22

جزییات کامل افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان در سال ۹۸

  • کد خبر : 63936
  • 22 اردیبهشت 1398 - 10:29
جزییات کامل افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان در سال ۹۸

افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان در سال ۹۸ ضریب و افزایش حقوق فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش در سال نود و هشت، پنجم اردیبهشت ۹۸ اعلام شد. طبق بخشنامه تعیین ضریب حقوق کارمندان بزرگ ترین وزارت خانه ایران، از این پس، افزایش حقوق فرهنگیان تابعی از قانون مدیریت خدمات کشوری است. طبق این بخشنامه که […]

افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان در سال ۹۸

ضریب و افزایش حقوق فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش در سال نود و هشت، پنجم اردیبهشت ۹۸ اعلام شد. طبق بخشنامه تعیین ضریب حقوق کارمندان بزرگ ترین وزارت خانه ایران، از این پس، افزایش حقوق فرهنگیان تابعی از قانون مدیریت خدمات کشوری است. طبق این بخشنامه که جزییات کامل آن را در ادامه می‌خوانید: ضریب حقوق، حداقل حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ و حداکثر حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ ارائه شده است.

حتما ببینید: جزییات آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸

ضریب حقوق سال ۹۸ فرهنگیان

ضریب حقوق فرهنگیان در سال ۹۸، مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری است و به میزان ۲.۱۲۰ و ضریب حقوق مسئولان این وزارت خانه که مشمول ماده هفتاد و یک قانون مدیریت خدمات کشوری هستند با ضریب ۲ محاسبه می شود.

طبق ماده هفتاد و یک قانون مدیریت خدمات کشوری، امتیاز شغلی  مقامات آموزش و پرورش با امتیاز ۱۴۰۰۰ محاسبه می شود.

حداقل و حداکثر حقوق معلمان و فرهنگیان سال ۹۸

حداقل حقوق فرهنگیان و مزایای مستمر فرهنگیان در سال ۹۸ مطابق با ماده هفتاد و شش قانون مدیریت خدمات کشوری، ماهانه ۱۵  میلیون و ۶۳۰ هزار ریال است. حداکثر حقوق فرهنگیان در سال  ۹۸، معادل ۱۰۹ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال است که ۷ برابر حداقل حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ است.

کسر تفاوت تطبیقی

نکته ای که در بخشنامه افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ به آن اشاره شده است، عدم کسر تفاوت تطبیقی درج شده در احکام حقوقی فرهنگیان ناشی از افزیش ریالی دستمزد ماهانه است و این تفاوت، در حکم حقوقی ماهانه فرهنگیان ، بدون تغییر باقی می ماند. استناد این موضوع، بند الف تبصره دوازده قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور است که اسفند ماه از طرف مجلس به دولت پس از تایید شورای نگهبان، ابلاغ شد.

بند الف  تبصره ۱۲ قانون بودجه کل  کشور سال  نود و هشت می گوید: افزایش حقوق گروه های مختلف حقوق  بگیر از قبیل هیات  علمی، کارکنان کشوری و لشکری وقضات به طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می گیر و به نجوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، «بدون تغییر باقی بماند».

حداقل و حداکثر حقوق فرهنگیان سال ۹۸

ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری

این ماده مهم می گوید:

در دستگاه هایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستند (مثل آموزش و پرورش)، کلیه مبانی پرداخت خارج از ضوابط و مقررات این فصل، به استثنا پرداخت های قانونی که در زمان بازنشسته  شدن یا از کار افتادگی یا فوت پرداخت می شود و هم چنین برنامه کمک های رفاهی که به عنوان یارانه مستقیم در ازای خدمات نظیر سرویس رفت و آمد، سلف  سرویس و مهد کودک و یا سایر  موارد پرداخت می شود، با اجرا این قانون، لغو می شود.

اگر، با اجرا این فصل، حقوق ثابت و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی هر یک از کارمندان که به موجب قوانین و مقررات قبلی دریاقت می نمودند، کاهش یابد، تا میزان دریافتی قبلی، تفاوت تطبیق دریافت خواهند کرد و این تفاوت تطبیق، ضمن درج در حکم حقوقی با ارتقاهای بعدی، مستهلک می  شود. این تفاوت تطبیق، در محاسبه حقوق بازنشستگی یا وظیفه  نیز منظور می شود.

طبق ماده ۷۹ قانون مدیریت خدمات کشوری، این تفاوت تطبیق، بایستی در فیش حقوق کارمندان درج شود که آموزش و پرورش این را در فیش حقوقی فرهنگیان در سال  ۹۸ لحاظ می کند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره بودجه سال  ۹۸

ضرایب سنوات خدمت فرهنگیان در سال ۹۸

طبق بخشنامه اردیبهشت ۹۸ وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش  حقوق فرهنگیان در سال جاری، کلیه امتیازات مربوط به سنوات خدماتی و تجربه و خدمات مربوط به دوره های آموزشی و سوابق خدمات در مشاغل مدیریتی و سرپرستی فرهنگیان ، با توجه به جدول شماره ۳ و تبصره ۱ بند ۶ دستورالعمل ۲۱/ ۰۲/ ۱۳۸۸ معاونت توسعه مدیریت رییس جمهور محاسبه شده و از ۱/۰۱/۱۳۹۸ اجرایی می شود و محاسبه خواهد شد.

ضرایب سنوات خدمت فرهنگیان در سال ۹۸ افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان

(جزییات کامل بخشنامه های دولت در سال های اخیر را به صورت pdf‌ در سایت سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این نشانی بدست آورید)

حداکثر امتیاز سنوات خدمت فرهنگیان

در تبصره سوم بند شش فصل دوم دستورالعمل معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، ماکزیمم امتیاز قابل احتساب برای سنوات خدمت، ۳۰ سال کار است.

میزان کمک هزینه فوت فرهنگیان در سال ۹۸

میزان کمک هزینه فوت فرهنگیان در سال نود و هشت، مبلغ ۱۳ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال خواهد بود.

میزان کمک هزینه ازدواج فرهنگیان در سال ۹۸

طبق ماده هفتاد و چهار قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۹۲، کمک هزینه ازدواج فرهنگیان در سال نود و هشت، ۱۳ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال خواهد بود.

حق عائله مندی فرهنگیان در سال  ۹۸

حق عائله  مندی فرهنگیان در  سال ۹۸، ۱  میلیون و ۷۱۷ هزار ریال و کمک هزینه حق اولاد فرهنگیان ، ۴۴۵ هزار و ۲۰۰ ریال به ازای هر فرزند است.

فوق العاده ماموریت فرهنگیان در سال ۹۸

طبق بخشنامه اردیبهشت نود و هشت وزارت آموزش و پرورش، فوق العاده ماموریت فرهنگیان در داخل کشور، بر اساس ماده سیزده ضوابط  اجرایی قانون بودجه سال  ۹۸ محاسبه می شود که در  راستای موضوع بند ث ماده سی و نه قانون استخدام کشوری است.

حتما بخوانید : حداقل حقوق ۹۸ ؛ سنوات و بیمه کارگران در سال ۹۸ چقدر است ؟

ماده ۱۳  ضوابط اجرایی قانون برنامه بودجه سال  ۹۸

فوق العاده ماموریت روزانه داخل کشور به کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این تصویب نامه که به عنوان مامور برای انجام وظیفه  موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام  می شوند و ناچار به توقف شبانه هستند، تا میزان حداقل حقوق و مزایا در مورد مشمولین این تصویب نامه به ماخذ یک بیستم و نسبت به مازاد به ماخذ یک پنجاهم در سقف اعتبار مصوب دستگاه، قابل پرداخت می باشد.

فوق العاده ماموریت فرهنگیان در سال ۹۸

(تصویری از تصویب نامه هیات وزیران مربوط به ضوابط  اجرایی قانون بودجه ۹۸ مورخ ۳۱ فروردین ماه ۹۸)

سایر موارد، مطابق آیین نامه فوق العاده  روزانه موضوع بند ث  ماده  ۳۹ قانون استخدام کشوری و اصلاحات بعدی  خواهد بود. در صورت عدم توقف شبانه، تنها ۵۰ درصد از میزان مندرج در بند یاد شده، قابل پرداخت است.

درباره ما به  التفاوت حقوق و مزایای کم تر از ۴۴۰ هزار تومان

اگر مبلغ ناشی از ما به التفاوت افزایش حقوق و مزایای مستمر فرهنگیان پس از اعمال ضریب حقوق این بخشنامه، کم تر از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال شد، بعد از تبدیل به امتیاز به ماخذ سال جاری، در ردیفی به نام «تفاوت تطبیقی بند ی تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۸» در حکم کارگزینی درج و مشمول افزایش حقوق سال های آتی می شود.

این امتیاز، در محاسبه کلیه اقلام پرداختی که حقوق ثابت، مبنای محاسبه آن ها خواهد بود اعم از افزایش ساعت کار،  فوق العاده ویژه و پاداش پایان خدمت، درج می شود و نگرانی نباید داشته باشید.

بند ی تبصره  ۱۲ قانون بودجه ۹۸

طبق بند ی تبصره ۱۲  قانون بودجه ۹۸، افزایش حقوق  گروه های حقوق بگیر از قبیل هیات های علمی، قضات، کارکنان  کشوری ولشکری و بازنشستگان آن ها، شاغل در کلیه دستگاه های  اجرایی  موضوع  ماده۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و هم چنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و بازنشستگان آن  ها، به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و حکم حقوق، بدون تغیر باقی بماند، از ابتدای سال ۹۸، حقوق یا عناوین مشابه مشمولین این بند، به میزان ماهانه ۴ میلیون ریال  افزایش  می یابد.

حداکثر امتیاز سنوات خدمت فرهنگیان افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان

علاوه بر این افزایش، ضریب ریالی سالانه مشمول این بند، نسبت به سال ۱۳۹۷ به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد.

طبق بند ک، کلیه پرداخت هایی که مشابه حقوق و دستمزد هستند مثل حق التدرس، حق الزحمه، شرکتی، ساعتی، حق نظارت و پاداش شوراهای حل اختلاف، هزینه اجتناب ناپذیر است و باید به صورت ماهانه پرداخت شود.

تفاوت جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۷

توجه داشته باشید که مبلغ ناشی از اعمال ضریب تعدیل نود و هفت موضوع بند هفت تصویب نامه مورخ  ۱۶/ ۰۲/ ۱۳۹۷ در آخرین حکم کارگزینی سال نود و هفت کارکنان، به امتیاز تبدیل و به ماخذ ضریب ۱۷۹۷ سال ۹۷ با اعمال ضریب سال  ۹۸ در حکم  کارگزینی در ردیفی به نام تفاوت جزء ۱ بند الف تبصره دوازده قانون بودجه سال نود و هفت کل  کشور، درج می شود.

در این ردیف نیز، که مشمول افزایش حقوق سال های بعدی می شود، هر اقلامی  که پرداخت آن ها،  بر  اساس حقوق ثابت است، نظیر اضافه کار، فوق العاده ویژه و پاداش خدمت، مشمول و محاسبه می شود.

مثال برای نحوه محاسبه افزایش حقوق معلمان

شما مدرک کارشناسی  ارشد دارید و در پستی با سمت کارشناس مسئول، مشغول فعالیت هستید. ۱۸ سال هم سابقه  خدمت در آموزش  و پرورپش دارید. طبقه  شغلی شما، ۱۲ و رتبه شغلی خبره و با ضریب ۱۸۸۱ ریال  با در نظر گرفتن ضریب تعدیل، حقوق ثابت  و مزایای مشمول کسور به شرح  زیر است:

ابتدا، ضریب تعدیل ۹۸ از ۹۷ کسور میشود یعنی: ۸۴=۱۷۹۷-۱۸۸۱

اکنون این تفاوت ضریب تعدیل که ۸۴ ریال است را در ۱۶۱۱۰ امتیاز ضرب می  کنیم و ۱۳۵۳۲۵۰ می شود.

با تقسیم ۱۳۵۳۲۴۰ که حقوق ثابت و مزایای مشمول  کسور سال ۱۳۹۷ است بر ۱۷۹۷، امتیاز شما محاسبه می شود. یعنی ۱۳۵۳۲۴۰ تقسیم بر ۱۷۹۷ که ۷۵۳ امتیاز می شود.

حال با ضرب این عدد (۷۵۳) در ۲۱۲۰ که بر اساس تفاوت جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال نود و هشت است، به عدد ۱ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۳۶۰  می رسیم.

امتیاز ۱۶۱۱۰ از تجمیع موارد زیر بدست آمد:

  • جمع امتیاز ایثارگری با سختی کار
  • جمع امتیاز حق شعل ضرب در ۵۶۵۰
  • امتیاز حق شغل ضرب در ۴۰۳۶
  • امتیاز حق مدیریت ضرب در ۹۰۰
  • امتیاز فوق العاده  شغل ضرب  در ۳۰۰
  • امتیاز فوق العاده ویژه ضرب در ۳۵۲۴

همراهان گرامی

اگر در محاسبه افزایش حقوق و مزایا و سنوات و اضافه کار و ماموریت و فوق العاده ویژه خود در سال ۹۸، با ابهامی روبرو هستید،‌ مراتب را به اطلاع معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این لینک  برسانید. شماره  تلفن ۸۲۲۸۲۲۰۹ برای پاسخگویی به سوالات و شکایات فرهنگیان عزیز در دسترس است. «عصر شهروند» مسئولیتی در پاسخگویی به سوالات مالی و محاسبات شغلی و مزایای معلمان و فرهنگیان گرامی ندارد.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=63936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام و خسته نباشید حقوق منیک میلیون و چهار صد هزار تومان با ۱۶ سال سابقه کار در نفت هست مگه قرار نبود افزایش حداقل ۴۰۰ هزار تومن باشه ولی متاسفانه فقط۲۹۰ هزار تومن افزایش داشته کجای این مصوبه مجلس رعایت شده تو این وزارت نفت خراب شده یک عدده حقوق بالا دارند و درد نافش رو ما میکشیم گناه ما چیه که باید به پای این ها بسوزیم آقایان ۴ برابر ما حقوق شون هستش ۱۸ درصد افزایش خورده ما هم با چندر گاز حقوق ۱۹ درصد فاصله حقوق ما با کسی که ۴ برابر ما حقوق مگیره فقط یک درصد هستش؟ مجلس چرا به دادما نیروهای نفت نمیرسه حقوق مون پایین تر از قراردادی و ارکان ثالث هستش تومون خودمون رو میسوزنه بیرونمون دیگران رو آموزش و پرورش ۴۴۰ هزارتومن گذاشته رو پایه حقوق ها ۱۰ درصد هم پلکانی دادن نمیدونم این وزارت نفت خراب شده رو چی میبینن فکر نکنم تو خود آموزش پرورش با ۱۶ سال سابقه ی کار و مدرک فوق لیسانس کسی ۱۴۰۰ بگیره .
    دولت بلانسبت محترم با این کارش به ریش شورای نگهبان و مجلس میخنده و به شعور مردم هم توهین میکنه ولی صدا از کسی در نمیاد همین آقای لاریجانی اگه زمان احمدی نژاد بود الان جد و آبادش رو آورده بود جلوی چشمش ولی مقابل آقای روحانی فقط سکوت میکنه خدا ازتون نگذره با این رفتار تبعیض آمیزتون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .