3

افزایش ۵۸ درصدی بودجه مناطق ۲۲گانه تهران

  • کد خبر : 299791
  • 01 اسفند 1402 - 18:31
افزایش ۵۸ درصدی بودجه مناطق ۲۲گانه تهران
همزمان با دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی بخش منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در دستور کار شورا قرار گرفت و اعضای شورا نظراتی در این مورد مطرح کردند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نوبت دوم دویست و هفدهمین جلسه شورا پیرامون بررسی ماده واحده بودجه شهرداری تهران، اظهار کرد: بودجه عمومی شهرداری تهران از حیث تأمین اعتبار شامل درآمدها، واگذاری دارایی سرمایه ای و تملک دارای مالی است که در مجموع ۱۵۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان مصوب شد. ۱۱۹ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدها، ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط واگذاری دارایی سرمایه‌ای و ۱۵ هزار میلیارد تومان مربوط به دارایی مالی است.
وی در ادامه با اشاره به بخش درآمدها، گفت: در این بودجه اتفاق خوبی که افتاده این است که سهم درآمدهای پایدار افزایش پیدا کرده که در لایحه شهرداری ۱۹ درصد بود اما طی بررسی بودجه در کمیسیون سهم درآمدهای پایدار به ۲۹ درصد رسید.
به گفته این عضو شورا، بر همین اساس عوارض ارزش افزوده به ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده که شدنی هم است. همچنین عوارض ناشی از توسعه شهر از ۹۳ هزار میلیارد تومان به ۶۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که این امر، موجب شد درآمدهای ناپایدار از ۸۱ به ۷۱ درصد کاهش یافت.
آخوندی با اشاره به بخش مصارف، تصریح کرد: آنچیزی که در این بخش در ۶ مأموریت مشخص شده تعیین شده این است که سهم مأموریت فرهنگی و اجتماعی ۱۰ درصد، عمران و حمل‌ونقل ۴۸ درصد، خدمات شهری به علاوه ۱۰ هزار میلیارد تومانی که اضافه شد ۱۵ درصد، ایمنی و مدیریت بحران ۵ درصد، شهرسازی ۲ درصد و توسعه هوشمندسازی ۲۰ درصد است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به حوزه اتوبوسرانی، گفت: در لایحه شهرداری رقم ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش اتوبوس پیشنهاد شده بود که به ۱۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان رسید همچنین در نهایت برای خرید اتوبوس سرجمع رقم ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به بخش هزینه‌ای بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب این بودجه این است که ۶۴ درصد بودجه سال آینده غیر هزینه بوده و مربوط به حوزه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی است و تنها ۳۶ درصد بودجه هزینه‌ای بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
آخوندی درباره بودجه مناطق ۲۲گانه، گفت: درباره مناطق کاهش بودجه انجام ندادیم چراکه معتقد هستیم کار اصلی در مناطق انجام می شود. اما اگر سهم بودجه منطقه‌ای مانند منطقه ۱۰، در بودجه ۱۰ درصد است  اما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای یکی از پروژه‌های این منطقه در جایی دیگر اعتبار اختصاص دادیم. به صورت کلی بودجه مناطق نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش پیدا کرده که اتفاق خوبی است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .