17

جزییات فیلم های سینمایی اکران نوروز ۱۴۰۰

  • کد خبر : 278891
  • 29 اسفند 1399 - 8:48
جزییات فیلم های سینمایی اکران نوروز ۱۴۰۰
جزییاتی از اکران فیلم های سینمایی نوروز ۱۴۰۰ را در ادامه میخوانید .

شورای صنفی نمایش در آخرین جلسه خود، اسامی فیلم های اکران نوروز ۱۴۰۰ شمسی را مشخص کرد. از ۲۷ اسفند، فیلم هایی چون: خورشید به کارگردانی مجید مجیدی، خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی، لاله به کارگردانی اسدالله نیک نژاد و تک خال به کارگردانی جواد منافی و هفته ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه حسینی روی پرده سینماها خواهند رفت. فیلم هایی در ژانر کمدی و عاشقانه و اجتماعی.

حتما بخوانید : تقویم سال ۱۴۰۰ در یک نگاه

سقف قیمت بلیط سینما در نوروز ۱۴۰۰ شمسی سی هزار تومان است و در کل قیمت بلیط سینما ها در سال ۱۴۰۰ شمسی، بر اساس نوع سینما، بین ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار ریال است. در سینما های مدرن، قیمت تماشای هر فیلم برای هر نفر، ۳۰ هزار تومان است که این موضوع، می تواند روی شمار مخاطبان سینما در سال کرونایی ۱۴۰۰ تاثیر گذار باشد. کم تر از ۱۰ درصد جمعیت ایران، مخاطبان سینماها در ۳۱ استان کشور هستند.

بر خلاف انتظار ها و پیش بینی ها، فیلم هایی که برنده سیمرغ بلورین حوزه های مختلف در جشنواره فیلم فجر بهمن ۹۹ شدند مثل ابلق یا بی همه چیز، کاندید نمایش در نوروز ۱۴۰۰ نشدند تا همچنان سینمای ایران منتظر این فیلم های شاخص در تابستان، پاییز و زمستان۱۴۰۰ باشند.

گزارش امروز سرویس هنری عصرشهروند در ادامه سلسله گفتار های معرفی فیلم ها و سریال های نوروزی سال ۱۴۰۰، نگاهی دارد به ۵ فیلم کاندید شده برای اکران نوروز ۱۴۰۰٫ اگر نظر و دیدگاهی درباره ترکیب فیلم های اکران نوروزی سینماهای ایران در سال ۱۴۰۰ شمسی دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره فیلم های سینمایی نوروزی شبکه ۵

داستان فیلم خورشید: کاندید اکران نوروز ۱۴۰۰

شورای صنفی  نمایش، فیلم سینمایی  خورشید به کارگردانی مجید مجیدی را به عنوان یکی از فیلم های سینمایی اکران نوروزی ۱۴۰۰ سینماهای کشور معرفی کرد. انتخابی که پیش بینی می شد. فیلم سینمایی خورشید، آخرین ساخته مجید مجیدی است. فردی که سابقه حضور در اسکار در کارنامه دارد و جوایز سینمایی زیادی در ۲۰ سال اخیر دریافت کرده است.

داستان فیلم خورشید: کاندید اکران نوروز ۱۴۰۰

کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص)، این بار با فیلم سینمایی خورشید، که مشترکا تهیه کنندگی آن را با امیر بنان بر عهده داشته استف برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۹۹ شد. فیلم خورشید مجید مجیدی به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ بهترین فیلم غیر انگلیسی زیان نیز حضور دارد. اما در فهرست نهایی نامزدهای دریافت جایزه اسکار قرار نگرفت.

فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی تا کنون جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرده است. در این فیلم، شاهد نقش آفرینی استاد علی نصیریان  در کنار جواد عزتی و طناز طباطبایی هستیم. روح الله زمانی بازیگر جذاب و دوست داشتنی نیز در این فیلم نقش اصلی را داشته است. صفر محمدی، علی غابشی، علی تقوا زاده، بابک لطفی خواجه پاسا و شمیلا شیرزاد و یوسف صفری بختیاری نیز هم بازی بزرگان سینمای ایران شده اند.

داستان فیلم خورشید، داستان تاسف انگیز و غم انگیز کودکان کار است. هموطنانی که زیر ۱۸ سال سن  دارند و کار می کنند تا درآمد کسب کنند، کودک کار هستند. داستان فیلم، روایت گر نوجوانی به نام  علی است که از طرف یک مرد به دنبال زیرخاکی می رود.  . . .

مجید مجیدی در جشنواره فیلم ونیز

مجید مجیدی در جشنواره فیلم ونیز گفته بود که مساله من در این فیلم، حکومت ها نیستند. مردم باید مسئولیت اجتماعی خود را در برابر کودکان کار بر عهده بگیرند. روح الله زمانی بازیگر نوجوان فیلم خورشید، بهترین بازیگر نوظهور جشنواره فیلم ونیز ایتالیا شده بود. از روح الله زمانی در سال های آینده، احتمالا فیلم ها و سریال های بسیاری را شاهد خواهیم بود.

داستان فیلم خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی

فیلم سینمایی خون شد به کارگردانی استاد مسعود کیمیایی، دیگر فیلم کاندید اکران نوروز ۱۴۰۰ سینماهای ایران است. در این فیلم، مسعود کیمیایی به عنوان کارگردان، با جواد نوروزبیگی همکاری کرده است. نویسنده فیلمنامه نیز خود کیمیایی بوده و شاید به همین خاطر خیلی ها را به سینماهای نوروز بکشاند.

داستان فیلم خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی

فیلم خون شد در سوادکوه، قائمشهر و مناطقی از تهران (کوچه های خیابان ری که محل تولد مسعود کیمیایی است) تصویربرداری شدهاست. خون شد در جشنواره فیلم فجر اکران نشد و محصول سال نود و هشت است. بازیگران فیلم سینمایی خون شد به شرح زیر است:

  • بازیگر نقش فضلی در  فیلم خون شد: سعید آقاخانی (نورالدین خانزاده سریال نون خ)
  • بازیگر نقش خانم جان در فیلم خون شد: نسرین مقانلو
  • باریگر نقش مرتضی در فیلم خون شد: سیامک صفری
  • بازیگر نقش دکتر در فیلم خون شد: سیامک انصاری
  • بازیگر نقش فاطمه در فیلم خون شد: لیلا زارع
  • بازیگر نقش الهیار در فیلم خون شد: هومن برق نورد
  • بازیگر نقش شراره در فیلم خون شد: مریم عباس زاده
  • بازیگر نقش آقاخان در فیلم خون شد: اکبر معززی
  • بازیگر نقش گلاب در فیلم خون شد: شاپور کلهر
  • بازیگر نقش زن بقال در فیلم  خون شد: ماهور احمدی
  • بازیگر نقش صمد پور در فیلم خون شد: پوریا قاسمی

بخشی از داستان فیلم خون شد مسعود کیمیایی، درباره زن دوم و مادری به نام خانم جان با بازی نسرین مقانلو است. بازی های قوی بسیاری از نسرین مقانلو در سینمای ایران دیده ایم. او مسئول مراقبت از فرزندان شوهر و دختر خودش است. اقتدار زنانگی داشته و ایثارگری می کند. فاصله  سنی زیادی با شوهرش دارد.

خشی از داستان فیلم خون شد مسعود کیمیایی، درباره زن دوم و مادری به نام خانم جان

بعضی از شخصیت های سینمایی از جمله استاد علیرضا زرین دست گفته اند که خون شد، احتمالا از بهترین آثار مسعود کیمیایی باشد.

نسرین مقانلو در کنار مسعود کیمیایی در پشت صحنه فیلم سینمایی خون شد

(نسرین مقانلو در کنار مسعود کیمیایی در پشت صحنه فیلم سینمایی خون شد)

پس از اکران فیلم خون شد، احتمالا شاهد کامنت های فراوانی روی پست های اینستاگرام نسرین مقانلو، بازیگر این فیلم باشیم. ایشان بیش از ۵ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و از سلبریتی های بسیار فعال در این شبکه بوده و بیش از ۲۱۰۰ عکس به اشتراک گذاشت.

اینستانوشته نسرین مقانلو درباره مرجانه گلچین

(اینستانوشته نسرین مقانلو درباره مرجانه گلچین)

داستان فیلم لاله

پس از ۱۰ سال جنجال، بالاخره شاهد اکران فیلم سینمایی لاله در اکران نوروز ۱۴۰۰ هستیم . فیلم سینمایی لاله به کارگردانی اسدالله نیک نژاد و به تهیه کنندگی پروانه پرتو، از جنجالی ترین فیلم های تاریخ سینمای پس از انقلاب است. داستان فیلم درباره  لاله صدیق، قهرمان اتومبیل رانی ایران است که در ورزش بانوان ایران، یکی از تاریخ سازها محسوب می شود.

حاشیه های پیش از تولید و پس از تولید این فیلم بسیار زیاد بوده و به اندازه  یک کتاب است . چالش ها و مشکلاتی که برای  لاله صدیق به عنوان یک راننده حرفه ای در ایران ایجاد شد، در این فیلم به تصویر کشیده شده است. خوب همین قضیه نیز به مذاق خیلی ها خوش نیامد تا جلوی اکران آن را تا نوروز ۱۴۰۰ شمسی بگیرند.

داستان فیلم لاله

فهرست بازیگران فیلم لاله به شرح زیر است:

  • بازیگر نقش آقای شاهین در فیلم لاله : همایون ارشادی
  • بازیگر نقش بیژن در فیلم لاله: نیکولاس گولک
  • بازیگر نقش سارا در فیلم لاله: لیلا اوتادی
  • بازیگر نقش صنم در فیلم لاله : میترا حجار
  • بازیگر نقش رضا در فیلم لاله: سنان توزکو
  • بازیگر نقش سوسن در فیلم لاله: ماه چهره خلیلی
  • بازیگر نقش بهمن در فیلم لاله: ژوبین رهبر
  • بازیگر نقش پری در فیلم لاله: آزیتا حاجیان
  • بازیگر نقش آقای نصیری در فیلم لاله: محمد صادقی
  • بازیگر نقش احمد در فیلم لاله: سام  قریبیان
  • بازیگر نقش محمد متوسلانی در فیلم لاله: نایب رئیس فدراسیون اتومبیل  رانی
  • بازیگر نقش لاله در فیلم لاله: سارا امیری
  • بازیگر نقش نادر در فیلم لاله: پیام اینانلویی
  • بازیگر نقش دکتر در فیلم لاله: الیزابت امینی
  • بازیگر نقش مصطفی در فیلم لاله: رضا مهرابی زاده

در این فیلم، گویا شاهد حضور نادر طالب زاده، نیکی کریمی، ایرج نوذزی نیز هستیم. پس از اکران این فیلم، احتمالا شاهد افزایش مراجعه اینستاگردهای ایرانی به اینستاگرام سارا امیری بازیگر نقش اول فیلم لاله باشیم. بهاره کیان افشار قرار بود جایگزین وی شود.

فیلم لاله را نبرد دولت دهم و اصولگرایان در سینمای  ایران

گفته شده است که طرح اولیه فیلم، ابتدا برای رئیس جمهور وقت، محمود احمدی نژاد خوانده شد. فیلم لاله را نبرد دولت دهم و اصولگرایان در سینمای  ایران نیز لقب داده  اند. قرار بود آنجلینا جولی، بازیگر نقش اول این فیلم شود! بودجه ساخت فیلم لاله همچنان پس از ۱۰ سال، کانون بحث و حدیث های منتقدان است.

سارا امیری بازیگر نقش اول فیلم لاله

سارا امیری بازیگر نقش اول فیلم لاله را با ساره امیری وزیر علوم امارات و مدیر پرتاب پروژه موشک در این کشور اشتباه نگیرید. اینستاگرام سارا امیری اماراتی در نشانی: @sarahamiri1 قرار دارد.

پیش بینی می شود پس از اکران فیلم لاله، شاهد انتشار مقالات بسیاری در حمایت و نقد این فیلم پر حاشیه سینمای پس از انقلاب باشیم.

پوستر رسمی فیلم لاله در آستانه اکران نوروز 1400

(پوستر رسمی فیلم لاله در آستانه اکران نوروز ۱۴۰۰)

درباره فیلم تک خال

ناشناخته ترین فیلم اکران نوروز ۱۴۰۰ شمسی، فیلم سینمایی تک خال به کارگردانی مجید مافی و تهیه کنندگی حسین فرحبخش است. یک فیلم موزیکال کمدی است که مناسب حال و هوای نوروز ۱۴۰۰ است. تازه  ترین محصول پارسافیلم بستری عاشقانه و حادقه  ای دارد.

احتمالا یکی از پر فروش ترین فیلم های نیمه نخست سال ۱۴۰۰ شمسی، همین تک خال باشد. کلکسیونی از سلبریتی های سینما و تلویزیون در تک خال نقش آفرینی کرده اند. سحر قریشی، پوریا پورسرخ، شبنم قلی خانی، امیر کربلایی زاده، مریم قجر و الهام عقیلی از بازیگران تک خال هستند. یوسف تیموری نیز در این فیلم نقش آفرینی داشته است.

درباره فیلم تک خال

داستان فیلم سینمایی تک خال ، مردی است که در میان زنان متعددی، گرفتار شده و تلاش می کند تا با خویشتن داری، در مسیر درست قرار بگیرد ولی درستکاری این مرد در روزگار غلبه ناراستی ها، کاری بس دشوار و غامض است.

آخرین اینستانوشته سحر قریشی در سال 99

(آخرین اینستانوشته سحر قریشی در سال ۹۹)

سحر قریشی در اسفند ۹۹ در سریال تلویزیونی دادستان مسعود ده نمکی نیز حضور یافت. بیش از ۸٫۷ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و در فهرست یکی از پرفالوئر ترین پیج های اینستاگرام ایرانیان در سال ۱۳۹۹ قرار گرفت. بدنسازی و سبک زندگی سحر قریشی را در استوری های داغ و پر حاشیه اش دنبال کنید.

داستان فیلم هفته ای یک بار آدم باش

شهرام شاه حسینی کارگردان فیلم سینمایی هفته ای یک بار آدم باش است. اطلاعات چندانی درباره  این فیلم در دسترس نیست. کارگردان فیلم هفته ای یک بار آدم باش ، کارگردانی فیلم های سینمایی: کمین، خانه دختر، کلاف و آقای هفت رنگ را بر عهده  داشته و سریال های تلویزیونی : پرگار، پرستاران، هشت و  نیم دقیقه نیز از آثار  اوست.

شهرام شاه حسینی کارگردان سریال می خواهم زنده بمانم در شبکه نمایش خانگی است که از اسفند ۹۹ در فیلیمو اکران شده است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سریال می خواهم زنده بمانم

مخاطب گرامی

اگر در نوروز ۱۴۰۰ به تماشای فیلم های معرفی شده در این گفتار عصرشهروند رفتید، نظرات و دیدگاه های خود را درباره داستان فیلم و بازی هنرپیشه ها به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=278891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .