11
در صحن شورا صورت گرفت:

ارائه گزارش درآمد و هزینه شهرداری در خرداد ۱۴۰۱

  • کد خبر : 292518
  • 11 مرداد 1401 - 16:54
ارائه گزارش درآمد و هزینه شهرداری در خرداد ۱۴۰۱
خزانه دار شورا در جریان ارائه گزارش درآمد و هزینه خرداد ماه شهرداری تهران اظهار داشت: در ماه خرداد شهرداری تهران از محل درآمدی حدود پنج هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان وصولی داشته است این در شرایطی است که در بودجه 1401 وصول بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، حبیب کاشانی خزانه دار شورا در هشتاد و سومین جلسه، گزارش خود را در خصوص حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در خرداد ماه ۱۴۰۱ ارائه نمود.
کاشانی اعتبار مصوب شهرداری تهران را ۵۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: قرار بر این بوده که ۱۲ هزار میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان محقق شود اما فقط ۴۳ درصد از این میزان محقق شده است.

خزانه دار شورا اظهار داشت: تقاضا داریم شهرداری های مناطق در تحقق درآمدهای نقد و غیرنقد پیگیری جدی داشته باشند و آنان باید کمیته درآمد تشکیل دهند تا در تحقق درآمدها با مشکل مواجه نشویم.
کاشانی درخصوص وضعیت تحقق بودجه گفت: اعتبار ابلاغی در مجموع ۴۶ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان بوده است. حدود پنج هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان وصول شده که باید بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان وصول می شد.
و این درحالیست که شهردار تهران بر پیش بینی ۸۳ هزار میلیارد تومان تحقق درآمد تأکید داشته است،اما درآمدهای غیرنقدی قابل توجه نیست؛ منطقه ۱۲،۱۵،۱۹ و ۲۲ در این خصوص فعال بودند و مجموع درآمدهای آنها بالاتر بوده است.
خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: تخصیص اعتبار باید بر اساس درآمد باشد و این موضوع می تواند در سال های آینده برای شهرداری مشکل ایجاد کند.

البته در سه ماه ابتدایی با توجه به قرار گرفتن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این مدت، تحقق درآمد به این میزان طبیعی است.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: بودجه باید با آنچه در جلسه شورا مصوب شده است، سنجیده شود.
او در ادامه متذکر شد که سابقا میزان پیشرفت پروژه های عمرانی با حضور کمیسیون ها بررسی می شد و ما منتظر جدول این پروژه ها هستیم و امیدواریم این موضوع که در گذشته شکل گرفته بود، مجددا دنبال شود.
ابوالفضل فلاح معاون مالی شهرداری نیز اظهار داشت: در سنوات گذشته ثبت هزینه ها همیشه عقب بوده و درواقع نسبت به پرداخت با تاخیر صورت می گرفته است.
او درخوصص درآمد غیر نقد نیز افزود: پیش بینی می کنیم که درآمد غیر نقد تا شهریور به صورت ۵۰ درصد عملی خواهد شد و نسبت به سنوات گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=292518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .