17

مروری بر سوابق و تحصیلات مسعود فیاضی : وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر : 286513
  • 18 آبان 1400 - 8:06
مروری بر سوابق و تحصیلات مسعود فیاضی : وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش
مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

مسعود فیاضی (برادرِ داماد علیرضا زاکانی شهردار تهران ) به عنوان وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. حسین باغگلی، شهریور ۱۴۰۰ ، به عنوان تنها وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم بود که نتوانسته بود رای اعتماد نمایندگان را کسب  کند.

حتما بخوانید :

داماد شهردار تهران کیست ؟

مهدی فیاضی ، دیگر دامادِ علیرضا زاکانی پست گرفت

زاکانی ، دامادش را به عنوان مشاور خود در شهرداری منصوب کرد

مهندس مسعود فیاضی در حالی به عنوان دومین گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود که حدود ۲ ماه از اغاز سال تحصیلی سپری شده است و همچنان وزارت آموزش و پرورش بدون سکاندار بوده و با سرپرست اداره می شود.


۲۵ آبان ۱۴۰۰

مجلس به مسعود فیاضی اعتماد نکرد

مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای آموزش و پرورش با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه نتوانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب کند.


بیوگرافی و تحصیلات مسعود فیاضی

مدارک تحصیلی مسعود فیاضی-

مسعود فیاضی ، متولد بهمن سال پنجاه و چهار در تهران است. ایشان دانش اموخته رشته مهندسی عمران از دانشگاه تهران بوده و به عنوان معلم تربیبی در مدارس متوسطه دور دوم، هفت سال خدمتگزاری کرده  است. ایشان سابقه پانزده سال تحصیل در دوره خارج را داشته و در سال نود و شش نیز از طریق کمیسیون نخبگان بدون مدرک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی، درجه دکترا گرفت.

۳۰تر م برای گرفتن لیسانس

واکنش ها به مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش پرورش

۳۰ ترم برای گرفتن لیسانس درس خوانده و یک‌سال قبل از این‌که لیسانسه شود، استاد دانشگاه شده.

۳۰ترم طول کشیده که مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای آموزش‌ و پرورش لیسانس بگیرد؛ از ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۸ .

او سال ۸۷ بدون داشتن مدرک لیسانس، عضو هیات علمی پژوهشگاهی شده که ۹ سال بعد تازه از آن‌جا دکترا گرفته است.

او سابقه فعالیت در کانون اندیشه جوان تهران، موسسه تبیان نور، موسسه پژوهش و تببین گفتمان انقلاب اسلامی و مدرسه برهان تهران، دارد و از همکاران دکتر علیرضا زاکانی (رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس و شهرداری کنونی تهران) و یاسر جلالی (دستیار ویژه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی) نیز محسوب می شود.

مهندس مسعود فیاضی هم اکنون عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حوزه روش شناسی و منطق فهم دین بوده و در دانشگاه و حوزه، سابقه تدریس دارد.

مسعود فیاضی صرفا ۷ سال در دوره دبیرستان به عنوان معلم پرورشی فعالیت کرده و مدیرکلی انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه  ریزی آموزشی را نیز در کارنامه دارد. ایشان در ساماندهی و استقرار نظام آموزشی مجازی در وزارت اموزش و پرورش، فعالیت کرده و نسخه الکترونیکی ۸۰ کتاب درسی با تلاش های ایشان و همکارانش تهیه شده است.

مسعود فیاضی در ساخت پلتفرم رشد به مثابه زیست بوم آموزش مجازی دانش اموزان مشارکت داشت و از برگزار کنندگان نهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی دانش اموزی بود. مسعود فیاضی ، سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت افست داشته و مسئول محتوایی بنیاد ICDL بود. ایشان در جشنواره کتاب رشد وزارت آموزش و پرورش به عنوان دبیر علمی فعالیت کرد.

در سال ۸۸ نیز به عنوان رئیس کارگروه گفتمان انقلاب آموزش و پرورش استان تهران حضور داشت و در دوره ای نیز معاونت مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را در اختیار گرفته بود. مدیرعاملی کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیر مسئولی نشریه زمانه و نشریه حوزوی حاشیه نیز از دیگر سوابق مسعود فیاضی ، وزیر پیشنهادی وزارت اموزش و پرورش است.

مسعود فیاضی از طراحان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

مسعود فیاضی در ۴ مرداد سال ۱۴۰۰ در  نشست خبری درباره طرح جنجالی صیانت مجلس شورای اسلامی که به طرح حمایت از کاربران ایرانی در فضای مجازی می پردازد عنوان کرد که مجلس شورای اسلامی قصد فیلترینگ ندارد.

او که از طراحان طرح صیانت محسوب می شود، گفته بود که اگر پلتفرم های محبوب ایرانیان یعنی تلگرام و اینستاگرام ، ضوابط طرح صیانت را پس از تصویب طرح در مجلس، پذیرفتند، شاهد رفع فیلتر تلگرام می شویم. اما اگر این شرایط را قبول نکردند، تا زمانی که پلتفرم  جایگزین برای آن ها تعیین  نشود، مسدود نخواهند شد. دولت هم ۱۲ ماه فرصت دارد که اپ جایگزین را ارائه کند. اگر دولت هم اقدامی نکرد با آن برخورد می شود.

مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از طراحان طرح صیانت، تابستان امسال گفته بود که در طرح صیانت به دنبال ایجاد فرصت رقابت بین پلتفرم های داخلی یا خارجی هستیم تا کیفیت اپ های داخلی ارتقا یابد.

مسعود فیاضی از طراحان طرح صیانت

تالیفات دکتر مسعود فیاضی

–          کتاب اصول فقه و نقد هرمنوتیک فلسفی

–          کتاب اصول فقه و هرمنونیک روش شناختی

–          کتاب  جریان شناسی فقهی با معیار تمدن سازی

–          کتاب پیرامون فلسفه اصول فقه

مروری بر فعالیت های مسعود فیاضی به روایت روزنامه رسمی قوه قضاییه

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۸۴۹ مورخ بیست و ششم اسفند سال نود و هشت، مسعود فیاضی به عنوان عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی مدرسه برهان تهران معرفی شدند. ایشان را حمید رضا شاه آبادی فراهانی، امین متولیان، محمد حمزه زاده و ارشاد استعدادی و سید سعید بدیعی و عسگر ملکی بیرجندی همراهی کردند.

مسعود فیاضی به عنوان عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی مدرسه برهان تهران

همان طور که در ابتدای این گفتار عنوان شد، مسعود فیاضی در شرکت افست که یکی از شرکت های سهامی عام و پذیرفته شده در بورس است نیز فعالیت داشت و عضو هیات مدیره بود. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۸۲۸ مورخ سی بهمن سال ۱۳۹۸، مسعود فیاضی به عنوان نماینده سازمان پژوهش و برنامه ریزی اموزشی وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات مدیره  شرکت افست بود.

ایرج یعقوبی به عنوان نماینده برنامه ریزی آموزشی وزارت اموزش و پرورش و محسن چینی فروشان به عنوان نماینده شرکت سرمایه گذاری ملی ایران و سید محسن گلدانساز به عنوان عضو هیات مدیره، مسعود فیاضی را همراهی کردند.

هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری تبیان نور

مسعود فیاضی علاوه بر فعالیت در هیات مدیره شرکت افست، در هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری تبیان نور نیز فعالیت داشت.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۵۴۸ مورخ دوازدهم اسفند سال نود و هفت ، مسعود فیاضی با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عضو هیات مدیره موسسه تبیان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی شد. علی عسگری، محمد شریف خانی، مجتبی حمیدیان، میثم  غلامی خلیل آباد، کمیل خجسته باقرزاده و یاسر جلالی ، از اعضا هیات مدیره موسسه تبیان نور هستند.

عضو هیات مدیره موسسه تبیان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی

درباره یاسر جلالی در این لینک، توضیحات بیشتری ارائه شده است. در واقع مسعود فیاضی ، گزینه رئیس جمهور رئیسی برای تصدی پست وزارت اموزش و پرورش، از دوستان و همکاران دستیار کنونی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز محسوب می شود.

مسعود فیاضی بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۲۰۱۵۹ مورخ اول خرداد سال نود و سه، عضو هیات مدیره موسسه پژوهش و تببین گفتمان انقلاب اسلامی نیز شده بود.

لیست شرکا در سال ۱۳۹۳ به این شرح اعلام  شد: مسعود فیاضی ، کمیل خجسته باقرزاده که همکار وی در هیات مدیره موسسه تبیان نور بود در کنار مهدی اصلانی، از شرکای مسعود فیاضی در موسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بودند.

مسعود فیاضی در موسسه گفتمان انقلاب اسلامی

دکتر مسعود فیاضی در موسسه گفتمان انقلاب اسلامی، فعالیت های زیر را مدیریت می کرد:

گردآوری، تالیف، تدوین مقالات، ترجمه (غیررسمی) متون و کتاب به زبان های خارجی و بالعکس، ۲ـ مشارکت در برگزاری همایش و سمینار و همکاری و برپایی نمایشگاه و جشنواره های فرهنگی و هنری، ۳ـ انجام مطالعات و تحقیقات در موضوعات متناسب با اهداف و فعالیت های موسسه و اجرای طرح های پژوهشی، ۴ـ گردآوری و تدوین مجموعه های مستند درباره مسائل فرهنگی، اجتماعی و تاریخی ایران و سایر کشورها، ۵ـ عرضه و مبادله محصولات فرهنگی دارای مجوز از قبیل: کتاب، مطبوعات، نوارهای صوتی و تصویری، سی دی، فیلم های ویدئویی و اقلام رایانه ای مجاز به ویژه در زمینه های معارف اسلامی و ادبیات فارسی، ۶ ـ برگزاری نشست های فرهنگی، ادبی، شعر و شاعران، ۷ ـ ارائه خدمات پیمان مدیریت برای اجرای پروژه های فرهنگی و هنری، ۸ ـ تهیه فیلم های تلویزیونی، ویدئویی، انیمیشن و رایانه ای بلند و کوتاه اعم از داستانی، مستند، آموزشی، صنعتی و تاریخی متناسب با اهداف موسسه و مطابق با ضوابط مربوطه، ۹ ـ انتشار نشریات تخصصی، ویژه نامه و نشریه داخلی، ۱۰ ـ مشاوره در اجرای برنامه های تبلیغاتی و روابط عمومی، ۱۱ ـ تاسیس مرکز تهیه و تکثیر آثار صوتی و شنیداری، ۱۲ ـ طراحی و برگزاری دوره های آموزشی مهارتی فرهنگی و هنری در حوزه های قرآنی، نهج البلاغه معارف اسلامی، تدوین و فیلم نامه نویسی، ویراستاری، روزنامه نگاری، خبرنگاری، روابط عمومی و صفحه آرایی کتاب و نظریات،

مقولاتی که مرتبط با فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در سال ۱۳۸۹، مسعود فیاضی به عنوان عضو هیات  مدیره موسسه کانون اندیشه جوان تهران نیز منصوب شده بود. ایشان در کنار حسین خوش ساعد، محمد حسن جابری انصاری و محمود حکمت نیا، عضو هیات مدیره بود.

مسعود فیاضی عضو هیات  مدیره موسسه کانون اندیشه جوان تهران

با معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، مجلس شورای اسلامی طبق آیین نامه داخلی، چند هفته فرصت دارد تا صلاحیت وی را درکمیسیون و در نهایت در صحن علنی، بررسی و اعتماد یا عدم اعتماد به ایشان را اعلام کند. احتمالا جلسه رای اعتماد به مسعود فیاضی ، هفته های پایانی پاییز ۱۴۰۰ شمسی در بهارستان برگزار شود.

مخاطب گرامی

اگر  شما از همکاران مسعود فیاضی در نهادهای مختلف فرهنگی کشور در یک دهه اخیر بودید و نظر و دیدگاهی درباره سوابق و تجارب نامبرده به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

برای مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، آرزوی موفقیت و تلاش برای حل مشکلات و چالش های پیش روی معلمان زحمتکش در سراسر ایران اسلامی داریم.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .