3

کمک ۵۰۰میلیونی به شهر‌های محروم از سینما

  • کد خبر : 101723
  • 06 مرداد 1398 - 16:48
کمک ۵۰۰میلیونی به شهر‌های محروم از سینما

 جانشین رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های شهر‌های فاقد سینما که در احداث پردیس سینمایی امید مشارکت دارند، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان، با پیشرفت فیزیکی پروژه، به صورت کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

مسعود نصرتی در زمینه آخرین وضعیت احداث پردیس های سینمایی امید با مشارکت شهرداری ها و در راستای بر قراری عدالت فرهنگی در ۱۱ شهر فاقد سینما توضیح داد: به موجب تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت طرفین تفاهم نامه و با مشارکت شهرداری ها در شهرهای فاقد سالن سینما، پردیس سینمایی امید ساخته می شود.

وی با بیان اینکه در احداث پردیس های سینمایی امید، سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار صدور مجوز و ارائه مشاوره های فنی، تهیه نقشه و طراحی سازه و پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض را بر عهده دارد، گفت: به منظور سرعت گرفتن اجرای این پروژه، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به شهرداری های شهرهای فاقد سینما که در احداث پردیس سینمایی امید مشارکت دارند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان، با پیشرفت فیزیکی پروژه، به صورت کمک بلاعوض پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف احداث این پردیس ها، ارتقای شاخص های فرهنگی و عمومی سازی دسترسی شهروندان به تولیدات فرهنگی است، گفت: مقرر است طی سال جاری در۲۰ شهر پردیس سینمایی امید ساخته شود و تاکنون در ۱۱ شهر این پروژه با اعلام آمادگی شهرداری ها آغاز شده است.

نصرتی افزود: ساخت پردیس سینمایی امید در شهر ایلام با چهار سالن و ۴۰۰ صندلی و در شهر اندیمشک در استان خوزستان در با سه سالن و ۴۱۰ صندلی پس از طی مراحل مربوطه شامل اعلام آمادگی شهرداری، انعقاد تفاهم نامه برای تحویل فازهای مختلف نقشه و انتخاب پیمان کار در مرحله آغاز عملیات اجرای پروژه قرار دارد.

وی ادامه داد: ساخت پردیس سینمایی امید در شهرهای گناوه در استان بوشهر شامل سه سالن با ۳۶۰ صندلی، ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان شامل سه سالن با ۳۷۳ صندلی، بانه در استان کردستان شامل سه سالن با ۲۶۵ صندلی و منطقه آزاد ماکو در استان آذربایجان غربی شامل سه سالن با ۳۶۵ صندلی پس از اعلام آمادگی شهرداری ها در مرحله تحویل نقشه فاز دو قرار دارد.

نصرتی اعلام کرد: ساخت پردیس سینمایی امید شامل سه سالن در شهرهای میناب در استان هرمزگان، تربت حیدریه در استان خراسان رضوی و طبس در استان خراسان جنوبی در مرحله انعقاد قرارداد تهیه نقشه قرار دارد.

وی همچنین از اعلام آمادگی شهرداری های خلخال در استان اردبیل و بم در استان کرمان برای مشارکت در ساخت پردیس سینمایی امید خبر داد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=101723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .