1

چرا تهیه‌کنندگان سینما به اتحاد نمی‌رسند؟

  • کد خبر : 184862
  • 03 دی 1398 - 12:09
چرا تهیه‌کنندگان سینما به اتحاد نمی‌رسند؟

 
همایون اسعدیان می‌گوید: بسیاری از افراد سودشان در بی‌نظمی است و با هر گونه سازماندهی و سیستم منسجم مخالف هستند، زیرا منافعشان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش عصر شهروند، همایون اسعدیان می‌گوید: بسیاری از افراد سودشان در بی‌نظمی است و با هر گونه سازماندهی و سیستم منسجم مخالف هستند زیرا منافعشان را به خطر می‌اندازد.

رئیس هیات مدیره خانه سینما، درباره اینکه چرا با وجود برنامه‌ریزی‌های متعدد ما هنوز شاهد یک صنف و تشکل واحد در سینما نیستیم، گفت: امروز ما شاهد چهار تشکل صنفی در حوزه تهیه‌کنندگی در سینما هستیم که از نظر من به جز تشکل کارگردان-تهیه‌کننده سه تشکل دیگر هیچ تفاوت فاحش و محسوسی با یکدیگر ندارند. حتی بارها نیز از آنها پرسیدیم که آیا در اساسنامه‌هایشان تفاوتی با یکدیگر دارند یا خیر و آیا تعاریف تهیه‌کنندگی متفاوتی دارند که دیدیم چنین چیزی اصلا وجود ندارد.

اسعدیان ادامه داد: با نگاهی به وضعیت موجود مشاهده خواهیم کرد که وضعیت آشفته نیز در کل کشور وجود دارد و بسیاری از افراد سودشان در بی‌نظمی است و با هر گونه سازماندهی و سیستم منسجم مخالف هستند زیرا منافعشان را به خطر می‌اندازد. آنها در بی‌نظمی و آشفتگی هر کاری که دوست داشته باشند می‌توانند انجام بدهند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در کشور اوضاع بهم‌ریخته را به اوضاع منسجم ترجیح می‌دهند زیرا در زمان بهم‌ریختگی شرایط؛ کمتر امکان نظارت و کنترل وجود دارد و افراد می‌توانند هر حرکتی را انجام دهند اما اگر شرایط انسجام پیدا کند طبیعی است که همه مسائل شفاف می‌شود و حسابرسی صورت خواهد گرفت.

اسعدیان با اشاره به اینکه این عدم اتحاد تهیه‌کنندگان شاید به سود یک فرد یا عده‌ای باشد اما ضرر زیادی به سینما می‌زند، گفت: به طور مثال ما مدت‌هاست که بر روی قرارداد تیپ در سینما کار می‌کنیم اما هنوز نتوانسته‌ایم این قرارداد را به سرانجام برسانیم زیرا بدون موافقت تهیه‌کنندگان به سرانجام نخواهد رسید و ما منتظر آن هستیم که صنف واحد تهیه‌کنندگان تشکیل شود و ما با نماینده آن صنف واحد صحبت کنیم اما مذاکره با چهار تشکل تهیه‌کنندگی به صورت همزمان و کسب رضایت آنها بسیار سخت است و از سوی دیگر آنها نیز از این وضعیت راضی هستند زیرا می‌توانند هر گونه‌ای که دوست دارند رفتار کنند و قرارداد ببندند و پاسخگو هم نباشند.

ایلنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=184862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .