23

افشین حبیب‌زاده: بهره‌برداری از باغ وثوق‌الدوله بدون توجه به مرمت بنا قابل تامل است

  • کد خبر : 268963
  • 13 مهر 1399 - 15:39
افشین حبیب‌زاده: بهره‌برداری از باغ وثوق‌الدوله بدون توجه به مرمت بنا قابل تامل است
رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به تعویق بهره برداری از بوستان وثوق الدوله به دلیل مرمت و استحکام‌بخشی عمارت آن اشاره کرد و گفت: اخیرا کارشناسان معاونت نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدهای دوره‌ای خود از پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، از این باغ بازدید کرده که طبق گزارش آنان، محوطه باغ آماده سازی شده و در روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید اما تاکنون در خصوص مرمت و استحکام بخشی عمارت هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته است.

به گزارش اخبار شورای شهر عصر شهروند ، رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به تعویق بهره برداری از بوستان وثوق الدوله به دلیل مرمت و استحکام‌بخشی عمارت آن اشاره کرد و گفت: اخیرا کارشناسان معاونت نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدهای دوره‌ای خود از پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، از این باغ بازدید کرده که طبق گزارش آنان، محوطه باغ آماده سازی شده و در روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید اما تاکنون در خصوص مرمت و استحکام بخشی عمارت هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته است.

افشین حبیب‌زاده در دویست و چهلمین جلسه شورا  در تذکری در خصوص عدم مرمت و استحکام بخشی عمارت وثوق‌الدوله گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران می بایست با افتتاح حسابی، درآمدهای حاصل از جریمه قطع درختان و اشجار را صرف خرید باغات شهر تهران می‌کرد که در این راستا سال گذشته دو باغ وثوق الدوله و عبقری به دلیل کمبود سرانه فضای سبز موجود در مناطق ۱۴ و ۱۷ از بنیاد مستضعفان خریداری شد.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در باغ وثوق الدوله با حفظ درختان قدیمی، بازپیرایی متناسب با سبک باغ ایرانی – اسلامی صورت پذیرفته و امکاناتی نظیر زمین بازی و ورزش، حیاط مراکشی، تاکستان، آبنما و گل گشت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: عمارت وثوق‌الدوله از آینه‌کاری و نقاشی‌های زیبا و منحصر به فرد برخوردار است که اتاق‌های آن با تزئینات چوبی ظریف و شیشه‌های رنگی مزین شده‌اند. نکته قابل تامل در این خصوص خرابی های به جا مانده از ساخت سریال شهرزاد است که در دوره تملک بنیاد مستضعفان بر آن عمارت رخ داده است.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به تعویق بهره برداری از بوستان وثوق الدوله به دلیل مرمت و استحکام‌بخشی عمارت آن اشاره کرد و گفت: اخیرا کارشناسان معاونت نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدهای دوره‌ای خود از پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، از این باغ بازدید کرده که طبق گزارش آنان، محوطه باغ آماده سازی شده و در روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید اما تاکنون در خصوص مرمت و استحکام بخشی عمارت هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته است .

وی تاکید کرد: بهره‌برداری از این بوستان، بدون توجه به زیباسازی نما، مرمت و استحکام بخشی بنا قابل تامل است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=268963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .