5

اعتراض امانی به ساخت خانه در تهران توسط چینی‌ها

  • کد خبر : 299692
  • 16 بهمن 1402 - 14:45
اعتراض امانی به ساخت خانه در تهران توسط چینی‌ها
عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به ساخت خانه در تهران توسط چینی‌ها اعتراض و تأکید کرد در بحث مسکن، همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند؛ زمین و مصالح ساختمانی و نیروی کار در داخل داریم و نیازی به خارج از کشور وجود ندارد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران با تبریک دهه فجر، پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و عرض تسلیت به خانواده یکی از مدیران شهرداری که به تازگی فوت شده است، گفت: خبری از قول آقای صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام شد که بازتاب زیادی داشت و عمده بازتاب‌ها اعتراضی و منفی بود. این اظهارات درباره ساخت مسکن در بافت فرسوده برخی مناطق تهران به عنوان طرح «کلید به کلید» بود. بر مبنای این طرح، ساخت مسکن توسط شرکت‌های چینی انجام می‌گیرد.
او ادامه داد: این موضوع را از این جهت تذکر می‌دهم که شعار شهرداری؛ عبارت «تهران، الگوی جهان اسلام است» و هم از طرفی مقام معظم رهبری در این باره فرمایشاتی دارند. ایشان می‌فرمایند که «در مسئله مسکن ما به خارج وابستگی نداریم. زمین‌اش، مصالح‌اش و طراحی‌اش مال خودمان است. بنابراین باید به مسئله مسکن رسید». این عین فرمایشات مقام معظم رهبری است. من عرضم این است که اگر ما در این دوره مدیریت شهری پذیرفتیم که از چین اتوبوس و واگن مترو بگیریم؛ از روی اضطرار و اکل میته بود. چون تولیدکنندگان داخلی توانایی تولید این تعداد اتوبوس را در این مدت کم ندارند و ما به دلیل مشکلاتی که مردم تهران درگیرش هستند؛ ناچاریم برای تولید انبو‌ه با چینی‌ها قرارداد ببندیم.
امانی افزود: اما درباره مسکن، هیچ‌گونه نیازی به سرمایه‌گذار خارجی نداریم. چون هم توان داخلی داریم و هم کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند. همانطور که گفتم مردم در بافت فرسوده منتظر‌ند سرمایه‌گذاری بیاید و برای‌شان خانه بسازد. اگر بناست شهرداری چنین کاری کند؛ حتماً باید از شورا مجوز بگیرد. این موضوع خلاف آن‌چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند و به شدت به شهرداری تهران تذکر می‌‌دهم که قدمی در این زمینه برندارد؛ مگر دلایل قانع‌کننده‌ای هم برای ما و هم برای افکار عمومی واقعاً داشته باشد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .