20

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و کارمندان در سال ۹۸

  • کد خبر : 43891
  • 15 اسفند 1397 - 17:27
افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و کارمندان در سال ۹۸

جزییات درصد و لینک دسترسی به فیش افزایش حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش، شرکت نفت، ارتش، کارکنان فولاد، بازنشستگان کشوری و بیمه روستایی و عشایر، در این گفتار ارائه شده است. هر گونه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۹۸، مشروط به تایید مواد لایحه بودجه کل کشور در شورای نگهبان و ابلاغ به دولت و اعمال درصدها توسط سازمان برنامه و بودجه است.

این گزارش با تیتر  ” افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال ۹۸ ” در روزهای آینده مجددا به روز رسانی می شود

جزییات درصد و لینک دسترسی به فیش افزایش حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش، شرکت نفت، ارتش، کارکنان فولاد، بازنشستگان کشوری و بیمه روستایی و عشایر، در این گفتار ارائه شده است. هر گونه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۹۸، مشروط به تایید مواد لایحه بودجه کل کشور در شورای نگهبان و ابلاغ به دولت و اعمال درصدها توسط سازمان برنامه و بودجه است.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : همه چیز درباره افزایش حقوق ۹۸ کارگران، بازنشستگان و فرهنگیان

افزایش حقوق کارمندان و افزایش حقوق بازنشستگان و لایحه بودجه ۹۸

اول آبان ماه ۹۸ ، لایحه بودجه سال نود و هشت برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی آماده شد. رویکرد اصلی بودجه ۹۸ در نامه روحانی، حفظ ثبات اقتصادی، مهار تورم و صیانت از تولید و اشتغال، مقابله فعالانه با تحریم ها و تامین معیشت مردم اعلام شد.

در مقدمه لایحه بودجه، به صراحت ذکر شده بود که دولت در سال ۹۸، با دشواری در تامین ارز برای تامین کالای اساسی و حفظ اشتغال و امنیت غذایی مردم روبروست. پس، هدف اول بودجه، مقابله با تحریم ها است. اما هفته های پایانی اسفند ۹۷، عبور گوشت از کیلویی ۱۲۰ هزار تومان و پراید از مرز ۵۰ میلیون تومان نشان داد که تحریم داخلی، بد تر از تحریم خارجی است.

بندهای مربوط به افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

تبصره  ۱۲ بودجه، مرتبط با این موضوع است. هر افزایش یا کاهشی در حقوق کارمندان، بازنشستگان کشوری و لشکری و قضات، در این بخش صورت می گیرد. نکاتی را توجه کنید:

  • پاداش پایان خدمت کارکنان دولت و مدیران و مقامات، ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا است و مطابق با موضوع ماده هفتاد و شش قانون مدیریت خدمات کشوری محاسبه می شود. سقف کارکرد، ۳۰ سال است و اضافه پرداخت، ممنوع است.
  • دولت مجاز است نسبت به افزایش دستمزد کسانی که دریافتی ماهانه کم تر از ۲۰ میلیون ریال دارند، و هم چنین افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، اقدام کند. (این رقم در مجلس، به ۲۵ میلیون ریال افزایش یافت).
  • بازنشستگانی که یارانه آن ها در سال ۹۸ حذف شده است، می توانند به اداره کار و رفاه استان مراجعه و استانداری، بایستی ظرف یک ماه، موضوع را بررسی کند.
  • ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۸ از محل افزایش قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی ها، اختصاص می یابد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره معافیت سربازی سال ۹۸

حقوق بازنشستگان زیر ۲۵ میلیون ریال

۱۱  اسفند ۹۷، نماینده مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره دوازده بند ج بخش هزینه ای لایحه بودجه سال  نود و هشت کل کشور، با اکثریت آرا، از دولت خواستند تا حقوق بازنشستگانی که زیر ۲.۵ میلیون تومان در ماه دریافت می کنند را افزایش دهد. اولویت افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۸، با بازنشستگان کشوری، بازنشستگان تحت صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است که زیر ۲۵ میلیون ریال دریافتی ماهانه دارند.

توجه کنید که طبق مصوبه مجلس، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، موظف هستند که افزایش پرداخت حقوق بازنشستگان تحت امر خود را در فیش های حقوقی نامبردگان از ۱/۰۱/۱۳۹۸ اعمال و عملیاتی کنند.

افزایش حقوق بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸

افزایش حقوق بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان وزارت اموزش و پرورش از طریق سامانه فیش حقوق فرهنگیان در این نشانی قابل  مشاهده خواهد بود. سایت مشاهده فیش حقوق بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این لینک در دسترس است. برای دسترسی به فیش حقوق بازنشستگی خود، بایستی شماره دفتر کل، شماره ملی، شماره حساب را داشته باشید. عیدی بازنشستگان و حقوق بهمن ماه، اواخر بهمن ۹۷  پرداخت شد.

افزایش حقوق بازنشستگان شرکت نفت در سال ۹۸

افزایش حقوق بازنشستگان شرکت نفت در سال ۹۸

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران از طریق سایت صورتحساب مستمری بگیران در این نشانی در دسترس است. برای مشاهده مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان شرکت نفت در سال ۹۸، شماره شناسایی، شماره حساب و سال و ماه را وارد سامانه کنید. اگر درصد و میزان افزایش حقوق بازنشستگان وزارت نفت در سال نود و هشت، در فیش حقوقی فروردین ۹۸ شما اعمال نشده  است، با معاونت ملی وزارت نفت تماس  بگیرید. برای کسب اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه کنید.

افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در سال ۹۸

افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در سال ۹۸

جزییات میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح در سال نود و هشت، از طریق سامانه  فیش حقوقی مندرج در سایت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، در دسترس است. برای مشاهده مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان ارتش و سپاه، به سایت ساتا مراجعه کنید که در این نشانی در دسترس خواهد بود. در این سامانه، به منظور مشاهده فیش حقوقی و مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در سال ۹۸،  بایستی شماره پرسنلی و ماه و سال را انتخاب کنید.

افزایش حقوق بازنشستگان صندوق فولاد در سال ۹۸

افزایش حقوق بازنشستگان صندوق فولاد در سال ۹۸

اطلاعات مربوط به درصد افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی فولاد کشور، در  سایت این مجموعه در این نشانی در دسترس است. در سامانه جامع مستمری بگیران صندوق فولاد، به منظور مشاهده فیش و حکم حقوقی، بایستی شماره کشوری یا شماره پرسنلی و شماره حساب دستمزد را در این سامانه  وارد کنید.

اگر با عدم اعمال افزایش  حقوق بازنشستگان صندوق فولاد در سال ۹۸ مواجه شدید، مراتب را به صندوق بازنشستگی فولاد، اطلاع دهید. تا ۱۵ اسفند ۹۷، دستمزد و عیدی بازنشستگاه فولاد پرداخت نشده بود اما در جلسه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با رییس صندوق بازنشستگی فولاد، مقرر شد که حقوق بازنشستگان فولاد در سال ۹۸، مثل بازنشستگان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح، منظم پرداخت شود. اگر شکایتی دارید، به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشانی، گزارش کنید.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری سال ۹۸

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۸، طبق جداولی که در لایحه بودجه نود و هشت کل کشور از دولت به مجلس ارائه شد، اعمال می شود. افزایش حقوق بازنشستگان کشوری سال نود و هشت، از اول فروردین ماه، عملیاتی می شود و حداقل ۲۰ درصد بیش تر از دستمزد سال ۹۷ است.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری سال ۹۸

(سامانه فیش حقوق صندوق بازنشستگی کشوری. فیش حقوقی برای  دستگاه های که دستمزد بازنشسته آن ها از طریق این صندوق پرداخت می شود، قابل رویت است. داشتن شماره ملی و شماره حساب، الزامی است)

صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از هفده صندوق بیمه ای استکه خدمات مختلف بیمه  ای مثل بازنشستگی، ار کار افتادگی و مزایای بازماندگان را ارائه می کند. صندوق بازنشستگی  کشوری، بیش از ۱ میلیون مستمری بگیر دارد که یک سوم کل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و یک سیزدهم بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی است.

فرق صندوق بازنشستگی کشوری با تامین اجتماعی

این سوال متداول بسیاری از مخاطبان سایت عصر شهروند است. توجه کنید که تفاوت اصلی بیمه پردازی و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با صندوق بازنشستگی کشوری، به سهم بیمه شده و سهم کارفرما مرتبط است.

سازمان تامین اجتماعی

  • سهم بیمه شده: ۷ درصد
  • سهم کارفرما: ۲۰ درصد
  • سهم دولت: ۳ درصد

بازنشستگی کشوری

  • سهم بیمه شده: ۹ درصد
  • سهم کارفرما: ۱۲.۵ درصد
  • سهم دولت: تامین کسری

تامین اجتماعی نیروهای مسلح

  • سهم بیمه شده: ۹ درصد
  • سهم کارفرما: ۱۲.۵ درصد

کارکنان فولاد

  • سهم بیمه شده: ۱۰ درصد
  • سهم کارفرما: ۲۰ درصد

یکی از موارد مهم که باعث تفاوت در بیمه پردازی و بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری به نسبت سازمان تامین اجتماعی می شود، ضریب پشتیبانی است. ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی در سال ۹۶، حدود شش و برای صندوق بازنشستگی کشوری، حدود یک بوده است.

در صندوق بازنشستگی کشوری، صرفا مزایای خاصی که مشمول کسر حق بیمه است، محاسبه شده و در تعیین حقوق ماهانه بازنشستگی، لحاظ می شود. در صورتی که در سازمان تامین اجتماعی، کلیه مزایای دریافتی که مشمول کسر حق بیمه است، لحاظ شده و به همین نسبت، بازنشستگی تامین اجتماعی از بازنشستگی کشوری، متفاوت است. حقوق بازنشستگی در صندوق بازنشستگی، سقف پرداخت ندارد. حق بیمه سهم بیمه  پرداز در صندوق بازنشستگی کشوری، ۲ درصد از حق بیمه سهم بیمه پرداز  در سازمان تامین اجتماعی (۷ درصد) بیش تر است.

در صندوق بازنشستگی، هر گونه افزایش دستمزد  ماه نخست، به حساب صندوق بازنشستگی واریز می شود در حالیکه چنین رویه ای در سازمان تامین اجتماعی حاکم نیست. فرق دیگری صندوق بازنشستگی کشوری با تامین اجتماعی آن است که اگر شما در چند کارگاه مشغول به کار باشید، تا سقف سال مربوطه، حق بیمه پرداخت کرده و از مزایای آن بهره مند خواهید شد. چنین چیزی در صندوق بازنشستگی کشوری، تعریف ندارد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۸

(سامانه فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۸)

افزایش حقوق بازنشستگان بیمه روستانی ۹۸

افزایش حقوق بازنشستگان بیمه روستانی ۹۸

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۳۱ استان کشور در سال ۹۸، در این سایت به روز رسانی می شود. جدول سطوح درآمدی سال نود و هفت در این نشانی در دسترس است. اگر بازنشسته بیمه روستایی هستید و با سوالی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگی شما از فروردین نود و هشت، مواجه شدید، با سامانه ۸۴۶۸۰۰۰۰ تماس بگیرید.

بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تنها بیمه کشور برای این عزیزان است که سهم بیمه شده  کم و سهم دولت خوبی برای بیمه پرداز دارد و خدمات از کارافتادگی و بازنشستگی را در اختیار بیمه شده قرارمی دهد. مزایای خاصی بیمه  روستایی برای بیمه شده دارد که معیار شاخص این بیمه با دیگر بیمه های کشور است.

در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، برای از کار افتادگی کلی و بازماندگان، بین ۱ تا ۲۰ سال سابقه بیمه، ۲۰ روز حقوق در نظر گرفته شده است. این صندوق، متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. حق بیمه روستایی، یک شش حق بیمه  تامین اجتماعی  (۵ درصد) است.

آنچه باید درباره افزایش حقوق بازنشستگان بدانیم

  • سقف پرداخت حق بیمه  و حقوق بازنشستگی ، ۷ برابر حداقل حقوق است. بیش از آن، مجاز نیست. یعنی شما نمی توانید ۷ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی  کار در سال ۹۸ (فروردین ۹۸ اعلام می شود)، بیمه پردازی ماهانه داشته باشید و انتظار داشته باشید که بر  اساس آن، حقوق بازنشستگی شما در سال ۹۸ و پس از آن، محاسبه و پرداخت شود.
  • حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶، ۱۹.۵ درصد در سال نود و هفت افزایش یافت. این رقم برای سال ۹۸، بیش از ۲۰ درصد است. حقوق بازنشستگان سایر سطوح مزدی نیز طبق ماده نود و شش قانون تامین اجتماعی و پیشنهاد مدیرعامل آن در سال ۹۸، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد و پس از تصویب در هیات دولت، اجرایی خواهد شد.
  • توجه داشته باشید که دستمزد ملاک محاسبه مبلغ مستمری بگیران، میانگین دستمزد  دریافتی آن ها در ۲۴ ماه اخیر است که بر اساس آن، حق بیمه پرداخت کرده اند. طبق ماده ۸۲ برنامه ششم توسعه، اگر محاسبه حقوق بازنشستگی شما به جای ۲ سال آخر، با ملاک ۵ سال آخر بود، مراتب را می توانید از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنید. این رویه برا سال ۹۸ نیز حکمفرماست.
  • محاسبه مستمری، بر اساس بیست و دو روز است و اگر این مبلغ، از حداقل دستمزد سال کمتر باشد، بر اساس ماده یک صد و یازده قانون تامین اجتماعی، تا سقف حداقل دستمزدی که شورای عالی  کار  در آن سال  تصویب  کرده است، ترمیم شده و پرداخت می شود.
  • اگر افزایش حقوق شما در سال ۹۸، به صورت غیر متعارف  به نسبت سال های ما قبل باشد و در شرف بازنشستگی قرار داشته باشید، میانگین ۵  سال آخر دستمزد  ، محاسبه می شود. مرجع هر اعتراضی، دیوان عدالت اداری خواهد بود.
  • بعضی از افرادی که در شرف بازنشستگی هستند، سوال می کنند که بازنشستگی در نیمه اول سال بهتر است یا نیمه دوم سال. باید توجه کنید که چون معیار محاسبه مستمری بازنشستگی، میانگین دستمزد ۲۴ ماه آخر است، لذا برای شما فرقی نمی کند که نیمه اول سال بازنشسته شوید یا نیمه دوم سال. پس اگر قصد بازنشستگی دارید، سعی کنید به ماه های آخر سال نزدیک شوید که دستمزد  به نسبت بیشتری دریافت می کنید. اما این تفاوت، چشمگیر نیست.
  • در سال ۹۷، افزایش دستمزد ها در اردیبهشت اعمال شد و ما به التفاوت فروردین ۹۷ هم با دستمزد خرداد پرداخت شد. اگر در سال  ۹۸ هم تعیین معیار حداقل دستمزد سال ۹۸ در شورای عالی کار به فروردین ۹۸ بکشد، همین رویه برقرار است.
  • اگر شما در سال ۹۸ بازنشسته می شوید و سوابق بیمه ای شعبه در ۳۱ استان کشور پراکنده  است، فرم جمع آوری سابقه را از شعبه ای که اکنون بیمه  پرداخت می کنید، دریافت و تکمیل فرمایید.
  • اگر شما  بیش تر از۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، تا سقف سی  و پنج سال، حقوق بازنشستگی شما بر اساس میانگین دستمزد  ۲ سال آخر، محاسبه و پرداخت می شود.
  • اگر شما در سال نود و هشت، بازنشسته می شوید، می توانید در شرکت های خصوصی مشغول به کار شده و از کلیه مزایایی که قانون کار  تعیین کرده است، بهره مند شوید. اما حق عائله مندی بر  اساس ماده هشتاد و شش و هشتاد و هفت قانون تامین اجتماعی، به شما پرداخت نخواهد شد.
  • تعیین حقوق بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی که ۱۳ میلیون بیمه شده و بیش از ۳ میلیون بازنشسته و مستمری بگیر دارد، بر اساس دریافتی ۲ سال آخر است و سقف ۷ برابر حداقل دستمزد سال مربوطه نیز در نظر گرفته  می شود.
  • مزایایی که شما در طول ماه و سال دریافت کرده اید و مشمول کسر حق بیمه است، تاثیر مثبت در حقوق بازنشستگی و افزایش آن در سال ۹۸ خواهد داشت.
  • اگر در مناطق روستایی ۳۱ استان کشور هستید یا از عشایر دلاور هستید، حتما عضو صندوق بیمه روستایی و عشایر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال نود و هشت شده و با حق بیمه ۵ درصد، خود و خانواده خود را تحت پوشش بیمه قرار دهید. سطوح درآمدی، از نیم میلیون تومان تا پنج میلیون تومان، متفاوت بوده و امکان پرداخت حق بیمه ماهانه زیر ۱۰۰ هزار تومان نیز وجود دارد.

همشهری گرامی

جزییات رسمی افزایش حقوق بازنشستگان و هم چنین افزایش حقوق مستمری بگیران و کارمندان کشوری و لشکری در سال ۹۸، در فیش حقوقی فروردین ۹۸ اعمال خواهد شد. لذا، بایستی تا آن زمان صبر کرد تا هم، جزییات حداقل دستمزد سال ۹۸ در شورای عالی کار  تصویب شود، هم لایحه بودجه ۹۸ توسط شورای نگهبان، کامل، تصویب و به دولت از طریق مجلس ابلاغ شود و سازمان برنامه و بودجه، درصد قطعی افزایش را مشخص و اعمال کند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=43891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. سال-بازنشستگی۶۴-سال-لیسانس-میتوان-حقوق-۸۷-مرا-حال-تعین-کنید

  2. اشتبا-شدسالجدید-است-ببخشید-ممنونم

  3. با سلام بنده با۱۷سال خدمت درارتش باسه پنجم حقوق ومزایا که به صورت مستمری ماهانه به حساب همسروسه فرزندم واریزمیشودولی خودم ازتمام خدمات بیمه ای محروم شدم سوالم این است چرابعداز۱۷سال خدمت پاداش پایان خدمت حتی ناچیز به بنده تعلق نگرفت من که جوانیم درخدمت ارتش بوده الان بدون سرمایه کارچه جورخرج وامورات زندگی همسروسه فرزند مدرسه ایم رادربیاورم؟

  4. با این اوضاع ومشکل تحریم ونابسامانی های داخلی اگر ۱۰میلیون هم به حقوقها اضافه شود وضعیت معیشتی روز بروز بدتر میشود وتنهاراه حل اول بریدن دست دزدان واختلاسگران و باندهای مافیایی .دوم اشتی با تمام دنیا ودوری از جنگ و خشونت .سوم دستگیری واعدام دانه درشتها ومفسدان اقتصادی که البته هرگز این اتفاق نخواهدافتاد و باید خود ملت فکری اساسی وانقلابی بکنند واین راه بهترین راه وحتما اتفاق می افتد..

  5. حال که دولت همه را ملزم به اجرای قوانین میکند،بگوید که دولت در مورد افزایش دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۸ چه تصمیم اجرایی گرفته

  6. سلام وقتی شماره دفتر کل وکد ملی وارد میشود اون شماره رمز که میخواد هر چه وارد میکنیم به فارسی نوشته میشه وسیستم قبول نمی کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .