4

ابهام در تامین مالی قرارداد شهرداری تهران با شرکتهای چینی

  • کد خبر : 299100
  • 24 آبان 1402 - 12:31
ابهام در تامین مالی قرارداد شهرداری تهران با شرکتهای چینی
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نحوه پرداخت قرارداد یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورویی با چینی ها که در حوزه حمل و نقل و زیرساخت های آن منعقد شده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش عصرشهروند، محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۵ قرارداد قطعی در سفر به چین منعقد شد، گفت: ارزش این قراردادها  یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورو است که صرفاً  در راستای توسعه و گسترش نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بسته شد.

وی با اشاره به جزئیات این قراردادها بیان کرد: خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازی،  ۱۰ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون برقی، ۱۰۰ هزار موتور برقی و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در این قراردادها مطرح‌شده است که البته با مذاکرات و تعاملاتی که از سوی ما انجام شد توانستیم بخشی از پرداخت این قراردادها را با شرایط خاص و در قالب وام انجام کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: چینی‌ها در ۵ قرارداد یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلاری با تنفس ۱ تا ۳ ساله  از ما پشتیبانی خواهند کرد؛ به این صورت که پرداخت ما برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز ۱۸ متری و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری برقی پس از ۳ سال و پرداخت ۱۰ هزار ون برقی و ۱۰۰ هزار موتوربرقی با تنفس یک‌ساله خواهد بود.

هرمزی با تأکید بر اینکه ما به‌ طرف چینی اعلام کردیم به دنبال شراکت هستیم، ادامه داد: بنا شد تعدادی دستگاه از این قرارداد وارد شود و مابقی به‌ صورت قطعات باشد و درسال‌های آینده داخلی سازی شود.

وی به نیاز شهر تهران به توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم و این در حالی است که پایتخت برای ارائه خدمات مستمر و بهینه به ۷۰۰۰ اتوبوس نیازمند است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری پایتخت یادآور شد: برای تأمین ۲۲۰۰ دستگاه از ۷۰۰۰ هزار اتوبوس مورد نیاز تهران؛ با شرکت‌های خودروساز داخلی قرارداد ۱۸ ماهه بسته ایم، اما با توجه به گذشت ۱۰ ماه از این قرارداد بخش اندکی از آنها تأمین‌شده است. این در حالی است که شرکت چینی در یک نوبت‌کاری قابلیت تولید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس برقی دارد که ما می‌توانیم در کنار همکاری با خودروسازهای داخلی از ظرفیت چین هم‌ در راستای توسعه هرچه سریع‌تر ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنیم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .