27

افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو طی تیر ماه

  • کد خبر : 296939
  • 21 خرداد 1402 - 9:25
افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو طی تیر ماه
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: افتتاحیه‌های جدید شبکه مترو پایتخت در تیر ماه محقق خواهد شد.

به گزارش عصرشهروند، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: پس از افتتاح ایستگاه علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط ۴ مترو که اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت، بخش دیگری از رفع نواقص موجود و افتتاحیه‌های جدید شبکه مترو پایتخت در تیر ماه محقق خواهد شد.

وی افزود: در خط ۳ مترو، پست برقRIC ایستگاه سهروردی (پست برق انتقال نیرو به ریل سوم) و همچنین سیستم زهکش ایستگاه شهید صیاد شیرازی برای پایین آوردن سطح آب‌های زیرزمینی راه‌اندازی خواهد شد. از سوی دیگر هواکش میان تونلی بین ایستگاه‌های امام علی (ع) و تئاترشهر به همراه سیستم تهویهRS ایستگاه عبدل‌آباد نیز در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. هزینه عملیات ساختمانی و تجهیزاتی این پروژه‌ها که مربوط به رفع نواقص خط مذکور می‌شود، در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت مترو در مورد افتتاح نخستین پست برق مستقل خط ۶ گفت: در خط ۶ نیز پست برق جنوبی (کیانشهر) به ظرفیت ۵۰ مگاوات که در واقع پیش نیاز راه‌اندازی ایستگاه‌های باقی‌مانده قطعه شمالی این خط است، بزودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. ارزش سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این پست بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان بوده و بیش از ۷۰ درصد تجهیزات استفاده شده در آن از محصولات داخلی است.

هرمزی در بخش پایانی صحبت‌های خود به افتتاح ورودی سوم ایستگاه بریانک اشاره کرد و افزود: در خط ۷ ورودی سوم ایستگاه بریانک به روی مردم گشوده می‌شود. ایستگاه بریانک در بزرگراه شهید نواب صفوی و در مرز مناطق ۱۰ و ۱۱ واقع شده است که امکان دسترسی مسافران شبکه مترو به خیابان‌های محله بریانک، پل قزوین و بزرگراه نواب را فراهم می‌سازد. ورودی دوم ایستگاه بریانک (ورودی غربی) در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر ورودی جنوبی این ایستگاه که ابتدای خیابان گلبن (پل قزوین) قراردارد، مراحل نهایی آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارد تا ماه آینده برای مسافرگیری راه‌اندازی شود. ارزش ریالی این ورودی ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده که به ۴ دستگاه آسانسور ۱۶ نفره نیز مجهز می‌باشد.

این در حالی است که از مرداد ماه سال جاری و به تناوب تا پایان امسال، ۱۲ ایستگاه جدید به مرحله بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا سال ۱۴۰۲ یکی از سال‌های شاخص در زمینه افتتاح ایستگاه‌های مترو و رفع نواقص موجود تلقی شود.   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=296939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .