20

آشنایی با اقبال شاکری ؛ نماینده اصولگرای مجلس یازدهم

  • کد خبر : 262717
  • 30 تیر 1399 - 13:25
آشنایی با اقبال شاکری ؛ نماینده اصولگرای مجلس یازدهم
در این گزارش از عصر شهروند با اقبال شاکری ،نماینده اصولگرای مجلس یازدهم آشنا شوید .

اقبال شاکری کیست ؟

این سیاست­مدار اصولگرا، متولد سال ۳۶ در تهران است. اقبال شاکری، دارای سوابق اجرایی در حوزه های عمرانی است. البته که تحصیلات او هم در همین رشته بوده و او مدرک دکترایش را، در رشته مهندسی عمران از دانشگاه منچستر انگلستان گرفته است . این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه­های جهان است که در اروپا بعنوان هفتمین دانشگاه معتبر این قاره معرفی شده است.

سوابق و فعالیت ها

از سوابق استادی و اجرایی دکتر اقبال شاکری می­توان به عضویت در هیئت علمی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عضویت در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، ریاست کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران، عضو کمیته مدیریت شهری مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد. که در ادامه مختصری از فعالیت­های او و عملکردش را در این مسئولیت­ ها بررسی خواهیم کرد.

اقبال شاکری شورای شهر

حضور اقبال شاکری در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران

اقبال شاکری در این دوران، عضو کمیسیون عمران این شورا بوده است. در نظرسنجی­ها این دوره خیلی نتوانست رضایت مردم را کسب کند که شاید از عوامل آن برخی از نگاه­ های سیاسی بوده باشد اما از نظر عملی و آنچه صورت گرفت در این دوره پروژه­های شهری زیادی از جمله در زمینه عمران انجام شده بود. خود دکتر اقبال شاکری معتقد است که در این دوران، شورای شهر عملکرد خوبی داشته است و کمسیون عمران نیز یکی از فعال ترین بخش­ها در این دوره از شورا بوده است.

در این دوره از شورای شهر برای اولین بار مدیریت آب ­های سطحی شهر تهران سامان­دهی گردید و همچنین اقدامات مشابهی در زمینه کانال­ های آب شهری صورت گرفت که از نظر شاکری این اقدامات قابل تقدیر بوده است. در این دوره، سازمان نگهداری پل­ ها و بزرگراه ­ها و نظام فنی اجرایی از جمله کارها و اقدامات صورت گرفته است.

البته به گفته شاکری یکسری از اقدامات نیز باید انجام می­گرفته که به سرانجام نرسیده است، برای مثال یکی از پیشنهاد­های اقبال شاکری در این دوره، ایجاد دیوان محاسبات شهری بوده است که به سرانجام نرسید. او در این دوران ریاست کمیته عمران شورای شهر را برعهده داشته است.

پروژه ­های عمرانی زیادی همچون دریاچه چیتگر، بسیاری از بزرگراه­ ها و.. در این دوران به انجام رسید. در نهایت این دوره نیز به پایان رسید و اقبال شاکری نیز برای دوره بعدی شورای شهر تهران کاندیدا شد و در لیست ائتلاف خدمت قرار گرفت اما این لیست نتوانست رأی لازم را بیاورد و لیست امید توانست با اکثریت آرا به این کرسی برسد.

اقبال شاکری ریاست هیئت مدیره در انجمن مدیریت پروژه ایران

دکتر اقبال شاکری ریاست هیئت مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران را در سایفه خود دارد. اما این انجمن دقیقا چیست و چه کاری انجام می­ دهد. از سال ۸۱ تلاش ها برای تاسیس این انجمن آغاز شد. این انجمن به منظور رشد و تعالی دانش مدیریت پروژه و ترویج علمی این دانش در کشور سازماندهی و به عنوان یک انجمن علمی و مردم نهاد شروع به کار کرده است.

از اهدافی که برای این نهاد تعریف شده است می­توان به این موارد اشاره نمود: افزایش شانس موفقیت پروژه­ های کشور با ترویج عملی بکارگیری مدیریت پروژه در صنایع، افزایش اقبال فراورده­ های انجمن در میان نظام­ های فنی و اجرایی کشور، رشد مهارت ها و دانش فعالان حقیقی پروژه ­ها، هدایت و هماهنگی جوامع و موسسات مشاوره و آموزش مدیریت پروژه، توسعه بازار هدف میان صنایع مختلف، توسعه محصولات قابل ارائه متناسب انتظارات بازار هدف، تداوم ارائه محصولات، انجام فعالیت­ های پژوهشی و آموزشی، مشاوره ای، ترویجی و ارائه متدولوژی­ ها و دروس آموخته بومی، رشد و تنوع درآمدها، افزایش اثربخشی و توسعه شبکه ­های منطقه­ ای یا داخلی، متشکل از افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه مدیریت پروژه و… پس می­توان این مجموعه را یک مجموعه اثرگذار در بخش پر­وژه­ ها دانست و این سابقه مدیریتی برای دکتر اقبال شاکری یک تجربه موفق به حساب می ­آید که باعث بالا بردن توان فنی ایشان نیز شده است.

برخی دیدگاه­ های اقبال شاکری

پس از سابقه اجرایی او، بررسی نظرات و دیدگاه­ه ای او نیز می­ تواند در جهت شناخت هر چه بهتر او به ما کمک کند .او در مورد محمد باقر قالیباف معتقد است که، مرد کارهای بزرگ است و پروژه­ ها و مسئولیت­ های بزرگ، جزئی از شخصیت وی شده است و در دوران و عصر همچون امروز که کشور در بن بست­ ها گیر کرده است، وجود مدیر و مسئولی چون قالیباف به لحاظ ویژگی بن بست شکنی او می­تواند نقش زیادی در حل مشکلات کشور داشته باشد.

به گزارش عصرشهروند ،او در مورد عملکر مجلس دهم نیز معتقد است که کار­ها به آن صورتی که باید پیش می­رفت، پیشرفتی نداشته و این دوره از مجلس نتوانست در جهت احقاق حقوق مردم قدمی بردارد و عملکرد صغیفی داشته است. او انتخابات مجلس یازدهم را به عنوان نشانی از اینکه مردم، به عملکرد مجلس قبل نمره منفی دادند و خواستند که نمایندگان ارزشی و انقلابی، به مجلس راه یابند، می­ داند و همچنین بیان می­ کند این نشان دهنده این نیز هست که خواسته امروز مردم از نمایندگان مجلس، پیگیری امور اقتصادی و قدم در راه حل مشکلات آن هستند.

اقبال شاکری انتخابات مجلس

انتخابات مجلس دوره یازدهم

در نهایت نیز می­توان به این مورد اشاره کرد که، دکتر اقبال شاکری برای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی از حوزه انتخابی تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، برای نمایندگی مردم، نامزد شد. شورایی که از سمت اصولگرایان برای ایجاد لیست وحدت، شکل گرفته بود، نام او را نیز داخل این لیست قرار داد.

شاید بتوان از عوامل قرار دادن نام او در این لیست، لزوم وجود یک عنصر متخصص در حوزه عمران برای مجلس است که با توجه به سوابق اجرایی و تحصیلی او می­توان دکتر اقبال شاکری را از گزینه ­های مناسب برای این جایگاه دانست.

وی توانست در این انتخابات با کسب ۷۹۵ هزار و ۲۱۱ رای، به عنوان نفر هشتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از استان تهران انتخاب شود و به مجلس راه یابد. او اکنون از اعضای کمیسیون عمران می­ باشد و همچنین یکی از گزینه­ های اصلی برای ریاست این کمیسیون است.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=262717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .