4

آیا آووکادو برای «دیابت» مفید است؟

  • کد خبر : 169388
  • 06 آذر 1398 - 5:00
آیا آووکادو برای «دیابت» مفید است؟

طبق نتایج مطالعاتی، مصرف «آووکادو» به پیشگیری از دیابت کمک می‌کند.

برای اولین بار محققان دریافتند ترکیب موجود در میوه آووکادو می‌تواند از فرآیندهای سلولی که معمولا منجر به دیابت می شوند، پیشگیری کند.

 

در این تحقیق، محققان دانشگاه گولف کانادا دریافتند این ماده بدون عوارض جانبی برای کیله ها، کبد یا عضلات جذب خون می‌شود.

 

مقاومت انسولین در افراد دیابتی بدین معناست که بدن شان قادر به دفع مناسب گلوکز از خون نیست. این مشکل زمانی بروز می‌کند که میتوکندری قادر به سوزاندن کامل اسیدهای چرب نباشد.

 

به طورمعمول اکسایش اسیدهای چرب امکان چربی‌سوزی را به بدن می‌دهد. چاقی یا دیابت مانع از این فرآیند شده و در نتیجه اکسایش ناقص روی می‌دهد.

 

محققان دریافتند AvoB (avocation B)، مولکول چربی یافت شده در آووکادو، با اکسایش ناقص در عضلات اسکلتی و لوزالمعده در راستای کاهش مقاومت انسولین، مقابله می‌کند.

 

در این مطالعه، موش‌ها به مدت هشت هفته با رژیم غذایی پرچرب تغذیه شدند تا چاقی و مقاومت انسولین در آنها ایجاد شود. بعد از آن به مدت پنج هفته AvoB به رژیم غذایی پرچرب نیمی از موش‌ها افزوده شد.

 

مطالعات نشان داد در مقایسه با گروه کنترل، گروه دریافت‌کننده AvoB اضافه وزن به مراتب کمتری داشتند.

 

همچنین حساسیت انسولین در این گروه به مراتب بیشتر بود که بدین معناست که بدن‌شان قادر به جذب و سوزاندن گلوکز خون و بهبود واکنش به انسولین بود.

 

در مطالعه انسانی هم مشخص شد در شرکت‌کنندگانی که مکمل رژیمی AvoB همراه با رژیم غذایی متداول غربی دریافت کرده بودند این ماده بدون تاثیر بر کلیه ها، کبد یا عضلات اسکلتی جذب خون‌شان شده بود.

 

همچنین محققان شاهد کاهش وزن در شرکت‌کنندگان انسانی بودند.

مهر

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=169388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .