18

نرگس آبیار ؛ همه چیز درباره کارگردان « شبی که ماه کامل شد »

  • کد خبر : 32374
  • 23 بهمن 1397 - 15:12
نرگس آبیار ؛ همه چیز درباره کارگردان « شبی که ماه کامل شد »

نرگس آبیار ٬ متولد اسفند ماه سال ۱۳۴۹ در تهران٬ نویسنده ۲۹ کتاب فارسی و انگلیسی زبان در حوزه داستان٬ کارشناس زبان و ادب فارسی٬ نویسنده و کارگردان موفق سینمای ایران و  همسر محمد حسین قاسمی است. او هم چون تهمینه میلانی٬ نیکی کریمی و پوران درخشنده٬ از موفق ترین بانوان سینما گر ایران محسوب […]

نرگس آبیار ٬ متولد اسفند ماه سال ۱۳۴۹ در تهران٬ نویسنده ۲۹ کتاب فارسی و انگلیسی زبان در حوزه داستان٬ کارشناس زبان و ادب فارسی٬ نویسنده و کارگردان موفق سینمای ایران و  همسر محمد حسین قاسمی است. او هم چون تهمینه میلانی٬ نیکی کریمی و پوران درخشنده٬ از موفق ترین بانوان سینما گر ایران محسوب می شود که با «شیار ۱۴۳ » و «نفس» و «شبی که ماه کامل شد»٬ کلکسیونی از جوایز سینمایی از جشنواره های بین المللی و جشنواره فیلم فجر از ۹۱ تا ۹۷ تصاحب کرد. فیلم شبی که کامل شد٬ ۷ سیمرغ بلورین از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم حشنواره سی و هفتم را برایش به ارمغان آورد.

حتما بخوانید : مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و طوفان نرگس آبیار : الناز هوتن و فرشته شکارگران سیمرغ

سرویس هنری سایت عصر شهروند در ادامه سلسله گفتار های معرفی فعالان سینمای ایران٬ امروز نگاهی دارد به زندگی٬ فیلم ها و سبک زندگی و اینستاگرام یکی از کارگردانان خوش نام سینمای امروز کشورمان که توانسته در داخل و خارج از کشور٬ جوایز زیادی را با وجود تجربه کم٬ تصاحب کند. اگر شما هم تماشاچی فیلم های نرگس آبیار بودید٬ نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت٬ محترمانه با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره هوتن شکیبا : بازیگر شبی که ماه کامل شد

زندگی٬ کتاب‌ها و فیلم‌های نرگس آبیار: کارگردان «شبی که ماه کامل شد»

(سلفی با کلیسا بزرگ شهر  کلن آلمان)

نرگس آبیار٬ متولد اسفند ماه سال ۱۳۴۹

(سلفی در سالامانکا)

بیوگرافی بانوی سینمای ایران ؛ نرگس آبیار

هم چون پوران درخشنده و تهمینه میلانی٬ نرگس آبیار را باید یکی از کارگردانان زن قهار سینمای ایران دانست. بانویی با چهل و شش سال سن که رکورد دار نامزدی سیمرغ بلورین در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد و هم چون نیکی کریمی٬ یکی از پر افتخار ترین سینماگران ایران در عرصه بین المللی محسوب می شود. فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار ٬ فیلم منتخب ایران برای شرکت در بخش مسابقه فیلم های خارجی زبان اسکار سال ۲۰۱۸ میلادی بود که توفیقی بدست نیاورد اما در کشورهای بسیاری به نمایش در آمد.

نرگس آبیار ٬ فرزند اسفند ماه سال پنجاه هجری خورشیدی در تهران است. این شهروند تهرانی سینمای ایران٬ سابقه نویسندگی٬ کارگردانی و فیلم نامه نویسی داشته و همسر »محمد حسین قاسمی» است. محمد حسین قاسمی٬ تهیه کننده سینمای ایران است و جای تعجب ندارد که فیلمساز و تهیه کننده٬ با هم زن و شوهر باشند. جدید ترین ساخته نرگس آبیار و محمد حسین قاسمی٬ «شبی که ماه کامل شد» بود که یکی از فیلم های شگفتی ساز  جشنواره  سی و هفتم فیلم فجر و از فیلم های موفق گیشه اکران ۹۸ است.

حتما بخوانید: مد گردی با الناز شاکر دوست

نرگس آبیار از سال هشتاد و چهار به این سو٬ به نگارش فیلم نامه برای فیلم های کوتاه روی آورد که فیلم بن بست مهربان٬ نخستین تجربه فیلم سازی کوتاهش است که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره ستایش شد و حضور بین المللی هم پیدا کرد. ایشان تا کنون٬ ۴ فیلم بلند سینمایی ساخته  است و مشاوره کارگردان چند فیلم بلند و کوتاه را نیز در کارنامه دارد.

سلفی نرگس آبیار و محمد حسین قاسمی

(سلفی نرگس آبیار و محمد حسین قاسمی (همسرش) در کافه ای نزدیک میدان جمهوری شهر ایروان ارمنستان)

سلفی نرگس آبیار و مادرش

(سلفی نرگس آبیار و مادرش )

نرگس آبیار ٬ مثل برخی از سینماگران ایرانی٬ در رشته سینما٬ نه تحصیل کرده است و نه سابقه بازیگری داشته است. او٬ رشته  کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه  آزاد اسلامی تمام کرد و مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را ادامه نداد. لذا عناوین دکتر نرگس آبیار ٬ واقعیت ندارد. نرگس آبیار در قامت یک نویسنده فعال ظاهر شده است.  از او کتاب هایی منتشر شده است که در زیر لیست کرده ایم.

نرگس آبیار و همسرش

(گلاب آدینه و مونا فرجاد و نرگس و همسرش)

کتاب شناسی نرگس آبیار

نرگس آبیار را باید از معدود سینماگران زن ایران دانست که بسیار٬ دست به قلم بوده و به عنوان یک مولف توانمند عرصه کتاب های داستان٬ وارد سینما شد. لذا٬ قصه و قصه پردازی و خلق شخصیت و درام را می فهمد و با الفبای آن٬ آن طور که از نوشته هایش می توان استنباط کرد٬ آشنا است.

شاید یکی از دلایل موفقیت فیلم های این بانوی سینمای ایران را بتوان در ظرفیت های وی در نگارش فیلمنامه با یک قلم و دید دقیق و ظریف دانست. او پیش از آن که وارد سینما شود٬ داستان نویس بوده و جوایز بسیاری از جشنواره های داخلی برد.

برای آشنایی با کتاب های نرگس آبیار ٬ فهرست کلیه کتاب های وی که در سایت کتابخانه ملی ایران٬ ثبت شده است را در زیر مشاهده می کنید. برخی  از کتاب های وی به زبان انگلیسی نوشته شده و نشان می دهد که او به ادبیات فارسی و انگلیسی٬ تسلط خوبی دارد. او درباره شهدا و ایثارگران٬ تالیفاتی دارد و به همین خاطر٬ ارتباط زیادی با خانواده معظم شهدا دارد.

کتاب شناسی نرگس آبیار

  • کتاب زندگی غم بار یک بت خوشبخت٬ ترجمه حمید رضا اکرم – نشر سفیر اردهال- سال ۱۳۸۷
  • کتاب ساعت مچی٬ نشر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران- سال ۱۳۹۱
  • کتاب سالامان و ابسال به تصویرگری نازلی تحویلی- نشر پیدایش سال ۱۳۸۷ (اثری اقتباسی)
  • کتاب شعر های یک ماهی سیاه آسمون جل٬ ترجمه ای از ثمره بختیاری – نشر سفیر اردهال- سال ۱۳۸۷
  • کتاب شکفتن بر هامون٬ نگاهی به زندگی شهید فرید تعریف٬ نشر شاهد سال ۱۳۸۸
  • کتاب شیار ۱۴۳ نشر انتشارات سوره مهر سال ۱۳۹۳
  • کتاب عروس آسمان٬ داستان زندگی رابعه عدویه. دفتر نشر فرهنگ اسلامی سال ۱۳۷۹
  • کتاب عطر خون٬ داستان زندگی شهید حسین یوسفی٬ نشر شهرداری تهران٬ سال ۱۳۸۶
  • کتاب غروب بک روز تابستانی٬ مجموعه ۲ داستان بلند برای نوجوانان٬ نشر موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران – ۱۳۹۰

نرگس آبیار را باید از معدود سینماگران زن ایران دانست

  • کتاب قصه زنی که همه اش یاس های فلسفی داشت٬ نشر روزگار سال ۱۳۸۱
  • کتاب قهرمان قصه خل و چل٬ تصویرگری از حمید رضا اکرم٬ نشر سفیر اردهال٬ سال ۱۳۸۶ (این کتاب به زبان انگلیسی توسط نرگس آبیار نوشته شده است که عنوانش: PLUS ATTITUDE MINUS SIGN است)
  • کتاب کسی که هیچ وقت گم نمی شود٬ نشر شاهد سال ۱۳۹۱
  • کتاب کلاه خود٬ برگرفته از زندگی شهید علی قزلباش٬ تصویر گری امیر نساجی٬ نشر شاهد سال ۱۳۸۵
  • کتاب کوه روی شانه های درخت٬ نشر شاهد٬ سال ۱۳۸۱
  • کتاب مجمسه ای که عاقبت به خیر شد٬ ترجمه به انگلیسی از بریل خویینی ها.  نشر سفیر اردهال- ۱۳۹۰
  • کتاب مجمسه نمکی٬ تصویر گردی ناهید کاظمی٬ نشر منادی تربیت٬ سال ۱۳۸۴
  • کتاب نفس٬ نشر نیماژ سال ۱۳۹۵
  • کتاب یاور جنوب٬ به سفارش کنگره سرداران و چهار هزار شهید تدارکات سپاه٬ نشر فاتحان سال ۱۳۹۱
  • کتاب اختر و روزهای تلواسه٬ نشر موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران – نشر تکا سال ۱۳۸۷
  • کتاب آیا می دانید که؟ نشر آرون سال ۱۳۸۲
  • کتاب اسم این داستان . . . یک راز است٬ نشر تجسم خلاق سال ۱۳۸۴
  • کتاب افسانه چشمه لاغر مردنی٬ ترجمه ثمره بختیاری٬ نشر سفیر اردهال سال ۱۳۸۷
  • کتاب امام امین٬ نشر سوره مهر سال ۱۳۹۴
  • کتاب به کی میگن قهرمان؟ داستانی از زندگی سید علی اندرزگو٬ نشر سوره مهر سال ۱۳۸۸
  • کتاب پسر کرم فروش و خندق بلا٬ با تصویرگری مهکامه شعبانی٬ نشر افق سال ۱۳۸۶
  • کتاب چشم سوم٬ نشر نیماژ سال ۱۳۹۳
  • کتاب داستان ۲ (THE STORY OF TWO) . ترجمه مهدی گل محمدی٬ نشر آرون سال ۱۳۸۳
  • کتاب داستان یک قطره آب٬ نقاشی علی مظاهری٬ نشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی٬ سال ۱۳۷۹
  • کتاب روزی روزگاری٬ با تصویرگری حسام الدین طباطبایی٬ نشر شباویز٬ سال ۱۳۸۵

فیلم شناسی نرگس آبیار

فیلم شناسی نرگس آبیار

نرگس آبیار در سال ۱۳۹۱ ٬ نخستین تجربه بلند سینمایی خود را ارائه کرد که فیلم: اشیا از  آنچه در  آینه  می بینید٬ به شما نزدیک ترند٬ بود. این اولین فیلمی بود که همسرش٬ در کنار ابوذر پور محمدی٬ در  قامت تهیه کننده ظاهر شد. ۱۵ مرداد ۹۴ اکران شد و ۳ سال بعد به شبکه خانگی آمد. گلاره عباسی و حسام بیگدلو و دیگران در این فیلم٬‌ نقش آفرینی کردند.

مشارکت در احداث بیمارستان کودکان زنجیره امید با حضور نرگس آبیار

(مشارکت در احداث بیمارستان کودکان زنجیره امید با حضور نرگس و رخشان بنی اعتماد٬ مهراه شریفی نیا٬ ریحانه طراوتی)

۱ سال پس از نمایش فیلم فوق٬‌ نرگس آبیار ٬ کارگردانی فیلم شیار ۱۴۳ را بر عهده گرفت. داستانی که قبلا آن را تالیف و منتشر کرده بود. باز هم همسرش و ابوذر پور محمدی٬ تهیه کننده دومین تجربه سینمایی بلند نرگس آبیار شدند. فروش ۵ میلیارد تومانی شیار ۱۴۳ خود نشان دهنده تاثیر گذاری آن در اکران سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بود. داستان یک محدوده جنگی برای مین یابی و پیدا کردن اجساد شهدا توسط  تیم تفحص.

«شیار ۱۴۳» را باید یکی از مطرح ترین فیلم های دهه نود خورشیدی سینمای ایران در داخل و خارج از کشور دانست. به گونه ای که در ۳۰ جشنواره نمایش داده شد و ۱۶ جایزه گرفت.

مریلا زارعی و مهران احمدی و گلاره عباسی در این فیلم در کنار  جواد عزتی (طنز پرداز موفق سینمای ایران)٬ نقش آفرینی کردند. در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۲ بود که شیار ۱۴۳ موفق شد در ۵ رشته نامزد شده و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن (مریلا زارعی)٬ سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کند.

سومین فیلم بلند سینمایی نرگس آبیار

سومین فیلم بلند سینمایی نرگس آبیار ٬ نفس بود که سال ۱۳۹۴ ساخته شد و به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم های غیر انگلیسی زبان آکادمی اسکار شرکت کرد. نفس  هم با همان تهیه کنندگی ۲ تهیه کننده فیلم های قبلی ساخته شد. در سی و چهارمین جشنواره  فیلم فجر توانست ۲ جایزه  بهترین بازیگر نقش مکمل زن (شبنم مقدمی) و بهترین فیلم  از نگاه ملی را کسب کند.

فیلم سینمایی نفس به کارگردانی نرگس آبیار

(فیلم سینمایی نفس در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر کودک جشنواره بیست و چهارم لیستاپاد بلاروس شد و  نرگس آبیار این جایزه را دریافت کرد)

این فیلم عاطفی٬ داستانی شورانگیز داشت و روایت گر زندگی  ۴ خردسال است که به همراه پدرشان٬ در دهه پر فراز و نشیب پنجاه٬ نفس می کشند. دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه که رنگ حقیقت به خود می گیرد. مهران احمدی٬ پانته آ پناهی ها٬ سیامک  صفری و گلاره  عباسی در این فیلم٬ نقش آفرینی کردند. نفس توانست حدود یک و نیم میلیارد تومان فروش داشته باشد.

چهارمین اثر سینمایی نرگس آبیار ٬ درامی پر حادثه به نام شبی که ماه کامل شد است. روایتی از زندگی عبدالمالک ریگی٬ تروریست معروف سیستان و بلوچستان که چند سال پیش در یک عملیات غافل گیر کننده هوایی و اطلاعاتی٬ شکار شد و به خاطر جنایت های مختلفش در جنوب شرق کشور٬ به دار مجاوزات اویخته شد.

داستان فیلم شبی که ماه کامل شد٬ روایتی است واقعی از ازدواج عبدالحمید ریگی (برادر عبدالمالک ریگی) با بازی هوتن شکیبا و فائزه منصوری (همسرش) با بازی الناز شاکردوست که پس از ازدواج٬ به قصد مهاجرت به انگستان٬ به پاکستان می روند و در آنجا با اتفاقات عجیب و دردناکی مواجه می شوند. برادر فائزه به طرز فجیعی توسط سرکرده گروه جندالله کشته می شود و در نهایت هم  . . . . . بهتر است این فیلم را در اکران ۹۸ ببینید.

بهترین بازیگر نقش اول زن سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به الناز شاکردوست رسید

(بهترین بازیگر نقش اول زن سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به الناز شاکردوست رسید)

هوتن شکیبا و الناز شاکردوست برای نقش آفرینی در این اثر٬ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و هفتمین جشنواره سی و هفتم فجر شدند. شبی که ماه کامل شد از نرگس آبیار ٬ در ۱۳ رشته٬ نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و مثل ماجرای نیمروز اثر محمد حسین مهدویان٬ یکی از رکورد داران نامزدی سیمرغ بلورین جنشواره فجر ۹۷ شد.

نرگس آبیار در فیلم مصادره٬ مشاوره کارگردان را بر عهده  داشت. این اثر نیز یکی از فیلم های پر فروش  ژانر طنز سینمای ایران در سال نود و شش بود.

اینستاگرام نرگس آبیار

نرگس آبیار در اینستاگرام٬ حضور فعالی دارد. او ظرف ۳ سال اخیر بیش از ۸۷۰ پست به اشتراک گذاشته که شما را با سبک زندگی٬ پشت صحنه فیلم ها٬ سفرهای استانی و هم چنین جهانگردی اش٬ آشنا می کند. این بانوی نویسنده و خوش ذوق سینمای ایران٬ ایرانگرد و جهانگرد توانایی است و تلاش کرده در اینستانوشته های مفهومی خود٬ مخاطب را با موضوع مختلف مورد علاقه اش آشنا کند. صفحه اینستاگرام نرگس آبیار تا پیش از شکار سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر ۹۷ حدود ۷۲ هزار فالور داشت. صفحه اینستاگرام نرگس آبیار را در این نشانی دنبال کنید.

اینستاگرام نرگس آبیار

(تصویری که در بالا مشاهده می کنید٬ نرگس آبیار را در سیستان و بلوچستان نشان می دهد که پشت صحنه فیلم شبی که ماه کامل شده است. یکی از فیلم های پر هزینه  و سخت سینمای ایران در سال ۹۷  که در محیط سخت و خشک استان زیبا سیستان و بلوچستان و برخی از لوکیشن های پاکستان و بنگلادش ساخته شد)

نرگس آبیار٬ پوستر رسمی شبی که ماه کامل شد را رونمایی کرد

(۲۸ ژانویه ۲۰۱۹ میلادی بود که نرگس آبیار ٬ پوستر رسمی شبی که ماه کامل شد را رونمایی کرد. )

نرگس آبیار بانوی سینماگر ایرانی

(این بانوی سینماگر ایرانی در توضیح عکس بالا که در اینستاگرامش منتشر کرد نوشت که سختی کار تولید فیلم شبی که ماه کامل شد را می بینید. در این عکس٬ خاک بر سر و روی عوامل تولید نشسته است)

نرگس آبیار اعلام کرد که در استودیو اصلاح رنگ فیلم شبی که ماه کامل شد حضور دارد

(در این عکس٬ نرگس آبیار اعلام کرد که در استودیو اصلاح رنگ فیلم شبی که ماه کامل شد حضور دارد و حمید فتوره چین٬ اصلاح  رنگ فیلم را بر عهده داشت که از وی و دیگر عوامل تشکر کرد)

نرگس آبیار در این سلفی٬ در کنار گلاره عباسی است

( نرگس آبیار در این سلفی٬ در کنار گلاره عباسی است که در ۳ فیلم اول او نقش آفرینی کرد. وی را در کافه خانه هنرمندان ایران مشاهده می کنیم که در  اکران فیلم گلدن تایم به کارگردانی پوریا کاکاوند حضور یافته بود)

کلکسیون تصاویر نرگس آبیار در جشنواره لیستاپاد بلاروس

(از کلکسیون تصاویر نرگس آبیار در جشنواره لیستاپاد بلاروس. نرگس آبیار ٬ ۲ جایزه از این جشنواره دریافت کرد و به عنوان داور نیز حضور یافت)

روایتی مصور و دیدنی از موزه گردی خانم آبیار

(در این عکس٬ نرگس آبیار ٬ روایتی مصور و دیدنی از موزه گردی در موزه تریتاکف شهر مسکو روسیه را در تابستان ۲۰۱۸ میلادی روایت می کند. او گفت که تجربه  لذت بخشی داشته  است. او در این عکس ها٬ رنگ را حذف کرده تا مخاطب٬ به اصل اثر پی ببرد و درگیر رنگ نشود. تاکید او در این اینستانوشته٬ تعامل انسان مشاهده گر با فضا و آثار هنر است)

پانته آ پناهی ها و نرگس آبیار

(تصویری  از پانته آ پناهی ها و ایشان٬ روبروی کلیسای عیسای منجی در  شهر  مسکو که روایتی از تایستان گردی های این دو در روسیه دارد که احتمالا برای  تماشای رقابت  های فوتبال ایران در  این کشور به سر می بردند)

پست اینستاگرامی نرگس آبیار

(تصویر بالا به مناسبت کریسمس ۲۰۱۸ میلادی در تصویر اینستاگرام این بانوی هنرمند به  اشتراک گذاشته  شد.  وی را در کنار  لوسیانا٬ دوست بلاروسی ایشان در این کشور مشاهده می کنیم)

 نرگس آبیار که مشغول بوییدن گل های نرگس زمستانی است

(تصویری از نرگس آبیار که مشغول بوییدن گل های نرگس زمستانی است با عکسی از ستاره سرداری)

از نرگس آبیار بیاموزیم

جدا از انتقاد هایی که به سبک فیلمسازی و نوع پرداخت قصه نرگس آبیار توسط منتقدان یا ارتباط همسر وی مفسد بانکی به نام «امامی»٬ رسانه ای شده است٬ چیزهای زیادی می توان از این بانوی فیلمساز جوان جهانگرد اهل قلم٬ فرا گرفت.

نرگس آبیار٬ زیاد کتاب می خواند

  • نرگس آبیار زیاد کتاب می خواند. زیاد مطالعه می کند و زیاد یادداشت برداری می کند.
  • او چند کتاب به زبان انگلیسی تالیف کرده است که در داخل کشور٬ ترجمه شده است. این نشان می دهد که دانش آموخته رشته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی٬ به ادبیات غیر فارسی هم توجه دارد و در این زمینه مطالعات زیادی دارد.
  • انتشار حدود ۳۰ کتاب در ۱۰ سال اخیر نشان می دهد که او یک اهل قلم خوش ذوق بوده که ژانر های مختلف قصه را تجربه می کند.
  • برای این که کارگردان و فیلمساز موفقی شوید٬ بهتر است که فیلمنامه نویس خوبی باشید. از علی حاتمی تا استاد فتحی و بسیاری از کارگردانان موفق معاصر٬ نویسندگی٬ بخش جدایی ناپذیر از تولید آثار سینمایی ماندگار است.
  • یکی از ضعف های سینمای ایران٬ فیلم نامه خوب است. معمولا سناریو های وی در فهرست ۵ کاندید نهایی سیمرغ بلورین بهتریم فیلم نامه نویسی ادوار جشنواره فجر قرار گرفته  است.
  • نرگس آبیار ٬ فرزند نسل سوم انقلاب است. اما ارتباط زیادی با خانواده شهدا دارد. او کتاب های زیادی در بیان زندگی و دیدگاه های شهدا و ایثارگران نوشته است که کم تر در رفتار سازمانی و سبک زندگی سینماگران نسل نو سینمای ایران مشاهده می شود.
  • نرگس آبیار ٬ محتوا را قربانی فرم نمی کند و این یک برگ برنده برای این فیلمساز زن سینمای ایران محسوب می شود.
  • موفقیت های بین المللی او نشان می دهد که زبان فیلم و مخاطب را درک می کند و تلاش دارد تا دغدغه هایی اجتماعی و فرهنگی را در قاب سینما٬ روایت کند که با وجود تجربه کم٬ آثار ارزشمند و جذابی بوده اند. هر چند مثل آخرین اثرش٬ خیلی بلند و طولانی باشد . .

از سینماگران زن سینمای ایران باید بیشتر حمایت شود. ما٬ هزاران نرگس آبیار داریم که اگر امکانات و ظرفیت های فیلمسازی و حمایت های مادی و معنوی از آن ها صورت بگیرد٬ نقش آفرین شده و افتخارات بسیاری برای هنر ایران زمین به ارمغان می آورند. اینکه مدل مانتو و لباس و همسر و فرزندان و خودرو نرگس آبیار چیست٬ تلاشی عوام  گرایانه برای نفهمیدن سینما به روایت آبیار سینمای ایران است. به امید موفقیت این فیلمساز جوان سینمای ایران در هنر ایران عصر ۱۴۰۰.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=32374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. فیلمتون قابل تحسین بود ودرک خوبی از استان داشتید برای همین توانستید با فیلمتان بینندگان ومسولان جشنواره تحت تاثیر قرار دادید فیلمنامه ای این بنده نوشتم که در راستای دیگر مشکلات این استان هست درخواست همکاری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .