10

الزام شهرداری به تهیه لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در تهران

  • کد خبر : 277172
  • 19 بهمن 1399 - 18:51
الزام شهرداری به تهیه لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت لایحه ای رای دادند که بر اساس آن شهرداری ملزم به ایجاد لایه فعالیت های دانش بنیان و نو آورانه در شهر تهران شد.

به گزارش اخبار شورای شهر،یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت های دانش بنیان و نو آورانه در شهر تهران» در دویست و هفتادمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا نژاد بهرام در این خصوص تشریح کرد: این طرح در راستای یک اضطرار به وجود آمده و علت یک فوریت آن اینست که در مقطع زمانی خاصی هستیم.

وی ادامه داد: به منظور افزایش سرعت کار و همچنین رسیدگی به طرح‎های مداوم ارائه شده از دانشگاه‎های سطح شهر برای گسترش حوزه فیزیکی خود این طرح با فوریت ارائه می‎شود.

نژاد بهرام در ادامه افزود: اگر بتوانیم در این مقطع زمانی یک لایه مشخص برای شرکت‎های دانش بنیان تعریف کنیم این امکان به وجود می‎آید که می‎شود حرکات آینده نواحی نوآوری را ساماندهی کرد. آنچنان که در برنامه ششم توسعه هم اشاره شده است که آینده در دست شرکت‎های دانش بنیان است.

ناهید خداکرمی بعنوان مخالف گفت: این طرح بسیار خوب است، اما به دلیل اینکه به بررسی عمیقی نیاز دارد و چون احساس می‎کنم این طرح تهران را تکه تکه می‌کند، با فوریت آن مخالفم. او افزود: شهرک‎های استارتاپی باید در منطقه جدایی باشند. لذا خواهشمندم این طرح را از فوریت خارج نموده و بررسی کنند.

اما مجید فراهانی بعنوان موافق گفت: هدف این طرح، ایجاد لایه‎ای از فعالیت‎های دانش‎بنیان و نوآورانه در سطح تهران است. امروزه دانشگاه‎های بزرگ جهان دارای شهرک های استارتاپی هستند.

او ادامه داد: ایجاد شرکت‎های دانش بنیان در سطح شهر تهران امر مهمی است و هیچکدام از کلانشهرها بدون وجود این شرکت‏های دانش‎بنیان آینده‎ای ندارند. نکته دیگر مجاورت میان این شرکت‎ها است که باید ارتباط داشته باشند. همچنین اینکه تفاوت میان کیفیت محیطی و زندگی است که سبب جذب شرکت‎های خدمات برتر به شهرها می‎شود. بر اساس آمار بیش از ۱۹ هزار شرکت دانش بنیان در تهران فعالیت دارند و مساحتی بالغ بر ۴۰۷ هکتار را اشغال کرده‎اند و لذا نیاز به تعریف لایه‎هایی برای این شرکت‎ها وجود دارد.

حامد مظاهریان نماینده شهرداری هم نظر شهرداری را اعلام داشته و گفت: شهرداری لایحه ای را ارائه کرده که از طرف فاوا پیگیری شده است و این لایحه تعیین تکلیف قانونی این موضوع را الزام می‌کند. بر همین اساس شهرداری با کلیت طرح موافق است.

در نهایت یک فوریت این طرح به رای گذاشته شد و با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=277172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .