11

ابهام در سرنوشت طرح اصلاح قانون سربازی

  • کد خبر : 280435
  • 23 فروردین 1400 - 16:23
ابهام در سرنوشت طرح اصلاح قانون سربازی
در حالی که نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون سربازی را در مجلس در دست بررسی دارند، مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح با این موضوع مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار عصر شهروند، نمایندگان مجلس از سال گذشته طرح اصلاح قانون سربازی، سربازی حرفه ای و حذف ۲ سال سربازی اجباری و اختیاری شدن آنرا در دست بررسی دارند.

این طرح در مجلس اعلام وصول و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شده که در حال حاضر تقاضا شده تا در صحن مجلس جزئیات آن بررسی و مصوب شود.

بر اساس این طرح نیاز سالانه کشور به حدود ۴۰۰ هزار سرباز است که باید این نیاز با جذب سرباز در هر سال تامین شود اما بر اساس این طرح این تعداد سرباز هر سال با جذب حدود ۸۰ هزار سرباز تامین می شود.

بدین منظور سربازی اجباری ۲ سال حذف و سربازی اختیاری و پنچ ساله می شود و هر سال با جذب ۸۰ هزار سرباز، نیاز کشور تامین خواهد شد.

نمایندگان طراح این طرح معتقدند که ما باید به سمت سربازی حرفه‌ای، برویم. با ۲ سال سربازی، سرباز حرفه‌ای نمی‌شود چون اساساً خیلی پرهزینه است. لذا باید سربازی را حرفه‌ای و اختیاری کنیم و بتوانیم از سربازی حرفه‌ای استفاده بهینه اقتصادی هم بکنیم.

همچنین بر اساس این طرح سربازان بعد از پنچ سال می توانند به استخدام نیروهای مسلح در بیایند.

اما با مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح، سرنوشت این طرح در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین در نشست خبری با موضوع خدمت سربازی ضمن مخالفت صریح با این طرح، آنرا دارای اهداف انتخاباتی دانست و گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، سخن گفتن درباره خدمت سربازی و ارائه برخی طرح‌ها دارای اهداف انتخاباتی است.

وی حتی مطرح کردن اینگونه مباحث را لطمه زدن به امنیت کشور دانست و گفت که عده‌ای با سوء استفاده از سربازی و بدون تخصص و کار کارشناسی پشت تریبون رفته و وعده‌های غیر قابل تحقق می‌دهند.

سردار شکارچی حتی با کنایه به علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار که چندی پیش با سرباز پلیس راهور درگیر شده و در خبرها ادعا شده که وی به سرباز سیلی زده، گفت: نمایندگان مجلس که خود قانون‌گذار هستند چگونه قانون را زیر پا گذاشته و به سربازان سیلی می‌زنند.

با این اظهارات سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح، بعید است طرح مذکور در مجلس به سرانجام برسد و حداقل در حال حاضر سرنوشت این طرح در هاله ای از ابهام است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=280435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .