8

اختلاف سیاسی در شورای شهر بالاگرفت

  • کد خبر : 289507
  • 18 اسفند 1400 - 19:40
اختلاف سیاسی در شورای شهر بالاگرفت
رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران، اختلافات خود را با زاکانی علنی و شهردار تهران را اینگونه تهدید کرد که  موارد را به مراجع قضایی منعکس می کنم.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، رئیس شورای شهر که در زمان پر تخلف شهرداری اعم از املاک نجومی، حقوق های نجومی و تراکم فروشی های بی سابقه شهرداری، نیز ریاست بر همین صندلی شورا تکیه زده و از چنین تهدیدی امتناع کرده بود، امروز اختلاف عمیق سیاسی خود با زاکانی را علنی کرد و گفت: متن این تفاهم نامه ها ارتباطی با معاونین شهردار و شهرداری پیدا نمی کند بلکه باید از طریق شورای شهر ، شورای عالی معماری و شهرسازی و بخشی در کمیسیون ماده ۵ مورد بررسی قرار گیرد اگر مقابل این کارها نیستید آن را به مراجع قضایی منعکس می کنیم.
این درحالی است که شهردار تهران، منتخب شورای شهر است  و در این موارد نیاز به ورود دستگاه قضایی نیست ولی چمران دیروز با اشاره به تفاهم نامه هایی که به تازگی در حوزه شهرسازی در شهرداری امضا شده گفت که ما گفتیم قفل و بست ها برداشته شود اما نه این که  خلاف ها را رسمی کنید  و بگویید خلاف کنید می بخشیم این صحیح نیست طرح تفصیلی ناموس شهر است و برایش جان کندیم تا به تصویب برسد اگر به آن پایبند نباشیم سنگ بر روی سنگ بند نمی شود آن وقت نمی‌توانیم شهر را کنترل کنیم و باید هر خلافی را بپذیریم و راه بی‌قانونی باز می‌شود.

وی هشدار داد که اگر این روند ادامه پیدا کند به مراجع قضایی آن را منعکس می کنم ،نباید معاونین شهردار در حوزه هایی که خارج از وظیفه آنهاست ورود کنند این موضوع اشتباه و باید اصلاح شود ، ما در خصوص باغات  هنوز قوانین گذشته را ملاک قرار می دهیم زیرا هنوز قانون جدید را تصویب نکرده ایم ، یا در خصوص پروانه ها به دلیل آن که روند صدور پروانه را طولانی کرده موضوع کاهش زمان را مطرح می کنیم نه اینکه اصل بررسی نما را از بین ببریم .

معاونان شهردار هم ریششان گیر است

به گفته چمران ،این  ۱۰ نفر که این تفاهمنامه را امضا کردند بر اساس چه مبنایی امضا کرده اند هر کس آن را امضا کند ریشش گیر است و تا زمانی که این سه  دستورالعمل پس گرفته نشود که در حال اجرا شهرداران مناطق است ضرر و زیان خواهیم دید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اعضای شوراها که درست کار نمی کنند عزل شوند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .