11

اتوبوسهای وعده شده ، مهرماه به تهران نمی رسد

  • کد خبر : 298191
  • 07 شهریور 1402 - 22:50
اتوبوسهای وعده شده ، مهرماه به تهران نمی رسد
رئیس شورای شهر تهران در خصوص تأمین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا مهرماه، یادآور شد: دیروز دو اتوبوس‌ساز را دیدیم و یک نفر از آنها از ساخت ۳۰ اتوبوس خبر داد؛ بعید می‌دانیم تعداد اتوبوس‌ها از ۱۰۰ دستگاه بگذرد. اتوبوس‌های اورهال شده نیز هر موقع که آماده شود بلافاصله وارد خطوط خواهند شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نامگذاری معابر در صحن شورا انجام می‌شود؛ اظهار کرد: تعداد زیادی از باغات باقی مانده که امروز بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد تا عقب ماندگی موجود جبران شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پرونده‌ای که می خواهد پروانه بگیرد در کمیسیون ماده هفت برای تعیین باغ بودن یا نبودن بررسی می‌شود؛ تصریح کرد: این موارد ابتدا در کمیسیون شهرسازی و سپس در صحن شورا موارد بررسی می شود و اگر رأی باغ داده شود؛ مالک نمی‌تواند از ملک خود بگذرد و در دیوان شکایت می‌کند و دیوان نیز رأی خود را اعلام خواهد کرد. در صورت باغ نبودن؛ به شورا ارجاع می‌شود و مجدداً به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت. این رفت‌وآمدها یکبار نیست و ممکن است هر پرونده چند بار در شورا بررسی شود.

وی ادامه داد: تعداد پرونده ها زیاد و وقت‌گیر است و برای کسانی که می‌خواهند رأی دهند و کسانی که به دنبال ساخت و ساز هستند؛ یک یا دو ماه زمان می‌برد. یکی از علت‌ها این است که برای مردم در چنین شرایطی ساخت و ساز در ملکی که رأی باغ دارد؛ به صرفه نیست و به هر دری می‌زند که از رأی فرار کند. لذا باید کاری کنیم هم باغ حفظ شود و هم برای سازنده حداقل امکاناتی در نظر گرفته شود تا بتواند ساختمان‌سازی کند. البته برای ما حفظ درختان مهم است و نباید از آن بگذریم.
چمران با اشاره به خرید اتوبوس توسط وزارت کشور، گفت: شهرداری برای بیش از ۶۰۰ اتوبوس هزینه ها را پرداخت کرده که قرار شده پس از اربعین به ناوگان تهران اضافه شود.

وی در خصوص تأمین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا مهرماه، یادآور شد: دیروز دو اتوبوس‌ساز را دیدیم و یک نفر از آنها از ساخت ۳۰ اتوبوس خبر داد؛ بعید می‌دانیم تعداد اتوبوس‌ها از ۱۰۰ دستگاه بگذرد. اتوبوس‌های اورهال شده نیز هر موقع که آماده شود بلافاصله وارد خطوط خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تفاهم شهرداری، وزارت صمت و نفت و با بیان اینکه برای خرید تاکسی برقی تسهیلات پرداخت می‌شود؛ گفت: هزینه یک تاکسی برقی، یک میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیون تومان وزارت نفت پرداخت می‌کند و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و رقمی نیز برای تاکسی قبلی مالک در نظر گرفته می‌شود و راننده می تواند با داشتن مبلغ کمی، تاکسی برقی خریداری کند.
وی با اشاره به خطر تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، خاطرنشان کرد: موتورسیکلت‌های برقی به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که سرعت آن بیشتر از ۶۰ کیلومتر نباشد.

چمران با اعلام اینکه هنوز مقصر حادثه غرق شدن دو کودک مشخص نشده است؛ گفت: در این بوستان چیزی کم و کسر نگذاشتند و کودکان چطور از فنس ۲.۵ متری بالا رفتند. باید فکری به حال HSE و ایمنی شهر و شهروندان کرد.
چمران با اشاره به وضعیت فعالیت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: آقای بهرامی قول داد در مورد اتوبوس ها موارد را تحت عنوان مشاور شهردار و یا هر عنوان دیگری پیگیری کند اما به دلیل مسائل خانوادگی، پس از درگذشت پدرش گفت نمی‌تواند در این جایگاه باشد. هنوز معاون جدید مشخص نشده است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .