83

صفر تا صد آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۹

  • کد خبر : 44353
  • 19 آذر 1398 - 8:20
صفر تا صد آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۹
آزمون استخدامی آموزش و پرورش در پاییز ۹۹ (به روز رسانی شده در پاییز 98)

استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ از دو طریق مثل سال ۹۸ امکان پذیر است. ثبت نام و قبولی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ و انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که فرآیند ثبت نام از زمستان ۹۸ آغاز می شود و باید به اطلاعیه های sanjesh.org در این زمینه آگاه باشید.

نکته های استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹

تحصیل ۴ ساله شما در رشته هایی مثل آموزش ابتدایی، آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، اموزش کودکان و استثنایی و غیره، جز سنوات خدمتی محسوب شده و از باید حداکثر ۲۲ سال سن داشته باشید. دومی، شرکت در آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۹ است و متناسب با مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، باید کد رشته‌شغل-مکان متناسب اعلامی در دفترچه را انتخاب کنید. مثلا با مدرک کارشناسی مهندسی عمران، نمی توان آموزگار دوره های ابتدایی شد.

برای شرکت در آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی کشور که یکی از راه های استخدام در آموزش و پرورش در سال ۹۹ است، بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و ربطی به سایت وزارت آموزش و پرورش و سایت سازمان امور استخدامی کشور ندارد.

قبول شدگان کد رشته شغل های آموزش و پرورش در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۱۳۹۹، بایستی پس از مصاحبه، در دوره یک ساله مهارت آموزی شرکت و در آزمون جامع، نمره قبولی کسب کنند و تعهد محضری در دفاتر اسناد رسمی ارائه نمایند.

آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۹۸، ۳۰ آبان ۹۸ برگزار شد. تاریخ برگزاری آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۱۳۹۹ و زمان ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۱۳۹۹، در سایت سنجش اعلام می شود و جزییاتش در همین گفتار به روز رسانی می شود.

از قبول شدگان یا قبول نشدگان آزمون فراگیر سال ۹۸ یا افرادی که در سال رونق تولید، به  استخدام این وزارت خانه بزرگ و مهم ایران درآمده اند می خواهیم که تجارب و دیدگاه های خود را درباره استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۹ با ما در بخش کامنت به اشتراک بگذارند.

مخصوصا منابعی که برای قبولی در آزمون استخدام فراگیر استفاده کردند. توجه کنید که تا سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این وزارت خانه استخدام و تا اسفند ۱۳۹۹، بیش از ۳۰۰ هزار نفر، بازنشسته می شوند. این وزارت  خانه در حال حاضر بیش از ۵۷۰ هزار معلم دارد که ۱۰ درصد را معلمان حق التدریسی تشکیل می دهند.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی

آنچه باید درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۹ بدانیم

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۸، در قالب آزمون استخدام ادواری در ۳۰ آبان ۹۸ برگزار شد و متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش، بایستی به دفترچه سوالات عمومی و دفترچه سوالات اختصاصی که مرتبط با کد رشته شغل مورد نظر بود، پاسخ می دادند. نتیجه آزمون استخدامی سال ۹۸ در دی ماه ۹۸ اعلام می شود .

نکته های استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹

در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی که بخشی مربوط به استخدام ادارات و مدارس آموزش و پرورش در ۳۱ استان کشور بود، بیش از ۵۲۰ هزار هموطن در ۱۸۰ حوزه امتحانی در ۲۵۸ شهرستان شرکت کردند که اکثریت آن را داوطلبان مرد تشکیل می داد. پس بخشی از هزاران نیروی استخدامی آموزش و پرورش در سال  ۹۸، از این طریق جذب بزرگ ترین وزارت خانه ایران شد که تعدادش ۱۸ هزار نفر بود. ۲۰۰۰ نفر از این تعداد، فقط برای جذب در ادارات و مدارس آموزش و پرورش در استان محروم سیستان و بلوچستان بود.

آیین نامه جذب و استخدام نیروهای حق التدریسی و نهضت سواد آموزی

برای سال ۱۳۹۹ نیز، این تاریخ ها می تواند معیار داوطلبان به استخدام در آموزش و پرورش در سال ۹۹ باشد.

طبق اعلام معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آمورش و پرورش در پاییز  ۹۸، آیین نامه جذب و استخدام نیروهای حق التدریسی و نهضت سواد آموزی مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته و مورد تایید هیات تطبیق قوانین دولت در مجلس شورای اسلامی واقع شد و در آذر ماه ۹۸ به ادارات کل وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور ابلاغ شده است تا نسبت به استخدام این افراد اقدام شود.

توییر دکتر محسن حاجی میرزایی، وزیر جدید آموزش و پرورش

(توییر دکتر محسن حاجی میرزایی، وزیر جدید آموزش و پرورش پس از دوران ابطحی (وزیر  قبلی)، یکی از مراجع خوب برای آشنایی با اتفاقات استخدامی اموزش و پرورش در سال ۹۹ و جریان استخدام و بازنشستگی در این وزارت خانه در سال ۱۳۹۹ خواهد بود. توییتر آقای وزیر در این لینک قرار دارد)

طبق اعلام مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، تا اسفند ۱۳۹۹، بیش از ۳۰۰ هزار معلم بازنشسته می شوند و بحث ساماندهی منابع انسانی در این وزارت خانه، یکی از جدی ترین دغدغه های دولت تدبیر و امید تا سال ۱۴۰۰ است که امیدواریم مثل تراژدی بنزین ۳۰۰۰ تومانی، ختم به خیر شود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمون کارشناسی رسمی دادگستری (کلیه رشته ها)

این رویه در سال ۹۹ ادامه پیدا می کند. آموزش و پرورش تا سال ۱۳۹۸، بیش از ۵۷۰ هزار معلم داشت که ۱۰ درصد از آن ها را معلمان حق التدریسی تشکیل می دهد که فرآیند جذب و استخدامی رسمی آن ها از سال ۹۹ با آیین نامه استخدامی دولت، ادامه خواهد یافت.

آموزشیاران نهضت سوادآموزی و آموزش دهندگان مستمری که با نهضت سواد آموزی همکاری دارند

آموزشیاران نهضت سوادآموزی و آموزش دهندگان مستمری که با نهضت سواد آموزی همکاری دارند، به منظور جذب در آموزش و پرورش در سال ۹۹، بایستی در آزمون وزارت خانه، شرکت کرده و نمره قبولی و معیارهای استخدامی را داشته باشند. پس از قبولی در آزمون، یک دوره آموزش مهارتی یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده و استخدام خواهند شد.

افرادی که حق التدریسی هستند و یا مربیان پیش دبستانی واجد شرایط هستند، بایستی در دوره آموزش مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده و در آزمون جامع، نمره قبولی کسب کنند تا طبق جنس و نیاز و رشته و مقطع تحصیلی، فرآبند استخدام آن ها در آموزش و پرورش انجام شود. این رویه در سال ۱۳۹۹ هم ادامه خواهد داشت.

دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان، شامل تدریس دروس مبانی تدریس، روانشناسی تربیتی و اصول تعلیم و تربیت است. برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۹، بایستی در کنکور سراسری شرکت کرده و معدل کل در دوره متوسطه دوم، ۱۵ به بالا بوده و حداکثر، ۲۲ سال سن داشته باشید. پذیرش داوطلبان به صورت بومی خواهد بود. جزییات را در انتهای این گفتار یا PDF سایت سازمان سنجش دنبال کنید.

داوطلبان آزاد متقاضی استخدام در اموزش و پرورش سال ۱۳۹۹

(نمونه کد رشته محل و عناوین رشته در پردیس های دانشگاه فرهنگیان مخصوص داوطلبان آزاد متقاضی استخدام در اموزش و پرورش سال ۱۳۹۹ در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از طریق کنکور سراسری سال ۱۳۹۹)

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمون دیوان محاسبات کشور

کنکور ۱۳۹۹ و استخدام در آموزش و پرورش

یکی از روش های استخدام در آموزش و پرورش، شرکت در کنکور سراسری است که داوطلبان، کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان یا تربیت دبیر شهید رجایی (رشته های مهارتی و استاد کاری) را انتخاب کنند و از زمان قبولی در ٖآزمون، مستخدم آموزش و پرورش بوده و ۴ سال زمان تحصیل ان ها نیز در سوابق خدمتی آن ها منظور می شود.

طبق اعلام رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در کنکور سال ۱۳۹۹، ۳۰ هزار دانشحو در ۲۰ رشته جذب می شوند. این رقم در سال ۹۸، حدود ۲۵۰۰۰ نفر بود. آموزش  و پرورش تا سال ۱۴۰۲ هجری شمسی،‌ نیاز به حدود ۱۲۰ هزار معلم دارد که با جذب سالانه ۴۰ هزار ردیف استخدامی، این نیاز بر طرف می شود و مشکل کمبود معلم رفع خواهد شد.

وضعیت خدمتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

اگر شما در سال ۹۹ در آزمون سراسری قبول شدید یا قبولی سال های قبل هستید، به موارد زیر توجه کنید.

  • دانشجوی دانشگاه فرهنگیان که ۴ سال سابقه تحصیلی داشته و پس از استخدام قطعی در وزارت آموزش و پرورش با مدرک لیسانس، طبقه استخدامی آن ها طبقه ۵ است. بعد از ۲ سال خدمت به عنوان معلم و با احتساب ۲ سال سابقه تجربی و ۲ سال سابقه غیر مرتبط (ایام تحصیل)، طبقه ۵ به طبقه ۶ ارتقا می یابد. پس از گذشت ۴ سال از استخدام قطعی و احتساب ۴ سال سابقه غیر مرتبط، به  طبقه  ۷ ارتقا می یابند. پس از گذشت ۳ سال از سابقه تجربی،  به  رتبه  پایه ارتقا خواهند یافت. اگر  در مناطق کم تر توسعه یافته کشور کار کنید، مشمول تعجیل در ارتقاء رتبه و طبقه می شوید. به این موضوع در استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ توجه کنید.
  • برای ارتقای رتبه ، اشتغال کارمند الزامی است. اگر شاغل در آموزش و پرورش به عنوان یک خانم شوید و در مرخصی زایمان باشید، مامورین به تحصیل در زمان مرخصی و ماموریت، مشمول ارتقاء رتبه نخواهید بود.

حتما بخوانید:همه چیز درباره طراحی رابط کاربری UI در اپ و ۲۰ نکته

فرآیند استخدام ورودی های ۹۹ دانشگاه فرهنگیان

بعد از ورود به دانشگاه فرهنگیان، با دانشجوی جدید الورود از طرف ادارات محل خدمت دانشجو، تماس گرفته شده تا برای استخدام و تکمیل مدارک در سال ۱۳۹۹، به ادارات مربوطه مراجعه کنند. پس از مراجعه دانشجو به ادارات و تکمیل مدارک، گواهی عدم سوء پیشینه را از مراکز پلیس+۱۰ اخذ کنید. یک ضامن معتبر که بهتر است کارمند دولت باشد، به همراه وی باشد تا فرم تعهد خدمت ۱۰ ساله را تکمیل کنند. این فرم تعهد باید در دفاتر اسناد رسمی، تهیه و امضاء شده باشد.

به منظور استخدام قطعی در آموزش و پرورش، بایستی معاینات پزشکی انجام شود  که ۶ گروه را شامل می شود:

  • گروه بینایی سنجی
  • گروه شنوایی سنجی
  • گروه متخصص داخلی
  • گروه متخصص اعصاب و روان
  • گروه متخصص بیماری های واگیر دار
  • گروه تست اعتیاد

صرفا بایستی به درمانگاه های مورد تایید وزارت آموزش  و پرورش در ۳۱ استان کشور مراجعه کنید. بعد از اتمام این کارها، حقوق همان ماه و ماه های پیش که معوقه است، به حساب دانشجو واریز می شود. اقدام به افتتاح حساب بانکی در بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۹ فراموش نشود. بایستی شماره شبا خود را به کارگزیی اداره آموزش و پرورش محل خدمت بدهید.

حتما بخوانید: شهاب الدین غندالی با صندوق ذخیره فرهنگیان چه کرد؟

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده قبولی های کنکور ۱۳۹۹

اگر قبولی کنکور ۱۳۹۹ شدید، به منظور تشکیل پرونده جهت استخدام ۹۹ در کارگزینی استان محل استخدام، مدارک زیر را آماده داشته باشید:

  • یک فقره پوشه و گیره
  • اصل و ۲ سری رونوشت شناسنامه و تصویر همه صفحات که بایستی توسط ادارات آموزش و پرورش، برابر اصل شود.
  • اصل و ۲ سری رونوشت کارت ملی هوشمند
  • ۸ قطعه عکس پرسنلی جدید که ۶ ماه از تاریخ آن سپری نشده باشد
  • کارنامه قبولی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ که مرداد یا شهریور ۹۹ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
  • اصل و رونوشت گواهینامه موقت پایان تحصیلات دیپلم و پیش دانشگاهی. اگر اصل نداشتید، رونوشت برابر اصل توسط دانشگاه یا مدرسه محل تحصیل ارائه شود.
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه محل تحصیل با ذکر تاریخ  دقیق شروع تحصیل و رشته تحصیلی در متن نامه.

حتما بخوانید: همه چیز درباره حداقل حقوق کارگران در سال ۹۹

ضوابط پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۳۹۹

پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مثل سال های قبل، با شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه شماره ۲ راهنمای انتخاب رشته و مطابق ضوابط قانونی محدود است. داوطلبان بایستی موارد زیر را در اعلام علاقمندی خود در انتخاب رشته ها مد نظر قرار دهند.

  • دارا بودن نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالا تر در زیر گروه مربوطه
  • داشتن حداکثر سن ۲۲ سال تمام در زمان ورود به دانشگاه  (متولدین  ۱/ ۷/ ۱۳۷۳ و به بعد)
  • داشتن حداقل معدل کل ۱۵ در دوره متوسط دوم (پایه اول و دوم سو م)
  • بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوطه بر اساس ملاک های تعیین شده در دفترچه شماره ۲ آزمون سراسری سال ۱۳۹۹

ضوابط پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۳۹۹

عکس زیر، میزان درصد تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم در نمره کل داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی نظام آموزشی ۳-۳-۶ به تفکیک گروه آزمایشی و نوع دیپلم در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ است که داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در آزمون سال ۱۳۹۹ در نظر داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده قبولی های کنکور ۱۳۹۹

سایت دانشگاه فرهنگیان در این لینک قرار دارد. حتما برای آشنایی با دانشگاه و استخدام در آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه، با مسئولان روابط  عمومی دانشگاه فرهنگیان در ارتباط باشید.

اطلاعات انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۹

اطلاعات انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۹

  • ظرفیت پذیرش در کلیه کد رشته محل ‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در نیمسال دوم (بهمن ماه) و در کلیه کد رشته محل ‌های دانشگاه فرهنگیان به جزء رشته آموزش تربیت بدنی که پذیرش آن در نیمسال دوم (بمهن ماه ۹۹) است،  در نیمسال اول، یعنی در مهر ۹۹ خواهد بود.
  • برای قبولی در کد رشته های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۹، کسب حداقل نمره ۶۵۰۰ و بالا تر در زیر گروه مجاز رشته آزمایشی مربوطه الزامی خواهد بود.
  • بر اساس مصوبه دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در سال ۱۳۹۷، تمامی داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های مربوط به استان خود می‌باشند.  اما در کد رشته محل‌ هایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی در نظر گرفته شده است ، این موضوع در مقابل کدرشته محل نوشته شده است .
  • شایان ذکر است از پذیرفته شدگان تعهد الزم برای خدمت در شهر یا بخش مندرج در محل خدمت ستون » پردیس محل تحصیل/ مخصوص یا اولویت پذیرش داوطلبان بومی / محل خدمت« اخذ خواهد شد.
  • داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۳۹۹، لازم است قبل از انتخاب رشته تحصیلی  در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان از شرایط نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های مزبور در مندرج بخش پیوست ها در سایت سازمان سنجش اطلاع لازم را کسب کنند.
  • کلیه داوطلبان علامند به رشته های تحصیلی دانشگاه  تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان، می بایست با توجه به شرایط ضوابط و مندرج در بخش پیوستها (مندرج در سایت این سازمان) ، نسبت به انتخاب رشته محل های مربوطه  با توجه به گروه آزمایشی در اولویت ۱ تا ۱۵۰ فرم انتخاب رشته اقدام نمایند. در زمان اعلام اسامی چند برابر ظرفیت و معاینه و مصاحبه و گزینش که بعد از مرحله انتخاب رشته انجام می شود، منحصراً داوطلبانی به مصاحبه دعوت می شوند که اولا مبلغ ۶۹۰۰۰ ریال (شصت و نه هزار ریال) بصورت الکترونیکی و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، پرداخت  نموده ثانیاً نسبت به انتخاب رشته های این دانشگاه در فرم رشته انتخاب اقدام نمایند .
  • داوطلبان میتوانند نسبت به انتخاب کد رشته محل های آموزش تربیت بدنی در کنکور سال ۱۳۹۹ اقدام نمایند که برای معلم ورزش شدن، یکی از گزینه های پش رو است. شما بایستی در آزمون عملی این رشته شرکت نموده (سال ۹۸ در ششم مرداد ماه برگزار شد) و ثانیاً مبلغ ۶۹۰۰۰ ریال بصورت الکترونیکی و از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب، بابت علاقمندی خود به این رشته  ها را پرداخت کرده باشد.

ارتباط با آموزش و پرورش برای استخدام ۹۹

  • شماره تلفن روابط عمومی آموزش و پرورش: ۸۸۸۰۵۴۳۱-۰۲۱
  • شماره تلفن گویا وزارت آموزش و پرورش: ۸۸۸۹۴۱۰۵-۰۲۱
  • شماره تلفن واحد استخدام وزارت آموزش و پرورش: ۸۲۲۸۳۲۱۱-۰۲۱
  • شماره تلفن واحد نقل و انتقالات وزارت آموزش و پرورش: ۸۲۲۸۳۲۶۰-۰۲۱
  • شماره تلفن اداره مرخصی وزارت آموزش و پرورش: ۸۲۲۸۳۱۹۸-۰۲۱
  • شماره تلفن اداره حقوق و مزایای وزارت آموزش وپرورش: ۸۲۲۸۳۲۰۱-۰۲۱
  • شماره تلفن واحد شکایات و پیشنهادات استخدامی وزارت آموزش و پرورش: ۸۲۲۸۲۲۲۹-۰۲۱
  • شماره تلفن واحد بازرسی وزارت آموزش و پرورش: ۸۲۲۸۲۲۲۶-۰۲۱

تنها صفحه رسمی آموزش و پرورش در اینستاگرام در این لینک قرار دارد

(تنها صفحه رسمی  آموزش و پرورش در اینستاگرام در این لینک قرار دارد)

همراه گرامی

اگر شما هم علاقمند به استخدام در آموزش و پرورش ۹۹ هستید یا سوالی درباره استخدام در وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۹ دارید، یکی از مراجع، روابط عمومی این وزارت خانه است. برای ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۹ که از نیمه دوم سال نود و هشت، فرآیند ثبت نام آغاز می شود، بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی کنید و برای آشنایی با کد رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، حتما از PDF های منتشر شده استفاده کنید.


گزارش بالا به روزرسانی شده پس از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸

آزمون استخدام ۵۵۰۰۰ نیرو در وزارت آموزش و پرورش، احتمالا اواخر تابستان سال ۹۸ برگزار می شود و کلیه پذیرفته شدگان، ملزم به طی دوره ۱ ساله مهارت آموزی و قبولی در آزمون جامع هستند. هزینه دوره، بر عهده متقاضی است. تکمیل ظرفیت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تابستان ۹۷ این وزارت خانه نیز، بزودی تعیین تکلیف می شود. بودجه این وزارت خانه در لایحه بودجه سال  ۹۸، بیش  از ۵۵ هزار میلیارد تومان است  و بیش ترین رشد بودجه در میان دستگاه ها، به این نهاد اختصاص یافت. شرایط عمومی، اختصاصی، شرایط سنی و پزشکی استخدام معلمان در این گفتار ارائه شده است.

اگر شما هم درباره استخدام در بزرگ ترین وزارت خانه ایران، نظر و دیدگاهی دارید، محترمانه از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره  افزایش حقوق بازنشستگان در سال  ۹۸

۳۰ / ۸/ ۹۸

هفتمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور در پنجشنبه در ۹۸/۸/۳۰ برگزار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش دکتر ابراهیم خدایی در مصاحبه ای گفت : از حدود ۵۲۳ هزار داوطلب متقاضی و ثبت نام کننده در هفتمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور تا شب گذشته حدود ۴۹۶هزار داوطلب موفق به دریافت کارت ورود به جلسه شدند .

انتهای پیام/

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸

طبق اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، آزمون استخدامی این وزارت خانه، اوایل سال نود و هشت برگزار می شود. احتمال می رود که بزرگ ترین آزمون استخدامی این وزارت خانه، در نیمه دوم بهار ۹۸ برگزار شود. استخدام معلمان حق التدریسی نیز به موازات برگزاری این آزمون انجام می شود. ( با توجه به اینکه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال گذشته ، از روز ۲۳ الی ۳۱ اردیبهشت ماه بوده ،انتظار می رفت در سال جاری (۱۳۹۸) نیز ثبت نام از دهه سوم اردیبهشت آغاز شود که حتی پس از اتمام اردیبهشت ماه نیز هنوز خبری از آزمون استخدامی آموزش پرورش نیست )( این گزارش به صورت پیوسته در روزهای آینده به روز می شود )

آموزش و پرورش معمولا یک یا دو نوبت در سال با برگزاری آزمون اقدام به جذب نیرو از میان فارغ التحصیلان رشته های مختلف میکند و از آنجایی که ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ به تعویق افتاد و طبق معمول هر سال آزمون تیر ماه برگزار میشد ، ولی امسال به دلیل به تعویق افتادن زمان ثبت نام ، آزمون در نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد . البته در حال حاضر تاریخ دقیق برگزاری آزمون مشخص نشده است . به محض مشخص شدن، این گزارش بروزرسانی خواهد شد.

تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ روز پنجشنبه مورخ ۹۸/۸/۳۰ خواهد بود.

زمان ثبت نام آزمون  آغاز از روز سوم مهر ماه تا دوازدهم مهرماه 

۸ / ۷ / ۹۸

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اصلاحات دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۳۹۸

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند پیرو انتشار اطلاعیه‌های مورخ ۹۸/۰۷/۰۲ و ۹۸/۰۷/۰۳، با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور اصلاحات جدید ذیل در دفترچه راهنمای مذکور صورت گرفته، با عنایت به توضیحات ذیل ضرورت دارد، در صورت تمایل برای ثبت‌نام لازم است با توجه به دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام (آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور) با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.sanjesh.org در بازه زمانی مقرر نسبت‌به ثبت‌نام اقدام نمایند. ضمناً آن دسته از داوطلبانی هم که قبلا نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند با توجه به مفاد دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام این آزمون، اطلاعیه‌های فوق و همچنین مفاد این اطلاعیه می‌توانند تا پایان مهلت ثبت‌نام (۹۸/۰۷/۱۲) در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند .

برای مشاهده کامل خبر کلیک کنید

انتهای پیام/

مصاحبه در ۶ / ۶ / ۹۸

 آزمون استخدامی آموزش و پرورش از اواخر مرداد به اواخر شهریور موکول شد

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ” علت تاخیر در برگزاری آزمون چیست و زمان آن چه وقت است ؟”  گفت : برای آزمون استخدامی امسال که مجری آن سازمان اداری و استخدامی کشور بوده است قرار برای برگزاری اواخر مرداد ماه بود و ظاهراً به دلایلی به اواخر شهریور ماه موکول شده است .

منبع  خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

مصاحبه در ۲۱ / ۵ / ۹۸

آزمون استخدامی شهریور برگزار میشود

سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی در شهریور خبر داد و گفت‌ : درسال ۹۸ حدود بیست و پنج هزار نفر از طریق کنکور به عنوان دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جذب خواهند شد .

سیدجواد حسینی در ادامه اظهار داشت : ۱۲ هزار نفر نیز به صورت ماده ۲۸ برای دانشگاه فرهنگیان و ماده یک برای دانشگاه شهید رجایی از میان فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با برگزاری آزمون استخدامی جذب خواهند شد و حتماً آزمون استخدامی آموزش پرورش در شهریور ماه امشسال برگزار خواهد شد .

منبع تسنیم

انتهای پیام/

مصاحبه در ۲۰ / ۵ / ۹۸

صدور ۴۳ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش

جمشید انصاری ، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت : امسال چهل و سه هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر کرده‌ایم که بیست و پنج هزار نفر از این تعداد سهم دانشگاه فرهنگیان است و هجده هزار نفر مابقی برای مشمولان ماده ۲۸ بوده است. برای استخدام هر معلم حدود ۴۵ میلیون تومان بودجه برای تامین حقوق یک ساله او نیاز است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه بیان کرد : برای هر پانزده دانش آموز، یک معلم نیاز است .

جمشید انصاری اظهار کرد : این آمادگی را داریم که در هر کلاس ابتدایی برای ۱۸.۷۲ نفر دانش آموز یک معلم اختصاص دهیم .

منبع ایسنا

انتهای پیام/

مصاحبه در ۲۶ / ۴ / ۹۸

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش

احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهریور

یارمحمد حسین‌بر در گفت و گویی ، اظهار کرد :‌ زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ مشخص نیست ولی احتمالا در شهریور امسال برگزار شود .

وی درباره تعداد افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد ، اضافه کرد :  تا ردیف‌ها تأیید نشود ، به صورت قطعی درباره موضوعات مربوط به آزمون نمیتوان صحبت کرد . (ابتدا باید توزیع ردیف شود، سپس تعداد پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد؛).

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش حسین‌بر در ادامه افزود :‌ تعداد ردیف‌ها برای امسال دوازده هزار نفر اعلام شده است ولی هنوز تأمین اعتبار برای آنها صورت نگرفته است و ما نیز به دلیل مشکلات بودجه‌ ای هنوز نتوانسته‌ ایم موضوعی را قطعی اعلام کنیم، ابتدا باید اعتبار تأمین و به ما اعلام شود سپس توزیع سهمیه و توضیحات را به صورت قطعی اعلام خواهیم کرد .

یارمحمد حسین‌بر درباره شرایط شرکت در آزمون استخدامی، اضافه کرد: هنوز تغییرات شرایط استخدام نوشته نشده و همچنین  تنظیم دفترچه صورت نگرفته است اما سن و سال افراد شرکت کننده فرقی با سایر کارمندان دولت ندارد یعنی همه شرایط را سازمان امور اداری و استخدامی مشخص می‌کند و ما تنها رشته‌ها را اعلام می‌کنیم.

تحصیلات مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

یارمحمد حسین‌بر در خصوص تحصیلات مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت : این شرایط مانند سال گذشته است و عینا برای امسال (سال نود و هشت) تکرار شده است .

تعیید تکلیف ۴ هزار سهمیه باقی مانده از سال گذشته

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال گذشته چهار هزار سهمیه باقی مانده که اختصاص نیافته است ، گفت : از سال گذشته تعدادی سهمیه‌ های نیروی انسانی باقی مانده است ؛ این سهمیه‌های باقی مانده از سال گذشته (سال نود و هفت ) به سهمیه امسال(سال نود و هشت ) منتقل خواهد شد.

منبع فارس لینک خبر

انتهای پیام/

مصاحبه در ۱۹ / ۴ / ۹۸

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد :

تلاش برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اواسط مرداد یا اول شهریور

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم آزمون استخدامی آموزش و پرورش اواسط مرداد یا اول شهریور امسال (۱۳۹۸) برگزار شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که « آیا با سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب نیرو در این وزارتخانه به توافق رسیده‌اید ؟ »، اظهار کرد : بله ، توافق انجام شده است .

سید جواد حسینی در ادامه گفت : معمولا آزمون‌های استخدامی در اوایل شهریور یا اواسط مرداد برگزار میشود که ما هم تلاش میکنیم آزمون استخدامی در اواسط مرداد یا اول شهریور برگزار شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : امسال ۲۵ هزار نفر از طریق دوره چهارساله یعنی کنکور سراسری و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی آزمون استخدامی در آموزش و پرورش جذب میشوند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

مصاحبه در ۸ / ۴ / ۹۸

احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در مرداد ماه ۹۸

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش،علی الهیار ترکمن در گفت‌وگویی، جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و میزان جذب نیرو در سال تحصیلی جدید را اعلام کرد و گفت : به احتمال زیاد آزمون جامع استخدامی دولت در مرداد ماه برگزار و حدود ۲۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد و خوشبختانه مجوزهای ما هم برای جذب از طریق اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان و هم برای دوره‌های چهار ساله کارشناسی تربیت معلم صادر شده است.

متن کامل خبر در این لینک بخوانید

احتمال برگزاری آزمون آموزش پرورش در مرداد

مصاحبه در ۱۸ / ۳ / ۹۸

ابطحی در گفتگو با عصر شهروند مطرح کرد؛

بلاتکلیفی هزاران معلم با تاخیر در استخدام/ ضرورت پاسخگویی مسئولان به مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تاخیر در استخدام معلمان در آموزش و پرورش، از بلاتکلیفی هزاران معلم خبر داد و خواستار پاسخگویی مسئولان این وزارتخانه به مجلس شد.

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی این وزارت خانه در اوایل امسال، گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف شده تا حدود ۳۰ هزار معلم حق التدریسی را استخدام کند و طبق قانون بودجه سال جاری این استخدام ها باید به موبع انجام شود.

وی افزود: قرار بود ظرف ۲ ماه آئین نامه اجرایی این قانون نوشته و در هیئت دولت تصویب شود اما ظاهرا این آئین نامه هنوز به هیئت دولت ارسال نشده است.

عضو فراکسین نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به تاخیر در استخدام معلمان حق التدریسی گفت: با این روند کندی که کار در حال پیش رفتن است، بعید به نظر می رسد تا استخدام معلمان به این زودی انجام شود.

ابطحی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش هیچ بهانه ای برای تاخیر در استخدامها ندارد و مسئولان این وزارتخانه باید به مجلس پاسخگو باشد.

وی گفت: تاخیر در استخدام معلمان باعث شده تا هزاران معلم هم بصورت حضوری به نمایندگان مراجعه کنند و هم بصورت تلفنی و پیامکی خواستار حل مشکل شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در همین راستا طرح استیضاح محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش از سوی جمعی از نمایندگان تهیه شده بود، گفت: با توجه به اینکه وی استعفاء داده و استعفای وی هم پذیرفته شده، موضوع استیضاح وی منتفی است.

انتهای پیام/

مصاحبه در ۱۳ / ۳ / ۹۸

سلیمی در گفتگو با عصر شهروند مطرح کرد؛

تاخیر در برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ دولت سریعتر اقدام کند

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تاخیر در برگزاری آزمون استخدامی آموزش و وپرورشف از این وزارتخانه و مسئولین دولت خواست تا هر چه سریعتر اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی این وزارت خانه در اوایل امسال، گفت: متاسفانه هنوز این آزمون برگزار نشده و معلوم نیست کی برگزار می شود.

وی افزود: مسئولین وزارت آموزش و پرورش در مجلس قول دادند تا آزمون در بهار امسال برگزار شود اما بهار در حال تمام شدن است و آزمون هنوز برگزار نشد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آزمون استخدامی این وزارتخانه باید هر چه سریعتر برگزار شود، گفت: آزمون باید برگزار شود و فرایند استخدام هم باید سریعتر طی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی با بیان اینکه برخی مدارس با کمبود معلم مواجه هستند، تاکید کرد: همچنین تعدادی از معلمان هر سال بازنشسته می شوند و دولت باید با برگزاری آزمون استخدامی تکلیف این کمبود معلم و نیاز به جایگزینی برای معلمان بازنشسته را هر چه سریعتر مشخص کند.

طبق اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، قرار بود آزمون استخدامی ۵۵ هزار نیرو این وزارت خانه، اوایل امسال شود.

انتهای پیام/

مصاحبه در ۱۹ / ۳ / ۹۸

حاجی دلیگانی به عصر شهروند خبر داد؛

تذکر به رئیس جمهور برای استخدام نکردن معلمان حق التدریسی و پرداخت حقوق آنان

استخدام نکردن معلمان حق التدریسی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اجرا نکردن قانون استخدام معلمان حق التدریسی و پرداخت به موقع حقوق آنان، به رئیس جمهور در این زمینه تذکر داده و خواستار اجرای قانون شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با بیان اینکه حسن روحانی رئیس جمهور باید نسبت به اجرا نکردن قانون استخدام معلمان حق التدریسی و پرداخت به موقع حقوق آنان به مجلس پاسخگو باشد، گفت: به استناد قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب سیزدهم شهریور سال گذشته مجلس شورای اسلامی، آن وزارتحانه باید نسبت به استخدام معلمان حق التدریسی مشمول قانون حقوق اقدام نماید.

وی تاکید کرد: متاسفانه رئیس جمهور نه نسبت به اجرای قانون اهتمام لازم را دارد و نه نسبت به پرداخت به موقع حقوق این دسته از معلمان که در این شرایط اقتصادی ایفای وظایف آموزشی هستند، اقدام می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور باید نسبت به پرداخت حقوق و استخدام معلمان حق التدریس اقدام کند و برای تاخیر در این زمینه و مشکلات پیش آمده به مجلس پاسخگو باشد.

حاجی دلیگانی گفت: اینجانب در همین زمینه در مجلس به رئیس جمهور تذکر داده و خواستار حل مشکل معلمان شدم.

انتهای پیام/

استخدامی آموزش و پرورش

(جزییات استخدام و شرایط و مدارک لازم را در MEDU.IR  دنبال کنید)

قرار است، پنجاه و پنج هزار نفر به  استخدام آموزش و پرورش درآمده و آزمون استخدامی، تلاش می کند تا بهترین نیروها را برای ورود به عرصه تربیت و پرورش در بزرگ ترین وزارت خانه ایران، گزینش و جذب کند.  این در حالی است که لایحه رتبه بندی معلمان نیز اواخر اسفند ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ۱۳ اسفند ۹۷ گفته بود که ۳ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در سال نود و هشت، اختصاص خواهد یافت. در لایحه بودجه سال ۹۸، ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی  مدارس ایران هزینه  می شود .

جمعه ۱۷ اسفند، ششمین آزمون استخدامی ۲۰  دستگاه اجرایی از سازمان امور اراضی کشور، تا بانک ملی و ایرنا و مرکز اورژانس و برخی از وزارت خانه، برگزار شد. اما وزارت آموزش و پرورش، هیچ سهمی در ششمین آزمون استخدامی کشور که آخرین آزمون استخدامی سال نود و هفت بود، نداشت.

عدم جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش در ششمین آزمون استخدامی کشوری، ابهاماتی را در ذهن علاقمندان به استخدام در این نهاد آموزشی بزرگ کشور ایجاد کرد تا درباره برگزاری  آزمون استخدامی اختصاصی وزارت خانه، سوال کنند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره معافیت های سربازی

۲ شیوه استخدام در وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش، همه ساله از طریق آزمون سراسری و ماده بیست و هشت یا همان استخدام آزاد، اقدام به جذب نیرو می کند و آزمون استخدامی با تکمیل ظرفیت نیز، امکان دیگر برای جذب سرمایه انسانی مورد نیاز این مجموعه است. داوطلبانی که دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را در آزمون سراسری سال ۹۸ انتخاب کنند و پذیرفته شوند، ۴ سال در این دانشگاه ها تحصیل کرده و هم زمان، جذب این وزارت خانه می شوند.

اگر شما دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری هستید و دوست دارید،  جذب این مجموعه بزرگ شوید، باید در آزمون استخدامی، حد نصاب را کسب کرده و دوره یک ساله مهارت آموزی (اصلح) را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بگذرانید.

یارمحمد حسین بر، مدیرکل امور اداری اموزش و پرورش، بهمن ماه ۹۷ گفته بود که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور، توافقات اولیه را به منظور جذب پنجاه و پنج هزار نیروی جدید برای مدارس ۳۱ استان کشور انجام داده و در حال دریافت مجوزهای مربوطه هستیم.

او گفته بود که نیاز واقعی وزارت خانه، چند برابر این ۵۵  هزار نفر است. این در حالی  است که بخش  زیادی از سهیمه ای که برای  استخدام در نظر گرفته می شود، پس از طی دوره آموزشی، ۴ سال آینده وارد آموزش و پرورش شده و از دانشگاه فرهنگیان، دانش آموخته می شوند.

از این ۵۵  هزار نفر که بزودی به استخدام وزارت آموزش و پرورش در می آیند، سی هزار نفر، از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شده و ما بقی که بیست و پنج هزار نفر هستند، از طریق  آزمون استخدامی جذب خواهند شد. پس، هر  وقت آزمون استخدامی برگزار شد، بدانید که ظرفیت پذیرش آن، حدود ۲۵۰۰۰ نفر خواهد بود و این به معنای رقابت شدید برای قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه است.

علت این که زمان دقیق برگزاری آزمون سال آینده استخدامی وزارت آموزش و پرورش در روز های پایانی سال ۹۷ مشخص نشد، عدم صدور مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی بود که به محض صدور، در همین گفتار،  اطلاع رسانی خواهد شد.

توجه کنید که اگر آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در بهار تا تابستان ۹۸ برگزار شود، پذیرفته شدگان، به سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نخواهند رسید و باید به  مدت ۱۲ ماه، دوره های اموزشی عمومی و اختصاصی را در دانشگاه فرهنگیان طی کرده و حدنصاب لازم را در آزمون های کتبی و شفاهی اخذ کنند. آزمون جامع قبول شدگان آزمون استخدامی بهار ۹۸، در تابستان ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد تا جذب سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شوند.

افرادی که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال نود و هفت پذیرفته شده اند، ۱۳ هزار نفر بوده و آن ها پس از طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، از اواخر شهریور ماه نود و هشت، جذب مدارس شده و در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ از آن ها استفاده می شود و مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

حتما بخوانید : صفر تا صد آزمون های سازمان سنجش در سال ۹۸

شرط  سنی و اعمال مدرک  تحصیلی  در ششمین آزمون  استخدامی

شرط سنی، حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر بیست و پنج سال تمام برای دارندگان مدرک دیپلم، حداکثر ۳۰  سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج سال سن برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و حداکثر چهل سال سن برای دارندگان مدرک کارشناسی  ارشد و حداکثر  چهل و پنج سال سن برای دارندگان مدرک دکتری است.

مصاحبه در ۲۱ / ۵ / ۹۸

افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

حسین خنیفر ،رئیس دانشگاه فرهنگیان از تهیه طرحی برای افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش ( ماده ۲۸ ) خبر داد و گفت : ۹۰ درصد روند تصویب این طرح انجام شده و در انتظار امضای رئیس‌جمهور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه افزود : بر اساس این طرح، سقف سنی دارندگان مدرک کاردانی ، سی سال ، سقف سنی دارندگان مدرک کارشناسی تا سی و پنج سال ، دارندگان مدرک کارشناسی ارشد تا چهل سال و دارندگان مدرک دکتری تا چهل و پنج سال خواهد بود .

منبع فارس

تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۷

اگر  شما در آزمون استخدامی وزارت آموزش  و پرورش در تابستان ۹۷ شرکت کردید و شاهد ظرفیت های خالی مانده پس از اعلام نتایج شدید، باید بدانید که طبق اعلام آبان ۹۷ وزیر آموزش و پرورش (از حرف تا عمل آقای وزیر برای اعلام زمان تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی )
، داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب کرده اما به  دلیل محدودیت ظرفیت، امکان استخدام آن ها فراهم نشد، مشمول تکمیل ظرفیت هستند. تعداد ظرفیت خالی،  ۴۰۶۲  ظرفیت است  و در نهایت این سهمیه‌ها از بین نمی رود  بلکه به آزمون جدید منتقل خواهد شد.  اگر شما در مصاحبه علمی، رد شده  اید، امکان جذب و حضور در فرآیند تکمیل ظرفیت را نخواهید داشت. این احتمال است که نیروهای باقیمانده، برای بخش های پرورشی  استفاده شوند.

حتما بخوانید : شرایط نقل و انتقال فرهنگیان ۹۸ و پاسخ به سوالات مرتبط با آن

یار محمد حسین بر مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش

( یار محمد حسین بر مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش : در حال حاضر ۴۰۶۶ سهمیه مانده از آزمون‌های گذشته داریم که این سهمیه‌ها از بین نمی‌رود بلکه به آزمون جدید منتقل خواهد شد.)

شرایط عمومی استخدام در آموزش و پرورش

شرایط عمومی به روز شده در اردیبهشت ماه نود و هفت، به شرح  زیر  است:

  • متقاضی، تابعیت ایران داشته باشد.
  • متقاضی، معتقد به دبین مبین اسلامی یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی باشد.
  • متقاضی، التزام عملی به قانون اساسی داشته باشد.
  • دارای کارت معافیت دائم یا انجام خدمت دوره ضرورت
  • داشتن کارت ملی جدید.
  • دارا بودن از سلامت جسمی و روانی بر اساس استاندارد های موجود.
  • نداشتن اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • عدم سابقه کیفری و محکومیت جزایی موثر (دریافت گواهی عدم سوء پیشینه)
  • نداشتن ممنوعیت استخدامی در مراکز دولتی بر اساس آرا مراجع قضایی
  • داوطلب نباید مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری نیروهای بازخریدی دستگاه های اجرایی باشد.
  • داوطلب استخدام، در زمان معرفی به گزینش برای سیر فرآیند جذب، نباید نیروی استخدامی رسمی یا پیمانی دستگاه های اجرایی باشد.
  • شرط سنی گفته شده در بالا رعایت شود.

چه کسانی از معافیت شرط سنی در استخدام آموزش و پرورش برخوردارند؟

اگر شرایط زیر را دارید، از قانون اصلاح حداکثر سن داوطلب استخدام در این وزارت خانه، معاف هستید. مشروط به این که بتوانید، ادله و مستندات لازم را ارائه کنید.

حتما بخوانید : صفرتاصد افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان در سال ۹۸

  • کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان بیست و پنج درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که ۱۲ ماه و بالا تر، سابقه  اسارت دارند،
  • رزمندگانی که شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند.
  • خانواده معظم شهدا تا میزان ۵ سال، از معافیت برخوردارند. منظور از خانواده، صرفا: پدر، مادر، خواهر و برادر است و اقوام شهید را شامل نمی شود. یعنی اگر پسر برادر شهید هستید، از معافیت سنی  برخوردار نخواهید بود.
  • مدت زمانی که در خدمت مقدس سربازی (مدت ضرورت ۱۸ تا ۲۴ ماهه) مشغول بودید، به حداکثر سن شما اضافه می شود. یعنی اگر کارشناسی ارشد دارید و ۴۲ سال سن، اما ۲ سال خدمت ضرورت دارید، مازاد سنی شما قابل قبول  است.
  • اگر در شرکت ها و سازمان های دولتی که از بودجه عمومی  استفاده می کنید، به صورت غیر رسمی و تمام وقت مشغول به کار شده اید، این مدت اشتغال، از شرط سنی شما کم می شود.  یعنی اگر  مدرک دکتری دارید و سن شما ۴۹ سال است و ۴ سال سابقه  خدمت غیر رسمی در مراکز دولتی دارید، ۴ سال مازاد سنی شما، قابل  قبول  خواهد بود.

شرایط  اختصاصی استخدام در آموزش و پرورش

  • پذیرش در آزمون استخدامی
  • گذراندن موفقیت آمیز دوره یک ساله مهارت آموزی شامل دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی است که برای دانش اموختگان دانشگاهی و حوزوی، برنامه های خاصی دارد.
  • ۱۱ استان در سال ۹۷، سهیمه مناطق داشته اند و به قولی، سهیمه گزینش بومی دارند: ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه  و بویر احمد، هرمزگان و کرمان. اگر بومی این مناطق هستید، با ضریب ۱.۴، درصدهای شما در آزمون کتبی (عمومی  و تخصصی) و مصاحبه استخدامی، لحاظ خواهد شد.
  • دوره یک ساله مهارت آموزش  در دانشگاه فرهنگیان برای رشته های دبیر و آموزگاری است و در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجانی برای رشته های هنز آموزی و استاد کاری  است. برای آشنایی با نحوه ثبت نام پس از پذیرش در آزمون استخدامی، به سایت های هر یک مراجعه کنید.
  • دوره یک ساله مهارت آموزی، سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد. شرط استخدامی است فقط.
  • هیچ حقوقی به دانشجویان دوره مهارت آموزی یک ساله  پرداخت نمی شود.
  • آزمون جامع دوره یک ساله مهارت آموزی، شرط صدور حکم استخدام است.
  • کلیه متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش، باید مدرک ICDL و روخوانی و روانخوانی قرآن مجید ارائه کنند.
  • صدور حکم استخدام در آموزش و پرورش، منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.
  • ضوابط ثبت نام در دوره یکساله  مهارت اموزی در سال ۹۸، پس از قبولی نهایی و تایید صلاحیت های عمومی توسط گزینس، از  سوی دانشگاه های مجری دوره یک ساله مهارت آموزی اعلام می شود.
  • ارائه رونوشت برابر اصل تعهد محضری به دانشگاه مجری دوره ۱ ساله مهارت آموزی الزامی خواهد بود.

رشته های پذیرش در آزمون استخدامی آموزش پرورش

( رشته های مورد پذیرش در آزمون استخدامی آموزش پرورش )

کلیک کنید : رشته های مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش پرورش در سال گذشته به صورت پی دی اف

شرایط پزشکی استخدام در آموزش و پرورش

بر اساس  مصوبه مجلس  در سال ۹۵،  متقاضیان  استخدام در آموزش و پرورش، باید شرایط جسمی خاصی داشته باشند:

  • بیماری چشمی نداشته باشند. داشتن عینک، اشکال ندارد.
  • متقاضی، بیماری چشمی غیر قابل درمان نداشته باشد.
  • متقاضی، بیماری نیستاگموس نداشته باشد.
  • قرنیه دو چشم متقاضی، ضایعات غیر قابل درمان نداشته باشد.
  • کور رنگی برای رشته های هنری، مجاز نیست. برای سایر رشته ها، منعی ندارد.
  • داشتن نابینایی در یک چشم، ممنوعیت استخدام دارد.
  • قدرت شنوایی داوطلب استخدام، نباید کم تر از چهل DB (دسی بل) باشد.
  • انجام آزمایشگان پاراکلینیکی توسط متقاضی استخدام، الزامی است و باید نتایج، به امور اداری اداره کل استان ها تسلیم شود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره اسکان نوروزی و تابستان ۹۸ فرهنگیان

متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش، باید در محل تعیین شده اشتغال به خدمت. حاضر شوند. داشتن مدرک کاردانی برای مشاغل استاد کاری، الزامی  است. تعهد کتبی ۱۰ ساله محضری پیش از اغاز دوره مهارت آموزی، الزامی است.

اگر نسبت به موضوعی در فرآیند استخدامی خود، اعتراض دارید، مراتب را به دیوان عدالت اداری، اطلاع دهید. کارنامه قبولی در آزمون جامع، باید از سامانه همگام دانلود شود. دوره یک ساله مهارت آموزی، رایگان است. اما اگر پس  از طی دوره، از اشتغال منصرف شوند، بایستی ۲ برابر هزینه فرآیند استخدام و برگزاری دوره  را به تشخیص آموزش و پرورش، پرداخت کنند.

اگر در آزمون استخدامی سال ۹۸ پذیرفته  شوید اما در دوره یک ساله مهارت آموزی شرکت نکنید، عدم ثبت نام شما به منزله انصراف از استخدام است و شما حق هیچ گونه  اعتراضی را ندارید.

همراه گرامی

اگر شما هم تا کنون تجربه استخدام در وزارت اموزش و پرورش را دارید یا در دوره یک ساله مهارت اموزی، نمره قبولی کسب کرده اید یا خواستار شرکت در آزمون سال ۹۸ هستید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با عصر شهروند به اشتراک بگذارید تا تبادل اطلاعات، منجر به ارتقا دانش عمومی شود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=44353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 126در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲۶
  1. تمامی رشته ها رو میخوان یا رشته های خاصی رو میخوان

  2. خواهش میکنم استقدامم کنید خیلی محتاجم

  3. خواهش میکنم استقدامم کنید

  4. اگه میشه رشته های مورد نیاز الان اعلام کنن برا هر استان خوب میشه .یه امادگی داشته باشیم

  5. سلام من ازمون تیرماه ۹۷ رو شرکت کردم ولی در مرحله مصاحبه رد شدم چون رقیبم فرزندشهید بودن و من خواهرشهیدم . خیلی دلخوشم ب تکمیل ظرفیت ولی با این اخبار ضدونقیض حالت سردرگمی و ناامیدی ب سراغم میاد . ممنونم از تلاشتون لطفتان مستدام

    • نا امید نشوید و منتظر فرصت های استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۸ باشید. در آزمون ادواری هم شرکت کنید. ارتقا مدرک تحصیلی و ورود به گرایش های دیگر که مربتط با مدرک کارشناسی شما هست (مثلا رشته های ارشد مرتبط با دوره کارشناسی)، شانس استخدام شما را افزایش خواهد داد.

    • درویشی
      باسلام من مدرک لیسانس علوم تربیتی دارم وفوق لیسانس مدیریت آموزشی میتونم درآزمون استخدامی ۹۸شرکت کنم
      آیا استان لرستان شهرستان الیگودرز هم سهمیه استخدامی داره
      آیا فرزند فرهنگی بازنشسته دراین آزمون سهمیه داره???

  6. با عرض سلام
    دانشگاه فرهنگیان خیلی داره سخت میگیره ،مگه حقوقشون چقدره که این اندازه هفت خوان رستم کردنش؟از داوطلب های معلمی انتظاراتو توقعات بالایی دارید،بصورتیکه این شرایط بایستی حداقل پنجاه درصد در سیستم آموزش پرورش به ما آموخته میشده که نشده و نمیشه .😥😥

  7. سلام خسته نباشید من سربازم و تا ۶.۶.۹۸ سربازیم به پایان نمی رسد امکان شرکت در آزمون هست

    • همان طور که در شرایط عمومی استخدامی اموزش و پرورش مطالعه کردید، داشتن کارت معافیت دائم برای ٖآقایان الزامی است. عجله نکنید و برای آزمون های بعد که کارت پایان خدمت بدست آوردید اقدام کنید. دراین فرصت:، نمونه سوالات سال های پیش را مطالعه کنید.

  8. سلام خسته نباشید من سربازم و تا ۶.۶.۹۸ سربازیم به پایان نمی رسد امکان شرکت در آزمون هست و بینایی یک چشم ام ۵دهم بوده…. لیسانس ریاضیات

  9. خسته نباشید من سربازم و تا ۶.۶.۹۸ سربازیم به پایان نمی رسد امکان شرکت در آزمون هست و بینایی یک چشم ام ۵دهم بوده…. لیسانس ریاضیات

  10. این آزمون که برگزار میشه از هر رشته ای چقد برمیدارن؟
    منابع آزمونش چیان؟
    مدرک روخونای و روانخوانی قران و icdlحتما باید باشه؟

    • مواد و منابع آزمون عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش با هم فرق دارد و بسته به رشته شما است. توصیه می کنیم که به اطلاعیه های سازمان سنجش توجه کرد و از طریق سایت مرکز گزینش، اطلاعات لازم را کسب کنید. شماره تلفن دبیرخانه عالی مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش: ۸۲۲۸۳۱۵۵ – ۸۲۲۸۳۱۵۶ – ۸۲۲۸۳۱۵۷ و سایت : http://www .gozinesh.medu .ir مراجعه نمایید. این منابع، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند. مدارک رایانه و قران، طبق اطلاعیه وزارت خانه، نیاز است. اما اینکه چه زمانی نیاز هست به آزمون شما ربطی ندارد.

  11. با سلام و خسته نباشید
    من در ششمین آزمون استخدامی فراگیر در رشته هنرآموزی مکانیک های دریایی شرکت کردم اما بخاطر اینکه مدرک دانشگاهیم تا موقع مصاحبه آماده نشده بود رد شدم
    چیجوری میتونم از ظرفیت های مازاد و تکمیل ظرفیت این رشته مطلع بشم؟

    • ظرفیت مازاد سال ۹۷ و وضعیت پذیرش سال ۹۸، تااین لحظه(هفته سوم اسفند ۹۷) اعلام نشده است. با مرکز گزینش یا روابط عمومی وزارت خانه می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی تماس بگیرید. اطلاعات مربوطه معمولا در سامانه MEDU.IR و سازمان سنجش اعلام می شود.

    • دقیقا مثل من

  12. سلام و ادب.شرایط استخدام رو با دقت خوندم خیلی سخته و جای تاسف داره که برای یک استخدامی اینقدر شرایط عجیب و غریب بزارن.مدرک ICDL وروخوانی و روانخوانی قران این دیگه خیلی عجیبه برای منی که ادبیات فارسی خوندم.اصلا چرا درس میخونیم و مدرک میگیریم و بعداز ۱۰سال استخدامی میزارن اونوقت با کلی شرط و شروط یعنی با زبان بی زبونی شرکت نکنید.از پیش انتخاب شده هستن

    • دوست عزیز
      برای کارشناس زیان و ادبیات فارسی، گرفتن مدرک روانخوانی قرآن و آشنایی به رایانه در حد آی سی دل ال که خیلی معمولی است، کار سختی نیست. ضمنااین مدارک، شرط لازم شرکت در آزمون نیست

      • سلام من دانشجوی ارشد زبان ادبیات فارسی ترم آخر هستم وتا پایان شهریور به احتمال زیاد پایان نامم را دفاع میکنم آیا میتونم با فوق لیسانس ثبت نام کنم با چون هنوز مدرک ارشدمو نگرفتم نمیتونم ؟

  13. برای کارشناسی میخونم و ۲۰ سالم هست

  14. سلام خسته نباشید
    میتونم تو آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم؟
    چطور ثبت نام کنم؟

    • توضیحات را مطالعه کرده و در زمانی که فرصت شرکت در آزمون مهیا شد، نسبت به ثبت نام اقدام کنید. سایت MEDU.IR پاسخگوی ابهامات شما خواهد بود.

  15. سلام من مدرک کاردانی کامپیوتر دارم میتونم شرکت کنم

  16. سلام و عرض ادب. اگر مدرک حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۸/۶/۳۰ دریافت شود میتوان در ازمون ثبت نام کرد.

  17. سلام و عرض ادب. اگر مدرک حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۸/۶/۳۰ دریافت شود میتوان در ازمون ثبت نام کرد.

    • با توجه به اینکه اصل مدارک متقاضیان پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی و قبل از انجام مصاحبه از معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت بررسی خواهد شد؛ لذا در صورتی که مدارک داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در اطلاعیه استخدامی وزارت خانه و همچنین اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام باشد، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون (آزمون کتبی، مصاحبه و…)، اعلام نتایج اولیه و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

    • سلام. این سوال بود یا جواب؟ به هر جهت، اگر کسی دانشجو باشه و بخواد در آزمون شرکت کنه، باید ببینه که در دفترچه آزمون، ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل (یا پایان خدمت برای پسرها) چه تاریخی اعلام میشه.
      در چند سال اخیر، تاریخ مورد نظر، زمان برگزاری آزمون بوده که فکر نمیکنم امسال یا سالهای دیگه تغییری کنه. یعنی اگه تا اون تاریخ، فارغ التحصیل بشن، مشکلی نیست و میتونن در آزمون شرکت کنن. (در ضمن، ملاک فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه است).
      البته اگه کسی حتی تا اون تاریخ هم فارغ التحصیل نشه، میتونه حداقل برای تجربه هم که شده ثبت نام کنه و آزمون بده، هیچ مشکلی نداره. فقط اگه راه پیدا کنه به مرحله مصاحبه، خوب معلومه اونجا ردش میکنن.
      در کل به دانشجوها توصیه میکنم، نگران نباشن. امسال نشد، سالهای دیگه. چون در کل آموزش و پرورش خیلی نیرو میخواد. البته اگه اون محلی که میخوان دربیان، رشتشون رو بخواد برای اون سال، که اون هم تو دفترچه مشخص میشه.

  18. سلام،خسته نباشید،یعنی واقعا قراره تکمیل ظرفیت اجرا بشه،ما که توی این چند ماه که از خبر جناب آقای وزیر گذشته،چند سال از عمرمون کم شد!بعد سه ماه پیگیری،در تماسهای تلفنی که به وزارتخونه داشتیم،فرمودند تکمیل ظرفیت نداریم خداکنه راست باشه،به خدا من و خیلی ها با خبر تکمیل ظرفیت جناب وزیر زنده شدیم خبرش درسته؟مطمئن!؟کاش هیچوقت جناب بطحایی اینطوری خبر به این خوبی رو نمی دادن که بعد فراموش کنند

    • سلام، عزیزم من مثل شما خیلی با خبر اقای بطحایی که در آبان ۹۷ در مورد تکمیل ظرفیت اعلام کرد، خوشحال شدم، اما تا الان که سال ۹۸ است هیچ اتفافی نافتاد یعنی ممکنه این خبر راست باشه و دوباره تکمیل ظرفیت رو اعلام کنن

  19. با سلام من فوق لیسانس باستان شناسی دارم و پدر و مادرم فرهنگی بازنشسته هستند. طی ۲ سال گذشته من خواستم ثبت نام کنم ولی با رشته باستان شناسی امکان نداره. لطفا این ایراد رو رفع کنید چون در رشته های انسانی و معماری هنر میتوان از رشته باستان شناسی استفاده کرد. فقط هزینه ثبت نام دفترچه رو متقبل شدم.

  20. با سلام و وقت بخیر
    درمورد تکمیل ظرفیت گه گفتید دو هفته دیگه مشخص میشه منبعتونو ذکر کنید
    ممنون

  21. هردو خبرگزاری ذکر شده مطالبشون برای دی ماه هستش و هیچ کجا هم گفته نشده تا پایان امسال تکلیفش مشخص میشه پس الکی ده هزار نفرو امیدوار نکنید!!

  22. سال ۹۷ رشته دبیری ریاضی ملارد تهران امتحان دادم کارنامه آمد حد نصاب را ۳۹ زده بود هنوزم باور ندارم نفر اول ۷۸ درصد جواب داده که حد نصاب نصف آن ۳۹ شده لطفا این را توضیح دهید از طرفی دوستم شیراز و اصفهان بودند حد نصاب دبیری ریاضی را در کارنامه شان ۱۹ زده بودند

  23. باسلام،من کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی مولکولی از دانشگاه تربیت مدرس تهران هستم،لطفا استخدامم کنید،هرسری میخام تو ازمونتون شرکت کنم یا رشته منو نمیخاد یا ظرفیتش کم،یااستان مدنظرمو نمیخاد

  24. باسلام،من کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی مولکولی از دانشگاه تربیت مدرس تهران هستم،لطفا استخدامم کنید،هرسری میخام تو ازمونتون شرکت کنم یا رشته منو نمیخاد یا ظرفیتش کم،یااستان مدنظرمو نمیخاد

  25. سلام من اصلا نمیدونم تاریخ ازمون کیه؟ چه رشته هایی هست؟ چطور میشه ثبت نام کرد.؟ منابع چیه ؟به خدا همه سایتا هم نگا کردم همش سایت سنجش هستم ولی چیزی نبود نمیدونم چیکار کنم همه امیدم به این ازمون لطفا کمکم کنید و بگید چه جوریه ممنونم.

  26. سلام من اصلا نمیدونم تاریخ ازمون کیه؟ چه رشته هایی هست؟ چطور میشه ثبت نام کرد.؟ منابع چیه ؟به خدا همه سایتا هم نگا کردم همش سایت سنجش هستم ولی چیزی نبود نمیدونم چیکار کنم همه امیدم به این ازمون لطفا کمکم کنید و بگید چه جوریه ممنونم.

  27. با سلام تکمیل ظرفیت فقط برای کسایی هست که در سال ۹۷ در آزمون شرکت کردند؟ یا غیر از آنها هم می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند؟

  28. درویشی
    باسلام من مدرک لیسانس علوم تربیتی دارم وفوق لیسانس مدیریت آموزشی میتونم درآزمون استخدامی ۹۸شرکت کنم
    آیا استان لرستان شهرستان الیگودرز هم سهمیه استخدامی داره
    آیا فرزند فرهنگی بازنشسته دراین آزمون سهمیه داره???

  29. سلام من به مدت یکسال است ک در استان تهران زندگی میکنم میتونم استخدام اینجا بشم یعنی توی ازمون همین جا شرکت کنم و مشغول به خدمت بشم ؟؟؟

  30. میخوامازمون استخدامی ۹۸ آموزش پرورش ثبت نام کنم کی شروع میشه
    لطفا راهنمایی بفرمایید سپاس

  31. سلام .میخوام آزمون استخدامی ۹۸ آموزش پرورش ثبت نام کنم کی شروع میشه
    لطفا راهنمایی بفرمایید سپاس

  32. سلام برای مربی بهداشت کارشناس پرستاری میخوان ومیگیرن یا نه؟؟؟؟

  33. سلام من نهایتا مدرکم مرداد ۹۸ اماده میشه میتونم ثبت نام کنم؟ هم کاردانی دارم هم کارشناسی با کدوم بهتره شرکت کنم؟

  34. سلام خسته نباشید درسای ازمون رو زده ولی من نمیدونم از چه کتابایی باید خوند مثلا همین درسای عمومی اسم دقیق کتابش چیه؟

    • سلام. برای سوالات دفترچه عمومی آزمون که شامل هفت گروه زیر میشه، نیاز نیست کلی وقت صرف کنین و کلی کتاب بخونین. کاری که بهتره انجام بدین اینه که اصل سوالات عمومی آزمونهای سالهای قبلی آموزش و پرورش رو با قیمت خیلی کمی از سایتهایی که اونا رو ارائه میکنن بخرین و اونا رو بخونین تا هم متوجه بشین که چه طور سوالاتی میدن و این خودش یه تمرین خیلی خوبه و هم بعد از اون اگه خواستین، با تجربه ای که بدست آوردین، از منابع مختلف به صورت گزینشی مطالبی رو بخونید. هفت گروه سوالات عمومی (از هر گروه حدود ۱۰، ۲۰ تا سوال میدن):
      ۱- فناوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL) (که معمولاً از برنامه های «ویندوز»، «ورد» و «پاورپوینت» و نهایتا یه کم هم شاید «اِکسل» سوال بدن و از همه هفت مهارت سوال نمیدن.) // ۲- ریاضی و آمار مقدماتی // ۳- زبان و ادبیات فارسی // ۴- معارف اسلامی // ۵- زبان انگلیسی عمومی // ۶- اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی // ۷- هوش و توانمندیهای عمومی.
      (سوالات ریاضی و فارسی و معارف و زبان انگلیسی و اینا احتمالاً در حد همون اطلاعات عمومی دروس دبیرستان هستن و سوالات سختی نیستن)
      در مورد سوالات دفترچه تخصصی هم، هر کس در رشته خودش میدونه که برای اون رشته باید چه درسایی رو بخونه و در دفترچه آزمون هم هر وقت بیاد گفته میشه که در هر رشته، از چه درسهایی سوال میدن و بنابراین کتابای همون درسها رو که تو دانشگاه خوندین، باید براش مطالعه کنین (میتونین دفترچه های راهنمای ثبت نام آزمونهای سالهای قبل رو از سایت سازمان سنجش دانلود کنین و ببینین برای رشته شما، چه درسهایی هستن) و اگه هم اطلاع ندارین یا میخواین مطمئن بشین از کتابایی که میشه خوند و یا منابع مطالعاتی بهتری رو میخواین، باید از کسانی که اطلاع و تجربه دارن بپرسین که چه کتابا و منابعی رو بخونین برای سوالات تخصصی رشتتون. همینجا یا جاهای دیگه میتونین بپرسین. برای سوالات تخصصی هم، تعدادی از سوالات رشته های مختلف (که فکر نمیکنم زیاد باشن) در آزمونهای قبلی آموزش و پرورش هم در بعضی از سایتها هست . میتونین نگاه کنین و تا حدودی سوالات دستتون بیاد، اما برای تخصصی حتما باید بخونین و به اون چند تا سوال سالهای قبل اکتفا نکنین.

  35. واقعا متاسفم واسه آموزش و پرورش که در این شرایط بحرانی که خیلی از هموطنان ما با آن درگیر هستند و بخاطر سیل خانه و کاشانه خود را از دست دادن و نمیتوانند در این وضعیت از شرایط یکسانی برای شرکت در آزمون برخوردار باشند و مسلما در این وضعیت حق خیلیا ضایع خواهد شد

  36. سلام. من یکی از معلمان مبتکر در استان بوشهر هستم. که تا الان ۱۸ خلاقیت در تدریس ارائه دادم. از سال ۷۹ مشغول به کار هستم. سابقه کار دولتی هم دارم. ولی متاسفانه هنوز به دلیل پارتی بازیهای فراوان جذب آموزش و پرورش نشدم. مدرک ارشد بالینی کودک و نوجوان هم دارم. فرزند بازنشسته فرهنگی هستم.دیگه هیچ حرفی ندارم.

  37. سلام لطف کنین زمان دقیق ثبت نام آزمونو بگین

  38. سلام لطف کنین زمان دقیق ثبت نام آ زمون و بگین

  39. سلام
    دوستان عزیز خانم ها هم میتونن در این آزمون استخدامی شرکت کنن؟

  40. سلام . اینجا گفته شده در زمان ثبت نام باد مدرک ICDL ورو خوانی قران مجید ارائه کنیم . من مدرک کارشناسی مکانیک ماشین ابزار دارم موقع ثبت نام چه مدارکی باید ارائه کنم

  41. سلام بنده فوق دیپلمم رو امسال میگیرم ولی سربازی نرفتم
    میتونم شرکت کنم؟؟

  42. سلام دانشگاهی ک مدرک تحصیلیمونو گرفتیم توی آزمون اهمیتی داره؟ مثلا اگه دانشگاه غیر انتفاعی باشه محدودیتی ایجاد نمیکنه؟

  43. با سلام برای آزمون استخدام آموزش و پرورش رشته حسابداری چه دروسی را باید مطالعه کنم

  44. سلام خسته نباشید، من در حال حاظر به عنوان سرباز معلم تدریس میکنم و تیر ماه ۹٨ خدمتم تموم میشه، آیا من هم میتونم در این آزمون شرکت کنم؟ اگر نه، راه دیگه برای استخدام آزمایشی هست؟ من تو این دوسال تمام تلاشم رو کردم و بارها از اداره و اداره کل استان تشویق و تقدیرنامه دریافت کردم، آیا این ها در مصاحبه بدرد میخوره؟ لطفا راهنماییم کنید. ممنون

  45. سلام بهداشت حرفه ای میتونه ثبت نام کنه

  46. با سلام ، ۲۱ ساله هستم ، کاردانی ، کسب و کار ، ایا من میتونم با این موقعیت تحصیل وارد اموزش و پرورش بشم برای دبیری ؟ لطفا کمک کنید !

  47. و در دانشگاه جامع علمی _ کاربردی تحصیل دارم ، در اموزش و پرورش مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ آیا حتما باید دانشگاه دولتی باشه؟

  48. امیدواریم رشته جغرافیا .استان فارس بگیره

  49. سلام من لیسانس اقتصادنظری هستم سابقه تدریس پیش دبستانی ازطرف شهرداری به مدت ۵سال دارم آیامیتونم توآزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کنم لطفاراهنمایی کنید

  50. سلام من لیسانس اقتصادنظری دارم سابقه تدریس پیش دبستانی ازطرف شهرداری به مدت ۵سالدرتهران را دارم آیامیتونم توآزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کنم لطفاراهنمایی کنید

  51. سلام من لیسانس اقتصادنظری دارم سابقه تدریس پیش دبستانی ازطرف شهرداری به مدت ۵سال رادارم آیاشرایط شرکت درآزمون استخدامی آموزش پرورش رادارم لطفاراهنمایی کنید

  52. سلام… من لیسانس حقوق دارم آیا میتونم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم؟؟

  53. سلام وقت بخیر من متولد ۶۷/۸/۱۸هستم و داری مدرک فوق دیپلم تاریخ میتونم ثبت نام کنم و درازمون شرکت کنم

  54. مدرک تحصیلی مهم هست باید معدل و مدرک داشته باشیم ک شرکت کنیم

  55. سلام میشه زمان دقیق ثبت نام آزمون آموزش و پرورش و نحوه ثبت نام رو برای من ارسال کنید.ممنون

  56. تو جدوله انگار جغرافیا نیس ای چه وضعیه

  57. سلام زمان ثبت نام برای آزمون معلمی چه تاریخی هست مگه ۲۴ ام نبود چرا هیچ اطلاعیهای نیست.

  58. زمان ثبت نام این آزمون چه تاریخی است

  59. سلام
    زمان ثبتنام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۸-۹۹ چه موقع میباشد؟؟؟

  60. برای ما که رشته ی حسابداریم چی؟رشته ی حسابداری واسه استاد کاری نمیخان؟

  61. سلام امسال لیسانس رشته تاریخ می گیرم ایا امکان استخدامی برای من ورشته من وجود دارد؟

  62. سلام آیا فرصت ثبت نام در آزمون استخدام آموزش وپرورش گذشته؟ویا اینکه حتما باید در آزمون های ادواری استخدام شرکت می کردیم تا بتونیم در این آزمون ثبت نام کنیم؟

  63. سلام من کارشناسی علوم سیاسی با معدل ۱۳,۶۰ دارم.میتونم توآزمون شرکت کنم?

  64. سلام تاریخ آزمون استخدامی آموزش وپرورش سال ۹۸ چه روزی شروع میشه؟

  65. باسلام وخسته نباشید
    چرا همیشه درحق ما متولدین ۶۱ اجحاف میشه پارسال اومدید گفتید از بیست ودوم اردیبهشت به بعد قشنگ بعد از دوروز بعد از تولدم امسال میگید حداکثر سن شرکت کنندگان ۳۵پس ماچی ؟ بخد جای دوری نمی رفت اگه میگفتید تا ۴۰کارشناسی وکارشناسی ارشد و دکترا تا ۴۵

  66. سلام خسته نباشید، یعنی میشه این خبرتون که درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی ۹۷ است، واقعیت داشته باشد. من از آبان ۹۷ که آقای بطحایی خبر تکمیل ظرفیت رو اعلام کردن واقعا امیدوار شدم ولی بعد از حدودا ۷ماه هیچ خبری نبود و گفتن اعلام نمیشه، یعنی میشه ماهایی که تا مرحله مصاحبه رفتیم و رد شدیم دوباره با این تکمیل ظرفیت امیدوار بشیم

  67. با مدرک کارشناسی رادیولوژی میشه استخدام شد؟

  68. جمع کنید مسخره بازیاتونو .یه عده بیکار رو گذاشتین سرکار……..

  69. سلام این طرح ثبت نامش از کی اغاز میشه همون استخدامش منظورمه بعد اینکه برای استخدام چه مدرکی مد نظرشونه من دیپلم تجربی دارم شنیدم دیپلم میخوان میشه زمان استخدام رو بگید اطلاعات دقیق بمون بدید

  70. الان کی زمان ثبت نام رو اعلام میکنن و آزمون چه زمانی برگزارمیشه؟؟؟قراربود اوایل بهار آزمون باشه

  71. با سلام،مرسی از حمایتای بی دریغتان،لطفا کتابهای کمک درسی برا آزمون را منابعش را اعلام نمایید،سوالات آزمون واقعا سطحشان خیلی دشواره لطفا در این باره تجدید نظر نمایید.باتشکر مهران خالدی سردشتی ازلردگان استان چ وبختیاری.

  72. من دانشجوی ارشدم خدمتم رفتم لیسانس فوق لیسانسم ئانشگاه دولتی بودم هستم فقط یه ارزو دارم دبیر بشم حاضرم فقط پول کرایه بهم بدن تو دوترین جا این سرزمین خدمت کنم فقط دبیر بشم فقط استخدام اموزش پرورش بشم حتی حاضرم از جیب خودم خرج کنم تا به ارزو برسم ای خدا میشه که بشه دیگه ارزوی ندارم {دبیر ورزش}

  73. دفترچه پس کی میاد

  74. سهیمه ۵درصد شامل ازمون دادن غیربومی بودنم میشه؟

  75. سلام وقت بخیر
    خانمی هستم۲۳ ساله
    و رشته من اقتصاد نظری میباشد من درسم تموم شده یعنی فارغ التحصیل شدم و واحدی ندارم
    تنها مشکلی که دارم اینه که هنوز مدرکم رو نگرفتم چون دانشگاه من دور ار شهر من است و الان هم تابستان می باشد نتوانستم برای گرفتن مدرک اقدام کنم چون کارهای ادایش هم طول میکشه
    سوال من این است ایا میتوانم در ازمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کنم و بعد مدرکمو رو بگیرم معدلم هم ۱۵ میباشد؟؟؟؟
    و
    اگر یه نفر معدلش رو بی حواسی یا یه اشتباه یا به هر دلیلی دیگه ای رو در ثبت نام مثلا بزنه ۱۶ولی در مدرک ۱۵ باشه ایا مشکلی ایجاد میشه؟؟؟

  76. با سلام
    رشته های مهندسی آب نمیشه برا آزمون ثبت نام کنن؟

  77. سلام یه سوال داشتم.این زمان ثبت نام برا آزمون۹۸ مشخص نشده هنوز؟

  78. سلام خسته نباشید.ببخشید مهلت ثبت نام برای ازمون اصلح امسال تموم شده؟؟؟

  79. سلام دفترچه این استخدامی در همان سایت سنجش می آید!؟جواب را اگه ممکنه به ایمیلم بفرستید

  80. با عرض سلام
    ببخشید ازمون ۹۸ کی شروع ثبت نامش؟ بعد رشته معماری کاردانی میخان یانه ؟

  81. سلام ببخشید من یه سوال داشتم اینکه کارشناسی کشاورزی گرایش علوم دارم آیا میتونم در آزمون استخدامی آموزش وپرورش شرکت کنم

  82. با سلام من لیسانس مدیریت امور فرهنگی هستم میتونم تو آزمون آموزش ابتدایی شرکت کنم

  83. سلام بچه ها..من لیسانس فقه وحقوق اسلامی دارم کسی میدونه این رشته رو میخوان برا استخرامی ۹۸یا نههه😭😭

  84. سلام وقت بخیر خواهش میکنم از آموزش و پروش که تمدید کنن ثبتنامو لطف ما دیر اطلاع پیدا کردیم خواهش میکنم توروخدا

  85. با سلام
    اینطور که گفته شده میشه نتیجه گرفت که حداقل سال ۹۹ هم استخدامی آموزش پرورش خواهیم داشت درسته؟
    من آموزش ابتدایی خوندم امسال آزمون می دم خیلی هم خوندم اما رقابت زیاده. یعنی امیدی به سال دیگه هست؟

  86. با سلام. بنده فوق لیسانس باستان شناسی هستم ولی نمیتونم در آزمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کنم اونم فقط به خاطر چندتا مدیر بی سواد هست. چطور میشه در هفت درس تاریخ (۱) ایران باستان تاریخ (۲) ایران دوره اسلامی رشته علوم انسانی و دو درس تاریخ هنر ایران و تاریخ هنر جهان رشته هنر و درس ادبیات نمایشی که بیشتر مباحثشون رشته باستان شناسی باشه!!!! ولی باستان شناسا حق نداشته باشن در آزمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کنند!!! آیا این انصاف هست!!!؟

  87. سلام من کاردانی فناوری اطلاعات دارم و الان برگه معافیت موقت کفالت دارم تا آبان سال ۹۹ کارتم صادر میشه و میتونم مدرکم هم بگیرم با این شرایط میتونم در آزمون اردیبهشت ۹۹ که قراره بزارن شرکت کنم؟

  88. محض رضای خدا شرایط سنی راحداقل ۶۰سال قراردهیدشاید برای ماهم فرصتی شد

  89. سلام، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی فقط مقطع ابتدایی میتونه تدریس کنه یا دبیرستان؟ منابع رو از کجا بدونیم چیه؟

  90. سلام، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی فقط مقطع ابتدایی میتونه تدریس کنه یا دبیرستان؟ منابع رو از کجا بدونیم چیه؟

  91. ازمون سال۹۸قبول شدم نمره حدنصاب کسب کردم در مصاحبه هم نمره خوبی داشتم اما نتایج نهایی مردود شدم با پیگیری گفتن رقیبم در حد نصاب بیشتر نمره داره !خواهشا ظرفیت در مراقب سلامت رشته پرستاری بیشتر بشه

  92. باسلام خسته نباشید .بنده ارشد رشته عمران سازه هستم میخواستم استخدام آموزش پرورش شرکت کنم درحالی که شما شرایط سنی گذاشتید سن ما کمی بیشتراز سنی که گذاشته بودید .بنده نمیتونم شرکت کنم اگه امکان داره لطف کنید شرایط سنی حداقل ۴۳ بکنید ما هم بتونیم شرکت کنیم درضمن شهرما و اداره آموزش پرورش نیاز به معلم فنی نیاز دارند اما متاسفانه بنده نمیتوانم شرکت کنم . باتشکرازشما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .