7

آخرین خبرها از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۹۷

  • کد خبر : 11474
  • 04 دی 1397 - 10:15
آخرین خبرها از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۹۷

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۹۷ جشنواره فیلم فجر امسال در بهمن ۹۷ که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است٬ به ایستگاه سی و هفتم می رسد و یکی از پر سابقه ترین جشنواره های سینمایی خاورمیانه٬ فصل دیگری از کارنامه سینمایی کشور را رقم خواهد زد. معمولا آثار راه یافته به […]

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۹۷

جشنواره فیلم فجر امسال در بهمن ۹۷ که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است٬ به ایستگاه سی و هفتم می رسد و یکی از پر سابقه ترین جشنواره های سینمایی خاورمیانه٬ فصل دیگری از کارنامه سینمایی کشور را رقم خواهد زد. معمولا آثار راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر٬ پر فروش ترین فیلم های اکران سال بعد سینمای ایران را رقم خواهند  زد و در این بین٬ آثاری که موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش  اول مرد و زن و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده اند٬ کاندیدای گیشه های طوفانی سال  بعد هستند. امسال بیش  از ۱۳۰ فیلم متقاضی حضور در بخش سودای سمیرغ و نگاه نو هستند که ۳۲ فیلم از میان آن ها انتخاب خواهد شد.

حتما بخوانید : اطلاعات مهم از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۹۸

جشنواره فیلم فجر ۹۷ از ۱۲ بهمن ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن همایش های برج میلاد تهران هم چون روال همیشگی  کار  خود را آغاز خواهد کرد و از چهره های سینمایی شاخص تجلیل می شود. در جشنواره فیلم  فحر ۹۶ شاهد حضور اکبر عبدی٬ پیشکوست طنز بودیم که با حضور همسرش روی سن جشنواره٬ حرف هایی زد که بازتاب های گسترده ای پیدا کرد. امسال که شاهد درگذشت چهره  های فاخر سینمای ایران مثل استاد عزت الله انتظامی هستیم٬ احتمالا افتتاحیه جشنواره فیلم فجر که بخش یادآواره بزرگان سینما در سالی که گذشت را ارائه می کند٬ به تقدیر  فعالیت های سینمایی این چهره ها خواهد پرداخت.

جشنواره فیلم فجر ۹۷ از ۱۲ بهمن لغایت ۲۲ بهمن در تهران و مراکز استان ها برگزار شده و آثار راه یافته به بخش مسابقه  سینمای ایران در سالن های منتخب به نمایش در خواهد آمد. مراسم اختتامیه جشنواره فیلم  فجر ۹۷ شب ۲۲ بهمن ۹۷ در سالن برج میلاد برگزار خواهد شد و این مراسم به صورت مستقیم  از شبکه ۳  یا شبکه نمایش و شبکه فرهنگ رادیو پخش خواهد شد.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر

در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر ۹۶ شاهد دعوای رضا رشیدپور و کارگردان جنجالی دفاع مقدس یعنی ابراهیم خان حاتمی کیا بودیم. امسال مشخص نیست چه شخصی مجری گری مراسم را عهده دار شود. جشنواره فیلم فجر ۹۶ با رقم ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بزگرار شد که به نظر می رسد با توجه به رکود تورمی سال ۹۷ این رقم برای برگزاری جشنواره فیلم فجر ۹۷ از مرز ۶ میلیارد تومان عبور کند.

حتما بخوانید :

اخبار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۹۸

استایل هنرپیشه‌های سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر ۹۷

اتفاقات جدید در جشنواره فیلم فجر ۹۷

امسال جشنواره فیلم فجر٬ با برگزاری  مراسم سوگواری فاطمیه همزمان شده است. به همین خاطر٬ احتمالا جشنواره فیلم فجر ۲ یا ۳ روز زودتر کار خود را آغاز کند]  تکذیب شد[  که جزییاتی از آن هنوز رسانه ای نشده  است. شورای سیاست گذاری جشنواره امسال نیز همان اعضای سال گذشته است و تغییری صورت نگرفت. امسال ۲ جایزه به نام جایزه مستند و جایزه انیمیشن به جمع سیمرغ های بلورین اضافه خواهد شد. هیات داوران فیلم راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره و هیات انتخاب فیلم های راه یافته  به دبیرخانه جشنواره از بین سینماگران است و افرادی که فیلمی در جشنواره نداشته باشند.

لذا  اسامی که در ادامه به عنوان هیات انتخاب فیلم های جشنواره فجر معرفی شده است٬ افرادی  هستند که فیلمی برای حضور در بخش مسابقه  سینمای ایران ندارند.

ویژه برنامه شبکه ۳ جشنواره فیلم فجر ۹۷

با توجه به این که جشنواره  فیلم فجر هر سال  با یک برنامه تلویزیونی اختصاصی  سینمایی در شبکه ۳  سیما عجین شده  است٬ لذا حاشیه های پر رنگ تر از متن فراوانی ها به دنبال خواهد داشت. سال گذشته٬ رضا رشید پور در برنامه هفت٬ که ویژه برنامه ای به مناسبت برگزاری جشنواره فیلم فجر بود٬ با دعوت از مهران مدیری و شماری از عوامل تولید فیلم های راه یافته به بخش سودای سمیرغ سینمای ایران جشنواره٬ حاشیه های پر رنگ تر از متن را آفرید که لاتاری و به وقت شام تنها مشتی نمونه خروار جنجال های سینمایی  هفت بود.

دامنه حاشیه هایی که ویژه برنامه هفت شبکه ۳ سیما به مناسبت جشنواره فیلم فجر ۹۶ ایجاد کرده بود٬ به اینستاگرام برخی از عوامل تولید  فیلم ها نیز کشیده شد که اینستانوشته حنجالی هادی حجازی فر٬ بازیگر نقش  اول لاتاری از آن جمله  بود. اگر  چه بعدا در پستی از رضا رشیدپور عذرخواهی کرد.

در جشنواره فیلم فجر ۹۶ به هر حال انتقادات و طرفداری های زیادی درباره به وقت شام٬ لاتاری٬ مغزهای  کوچک زنگ زده صورت گرفت  که اتفاقا از  فیلم های پر فروش اکران ۹۷ هم شدند. انتظار می رود که در ایام برگزاری جشنواره فیلم  فجر ۹۷ نیز  شبکه ۳  سیما که سکان داری آن از اردیبهشت  ماه ۹۷ در اختیار علی فروغی٬ پسر باجناق دکتر غلامعلی حداد عادل قرار گرفته بتواند یک ویژه برنامه جذاب و مهیج را روی آنتن زنده شبکه ۳ سیما ببرد.

لوکیشن ویژه برنامه ۸ شبکه  سه سیما در طبقه  دوم باغ کتاب تهران  (نزدیک کتابخانه ملی در اتوبان شهید حقانی) بود که به نظر می رسد احتمالا ویژه برنامه جشنواره فجر ۹۷ از همین لوکیشن با مجری گری رشیدپور یا فرد دیگری روی آنتن برود.

شبکه ۳ در سال  ۹۷ تلاش کرده  است تا با برنامه های جذاب٬ قرق مخاطب  را از شبکه نسیم با برنامه های طنز پر بیننده٬ به سمت خود متمرکز کند که اجرای مسابقه تلویزیونی برنده باش به  مجری گری محمد رضا گلزار و استارت دوباره برنامه ۹۰ عادل فردوسی پور با وجود اصطکاک هایی با مدیرجوان شبکه ۳ از آن جمله است. از اوایل دی ماه ۹۷ نیز  برنامه مسابقه تلویزیونی استعداد یابی عصر جدید به مجری گردی احسان علیخانی روی آنتن می رود که به نظر می رسد در کنار ویژه برنامه های فوتبالی جام ملت های آسیا در امارات٬ تنور مخاطب این شبکه را داغ تر از قبل کند.

در واقع شبکه ۳ سیما دست پر به بهمن ماه ۹۷ میرود تا راوی شایسته ای برای انعکاس متن و حاشیه های جذاب و جنجالی جشن سینمای ایران در چهلمین سال انقلاب اسلامی باشد.

جدید ترین خبرها از جشنواره سی  و هفتم

جدید ترین خبرها از جشنواره سی و هفتم

هیات انتخاب سی  و هفتمین جشنواره فیلم فجر٬ از اواخر آذر  ماه٬ بازبینی فیلم  های متقاضی حضور در جشنواره امسال را آغاز کرده  است و قرار است تا هفته آینده٬ از  میان فیلم سینمایی متقاضی٬ ۲۲ فیلم برای بخش سودای سمیرغ و ۱۰ فیلم برای بخش نگاه نو را انتخاب کند. ابراهیم داروغه زاده٬ دبیر جشنواره فیلم فجر این اسامی  را به عنوان هیات انتخاب فیلم های جشنواره فیلم فجر معرفی کرده بود:

  • احمد امینی
  • محمد علی حسین نژاد
  • حسن خجسته
  • شاهرخ دولکو
  • بهروز شعیبی
  • حسین کرمی
  • رضا مقصودی

طبق اعلام روابط عمومی جشنواره فیلم فجر٬ تا زمان قانونی  ارسال فیلم  به دبیرخانه جشنواره٬ ۹۷ فیلم در بخش سودای سمیرغ و ۴۲ فیلم در بخش نگاه نو٬ کاندیدای حضور در جشنواره فیلم فجر ۹۷ شدند. تقریبا یک چهارم فیلم های واصله٬ شانس حضور در رقابت اصلی و حضور در کنداکتور اکران آثار را در مدت برگزاری جشنواره خواهند داشت.

جلسات هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

در عکس بالا٬ یکی از  جلسات هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را در حضور آقای  داروغه زاده دبیر جشنواره مشاهده می کنید.

در بخش مستند جشنواره سی و هفتم نیز شاهد حضور افرادی چون مرتضی رزاق کریمی٬ سید سلیم غفوری و آرش لاهوتی هستیم.

 مستند جشنواره سی و هفتم

اینستاگرام جشنواره فیلم فجر ۹۷

متن و حاشیه و اتفاقات ریز و درشتی که در روزهای آینده  در انتخاب راه یافتگان به بخش سودای سیمرغ و نگاه نو و مستند جشنواره رخ می دهد را در اینستاگرام رسمی  جشنواره فیلم  فجر هم چون روال سال های قبل دنبال کنید. اینستاگرام جشنواره محفل رسمی اطلاع رسانی اخبار بوده و یکی از صفحات سینمایی پر بیننده خواهد بود. برای کسب  اطلاعات بیش تر به این نشانی مراجعه کنید.

اینستاگرام جشنواره فیلم فجر

تصویری که در بالا مشاهده می کنید٬ ۳ پست اخر اینستاگرامی  رسمی جشنواره فیلم فجر است که از بهمن ۹۶ تا کنون به روز رسانی نشده است.

سایت جشنواره فیلم فجر ۹۷

اطلاعات جدید و لحظه ای درباره جشنواره فیلم فجر٬ کاندیدای  سیمرغ ها٬ برندگان سیمرغ بلورین و هم چنین مصاحبه های خواندنی  عوامل تولید ۳۳ فیلم راه  یافته  به جشنواره را در این سایت دنبال کنید.

سایت جشنواره فیلم فجر

در سایت رسمی جشنواره فیلم فجر٬ شاهد مروری بر آثار راه یافته به بخش سودای سمیرغ جشنواره ۹۷ هستیم و میتوانید با کارگردان وعوامل فیلم آشنا شوید. هم چنین در سایت جشنواره فیلم فجر٬ توضیحاتی درباره ۳۶  دوره پیشین جشنواره ارائه شده که فرصتی مناسب برای آشنایی با تاریخ سینمای پس از انقلاب است. پخش زنده مراسم جشنواره فیلم فجر هم  افتتاحیه و هم اختتامیه و هم چنین آن چه در سینما رسانه (پردیس ملت) می گذرد را می توان در این لینک شاهد بود.

سازمان سینمایی وزارت ارشاد٬ موسسه رسانه های تصویری٬ بنیاد سینمایی فارابی٬ سینما تیکت و جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان به  عنوان سایت های جنبی سایت رسمی جشنواره  معرفی شده اند.

  • شماره تلفن روابط عمومی جشنواره فیلم فجر: ۸۸۶۷۳۲۸۲
  • شماره تلفن دبیرخانه جشنواره فیلم فجر: ۸۸۸۰۳۲۸
  • شماره تلفن مدیریت جشنواره فیلم فجر: ۸۸۶۷۳۲۸۱

چگونه در بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر شرکت کنیم؟

اگر در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر٬ بلیط آثار راه یافته  به بخش سودای سیمرغ یا نگاه نو را خریدار کرده اید٬ بلیط شما دارای یک کد است که برای اعلام نظر خود درباره فیلم و شرکت در نظرسنجی آرای مردمی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران٬ می توانید به این نشانی  مراجعه کرده و اپلیکیشن بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر ۹۷ را دانلود کنید.

زمان شرکت در آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای هر فیلم متغیر بوده و پیش از شروع اکران فیلم  امکان پذیر نیست. لکن پایان زمان هر  سانش تا پایان روز نمایش آن فیلم برای نظرسنجی در نظر گرفته  شده است که تا کار شمارش آرا به صورت الکترونیکی باشد.

 آرای مردمی جشنواره فیلم فجر

  • نسخه اندروید اپلیکیشن نظرسنجی آرای مردمی را از این جا دانلود کنید.
  • نسخه ios اپلیکیشن نظرسنجی آرای مردمی جشنواره  فیلم فجر ۹۷ را در این لینک مشاهده کنید  که برنامه ۷ مگابایتی  بوده و توسط شرکت فناوران ایده پرداز  سرزمین هنر طراحی شده است.
  • بات تلگرام سی و هفتمین جشنواره فجر نیز در این نشانی در دسترس است.
  • وب سایت اخذ آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در این نشانی ارائه شده است.

آرای مردمی جشنواره فجر

برای شرکت کنندگان در نظر سنجی آرای مردمی٬ جوایز نفیسی به صورت روزانه از طرف دفتر جشنواره در نظر گرفته شده است که یکی از ان ها٬ تقدیم کارت دعوت برای حضور در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۹۷ خواهد بود. جدول نتایج و برندگان هر روز آرای نظر سنجی از ۱۰ بهمن لغایت ۲۱ بهمن اطلاع  رسانی می شود.

همشهری  گرامی!

اگر خواهان تماشای ۳۲ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ و نگاه نو جشنواره  فیلم فجر ۹۷ هستید٬ از اول بهمن ماه به محض باز شدن سامانه خرید اینترنتی بلیط جشنواره٬ نسبت به خرید بلیط  های پیش  فروش شده اقدام کنید. خرید گیشه٬ امکان دیگری برای شما جهت تماشای آثار  است.

نظر شمار درباره جشنواره فیلم فجر ۹۷  و آثار راه یافته به بخش سودای سمیرغ چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=11474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. واقعا سایت عالی دارین. من شانسی دیدم. دنبال ساعت پخش مراسم اختتامیه بودم سایت شما رودیدم. ۲ ساعتی توش بودم. مطالب عالیه. ببخشیداین نویسنده کی هست؟ چون من هیچ اسمی ندیدم. وبگردی تون اصلا محشره. چرا تلگرام ندارین؟
    واقعا متشکر و خدا قوت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .