20

آدرس و تلفن اداره ثبت مالکیت معنوی ایران و راهنمای ثبت اختراع

  • کد خبر : 73767
  • 15 دی 1398 - 6:11
آدرس و تلفن اداره ثبت مالکیت معنوی ایران و راهنمای ثبت اختراع
برای ثبت مالکیت اختراع، طرح تجاری و صنعتی و استفاده از حقوق قانونی دائمی آن، بایستی به مرکز مالکیت معنوی (IPO: Intellectual Property Iran) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خیابان فیاض بخش تهران بروید و پیش از آن، در سامانه مرکز، پروفایل تشکیل داده و مدارک لازم را آپلود و هزینه های مربوطه را پرداخت کنید.

اظهارنامه ثبت شما، زمانی پذیرفته می شود که حساب کاربری شما تایید شود. برای تایید حساب کاربری، بایستی پس از تکمیل اطلاعات در سایت، به دفاتر ثبت اسناد رسمی رفته و گواهی امضا دریافت کنید. این گفتار، همه اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار شما قرار می دهد.

اگر متقاضی حقوقی هستید، برای ثبت مصادیق مالکیت معنوی و انجام امور تنظیم صورت های مالی و حسابداری و مالیات و ارزش افزوده و فعالیت‌های بازرگانی و تجاری داخلی و بین المللی، از خدمات شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره استفاده کنید.

اگر سابقه ثبت اختراع و طرح تجاری دارید،‌ مراتب را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. مطالعه قانون ثبت اختراع و حقوق مالکیت معنوی را توصیه می‌کنیم.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: شرایط دریافت نشان استاندارد ایران و آدرس ادارات سازمان ملی استاندارد

آدرس ادره ثبت مالکیت معنوی

  • ضلع شمالی پارک شهر، خیابان شهید فیاض بخش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شماره ۳
  • تلفن: ۶۶۷۴۱۰۳۵
  • فکس: ۶۶۷۰۴۱۰۴
  • تلفن روابط عمومی: ۶۶۷۰۵۲۳۲

آدرس اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

  • بلوار میرداماد، ضلع شمال شرقی اتوبان مدرس
  • تلفن: ۲۲۲۶۸۸۹۹

درباره مرکز مالکیت معنوی

مرکز مالکیت معنوی، مجری و تنها نهاد اعتباردهی، بررسی مدارک و ارزیابی درخواست های متقاضیان دریافت ثبت مالکیت معنوی ( اختراع ، طرح تجاری و . . . ) بوده و زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت  می کند. به منظور آشنایی با خدمات، تعرفه ها،‌ رویه ها و فرآیند های دریافت گواهی ثبت مالکیت معنوی، به سایت  این مجموعه مراجعه کنید.

برای استفاده از خدمات و امکانات مرکز مالکیت معنوی، باید متقاضی حقیقی یا حقوقی ثبت، وارد سایت شده و ثبت نام کند و کد کاربری و رمز عبور دریافت کند. با داشتن کد کاربری، پروفایل خواهید داشت و باید کلیه مدارک مورد نیاز برای بررسی درخواست ثبت شما، در این سامانه، بارگذاری شده و اطلاعات هویتی متقاضیان حقیقی یا حقوقی وارد شود.

درباره مرکز مالکیت معنوی

(تصویر ایندکس سایت مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه ایران)

پرداخت هزینه ها و استعلامات و ارزیابی کارشناسی و ارتباط با کارشناسان و رفع نقص، همگی از طریق این سامانه انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز مالکیت معنوی قوه قضاییه نیست. هم چنین شما می توانید حساب کاربری خود را در سایت مرکز مالکیت معنوی، با گواهی امضا دیجیتالی انجام دهید که فرآیند تعامل شما با این سامانه را تسهیل و تسریع می کند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه، به این لینک رجوع کنید. از زمان راه اندازی این درگاه، تا کنون بیش از ۱۵ میلیون بار مورد بازدید علاقمندان به دریافت گواهی مالکیت معنوی از سراسر ایران و جهان قرار گرفته است.

آدرس ادره ثبت مالکیت معنوی

(این گواهی، قابلیت ترجمه رسمی و ارائه به عنوان مدرک مثبته عالی برای متقاضیان مهاجرت و ویزا و بورسیه خارج از کشور را دارد)

راهنمای ثبت نام در سایت مرکز  مالکیت معنوی

به منظور استفاده از  تسهیلات و خدمات این مرکز، بایستی همان طورکه اشاره شد،‌ در درگاه رسمی این مجموعه، ثبت نام کنید. اگر قبلا ثبت نام را انجام داده اید و حساب کاربری شما توسط سازمان، تایید شده است. باید به بخش «ورود اعضا» برودید.

پس از ثبت نام و تایید حساب شما، همه فرآیند های ارتباطی سازمان با متقاضی، از طریق پیامک صورت می گیرد. به منظور دریافت کلیه پیامک های مربوط به مرکز مالکیت معنوی (IPM)، بایستی  عضو سرویس ارسال پیامک باشید. برای  این کار، عدد ۵ را به سامانه  ۲۰۱۲۱۲ ارسال  کنید و طبق راهنمایی که برای شما پیامک می شود، اقدام کنید.

توجه داشته باشید که هر کد ملی اشخاص حقیقی، شناسه ملی اشخاص حقوقی و کد فراگیر اتباع خارجی متقاضی ثبت مالکیت معنوی، برای انجام کلیه فرآیند های اداری، مورد نیاز است و به صورت خودکار، اصالت آن بررسی می شود. مسئولیت ارائه نادرست اطلاعات به صورت سهوی و عمدی، با متقاضی است.

۴ متقاضی

متقاضی جهت ثبت نام در سایت و استفاده از خدمات مرکز مالکیت معنوی، در قالب ۴ گروه تقسیم بندی می شوند:

  • متقاضی حقیقی که مالک یا وکیل یا مخترع یا مکتشف یا طرح است
  • متقاضی حقوقی که سازمان ها و شرکت ها و موسسات غیر تجاری و نهادهای دولتی است
  • متقاضی حقوقی غیر ایرانی که هویت ایرانی ندارد
  • متقاضی حقوقی غیر ایرانی که شرکت یا موسسه غیر ایرانی است و در خارج از کشور ثبت شده است.

شما بایستی پس از مشخص شدن نوع شخصیت خود، مسیر ثبت نام را دنبال کنید.

راهنمای ثبت نام در سایت مرکز  مالکیت معنوی

همان طور که در عکس بالا مشاهده می  کنید، بایستی نوع شخص مورد ثبت  نام، بر اساس آن چه که در بالا گفته شد، اعلام  شود. سپس روی گزینه  مرحله بعدی کلیک کنید.

اگر شخص حقیقی هستید، گزینه اول را انتخاب کنید. بیش  تر متقاضیان، شخص حقیقی هستند. اگر گروهی هم قصد ثبت اختراع یا طرح یا اکتشاف خود را دارید، باز بایستی شخص حقیقی درج شود و در مراحل ثبت نام، مشخصات افرادی  که به صورت مستقیم در طراحی و ساخت طرحی که متقاضی ثبت آن هستید را وارد کنید.

آدرس و تلفن اداره ثبت مالکیت معنوی ایران و راهنمای ثبت اختراع

پس از کلیک روی «مرحله بعدی»، وارد صفحه ای می شوید که عکس آن را در تصویر بالا مشاهده می کنید. در این قسمت، فرمی به نمایش در آمده است و از شما می خواهد تا اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. شامل: نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، شماره  شناسنامه، آدرس، رشته فعالیت و شغل و شماره تلفن و پست الکترونیک.

همه این فیلدها، بایستی تکمیل شود چرا که با علامت ستاره قرمز مشخص شده است و اگر یک  فیلد، تکمیل نشود، از ورود شما به بخش بعدی، جلوگیری خواهد شد. رشته فعالیت شما، بایستی یکی از گزینه هایی باشد که سیستم معرفی میکند. مثل: اقتصادی، الکترونیک، آموزش، بازرگانی، پژوهشی، تجاری، تحقیقاتی، تولید، خدماتی، صنعتی، طراحی، غیر تجاری، فرهنگی. اگر هیچ کدام از این ها نبود، «سایر» را انتخاب کنید.

در بخش شغل، بایستی این گزینه ها انتخاب شود: آزاد، استاد دانشگاه، بازنشسته، پزشک، خانه دار، دانشجو، کارشناس، کارگر، کارمند، محصل، مهندس و یا وکیل. البته انتخاب شغل و رشته فعالیت، هیچ تاثیری در فرآیند و مراحل ارزیابی درخواست شما ندارد.

اگر شما وکیل هستید و از طرف دارنده طرح تجاری و صنعتی، مراحل ثبت را پیگیری می کنید، بایستی بخش شما وکیل هستید را پر کرده و اطلاعات  هویتی و مشخصات وکالتی خود را درج کنید. در هر صورت، پس از تکمیل این قسمت، روی گزینه مرحله بعدی  کلیک  کنید.

توجه داشته  باشید که کلیه اطلاعات شناسنامه ای و هویتی که در این فرم وارد می کنید، اعم از نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه،‌ شماره ملی، تاریخ تولید و محل تولد، به صورت انلاین در سامانه  ثبت احوال قوه قضاییه چک می شود و در صورت مغایرت، سیستم از ادامه فعالیت شما جلوگیری می  کند.

ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی

پس از ورود اطلاعات هویتی به منظور ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شما بایستی بر  اساس آن چه که در عکس بالا مشخص شده است، مدارک مثبته هویتی شامل کپی شناسنامه، کارت ملی ارائه شود. این  اطلاعات باید در یک صفحه قرار گرفته و به صورت فایل JPEG, JPG, PNG در سیستم  آپلود شود.

به این منظور، روی بخش اسکن مدارک درخواستی کلیک کنید. سپس  روی گزینه مرحله بعد،  کلیک کنید.

 اطلاعات هویتی به منظور ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی

در  این مرحله، نشانی پست الکترونیک معتبر و شماره موبایل را وارد کرده و کد امنیتی را بزنید و سپس روی بخش تایید ثبت نام، کلیک  کنید.

 نشانی پست الکترونیک معتبر و شماره موبایل

به محض کلیک روی گزینه «تایید ثبت نام»، پیامی که عکس آن را در  تصویر بالا مشاهده میکنید، به نمایش در خواهد آمد.  قبلا هم در این زمینه توضیح داده بودیم. با کلیک روی گزینه بلی، اطلاعات خود را در سیستم ثبت کنید. توجه داشته باشید که کد ملی وارد شده با مشخصات دارنده سیم کارت موبایل، تطبیق داده می شود. اگر شماره موبایل وارد شده، متعلق  به کد ملی ثبت شده نباشد، اجاره ورود به مرحل بعدی را ندارید. پس حتما شماره موبایلی را وارد کنید که سند آن بر اساس شماره ملی شما، به نام شما باشد.

غیر فعال شدن حساب کاربری پس از مهلت اعلامی، به عهده متقاضی خواهد بود

پس از تایید مقدماتی اطلاعات و مدارک هویتی شما، وارد صفحه ای می شوید که عکس آن در تصویر بالا به نمایش درآمده است.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، هر زمان، فرم را پر کنید، تا ۳۰ روز بعد فرصت دارید نسبت به فعال سازی حساب کاربری خود اقدام کنید. مسئولین غیر فعال شدن حساب کاربری پس از مهلت اعلامی، به عهده متقاضی خواهد بود.

این به معنی پایان ثبت اطلاعات شما در سیستم است.

آن‌چه در ثبت اطلاعات باید بدانیم

لطفا در این مرحله، به موارد زیر توجه کنید:

  • شماره شناسایی ۱۳ رقمی برای ارتباط بعدی شما با سامانه، صادر می شود. آن را نگهداری کنید.
  • ثبت اظهارنامه با حساب کاربری تایید نشده، فقط برای شما، اولویت حق تقدم به وجود می آورد.
  • تا قبل از تایید حساب کاربری به یکی از روش هایی که در ادامه معرفی می شود، پرونده شما جهت بررسی، به کارشناسان ارجاع نخواهد شد.
  • پس از گذشت مهلت قانونی یک ماهه برای فعال سازی حساب کابری، کلیه اظهارنامه هایی که با این حساب کاربری ایجاد شده، کان لم یکن تلقی شده و مسئولیتی بر عهده مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه نیست.
  • اگر پرونده ای، کان لم یکن شود، غیرقابل بازگشت بوده و بایستی از ابتدا، کلیه فرآیندهای ثبت اظهارنامه و پرداخت هزینه را انجام دهید و حق تقدم شما، ابطال خواهد شد.

روش های تایید حساب کاربری

تایید حساب  کاربری شما به اشکال زیر امکان پذیر  است:

  • چاپ اقرار نامه و مراجعه به نزدیک ترین دفتر ثبت اسناد رسمی
  • مراجعه حضوری به دفترخانه اسناد رسمی و پرداخت هزینه های مربوطه.
  • نسخه چاپی اقرار نامه را بایستی به همراه اصل مدارکی که سامانه، در زمان ثبت نام از شما درخواست کرده است، به همراه خود به دفاتر ثبت اسناد رسمی نزدیک محل سکونت برده و تقاضای دریافت گواهی امضا کنید که برای مراحل ثبت درخواست مالکیت معنوی شما، الزامی خواهد بود.
  • شناسنامه و کارت ملی را با خود همراه داشته باشید.
  • اگر متقاضی، غیر ایرانی است، بایستی گذرنامه معتبر به همراه داشته باشد.
  • پس از تایید شدن مدارک شما در دفترخانه، از طریق لینک فعال سازی حساب کاربری، حساب کاربری را فعال کنید تا بتوانید بقیه مراحل ثبت نام را دنبال کنید.
  • در مسیر فعال سازی حساب کاربری در سایت مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه، درج کد شناسایی سامانه مالکیت معنوی، شناسه یکتا سند گواهی امضا، تاریخ ثبت سند گواهی امضا و رمز تصدیق سند گواهی امضا، الزامی خواهد بود.
  • اگر حساب کاربری شما، حقوقی است و تعداد افراد صاحب امضا، بیش از ۱ نفر است، گواهی امضای واحد برای کلیه صاحبان امضا صادر شود. در غیر این صورت،‌ حساب کاربری، تایید نخواهد شد.

متن اقرار نامه

اقرار نامه که باید تایید شود به شرح زیر است:

اینجانب ……….. متقاضی اخذ حساب کاربری ……….. از سامانه مرکز مالکیت معنوی تعهد می نمایم که اطلاعات هویتی، نشانی پست الکترونیکی، شماره تماس اعم از تلفن ثابت و همراه، آدرس و کدپستی که در سامانه مرکز مالکیت معنوی و همچنین متعاقباً در اظهارنامه های بعدی ثبتی ابراز می نمایم واقعی و صحیح بوده و حساب کاربری دریافتی از سامانه را نیز در اختیار فرد دیگری قرار نخواهم داد. ضمناً استفاده از حساب کاربری که در مقابل اخذ اثر انگشت به من اختصاص داده شده در کلیه فرآیندهای ثبت و اقدامات بعدی آن بمنزله امضاء اینجانب بوده و در صورت هرگونه سوء استفاده از حساب کاربری مربوط عهده دار مسئولیت حقوقی و کیفری آن خواهم بود. همچنین در صورت هرگونه تغییر در اطلاعات ابرازی مراتب را ازطریق سامانه مذکور در سریعترین زمان ممکن ثبت و اعلام خواهم نمود.

حتما بخوانید: شرایط و مدرک و هزینه دریافت گذرنامه و ۱۴۰ مرکز پلیس+۱۰

آن‌چه در ثبت اطلاعات باید بدانیم

فرمی که در بالا مشاهده می کنید را باید به همراه مدارک هویتی به دفتر  خانه  برده و در جایی که محل گواهی امضا سردفتر است، مهر کنید.

 پروفایل شما در سامانه مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد

همان طور که در  عکس بالا مشاهده می کنید، پروفایل شما در سامانه مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دارای منوهای مختلفی به شرح زیر  است:

  • کارتابل اظهارنامه و ثبت پرونده
  • کارتابل درخواست
  • ثبت اظهارنامه علامت تجاری
  • ثبت اظهارنامه طرح صنعتی
  • ثبت اظهارنامه اختراع
  • ثبت اظهارنامه نشان جغرافیایی
  • ثبت اظهارنامه مادرید
  • مشاهده اطلاعات حساب کاربری
  • تغییر شماره همراه حساب کاربری
  • تغیر پست الکترونیک
  • تغیر تنظیمات پیامک
  • تغیر گذر واژه
  • فهرست رویدادهای اخیر

پاسخ به سوالات متداول متقاضیان ثبت اختراع و طرح صنعتی و مالکیت تجاری

حتما بخوانید : نحوه محاسبه حقوق اضافه کاری، شب کاری و روزهای تعطیل و کسر حق بیمه

پس از ثبت اظهارنامه الکترونیکی، نیازی به مراجعه حضوری به اداره هم هست؟

خیر. همه  اتفاقات از طریق پروفایل شما که روند ایجاد آن را در این گزارش معرفی کردیم، پیگیری می شود. از طریق پیامک و پست الکترونیک به شما درباره پیگیری پرونده، اطلاع رسانی خواهد شد.

من نه SMS دریافت می کنم نهEMAIL. چه باید کرد؟

اطلاعات را صحیح  وارد کنید.  ممکن است، ای  میل ارسالی به شما از سوی مرکز، به SPAM BOX شما رفته باشد. به جای INBOX، آن را وارد کنید.

اطلاعات شناسنامه ای من صحیح است. اما سیستم  مرتب خطا می گیرد. چه باید بکنم؟

این سوال متداول متقاضیان است. توجه داشته باشید که مشخصات را عینا، همانند کارت ملی تایپ نمایید.‏??ضمنا سیستم بین “آ” و “ا” تفاوت قائل است بین “اله” و “الله” و “ئی” و “یی” و از این قبیل موارد. فاصله بین کلمات دقت نمایید. مانند محمدرضا و محمد رضا.

کدپستی محل سکونت را چگونه کسب کنم؟

لطفا به این لینک بروید و از صحت کد پستی خود اطمینان حاصل کنید.

من کد رهگیری دریافت کردم، آیا ثبت اظهارنامه به پایان رسیده  است؟

خیر. اگر کد رهگیری دریافت کردید، به معنی ثبت اظهارنامه نیست. اگر شماره ثبت اظهارنامه دریافت کردید، یعنی فرآیند ثبت، به   اتمام  رسیده است. بعد از این که کدرهگیری دریافت شد، مدارک مورد نیاز باید در پرونده بارگذاری شده و اطلاعات بازبینی و هزینه  های تکمیلی دریافت  می شود.

اگر شناسه ملی نادرست باشد چه باید کرد؟

استعلام مجدد شناسه ملی را برای اشخاص حقوقی، در پروفایل خود کلیک کنید.

چگونه گواهی نامه اختراع را به صورت سند، دریافت کنم؟

بعد از این که آگهی ثبت اختراع و طرح صنعتی و تجاری در روزنامه رسمی منتشر شود، بایستی با روزنامه  رسمی، جهت امضا ذیل مدارک رسمی به مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید. اگر چند متقاضی حقوقی یا حقیقی وجود داشته باشد،‌ همگی باید مراجعه  کنند.

آیا با وکالت نامه محضری هم  می توان پیگیر امور شد؟

بله.  باید قید گواهی نامه ثبت اختراع و طرح تجاری و صنعتی، بیان شده باشد.

حتما بخوانید : چک لیست حسابداری : نکات مهم، زمان بندی و اقدامات

برای دریافت گواهی نامه ثبت علامت، چه اقدامی باید انجام شود؟

  • رونوشت آگهی تقاضای ثبت علامت نوبت اول
  • رونوشت روزنامه رسمی آگهی تقاضای ثبت علامت
  • رونوشت آگهی رسمی ثبت علامت نوبت دوم
  • رونوشت روزنامه آگهی رسمی ثبت علامت

منظور  از مجوز در این سامانه چیست؟

  • پروانه بهره برداری سازمان صمت یکی از استان های کشور
  • پروانه ساختی که سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر کرده است.
  • قرارداد سفارش کالا
  • هر گونه پروانه کسب از اتحادیه های صنفی
  • گواهی رسمی از اتحادیه مربوطه (کالا یا خدمات)
  • پروانه فعالیت مورد نیاز برای کالاهای فرهنگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • هر مجوزی که متقاضی حقیقی یا حقوقی از مراجع ذیصلاح دارد.
  • کارت بازرگانی، مجوز نیست.
  • جواز تاسیس، مجوز نیست.

حتما بخوانید:لیست بهترین نرم افزار های حسابداری با راهنمای خرید

همراه گرامی

اماده پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان در رابطه با مراجعه به اداره ثبت اسناد و مرکز مالکیت معنوی هستیم. تلاش کنید تا اطلاعات ارائه شده در این گفتار و لینک های مربوطه را به دقت مطالعه کنید. در اختیار داشتن گواهی ثبت اختراع و مالکیت صنعتی و تجاری، شانس شما را برای دریافت ویزا تجاری، دریافت پذیرش تحصیلی با بورسیه در مقطع PhD، دریافت اقامت دائم کشورهای مهاجر پذیر و اقدام برای گرین کارت آمریکا (EB1A-VISA) افزایش می دهد. اما شرط لازم یا شرط کافی محسوب نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=73767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سلام
    اطلاعات شناسنامه ای را دقیقا مطابق کارت ملی وارد میکنم وطبق نکات گفته شده. ولی باز هم با خطای “اطلاعات شناسنامه ای صحیح نیست” مواجه میشم. مبشه لطفا راهنمایی کنید

  2. اطلاعات شناسنامه ای را دقیقا مطابق کارت ملی وارد میکنم وطبق نکات گفته شده. ولی باز هم با خطای “اطلاعات شناسنامه ای صحیح نیست” مواجه میشم. مبشه لطفا راهنمایی کنید

  3. سلام و وقت بخیر
    داخل سایت ثبت اختراع عضو شدم پیامک هم اومد.
    اما تو مرحله ورود ب اکانت کاربری کد امنیتی رو قبول نمیکنه.
    ترکیبی از حروف فارسی با پس زمینه حروف انگلیسی میادش.
    تو حالات مختلف زدم با مرورگرای مختلف ولی نتونستم وارد بشم. راه حلی داره این مشکل؟

  4. ثبت نام انجام دادم. برایم کد شناسایی و نام کاربری و گذر واژه پیام شد ولی فرم اقرار نامه ای وجود ندارد که ان را به دفتر اسناد رسمی ببرم برای گواهی امضاء

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .