6

ایمن سازی بیمارستانهای تهران هنوز به اتمام نرسیده است!

  • کد خبر : 298809
  • 26 مهر 1402 - 13:38
ایمن سازی بیمارستانهای تهران هنوز به اتمام نرسیده است!
مدتی پیش لیست ساختمان‌های ناایمن پس از تلاش‌های فراوان بالاخره منتشر شد و در این میان نام بیمارستان‌هایی هم ظاهر می‌شد که عمیقا نگرانی ایجاد می‌کرد.

به گزارش عصرشهروند، هروقت صحبت از بیمارستان و بیماری می‌شود قطعا حس خوب و مثبتی درون کسی ایجاد نمی‌شود، چون هماطور که از اسمش و حسش پیداست، شامل انرژی منفی و درد و درمان و… است! حالا شما فرض کنید برخی از بیمارستان‌های تهران ساختمان هایشان هم ناایمن باشد! یعنی حتی بیمار شما در بیمارستان هم امنیت جانی ندارد! هیچ چیز از این بدتر نیست…! اما متاسفانه بسیاری از شهروندان تهرانی نسبت به این موضوع بی خبرند، بیمارستان هایى که روزانه چند صد نفر در آن تردد‌ می‌کنند و بی‌توجهی به آن‌ها حوادثی تلخ‌تر از متروپل را رقم خواهد زد.

در این راستا صالحى دادستان تهران هم اعلام کرده است که طبق گزارش خود رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، ناایمن‌ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد که اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی حسب درخواست سازمان آتش نشانی صادر شده است. مدتی پیش لیست ساختمان های ناایمن پس از تلاش های فراوان بالاخره منتشر شد و نام مکان های بسیار آشنایی به چشم می خورد در این میان نام بیمارستان هایی هم ظاهر می شد که عمیقا نگرانی ایجاد می کرد! شاید تلخ باشد اما طبق آمار وزارت بهداشت، نیمی از بیمارستان‌ها ناایمن و غیرمقاوم هستند و قدیمی بودن بنا، یکی از علت‌های ذکر شده برای این عارضه است. بیشتر این بیمارستان‌ها در محله‌های قدیمی شهر واقعند، از آن جمله می‌توان به بیمارستان‌های مناطق ۷، ۱۰،۱۱ و ۱۲ اشاره کرد.

در لیست منتشر شده ساختمان های ناایمن، بیمارستان هایی همچون لولاگر، امام خمینی، سینا، بوعلی، شهدای یافت آباد، طرفه و فیاض بخش به چشم میخورد؛ دقیقا بیمارستان هایی که روزانه مردم زیادی در آنجا رفت و آمد می کنند! با توجه به این موضوع حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر این باور است که امکانات دولت محدود است و تحریم‌ها هم وجود دارند. مشکلات بسیار است و برای اورهال و بروزرسانی بیمارستان‌های دانشگاه تهران حداقل سه تا چهار هزار میلیارد بودجه نیاز داریم. بیمارستان‌هایی هستند که اخطار گرفته باشند اما چاره‌ای جز استفاده نداریم. نمی‌توانیم سرویس‌دهی را تعطیل کنیم وبا قیمت‌هایی که در بخش خصوصی وجود دارد، تنها امید مردم به بیمارستان‌های دولتی است. باید در جواب این صحبت گفت که به چه قیمتی؟ به این قیمت که بیمار در آن بیمارستان بستری شود و اگر خدای نکرده حادثه ای رخ دهد، مجددا متروپل تکرار شود…؟!

حال موضوع را از جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران پیگیری کردیم تا متوجه شویم که وضعیت این بیمارستان های ناایمن به کجا رسیده است؛ او  اظهار کرد که وزارت بهداشت برای ایمن سازی بیمارستان های ناایمن واقعا پای کار بوده و کم کاری نکرده است، حدود ۵۰۰ مراکز درمانی یعنی بیمارستان ها و کلینیک ها ایمن سازی را شروع کردند و ۳۰۰ مورد آنها تاییدیه ایمنی دریافت کردند؛ جای نگرانی نیست و بیمارستان ها کار ایمن سازی را شروع کردند.این موضوع رها نشده اما طبیعتا سختی هایی به همراه دارد برای مثال نمی توان یک بیمارستان را تعطیل کرد اصلا منطقی نیست! بیمارستان امام خمینی طبیعتا ایمن سازی اش با یک مرکز درمانی کوچک متفاوت و زمان بر است.

در ادامه علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم درباره ایمن سازی بیمارستان ها و مراکز درمانی ناایمن تهران گفت که شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی در جریان ارزیابی ساختمان های بلندمرتبه و مهم شهر تهران، در حال انجام ارزیابی بیمارستان ها است که نتایج آن به مسئولین ارائه می شود تا اقدامات لازم در خصوص افزایش ایمنی و کاهش مخاطرات را انجام دهند.ما در شهرداری تهران حداکثر همکاری و آمادگی را داریم تا متولیان بتوانند به اصلاح وضع موجود بپردازند. یکی از ضروریات بیمارستانی توجه به دستورالعمل تریاژ بیمارستانی است تا در زمان بحران بیمارستان ها بتوانند کارکرد مناسبی نشان دهند.ما وظیفه می‌دانیم با تغییر نسبی در حوزه سیاستی موضوع پیشگیری از وقوع حادثه را در رأس اقدامات قرار دهیم. البته این مفهوم زمان بر است و یک تغییر سیاستی تا زمانی که در شهر نتیجه دهد، سال‌ها طول می‌کشد.

با توجه به این تاکیدات، باید منتظر بمانیم و ببینیم که مدیریت شهری برای ایمن سازی بیمارستان های تهران کار را تا کجا پیش می برد؟ آیا وسط راه این اقدام را رها می کند یا تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی را زیر ذره بین قرار می دهد؟ جان انسان ها اگر مهم باشد قطعا ایمن سازی به حال خود رها نمی شود! باید صبر کرد و قضاوت کرد.   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .