29
با رای اعضای شورا صورت گرفت :

ایجاد سازمان فناوری های نوین زیر نظر شهردار به شرط استفاده از ظرفیت های موجود

  • کد خبر : 290431
  • 30 فروردین 1401 - 15:36
ایجاد سازمان فناوری های نوین زیر نظر شهردار به شرط استفاده از ظرفیت های موجود
اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه «اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران را بررسی و به ایجاد سازمان فناوری های نوین و نوآوری شهری رای دادند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان پنجاه و نهمین جلسه خود ادامه بررسی لایحه «اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران»را در دستور کار قرار دادند.
محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گفت: این موضوع دو مرتبه در جلسات شورا مطرح شده و پس از جلسه هم اندیشی روز یکشنبه گذشته به این نتیجه رسیدیم که سازمان فناوری های نوین زیر نظر شهردار تهران تشکیل و ظرف مدت یکماه اساسنامه آن به شورا ارائه شود.
احمد صادقی نیز در خصوص ایجاد سازمان فناوری ها نوین و نوآور شهری گفت: این بحث تا بدان جا پیش رفت که مقرر شد این سازمان زیر نظر مستقیم شهردار تهران باشد و بعد از یک ماه اساسنامه آن به شورا ارسال شود.
وی در ادامه با ارایه پیشنهادی گفت: پیشنهاد بنده برای اینکه دغدغه سایر دوستان در خصوص توسعه ساختاری هم رفع شود این است که سازمان فناوریهای نوین و نوآور شهری زیر نظر شهردار تهران با استفاده از ظرفیت های تشکیلاتی و ساختاری موجود شهرداری و جابجایی آنها  ایجاد شود.
وی ادامه داد: یعنی هیچ توسعه ساختاری صورت نگیرد و  پست های سازمانی جدیدی ایجاد نشود و شهرداری مکلف است ظرف یک ماه اساسنامه را طی مراحل قانونی جهت تصویب به شورای شهر ارسال نماید.
رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند اظهار داشت: من اعتقاد دارم که جنس کار سازمان فناوری های ارتباطات و سازمان فناوری های نوین یکی نیست گرچه زیر عمده ساخت فناوری نوین و نوآورانه آی تی است اما جنس کار فناورین نوین و نوآورانه از جنس کار تعقل و خلاقیت است و این با بحث کار سازمان فناوری ارطلاعات متفاوت است.
ناصر امانی، دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این لایحه گفت: اینکه گفته شود مشروط به اینکه با حفظ با حفظ تعداد سازمان و نیرو، ایجاد شود هیچ ضمانت اجرایی ندارد.
وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات ۸۰۰ نیرو و ۸ معاونت دارد و با این مصوبه ۲۰ سازمان شهرداری تبدیل به ۲۱ سازمان می‌شود.
امانی با بیان اینکه با این مصوبه شهرداری تهران تنها سازمانی است که دو سازمان مشابه با وظایف مشابه و وظایف متقاطع خواهد داشت، گفت: این یک نقطه ضعف از ما در تاریخ ثبت و یک سازمان به سازمان‌های دیگر شهرداری اضافه خواهد شد.
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در مخالفت این لایحه گفت: افزایش تعداد پست های سازمانی تنها دغدغه در این لایحه نیست، مسئله این است که در تمام معاونت ها وظیفه فن آوری نو در حال انجام است و اینگونه تنها تمام وظایف معاونت ها را دچار اختلال خواهیم کرد.
وی افزود: در این سالها در اجرای بسیاری از طرح ها و اقدامات بر اساس فن آوری ها و نوآوری ها عمل شده و اگر بخواهیم این وظایف را از معاونت ها، سازمان ها و شرکت ها بگیریم بهم ریختگی و آشفتگی را در شهرداری تهران شاهد خواهیم بود.

تشکری هاشمی تاکید کرد: در شرایطی که پایتخت با معضلات بسیاری روبروست چه ضرورتی دارد که به خاطر پافشاری بر راه اندازی یک سازمان همه معضلات شهر را معطل بگذاریم؟
وی با بیان اینکه راه اندازی این سازمان هیچ دردی از درد های این شهر را دوا نخواهد کرد، گفت: با تصویب این لایحه شهرداری و پرسنل در یک موضع انفعالی قرار خواهند گرفت و خلاقیت و نوآوری از واحدها گرفته می شود.
در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۱ رای ایجاد سازمان فناوری های نوین و نوآوری شهری در شهرداری را تصویب کردند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=290431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .