2

اطلاعات درختان تهران ثبت می شود

  • کد خبر : 299910
  • 18 اسفند 1402 - 19:36
اطلاعات درختان تهران ثبت می شود
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب یک فوریت طرح ثبت درختان ارزشمند به عنوان میراث طبیعی شهر تهران، گفت: ۲ هزار و ۵۱۷ درخت ارزشمند با محیط بن بالای ٢٠٠سانتی متر در تهران وجود دارد که با مصوبه شورای شهر، ثبت میراث طبیعی می شوند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی پیرهادی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران درباره ثبت میراثی درختان ارزشمند تهران اظهار داشت: کل درختان ارزشمند تهران ۲ هزار و ۵۱۷ اصله درخت است که سه درخت از این تعداد بالای ۸۰۰ سانتی متر محیط بن دارد.

وی افزود: همچنین ۹ درخت بین ۶۰۰ تا ۷۹۹ سانتی متر، ۶۶ درخت بین ۴۰۰ تا ۵۹۹ سانتی متر و ۲  هزار و ۴۳۹ درخت بین ۲۰۰ تا ۳۹۹ سانتی متر هستند.

پیرهادی تاکید کرد: طی چند سال گذشته در حدود صدها هزار اصله درخت در تهران و اطراف آن کاشته شده که یکی از ارزشمند ترین اقدامات در حوزه محیط زیست بوده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در خصوص آن دغدغه داشتیم موضوع درختان ارزشمند شهر تهران است و طبق مکاتبه ای که شورا با سازمان بوستان ها داشت درخواست کرد تا اطلاعات درختان با بن ۲۰۰ سانتی متر به بالا را استخراج کنند .

پیرهادی، شناسایی، نگهداری و ثبت گونه های مختلف این اشجار ارزشمند و دیر زیست تهران را از نکات مهم در حوزه محیط زیست عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران مکلف شده تا حداکثر ظرف مدت ۲ ماه نسبت به شناسایی، تهیه شناسنامه درختان کهنسال، ایجاد بانک اطلاعات مکانی(GIS) با احتساب طول و عرض جغرافیایی، نوع و گونه درخت، تخمین سن، محیط بن، عوامل خطر ساز، وضعیت زیستی و بارگذاری سایر اطلاعات توصیفی (در سامانه نهال)، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران در این مصوبه موظف شده تا ظرف مدت ۶ ماه پس از تصویب طرح با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به مراحل ثبت درختان ارزشمند و دیر زیست شهر تهران اقدام کند؛ همچنین شهرداری در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقاء آگاهی شهروندان و در جهت نگهداری و صیانت از این درختان ملزم ارزشمند شده است نسبت به نصب و استقرار شناسنامه توصیفی بهمراه کیوآر کد و انجام آموزش به اقشار مختلف جامعه اقدامات لازم را انجام دهد.   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299910

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .