13
با تصویب شورای شهر تهران :

کرایه سرویس مدارس تهران ۴۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 298152
  • 05 شهریور 1402 - 17:12
کرایه سرویس مدارس تهران ۴۵ درصد افزایش یافت
لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس در سال‌های 1402 و 1403 مورد بررسی قرار گرفته و با افزایش 45 درصدی به تصویب رسید.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورا مورد بررسی اعضا قرار گرفته و تعیین شد.

تشکری هاشمی: نرخ گذاری بر اساس منطقه بندی آموزش و پرورش انجام شده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نحوه نرخ گذاری سرویس مدارس گفت: نرخ گذاری و تعیین مبلغ، بر اساس منطقه بندی آموزش و پرورش، نرخ تورم و نیز استاندارد ظرفیت خودروها در نظر گرفته شده و رانندگان سرویس مدارس، اجازه ندارند بیش از حد استاندارد مسافر سوار کند.

پیرهادی: تعداد سرنشینان هر سرویس مدرسه مشخص شود

در روند بررسی این دستور و پس از اظهارات رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر، با طرح سئوالی گفت: در گزارش ارائه شده، مبلغ پییشنهادی برای مسافت میان ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر است، حال این سئوال مطرح می‌شود اگر مسافت طی شده بیش از ۳۰ کیلومتر باشد؛ چه مبلغی پیشنهاد و تعیین شده و میزان افزایش آن نسبت به سال ۱۴۰۲ چند درصد بوده و اینکه آیا ۱۵ درصد افزایش پیشنهادی دولت نیز به درصد تعیین شده افزوده خواهد شد یا خیر؟ درخواست می‌شود در این خصوص توضیح داده شود.
پیرهادی در ادامه خواستار تعیین تعداد نفرات و سرنشین‌های خودرو نیز شد که از جمله دغدغه‌های والدین بوده است.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در ادامه پیشنهاد داد: در صورت مشاهده تخلف مبنی بر عدم دریافت قیمت‌های مصوب، امکان استفاده از ماده ششم برای خودروهای متخلف لغو شود.
وی افزود: برای خودروهای سرویس مدارس در شرایط اضطرار و آلودگی هوا، آیا امکان لحاظ تمهیدات بهتر وجود داشت یا خیر. در این خصوص هم شفاف سازی شود.

اقراریان: زیرساخت ها برای اجرایی شدن این مصوبه آماده شود

رئیس کمیته نظارت شورای شهر، متذکر شد: عمدتاً این مصوبه از جمله مصوباتی که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، به عبارتی رعایت نمی‌شود. در خصوص چرایی این اتفاق باید گفت که دلیل این امر به زیرساخت‌های حوزه فناوری مربوط می‌شود، یعنی ما نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم که بتوانیم این موضوع را بر اساس آن‌ها پیاده سازی کنیم تا امکان اجرایی و عملیاتی شدن مصوبه را فراهم کند.
وی افزود: موضوع مهم دیگر که از آسیب‌های جدی محسوب می‌شود؛ صلاحیت فردی است که قرار است ساعاتی را با فرزندان این کشور سپری کند. بر اساس گزارش‌های دریافتی، استفاده رانندگان در مکالمات تلفنی خود از تعابیر ناپسند و یا پخش موسیقی با محتوای خلاف عرف می‌تواند برای کودکان بدآموزی داشته باشد.
پس از اقراریان، حجت الاسلام آقامیری، عضو شورا نیز با طرح این سئوال که ضمانت اجرای این مصوبه چیست؛ تذکر داد: مشاهده شده است که برخی رانندگان بیش از تعداد تعیین شده سرنشین دارند. نکته مهم تر اینکه برخی ازمدارس، از پیش نرخ‌های خود را تعیین کرده و مبلغ را از والدین دریافت کرده‌اند بنابراین چگونه این مصوبه می‌تواند اجرایی و رعایت شود و تکلیف والدین در این باره چیست.

کاشانی: اصلاح مصوبه موجب افزایش هزینه‌های خانواده کودکان استثنایی نشود

خزانه دار شورای شهر نیز متذکر شد: برای کودکان استثنایی به دلیل شرایط خاصی که دارند؛ تردد به تنهایی امکان پذیر نیست و باید حتماً یکی از اعضای خانواده آن‌ها را همراهی کند که به تبع این موضوع، موجب افزایش هزینه‌ها برای این قشر خواهد شد.
وی در ادامه یادآور شد: سال گذشته شرکت‌های خصوصی زیر نظر تاکسیرانی بوده و بخشی از کار را بر عهده گرفته بودند، با کسری بودجه مواجه شدند، لذا در خواست می‌شود اعمال اصلاحات به گونه‌ای نباشد که منجر به تشدید مشکلات برای این قشر شود.

مهدی وحدت‌کار: وظیف شهرداری و شورا تایید صلاحیت شرکت‌ها و رانندگان است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به تذکرات و سئوال اعضا در توضیحاتی بیان کرد: مشکلی که ما در این زمینه در کل کشور داریم؛ آئین نامه‌ای است که از سوی هیئت وزیران به کمیسیون زیربنایی ابلاغ شده و وظیفه شهرداری‌ها و شورای شهرها تنها در تأیید صلاحیت شرکت‌ها و رانندگان بوده و مابقی برعهده آموزش و پرورش است.
وی افزود: رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کرده که آئین نامه جدید به امسال نمی‌رسد؛ در آئین نامه جدید، شهرداری‌ها در تعیین وضعیت سرویس مدارس وظیفه خواهند داشت، اما در نرخ سرویس، باید پیشنهاد کارگروه ماده ۱۸ در شورا مطرح و تصویب شود.
وحدت کار با بیان اینکه ما امسال چندین جلسه را در سطح کارشناسی داشتیم؛ بیان کرد: آنچه امروز در شورا جهت تصویب بررسی می‌شود با امضای نماینده انجمن اولیاء و مربیان، آموزش و پرورش و شهرداری تهران تهیه شده است.

مدیرعامل تاکسی رانی: هدف ما ارائه خدمت بهینه است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه با تمام این موارد، خود را مسئول می‌دانیم و تلاش خود را انجام می‌دهیم بهترین خدمات رسانی شکل بگیرد؛ تصریح کرد: در رعایت ایمنی و برخی ضوابط، هرچند شهرداری مسئولیت مستقیم ندارد اما با پلیس راهور هماهنگی‌هایی انجام دادیم و جلسه‌ای را برای بررسی ضوابط در حوزه سرویس مدارس با پلیس راهور برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در بخش پلتفرم‌های اینترنتی ضعف‌هایی وجود دارد اما در این حوزه هماهنگی شکل گرفته است؛ گفت: هدف ما ارائه خدمت بهینه است و تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.
وحدت کار درخصوص سرویس دانش آموزان استثنایی نیز تأکید کرد: سعی کردیم عدد بودجه را برای پوشش هزینه‌های سرویس دانش آموزان استثنایی افزایش دهیم که بخشی از آن محقق شد. اما هنوز کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و باید در آذرماه این بودجه در متمم اضافه شود. از ۴۱ میلیارد تومان بودجه برای سرویس دانش آموزان استثنایی ۶ میلیارد تومان در سه ماه ابتدایی امسال هزینه شده است، امیدواریم با حمایت شورا، مشکلی در ادامه نداشته باشیم.

سروری: برخی مصوبات قابل اجرا نیستند

نایب رئیس شورای شهر تهران، در پایان بررسی این مصوبه با بیان اینکه، همانگونه که ما باید خود را جای خانواده‌ها بگذاریم، باید از نگاه رانندگان نیز مسئله را ببینیم؛ متذکر شد: هر دو طرف را باید در نظر بگیریم. رانندگان نیز مردم ما هستند. کودکان جثه کوچکی دارند و در قسمت عقب ماشین امکان استقرار کودکان بیشتری وجود دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: ما حداکثر فشار را به رانندگان اعمال می‌کنیم در صورتی که باید این نکته را نیز در نظر بگیریم باید اقدامی صورت بگیرد که رانندگان هم این کار را انجام دهند. یکی از دلایل عدم اجرای مصوبه‌ها این است که مصوبات ما قابل اجرا نیست.
گفتنی است این لایحه با اکثریت آرای مثبت اعضا مبنی بر افزایش ۴۵ درصدی، مصوب شد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .