7
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران:

ابعاد تخلف سد معبر برای ما ناشناخته است !

  • کد خبر : 298096
  • 02 شهریور 1402 - 13:42
ابعاد تخلف سد معبر برای ما ناشناخته است !
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفت:دولت باید برای تامین فضاء جهت ساماندهی دستفروشان کمک کند تا دچار مشکل نشویم.

به گزارش عصرشهروند، مسعود رنجبریان در نشست خبری خود گفت: سدمعبر تخلف است و ما مکلف به جمع آوری آن هستیم. یشترین معضل ما در تهران بوده که فضاء اشغال شده است. این موضوع می‌تواند مشکل زا شود و ترافیک‌های سنگین ایجاد کند، نمونه آن در خیابان شهرزاد واقع در منطقه ۱۵ است.

وی گفت: این موضوع یک سری ابعاد دارد که نامشخص است و تعاملات خوبی با دولت جهت این موضوع داریم تا نقطه نظرات شهرداری هم مشخص شود، در شهر تهران فضا و مکانی برای ساماندهی تمام دستفروشان وجود دارد؟ طبیعتا جواب خیر است.

رنجبریان تاکید کرد: دولت باید برای تامین فضاء کمک کند تا دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران یادآور شد: در سال گذشته زیر پل بعثت، فضای بزرگی تعبیه شده، همچنین وانتی‌ها آنجا ساکن شده اند و شبانه روزی هم هستند. وانتی‌ها برای ما موضوع مهمی هستند و ساماندهی آن‌ها در دستور کار است. در این راستا تعاملاتی با راهور داریم.

وی اضافه کرد: ما نیاز داریم که بازو اجرایی که راهور است به میدان بیاید و کمک کند. بیشتر وانتی‌ها پلاک ندارند و این معضل است! راهور هم می‌گوید وقتی پلاک ندارد دقیقا چه کسی را جریمه کنیم؟ باید از قانون راهور استفاده شود و آن خودرو را به پارکینگ منتقل کند.

رنجبریان گفت: در بحث بساط گستری فقط کسب و کار نیست و بساط گستر هم داریم که با خودرو مدل بالا این کار را انجام میدهد، آیا این مورد قبول است؟ این کار ابعاد بزرگی دارد و موضوعاتی همچون مواد مخدر و… نقش دارد!

رنجبریان با اشاره به فعالیت نیرو‌های شهربان و حریم‌بان در ارتباط با برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز گفت: این مجموعه بالغ بر ۲۳۰۰ پرسنل دارد که نیرو‌ها به عنوان نیرو‌های حجمی توسط پیمانکاران استفاده می‌شوند و در واقع نیرو‌های این مجموعه نسبت به صیانت از ساخت‌وساز‌های حریم و شهر کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید : برخی از عوامل شهرداری تهران رشوه می‌ گیرند

وی در خصوص ترکیب نیرو‌های شرکت شهربان و حریم‌بان در ماموریت‌ها تصریح کرد: اکیپ‌های این مجموعه سه نفره هستند که می‌توان به یک راننده، یک سراکیپ و یک نیروی اجرایی اشاره کرد و نیرو‌ها در مناطق و نواحی مختلف با توجه به اطلاعاتی که از طریق تبلت در اختیار آن‌ها قرار دارد مراجعه و نسبت به سرکشی ساخت‌وساز‌ها ورود پیدا می‌کنند و در صورتی که با تخلفی روبرو شوند آن‌ها را ثبت و در اختیار شهرداران نواحی و مناطق قرار می‌دهند که در ادامه نیز با اخذ مراجع قضایی نسبت به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران به موضوع ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در منطقه ۱۹ اشاره کرد و گفت: در این حوزه همکاری خوبی بین شهرداری منطقه و شرکت حریم‌بان و شهربان در خصوص ساخت‌وساز‌های غیرمجاز وجود دارد و با توجه به تاخیر در تخریب‌ها از صبح امروز مجددا تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در منطقه ۱۹ آغاز شده و شهرداری عزم خود را برای برخورد با تخلفات ساختمانی جزم کرده است.

وی با اشاره به موضع حریم شهر تهران اشاره کرد و افزود: متأسفانه در چند ساله اخیر این موضوع دچار دستخوش و تغییرات زیادی شده است و ما شاهد ساخت‌وساز‌ها و افزایش جمعیت در حریم شهر تهران هستیم و این مسئله آسیب‌های جدی را در آینده برای پایتخت ایجاد خواهد کرد چرا که سرانه‌های عمومی در اینگونه ساخت‌وساز‌ها رعایت نمی‌شود.

رنجبریان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی در دستور کار شرکت شهربان و حریم‌بان قرار گرفته است بحث هوشمندسازی این مجموعه است و نصب دوربین بر روی البسه و روی خودرو‌های شرکت حریم‌بان و شهربان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۰ خودرو در این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: موضوع هوشمندسازی به صورت ویژه پیگیری می‌شود و اخیرا نیز ما جلسه‌ای را با سازمان فاوای شهرداری تهران برای هماهنگی بیشتر و نصب دوربین بر روی البسه پرسنل برگزار کرده‌ایم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .