21

شبی که ماه کامل شد ؛ از داستان و پشت صحنه تا محرمانه‌های فیلم

  • کد خبر : 32289
  • 23 بهمن 1397 - 15:22
شبی که ماه کامل شد ؛ از داستان و پشت صحنه تا محرمانه‌های فیلم

« شبی که ماه کامل شد »٬ عنوان چهارمین فیلم بلند سینمایی نرگس آبیار٬ نویسنده و کارگردان پرتلاش سینمای ایران است که رکورد دار دریافت سیمرغ بلورین از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۹۷ شد.

فیلم شبی که ماه کامل شد ، در ۱۳ بخش٬ کاندید شد و هفت سیمرغ بلورین بدست آورد. با بودجه موسسه هفت هنر ماندگار و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی (همسر نرگس آبیار) ساخته شده است. درامی شورانگیز که گوشه ای از جنابت های جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی در استان باستانی سیستان و بلوچستان و در لوکیشن های خارج از کشور روایت می کند.

شبی که ماه کامل شد را باید یکی از گیشه های طوفانی اکران نود و هشت سینمای ایران دانست.

حتما بخوانید : مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و طوفان نرگس آبیار : الناز هوتن و فرشته شکارگران سیمرغ

گزارش امروز سرویس هنری عصر شهروند٬ شما را با متن و حاشیه های این فیلم٬‌ داستان٬ تصاویر پشت صحنه٬‌ اینستاگرام بازیگران و جنجال ها درباره بودجه ساخته این فیلم٬ آشنا می کند. اگر شما هم موفق به تماشای این فیلم شده اید و نظر و دیدگاهی درباره چهارمین ساخته نرگس آبیار دارید٬ مراتب را محترمانه و با زبان شیوا٬ از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

«شبی که ماه کامل شد»٬ عنوان چهارمین فیلم بلند سینمایی نرگس آبیار٬

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره نرگس آبیار: نویسنده و کارگردان سینمای ایران

درباره آخرین ساخته نرگس آبیار

نرگس آبیار٬ هم چون نیکی کریمی٬ پوران درخشنده٬‌ تهمینه میلانی و بسیاری دیگر٬ از کارگردانان زن سینمای ایران است که با چهل و شش سال سن و تجربه ساخت چند فیلم بلند سینمایی٬ توانسته اعتباری برای خود در این عرصه  رقم زده و جوایز سینمایی بسیاری از فستیوال های داخل و خارج از کشور بگیرد.

درباره آخرین ساخته نرگس آبیار

نرگس آبیار٬ ۲۹ کتاب به رشته تالیف درآورده که شماری از آن ها به زبان انگلیسی است. این دانش آموخته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی٬ عاشق عکاسی و فیلمسازی و جهانگردی است و اگر به اینستاگرامش مراجعه کنید٬ شما را از بنگلادش به پاکستان و از کویته به کلن آلمان و مسکو روسیه و میدان جمهوری ارمنستان می برد.

کارگردان فیلم شبی که ماه کامل شد٬  هم چون نیکی کریمی٬ دست به قلم است. مثل عباس کیارستمی٬ عکاسی در موزه را دوست دارد و تلاش می کند تا مثل مسعود کیمیایی٬ محتوا را به خوبی در فرم٬ جای دهد و در قاب سینما٬ به پرده نقره ای بیاورد.

پوستر فیلم شبی که ماه کامل شد

(پوستر فیلم شبی که ماه کامل شد )

نرگس آبیار٬ در جدید ترین ساخته خود بر خلاف فیلم نفس که در سال ۲۰۱۸ میلادی٬ نماینده سینمای ایران در بخش فیلم  های غیر انگلیسی زبان آکادمی اسکار بود٬ وارد یک فیلم حادثه ای شد و تلاش کرد که بر خلاف ۳ اثر قبلی خود٬ روایت گر گوشه ای از زندگی یک گروهک تروریستی در جنوب شرق کشور شود. داستانی واقعی را روایت کرد که نقش آفرینی قدرتمند الناز شاکردوست و هوتن شکیبا و جلوه های ویژه آن٬ تاثیر زیادی در جذب مخاطب و کشش داستان داشت.

تهیه کننده آثار نرگس آبیار

آخرین ساخته نرگس آبیار٬ توسط همسرش٬ محمد حسین قاسمی تهیه شده است. این برای چهارمین بار است که همسر وی٬ در قامت تهیه کننده آثار نرگس آبیار ظاهر می شود. انتقادات به محمد حسین قاسمی درباره ارتباطش با امامی٬ مفسد بانکی در پرونده اختلاس از بانک سرمایه٬‌ هم چنان ادامه دارد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم٬ بهترین کارگردانی٬ بهترین بازیگر نقش اول مرد٬ بهترین بازیگر نقش اول زن٬ بهترین بازیگر نقش مکمل زن و هم چنین بهترین طراحی لباس به این اثر تعلق گرقت.

درباره موسسه هفت هنر ماندگار و اتهام پول کثیف

یکی از صحبت هایی که درباره این فیلم بزرگ و پر هزینه سال نود و هفت شده است٬‌ حمایت محمد امامی٬ متهم پرونده فساد بانکی در بانک سرمایه است که به همراه ۳۲ متهم دیگر از جمله پرویز کاظمی (وزیر سابق دولت احمدی نژاد) متهم به حیف و میل هزاران میلیارد تومان اموال بیت المال هستند.

درباره موسسه هفت هنر ماندگار و اتهام پول کثیف

محمد خسین قاسمی٬ تهیه کننده این اثر در جریان نشست های خبری اکران فیلم در پردیس رسانه در  سینما ملت در پاسخ به سوالی درباره حمایت مفسد بانکی از این فیلم گفته بود که این اثر توسط موسسه هفت هنر ماندگار٬ تهیه شده است.

موسسه هفت هنر ماندگار٬ بر اساس عکسی که در بالا مشاهده می کنید٬ ۱۵ بهمن ماه سال نود و چهار به شماره روزنامه رسمی ۲۰۶۵۹در اداره ثبت تهران٬ تاسیس می شود. اسم اصلی این موسسه٬ موسسه غیر تجاری فرهنگی هنری هفت هنر ماندگار گستر است. شماره ثبت آن نیز ۳۷۷۲۸ است. دفتر مرکزی آن نیز در خیابان کریم خان زند خیابان ایرانشهر شماره ۲۴۳ طبقه  ششم بوده و با سرمایه ۱۰ میلیون ریالی تاسیس گردید.

موسسان این موسسه عبارتند از:

  • محمد حسن قاسمی با کد ملی ۰۳۸۴۷۰۷۴۸۳
  • زهرا سادات سهروردی با کد ملی ۴۴۳۲۳۶۳۲۳۱
  • محمد حسین قاسمی با کد ملی ۰۳۸۶۳۱۲۵۷۵ (مدیرعامل)
  • نرگس آبیار با کد ملی ۰۰۵۵۸۳۰۵۸۷ (رییس هیات مدیره)

 اتهام پول کثیف

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۸۵۲ موره ۱۷ مهر سال نود و پنج٬ تهیه فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن و رایانه ای بلند و کوتاه نیز به فهرست اساسنامه اضافه شد. از این تاریخ تا اسفند ۹۷ هیچ تغییری در اساسنامه موسسه ای که اسپانسر ساخت این فیلم بوده٬ رخ نداده است.

محمد امامی با کد ملی ۰۳۸۱۰۷۸۲۲۱ در تاریخ  ۵ مرداد ماه سال نود و سه٬ به ریاست هیات مدیره شرکت تصویر گستر پاسارگاد مصنوب شد که کار این موسسه نیز مثل موسسه هفت هنر ماندگار گستر٬ ساخت و تهیه وتولید فیلم کوتاه و بلند است. افشین ساعی نیز معاون محمد امامی در این موسسه طبق روزنامه رسمی شماره ۲۰۲۵۱ مورخ ۲۳ شهریور ماه سال ۹۳ است.

موسسه هفت هنر ماندگار٬

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۷۰۲ مورخ اول آبان ماه سال نود و یک٬ سرمایه ثبت شده موسسه تصویر گستر پاسارگاد (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۲۴۳۷۵ بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

روزنامه رسمی شماره ۲۱۳۲۲

نکته جالب توجه این که موجب روزنامه رسمی شماره ۲۱۳۲۲ مورخ ۵ خرداد ماه سال ۹۷ آقای محمد امامی به مدت ۲ سال به ریاست هیات مدیره٬ دوباره انتخاب می شود.

ارتباط مالی فیلم شبی که ماه کامل شد

آقای قاسمی٬ ۲ سال پیش٬ تهیه کننده فیلم مصادره بود که سرمایه گذاری آن را محمد امامی بر عهده داشت و مشاوره کارگردان نیز همسرش (نرگس آبیار).

در پی انتشار  اخبار مربوط به ارتباط مالی فیلم شبی که ماه کامل شد با محمد امامی٬ روابط عمومی فیلم با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که مستندات سرمایه گذاری و تامین هزینه تولید اثر در زمان ارائه پروانه مالکیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در صورت رضایت سرمایه گذاران پروژه٬ امکان شفاف سازی دارد. امامی در سال ۹۴ اسپانسر سریال خانگی شهرزاد شد. این مفسد بانکی٬ تهیه کننده آثاری چون: مصادره٬ خوک٬ مغزهای کوچک زنگ زده بود.

داستان فیلم شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد٬ روایت یک دختر جوان است از مناطق جنوب شهر  تهران است. همان داستان مادران سخت گیر و خانه های قدیمی و حوض و فواره و شستن میوه سر حوض و . . . داستان دختری که عاشق یک جوان شهرستانی فعال در زمینه عطر و ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی می شود. این پسر جوان شهرستانی به خواستگاری دختر می آید و مادر (شبنم مقدمی) خیلی موافق نیست و می گوید: ما دختر به راه دور نمی دیم . . .

داستان فیلم شبی که ماه کامل شد

اما در نهایت٬ ازدواج الناز و هوتن سر می گیرد و این زن و شوهر جوان که بچه ندارند٬ به منظور مهاجرت از ایران و پیدا کردن زندگی آرام و با رفاه٬ قصد انگلیس در سر خود می پرورانند. برای رفتن به انگلیس٬ هوتن به پاکستان می رود تا از انجا مقدمات رفتن آن ها فراهم شود. پس از وی٬ الناز هم  راهی پاکستان می شود اما آنجا درگیر اتفاقاتی می افتد که بقیه قصه را باید در قاب دوربین نرگس آبیار تماشا کنید.

اینستاگرام عوامل فیلم

مراجعه مردم پس از اکران عمومی فیلم در سال نود و هشت٬ به صفحه اینستاگرام بازیگران افزایش خواهد یافت.

هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم شبی که ماه کامل شد

(تیپ هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم  شبی که ماه کامل شد )

اینستاگرام عوامل فیلم شبی که ماه کامل شد

(روایت اینستاگرامی الناز شاکردوست از زمان خوانده سناریو تا ایفای نقش در این اثر. او خود را عاشق فائزه فیلم دانسته بود. الناز و نرگس را در پشت صحنه در لوکیشن خانه مادری فائزه مشاهده می کنید)

فیلمبرداری شبی که ماه کامل شد

(روایت نرگس آبیار از روزگار سخت تصویر برداری اثر در بیابان ههای سیستان و بلوچستان)

بازیگران و عوامل فیلم شبی که ماه کامل شد

در این اثر به نسبت طولانی اما پر کشش و پر فراز ونشیب که شما را با سبک زندگی و فرهنگ و آیین های مردم خونگرم سیستان و بلوچستان هم آشنا می کند٬ شاهد نقش آفرینی شش هنرمند توانا هستیم.

هوتن شکیبا٬ در « شبی که ماه کامل شد »٬ در نقش عبدالحمید ریگی ظاهر شد.  یکی از نقش های جذاب هوتن در سال  های اخیر که وی را کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فجر ۹۷ کرد. هوتن تلاش  کرد تا به عنوان همسر الناز شاکردوست٬ عشق و جنون را از ایران تا پاکستان در همراهی با گروه جندالله٬ به  تصویر بکشد و به نظر می رسد که به خوبی از پس از این نقش سخت٬ بر آمده است.  هوتن٬ سابقه حضور جدی در تئاتر دارد و با نوید محمد زاده و دیگران٬‌ گروه تئاتر تازه را مدیریت می کند.

بازیگران و عوامل فیلم شبی که ماه کامل شد

(صحنه رقص برادر الناز شاکردوست در مراسم عقد هوتن شکیبا و الناز)

الناز شاکردوست٬ برای نقش آفرینی در اثر شبی که ماه کامل شد ٬ موفق به کاندیداتوری در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد. او در نقش فائزه منصوری٬ یکی از پر کشش ترین نقش های یک دهه اخیر خود را ایفا کرد و  از قاب زنی عشوه گر و لوکس خارج شد و دوربین٬ شاهد هنرمندی وی در لوکیشن های مختلف در ایران٬ پاکستان و بنگلادش است. الناز شاکردوست٬ در نشست خبری این اثر که در پردیس ملت برگزار شد٬ حضور نداشت و علت عدم حضور وی نیز٬ شرکت در تصویر برداری فیلم «مطرب» در استانبول ترکیه اعلام شد.

تصویری از حضور پدرام شریفی در شبی که ماه کامل شد

(تصویری از حضور پدرام شریفی٬ برادر فائزه در خانه )

الناز شاکردوست٬ برای نقش آفرینی در اثر شبی که ماه کامل شد٬

(تصویری از پشت صحنه  فیلم مطرب با حضور الناز شاکردوست٬ استاد پرویز پرستویی و مهران احمدی و محسن کیایی)

آرمین رحیمیان٬ بازیگر نقش عبدالمالک ریگی در شبی که ماه کامل شد ٬ یکی از بازیگران تاثیر گذار در این تولید سینمایی بود. او بخاطر نقش آفرینی قدرتمند که تلاش کرد تا مخاطبان ایرانی٬ تا حدودی با سبوعیت و تفکرات و سبک زندگی عبدالمالک تروریست و قصاب سیستان آشنا شوند٬ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و هفتمین جشنواره فجر نود و هفت شد.

عقد فائزه و عبدالحمید در شبی که ماه کامل شد

(صحنه عقد فائزه و عبدالحمید با حضور مادر و برادر فائزه که حلقه عروسی به عروس تقدیم می شود)

پدرام شریفی٬‌ دیگر هنرپیشه تاثیر گذار این اثر است. در نقش شهاب منصوری ایفای نقش کرد. پدرام شریفی٬ ۲۱ ساله و متولد تهران٬ تا کنون در ۸ اثر سینمایی ایفای نقش کرده است و در جشنواره فجر ۹۷ با ۲ اثر حضور داشت که یکی از آن ها٬ «سال دوم دانشکده من» بود.

دیگر بازیگر فیلم شبی که ماه کامل شد ٬ شبنم مقدمی است. بازیگر شناخته شده ای که قبلا برای بازی در فیلم نفس و امروز٬ سیمرغ بلورین را شکار کند. شبنم مقدمی٬ در نقش مادر فائزه٬ نقش آفرینی کرد و مثل خانم آبیار٬ کارشناسی زبان و ادبیات فارسی خوانده است. او تا کنون در ۳۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی٬ ایفای نقش  کرده و همسر علیرضا آرا محسوب می شود.

شبنم مقدمی در کنار الناز شاکردوست در شبی که ماه کامل شد

(شبنم مقدمی در کنار الناز شاکردوست در سکانس حضور در مغازه فروش لوازم آرایش)

فرشته صدرعرفایی٬ بازیگر جوان فیلم شبی که ماه کامل شد ٬ در نقش مادر عیدالحمید ریگی٬ نقش آفرینی می کند. او به خاطر گریم فوق العاده و بازی قوی٬ نقش یک زن میانسال را به خوبی ایفا کرد به گونه ای که از نظر هیات داوران٬ کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد.

موسیقی متن فیلم شبی که ماه کامل شد ٬ ساخته مسعود سخاوت است که نامزد سیمرغ بلورین جشنواره نیز شد. او در کنار پیمان یزدانیان (برای متری شش و نیم)٬ امین هنرمند (برای قصر شیرین)٬ افشین عزیزی (برای  غلام رضا تختی) و استاد کریستف رضاعی(برای ناگهان درخت و سال دوم دانشکده من)٬ قرار گرفت.

تصویر برداری این فیلم پر حادثه و به نسبت سخت در لوکیشن های مختلف ایران و پاکستان و بنگلادش٬ توسط سامان لطفیان صورت گرفت که مورد توجه هیات داوران جشنواره قرار نگرفت و کاندیداتور این بخش نشد. از دیگر بخش های  این فیلم که با نظر مساعد هیات داوران همراه نشد٬ تدوین این فیلم است که توسط حمید نجفی راد انجام شد. شاید طولانی بودن بیش از حد این فیلم دو ساعت و نیمی را باید یکی از دلایل عدم نامزدی این فیلم در بخش تدوین دانست.

احتمالا در اکران ۹۸ شاهد حذف بخشی از سکانس ها و کوتاه تر شدن سکانس ها باشیم. آرش قاسمی نیز به عنوان صدا گذار این اثر٬ کاندید سیمرع بلورین جشنواره فجر شد.

تصاویر فیلم شبی که کامل شد

تصاویر فیلم شبی که کامل شد

(تصویری از نرگس آبیار و عوامل  تولید در استودیو اصلاح رنگ)

تصویری از پشت صحنه فیلم شبی که ماه کامل شد

(تصویری از پشت صحنه فیلم شبی که ماه کامل شد و نرگس و الناز مشغول صبحانه  هستند)

سکانسی از فیلم شبی که ماه کامل شد

(سکانسی از فیلم شبی که ماه کامل شد و گریه های الناز شاکردوست در فقدان همسر و وطن را روایت می کند)

 شبنم مقدمی در سکانسی از فیلم شبی که ماه کامل شد

(سکانسی  از فیلم شبی که ماه کامل شد و شبنم مقدمی متوجه خروج دختر و دامادش از ایران می شود)

آنچه درباره فیلم شبی که ماه کامل شد باید بدانیم

(مطربی هوتن شکیبا برای الناز شاکردوست و خانواده او در فیلم شبی که ماه کامل شد با ضرب و ریتم موسیقی بلوچی)

آنچه درباره فیلم شبی که ماه کامل شد باید بدانیم

  • نرگس آبیار در نشست خبری گفته بود که این اثر یک فیلم مردانه نیست و یک فیلم زنانه است.
  • موضوع فیلم شبی که ماه کامل شد ٬ مدت ها قبل در ذهن کارگردان نقش بسته بود و برایش٬ موضوع جذابی بود.
  • تولید فیلم شبی که ماه کامل شد به صورت ۱۰۰ درصد خصوصی و بدون کمک مادی بخش های دولتی صورت گرفت.
  • دولت پاکستان در ساخت فیلم٬ همکاری لازم را انجام داد و حتی گروه را از حضور در برخی مناطق به دلیل مسایل امنیتی٬ منع کرده بود.
  • گریم فوق العاده فرشته صدرعرفایی در فیلم٬ مدیون آقای امیدواری٬ طراح گریم است.
  • لهجه های این فیلم٬‌ متنوع است و بازیگران٬‌ سختی های بسیاری برای یادگرفتن لهجه تحمل کردند.
  • فرشته صدرعرفایی٬ ۲ هفته پیش از تصویربرداری این اثر٬ با زندگی مردم چابهار آشنا شد و در عروسی آن ها شرکت کرد.
  • شکایت خانواده منصوری (همسر عبدالمالک ریگی) از سازندگان فیلم٬ همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. اما تهیه کننده اثر گفته بود که بزودی اکران خصوصی با حضور خانواده عبدالمالک ریگی٬ ترتیب خواهد داد.
  • نرگس آبیار درباره علت عدم پرداخت به دستگیری عبدالمالک ریگی با وجود مستندات قوی در این زمینه اعلام کرد که موضوع این فیلم٬ دستگیری تروریست شرق کشور نبود و او تلاش کرده تا رادیکالیسم دینی را به روایت الناز و هوتن در یک فضای دراماتیک٬ به تصویر بکشد.
  • نرگس آبیار گفته بود که این فیلم را به خاطر مردم سیستان و بلوچستان ساخته است و رنجی که از افراطی گری دینی متحمل شده اند. او از نویسندگان و منتقدان خواست که در نقد ها٬ از کلمه ریگی استفاده نکنید. چرا که قوم بزرگ و خونگرمی هستند.
  • مشاور لهجه پروژه٬ امین میری بود که سابقه ۳ دهه زندگی در زاهدان را دارد. در این اثر٬ شاهد لهجه بلوچی و دو لهجه دیگر اردو و فارسی هستیم.
  • لوکیشن این فیلم در تهران٬ کراچی٬ داکا بنگلادش و سیستان و بلوچستان است.
  • عملیات تاسوکی٬ بازسازی شده است و اصل نبود.
  • مردم بلوچستان٬ نقش زیادی در ساخت این فیلم بازی کردند.
  • تصاویر آرشیوی فقط در تلویزیون خانه شبنم مقدمی٬ از العربیه و امثالهم٬ استفاده شد.
  • بسیاری از لوکیشن های فیلم در داکا بنگلادش بود و گروه صدا گذاری و صدا برداری مجبور بود که اتمسفر فضای پاکستان را در فیلم بگذارد.
  • محمد حسین قاسمی٬ تهیه کننده « شبی که ماه کامل شد »٬ استفاده از منابع مالی محمد امامی٫ مفسد پرونده بانک سرمایه را تکذیب کرد. او٬ قبلا٬ محمد امامی را دوست خود خطاب کرده بود. اسناد فعالیت محمد حسین قاسمی و محمد امامی را در این گفتار مشاهده کردید.
  • موسسه هفت هنر ماندگار٬ یکی از اسپانسر های این اثر است.
  • برخی از دوستان محمد حسین قاسمی در سیستان و بلوچستان٬ بخشی  از هزینه های تولید و تدارک را بر عهده داشتند.
  • سکانس تعقیب و گریز تروریست ها در بیابان٬ توسط ۱ دوربین تصویر برداری انجام شده است.
  • تهیه کننده این اثر گفته بود که از تهران تا سیستان و بلوچستان٬ سخت های بسیاری را متحمل شده است.
  • بخشی از لوکیشن فیلم٬ در پاکستان بود که به خاطر همزمانی تصویر برداری با انتخابات ریاست جمهوری پاکستان٬ گروه٬ پاکستان را ترک کرد و به بنگلادش رفت. صحنه هایی که در کشتارگاه خونین مشاهده می کنید٬ زندگی مردم فقیر داکا٬ پایتخت بنگلادش را روایت می کند.

همراه گرامی

نظرات خود را درباره این فیلم در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا به عوامل و کارگردان اثر منتقل شود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=32289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. این فیلم بهترین فیلمی بود که تو عمرم دیدم اینکه داستان واقعی بود بیشتر ادمو درگیر میکنه واقعا انتخاب خانم ابیار تحسین برانگیزه امیدوارم به جای فیلمای جلف و بی محتوا بقیه هم به این موضوعات و فیلم های دغده مند روی اوردند و در اخر از همه تشکر میکنم من خیلی دوست دارم روزی مثل خانم ابیار کارگردان بشوم من فیلم نفس را هم دوست داشتم با اینکه زیاد دیده نشد خلاصه این بهترین فیلم عمرم بود و من از دیشب که دیدمش چند برابر این چند وقت که انتظار کشیدم بیاد تو سینما درگیرش شدم ….

  2. بسیار زیبا اثر گذار و تکان دهنده بود شاید اگر خیلی درگیر جنایات ریگی میشد جالب نبود ولی چون عاشقانه بود خیلی ارتباط برقرار کرد دست آبیار عزیز و عوامل درد نکنه ایشالا کارهای خوب دیگه ی ایشون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .