16

احمد صادقی :بیش از ۸۰ درصد اطلاعات سامانه شفافیت دستی است

  • کد خبر : 288716
  • 21 دی 1400 - 15:42
احمد صادقی :بیش از ۸۰ درصد اطلاعات سامانه شفافیت دستی است
رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت:بیش از ۸۰ درصد سامانه شفافیت دستی است و ۲۰ درصد آن به سامانه‌های برخط مانند سامانه معاملات است که اطلاعات به روز و برخط است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در توضیح بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت گفت: اساس این سامانه به صورت دستی چیده شده است. بیش از ۸۰ درصد سامانه شفافیت دستی است و ۲۰ درصد این سامانه‌ برخط و مانند سامانه معاملات است که اطلاعات آن به روز و برخط است.

او ادامه داد: اما ۸۰ درصد اطلاعات آفلاین است. رئیس سابق کمیته شفافیات نامه می‌زدند به متولی داده، دیتای اکسلی درست می‌کردند و برای کمیته شفافیت شورا ارسال و خانم آروین تایید می‌کرد و با مکاتبات و فرایندی زمانبر اطلاعات بارگذاری می‌شد.

رئیس کمیته شفافیت گفت: ما با اصل این موضوع مشکل داریم و می‌گوییم اگر اطلاعاتی وجود دارد باید واقعی و آنلاین باشد. مخاطب از هرجامعه شهروندی از دانش آموزی گرفته تا نخبگان و هر مجموعه‌ای که می‌خواهد اطلاعات را بررسی کند، باید اطلاعات واقعی داشته باشد.

صادقی با ذکر مثالی ادامه داد: سازمان سرمایه‌گذاری الان داده‌های اواخر دوره پنجم را داده است، اما این داده‌ها مربوط به معاملاتی است که انجام شده و چیزی ندارد که بارگذاری شود. بازنگری جدی ما در سامانه شفافیت این است که اساس سامانه برمنبای اطلاعات آنلاین باشد و ده درصدی که برای مثال مربوط به اطلاعات مربوط به سال مالی است و فرایند بررسی آن طولانی‌تر است به صورت آفلاین باشد.

او تاکید کرد که باید ۹۰ درصد اطلاعات سامانه شفافیت  آنلاین و به روز باشد و ادامه داد: در دوره قبل کاملا مسیر برعکس طی شد یعنی گفتند داده‌هایی را در سایت بگذاریم و مردم ببینند که سامانه شفافیت کار می‌کند و به تدریج آن را آنلاین می‌کنیم.

صادقی با تاکید بر اینکه خواهان شفافیت هستم و آنرا پیگیری خواهیم کرد با اشاره به دلایل‌عدم بارگذاری داده‌ها در دوره جدید مدیریت شهری گفت: علت‌های مختلفی برای این مساله وجود دارد از جمله اینکه شاید به دلیل جابجایی های ماه‌های اخیر تاخیر در انجام کارها رخ داده که این مساله قابل قبول نیست. از طرفی می‌توان به اهمال کاری‌های سازمان فاوا اشاره کرد، چرا که سازمان فاوا کار را رها کرده است و در این موضوع حساسیت لازم را ندارد .

رئیس کمیته شفافیت تاکید کرد: باید با فاوا هرچه سریعتر تعیین تکلیف صورت بگیرد و سامانه شفافیت به روزرسانی شود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=288716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .