7

اعتراض شورای کار شرکت کنترل ترافیک به شهرداری:ممانعت از افزایش حقوق، غیرقانونی است

  • کد خبر : 291011
  • 27 اردیبهشت 1401 - 15:41
اعتراض شورای کار شرکت کنترل ترافیک به شهرداری:ممانعت از افزایش حقوق، غیرقانونی است
مطابق بخشنامه مزد سال 1401 مصوب شورای عالی کار ابلاغی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ از اول سال ۱۴۰۱ حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دائم یا موقت) مبلغ ۱۳۹۳۲۵۰ ریال (یک میلیون و سیصد و نود و سه هزار و دویست و پنجاه ریال) تعیین و همچنین از اول سال ۱۴۰۱ سایر سطوح مزدی نیز روزانه ۳۸ درصد مزد ثابت یا مزد مبنا (موضوع ماده ۳۶ قانون کار) به اضافه روزانه ۱۷۱۷۲۲ ریال به نسبت آخرین مزد در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

به گزارش عصرشهروند، با وجود مصوبه فوق، هیئت وزیران در مصوبه شماره ۲۱۴۸۷ مورخ ۱۵/۲/۱۴۰۱ وفق تبصره ۲ از بند ۳ رشد حقوق، مزایا و فوق العاده های کارکنان تابع قانون کار که در وزارتخانه ها و شرکت های دولتی مشغول به کار هستند را بر اساس تصویب نامه به میزان ده درصد (۱۰%) تعیین و ابلاغ نموده است.

تفکیک کارگران بخش دولتی و وزارتخانه ای از کارگران سایر نهادها و موسسات بخش خصوصی با هدف کاهش مزد ۳۸ درصدی مصوب شورای عالی کار، به میزان ۱۰ درصدی قانون نظام هماهنگ؛ مطابق تعاریفی که قانون کار از کارگر، کارفرما، کارگاه، حق السعی، طرح طبقه بندی مشاغل و کارگاه های مشمول طرح و … دارد اساساً خارج از حدود اختیارات دولت و فاقد وجاهت قانونی است.

علیرغم اینکه سازمان ها و نهادهای دولتی با اجرای مصوبه هیات وزیران بجای اعمال افزایش مصوب شورای عالی کار، عملا کاهش ۲۸ درصدی مزد کارکنان بخش دولتی را در دستور کار قرار داده اند، شهرداری تهران نیز که به دلیل ماهیت غیردولتی خود از شمول مصوبه غیرقانونی دولت خارج است اخیراً مانع از افزایش قانونی مذکور شده است.

شورای اسلامی کار شرکت کنترل ترافیک تهران، ضمن محکوم نمودن اقدام غیرقانونی دولت، ضمن دعوت مدیران شهرداری و شرکت کنترل ترافیک به قانونمندی و رعایت حقوق کارکنان زحمتکش، انتظار دارد تا احکام افزایش ۳۸ درصدی مصوب شورای عالی کار در اسرع وقت اعمال و پرداخت های قانونی بر این مبنا صورت گیرد

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=291011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .