14

از تعیین تکلیف حسابرسی سال ۱۴۰۰ تا تسریع در حسابرسی سال ۹۹

  • کد خبر : 274904
  • 02 دی 1399 - 16:28
از تعیین تکلیف حسابرسی سال ۱۴۰۰ تا تسریع در حسابرسی سال ۹۹
اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر تسریع در حسابرسی سال 99 شورای شهر و شهرداری تهران تاکید کردند.

به گزارش اخبار شورای شهر ،طرح “تعیین حسابرسان منتخب  شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۱۳۹۹  شورای اسلامی شهر تهران ، شهرداری و سازمان‎ها و شرکت‎های وابسته به آن توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

سید محمود میرلوحی در این خصوص متذکر شد:  سه ماه تا پایان سال ۱۳۹۹ وقت داریم  و سال ۱۴۰۰ سال پایان شورای پنجم است بنابراین حسابرسی سال ۹۹ باید هرچه سریعتر صورت بگیرد. درخواست دارم همه بخش‎ها برای این کار بسیج شوند تا بتوانیم گزارش حسابرسی سال ۹۹ را به صحن بیاوریم.

میرلوحی در ادامه از سایر اعضا خواست، برای حسابرسی سال ۱۴۰۰ اقدامات مقتضی صورت گیرد تا در فروردین ماه تعیین تکلیف شود.

سپس شهربانو امانی با طرح پرسشی گفت: آیا برگزاری مناقصه و انجام قرارداد با موسسات حسابرسی انحصاری ایجاد نمی‌کند؟

سید حسن رسولی در پاسخ امانی اظهار داشت: در بند ۸ و ماده ۸۰ قانون انعقاد قرارداد حسابرسی بر اساس قانون برعهده شورا است و شهرداری دستگاه مورد حسابرسی است.

او ادامه داد: سابقا یک نظام نامه‎ای تصویب شد که در آن دو نکته مدنظر بود. ابتدا اینکه حسابرسان دارای رتبه الف باشند و نیز مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار باشند.

سپس محمد سالاری متذکر شد که این طرح روال قانونی را سپری نکرده است. درحالی که در موارد مشابه فرایندی قانونی باید سپری شود.

مجید فراهانی نیز در پاسخ سالاری اظهار داشت: این طرح هر ساله اجرا شده است و کمیسیون برنامه و بودجه حسابرسان را بصورت سنواتی انتخاب می‎کرده و فرایند آن در نظام‎نامه هم آمده است.

در ادامه سید حسن رسولی پیشنهاد داد: در تبصره ۳ به جای دبیرخانه شورا، عبارت (رئیس یا خزانه‎دار شورا) اضافه شود.

این پیشنهاد بدون مخالف به رای گذاشته شد و با ۱۳ موافق به تصویب رسید.

سپس کلیات این طرح به رای گذاشته شد و با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید. منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=274904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .