8
نظر پژوهشگران تاریخی درباره یک فیلم سینمایی:

«اخت الرضا» منطبق با مستندات تاریخی است

  • کد خبر : 298828
  • 29 مهر 1402 - 8:41
«اخت الرضا» منطبق با مستندات تاریخی است
در مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «اخت‌الرضا»، مدیران سینمایی و پژوهشگران تاریخی کیفیت و مستندات تاریخی این اثر را تایید و بر اهمیت تولید این گونه آثار، تاکید کردند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار فرهنگ و هنر ، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره در حاشیه این مراسم گفت: «مهمترین ویژگی شکلگیری «اخت‌الرضا»، سادگی و ابراز ارادت مخلصانه آن به حضرت معصومه (س) و اهل بیت در کنار تلاش کارگروهی و تلاش جدی است که به آن برکت داده است.»
دکتر محسن میرباقری، پژوهشگر تاریخ اسلام این اثر را منطبق بر مستندات تاریخی دانست. حجت الاسلام نظری منفرد نیز این فیلم را اثری خوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود که آثار بیشتری با محوریت بانوی کرامت تولید شود.

در بخش دیگری از این مراسم سید مجتبی طباطبایی، کارگردان فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» از مجاهدت و تلاش و همکاری دست‌اندرکاران تولید این فیلم تشکر کرد.
فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» ساخته سید مجتبی طباطبایی، شامگاه ۱۸ مهرماه با حضور جمعی از اهالی سینما، اساتید حوزه و دانشگاه و هنردوستان، در تالار فرهنگ و هنر شهر قم رونمایی شد.
مجید مجیدی، کارگردان سینما و تلویزیون در این مراسم صحبتهایی در خصوص فیلم های دینی و تجربه خودش بیان کرد. در پایان صحبت های وی، نشان افتخاری خادمی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها از طرف عتبه حرم حضرت معصومه به ایشان اهدا شد.
همچنین نشان خادم افتخاری حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به سید مجتبی طباطبایی نیز اعطا و از عوامل فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» تقدیر گردید.
آیت الله میرباقری، دکتر محسن میرباقری، نجم الدین شریعتی، صابر خراسانی، مجید مجیدی، بهروز افخمی، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی، جواد طاهری، حمیدرضا جعفریان، فاطمه عطارباشی و حجت الاسلام نظری منفرد از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند. فیلم سینمایی تاریخی- مذهبی «اخت‌الرضا» روایتگر سفر تاریخی بانوی کرامت حضرت معصومه (س) از مدینه به قم است.
اکران این فیلم در سینماهای سراسر کشور از شنبه ۲۲ مهرماه آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298828

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .