشتاد و شش  و هم چنین ائتلاف برای ایران٬ از جمله فعالیت های تشکیلاتی الیاس حضرتی محسوب می شود.

بیوگرافی الیاس حضرتی

(دیدار با آیت الله سجادی اصفهانی)

دیدار الیاس حضرتی با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق

(دیدار با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق)

 او٬ پدر علی حضرتی  است. علی حضرتی ٬ تهیه کننده سینما و تئاتر و موسیقی  است. علی حضرتی ٬ سابقه تهیه کنندگی تئاتر هایی چون: مکبث٬ طعم آلوی جنگلی٬ با جانی دپ در فتوشاپ را داشته و فیلم هایی چون: اردک لی٬ نیمرخ ها و خداحافظی طولانی را در چند سال اخیر در کارنامه دارد. فیلم نیمرخ های علی حضرتی در  سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش هنر و تجربه٬ سیمرغ دریافت کرد.

الیاس حضرتی در فاصله سال های پنجاه و هفت تا شصت و شش در لشکر ۱۶ قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت داشت.

همسر و فرزندان الیاس حضرتی

همان طور که گفته شد٬ علی حضرتی ٬ فرزند ارشد وی محسوب می شود. او در سال ۶۰ ازدواج کرد و ۳ پسر و ۲ دختر دارد. اطلاعاتی درباره همسر ایشان منتشر نشده است و به نظر می رسد که از چهره های سیاسی و اجتماعی فعال نیست.

فعالیت های سیاسی الیاس حضرتی

فعالیت های سیاسی الیاس حضرتی

آقای حضرتی در دوره سوم تا پنجم مجلس شورای اسلامی٬ نماینده مردم رشت در خانه ملت بود. او همواره رقیب محمد باقر نوبخت (رییس سازمان برنامه و بودجه) می شد که چند بار به  همراه آن ها٬ از حوزه انتخابیه رشت٬ وارد مجلس شدند.

  • الیاس حضرتی از ۷ خرداد ۶۷ تا ۶ خرداد ۱۳۷۱ به همراه دکتر محمد باقرنوبخت٬ از حوزه انتخابیه رشت به مجلس راه یافت و بیست و چهار هزار رای کسب کرده بود.
  • الیاس حضرتی از ۷ خرداد ۷۱ تا ۶ خرداد ۷۵ به  همراه محمد باقرنوبخت و احمد نصرتی راد٬ از حوزه انتخابیه رشت در مجلس حضور یافت و  چهل و یک هزار رای دریافت کرده بود.
  • الیاس حضرت ، ۷ خرداد ۱۳۷۵ تا ۶ خرداد ۷۹ به همراه محمد باقر نوبخت و احمد رمضان پور نرگسی با کسب شصت و هشت هزار رای از حوزه انتخابیه رشت به مجلس آمد.
  • الیاس حضرتی ، ۷ خرداد ۷۹ تا ۶ خرداد ۸۳ از حوزه تهران و ری و اسلامشهر و شمیرانات٬ با کسب هفتصد و پنجاه و شش هزار رای٬ وارد مجلس شد.
  • او از ۸ خرداد ۱۳۹۵ با کسب ۱ میلیون و دویست و نود و شش هزار و پانصد و هشتاد هزار رای و کسب حدود ۴۰ درصد آرای مردم تهران٬ نفر پنجم فهرست ائتلاف امید اصلاح طلبان در خانه ملت شد.

الیاس حضرتی ، عضو جریانی به نام خط امام است و از بنیانگذاران سپاه گیلان. در جریان مقابله با سازمان تروریستی مجاهدین خلق در دهه شصت٬ حضور فعالی داشت و به همین خاطر نیز مجروح شد. او مدتی٬ فرمانده سپاه گیلان شد. او از سال هشتاد و دیک روزنامه اعتماد را پایه گذاری کرد و تا کنون در این رسانه فعالیت دارد. حزب ندای ایرانیان و حزب مردم سالاری٬ از جمله تشکیلاتی است که وی با آن ها در ارتباط است. دکتر مسعود کواکبیان٬ از جمله رفقای قدیمی وی محسوب می شود.

طبق اطلاعاتی که از این نماینده مجلس در سایت مرکز پژوهش های مجلس منتشر شده است٬ وی به زبان های عربی٬ انگلیسی و فرانسه تسلط داشته و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی می باشد. در سال اول دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز به عضویت کمیسیون اقتصادی برگزیده شد. توجه کنید که طبق اطلاعات این مرکز و نه مستندات عصر شهروند.

دیدگاه های الیاس حضرتی

  • قانون احزاب را اصلاح می کنیم.
  • خوستار استعفای وزیر بهداشت و درمان به دلیل اعتراض به کاهش بودجه سلامت هستیم.
  • او چهارم شهریور ماه ۹۷ از فراکسیون امید استعفا داد.
  • خوستار رسیدگی فوری به مطالبات زندانیان سیاسی و جلوگیری از به خطر افتادن جان آن ها به خاطر اعتصاب هستیم (نامه به رییس قوه قضاییه)
  • عرصه کار نباید برای ورود انسان های لایق و شایسته تنگ شود.
  • خواستار انحلال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتقال اختیارات به نهادی هستم که بیشترین بودجه را در حوزه فرهنگ دریافت می کند.
  • امیدوارم مردم٬ فیلم رستاخیز را ببینند.
  • برای رای به ریاست دکتر محمد رضا عارف٬ از لیست امید٬ تعهد و امضا اخذ نشده است.
  • او در روز استیضاح کرباسیان (وزیر اقتصاد) گفت که با تصمیم شما٬ ملت بیچاره شد.
  • او ۱۳ فروردین ۹۷ در نامهای به روحانی٬ خواستار رفع حصر شده بود.
  • از جایگاه ریاست مجلس برای آزادی فعالان رسانه ای٬ استفاده کنید. (در نامه به لاریجانی)
  • با کامیون و کانتینر از لابلای قوانین مجلس رد می شوند (در گفت و گو با برنامه دستخط)
  • موانع پیش روی تشکل های دانشجویی باید رفع شود.

اینستاگرام الیاس حضرتی

او از طریق  ادمین در این شبکه اجتماعی٬ فعالیت دارد. اما بر  خلاف توییتر٬ خیلی در اینستاگرام فعال نیست. اما بیش از ۲۰۰ پست به اشتراک گذاشته  و قریب به ۴۱ هزار  دنبال کننده دارد. صفحه اینستاگرام الیاس حضرتی را در این نشانی دنبال کنید.

اینستاگرام الیاس حضرتی

(پست اینستاگرامی الیاس حضرتی در آذر ماه ۹۷ که نشان دهنده نامه وی به حسن روحانی درباره رفع محدودیت ها برای رییس جمهوری اصلاحات است)

دیدار الیاس حضرتی با فاطمه کروبی

(دیدار الیاس حضرتی با فاطمه  کروبی در بیمارستان به منظور دیدار با مهدی کروبی)

نامه الیاس حضرتی به وزیرتعاون

( نامه الیاس حضرتی به وزیرتعاون٬ کار  و رفاه اجتماعی درباره تسریع در صدور آگهی ثبت انجمن روزنامه نگاران استان تهران)

تصویر الیاس حضرتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی

(تصویر الیاس حضرتی و آیت الله  هاشمی رفسنجانی در زمان آغاز به کار  مجلس سوم در گلزار شهدا)

نامه الیاس حضرتی و علی مطهری

(نامه الیاس حضرتی و علی مطهری و جمعی از نمایندگان مردم  تهران به رییس  جمهور درباره پیگیری  مطالبات دانشجویی)

نامه الیاس حضرتی به دکتر سلطانی فر

(نامه او به دکتر سلطانی فر٬ وزیر ورزش و جوانان درباره مسائل پیش آمده درباره استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز)

متن نامه تسلیت محمد خاتمی به مناسبت درگذشت والده الیاس حضرتی

(متن نامه تسلیت محمد خاتمی به مناسبت درگذشت والده الیاس حضرتی در دوم بهمن ماه ۹۵)

تلگرام الیاس حضرتی

فعالیت اطلاع رسانی برخی از نمایندگان مردم تهران در مجلس و شورای شهر از طریق کانال های تلگرامی  اختصاصی دنبال می  شود. تلگرام الیاس حضرتی در این نشانی قرار دارد.

توییتر الیاس حضرتی

الیاس حضرتی هم چون علی مطهری و دکتر محمود صادقی٬ نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی٬ حضور نسبتا فعالی در توییتر دارد. وی بیش از ۱۵۰ توییت منتشر کرده و قریب به ۱۸ هزار دنبال کننده دارد. توییتر الیاس حضرتی را در این نشانی دنبال کنید. او با این که دسامبر ۲۰۱۲ میلادی وارد توییتر شد٬ اما تعداد توییت زیادی ندارد.

توییتر الیاس حضرتی

برخی از نامه نگاری های وی با سران نظام و مسئولان دولتی در صفحه توییتر وی اطلاع رسانی می شود. برخی از توییت های الیاس حضرتی ، مثل  توییت های دکتر محمود صادقی٬ بازتاب های گسترده ای در رسانه ها پیدا کرده است. مثل توییتی که درباره رفع حصر و فتنه ۸۸ و توصیه به رسانه ملی و امثالهم داشت.

کامنت ها و لایک های صفحه توییتر الیاس خان حضرتی

برخی از وزرا مثل زنگنه (وزیر نفت) و آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)٬ در کامنت ها و لایک های صفحه توییتر الیاس حضرتی حضور دارند که نمونه اش را در عکس بالا مشاهده می کنید. الیاس حضرتی در ۱۲  دسامبر  ۲۰۱۸ میلادی با انتشار توییتی٬ حضور بیژن زنگنه در توییتر را به فال نیک گرفت و از وزیر  جوان (آذری جهرمی ) خواست تا نام او را به فهرست درخواست کنندگان رفع فیلتر توییتر اضافه  کند. آذری جهرمی  هم  نوشت: جمع دوستان درتوییتر جمع است و هر روز جمع تر  می شود. درخواست قانونی ۶ وزیر و ۲ نماینده همچنان فاقد اقدام است.

سایت الیاس حضرتی

سایت الیاس حضرتی

الیاس حضرتی دارای یک سایت رسمی است که روزنوشت ها و گالری و فعالیت های ایشان را اطلاع رسانی می کند. برای کسب اطلاعات بیش تر به HAZRATY.IR رجوع کنید.

همراهان گرامی

اگر شما هم خواستار ملاقات مردمی به نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هستید٬ با سایت پارلمان تعامل کرده و خواستار دیدار خود را ثبت کنید. سایت عصر شهروند٬ رابط مجازی یا حقوقی تعامل با الیاس حضرتی یا دیگر نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تهران نیست و تنها می تواند نظرات و دیدگاه های شما را در این صفحه٬ ثبت کند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=51446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .